un blog de Radu Dumitru

+ Susține blogul cu un click la: eMAG - Fashion Days - Finestore - Dyson - PC Garage +

Formula 1 la Imola: Verstappen câștigă o cursă decisă mai degrabă de strategia de la boxe

19 May 2025  ·

AUTO  ·

5 comentarii

Verstappen a preluat conducerea în primele viraje și nu a mai pierdut-o niciodată, trecând cu bine peste multiple schimburi de anvelope și safety car-uri. A fost cursa cu numărul 400 pentru Red Bull, la 20 de ani de la intrarea în Formula 1, așa că au chiar foarte multe motive să sărbătorească. Ce s-a întâmplat în spatele lui Verstappen a fost mai interesant.

ÎNAINTE DE CURSĂ

Colapinto l-a înlocuit pe Jake Doohan la Alpine, care nu a adus nici un punct până acum echipei sale. S-a spus că acum este rândul lui Colapinto pentru 5 curse și mi se pare că trebuie doar să aducă puncte pentru a-și păstra scaunul de pilot și după aceea.

CALIFICĂRI

Surpriza mare în calificări a fost dubla eliminare a monoposturilor Ferrari în Q2, urmând să ia startul pe pozițiile 11 și 12. Au fost două accidente în calificări, al lui Tsunoda fiind unul cu mașina răsturnată peste gard, dar problemele de calificare au venit mai degrabă de la anvelope și reglajele monoposturilor.

De exemplu, în timp ce Ferrari au ieșit din top 10, Russell s-a calificat pe locul 3 folosind anvelope Medium, nu Soft precum toți ceilalți.

ÎN CURSĂ

1️⃣Verstappen a făcut o depășire curajoasă imediat după start și n-a mai putut fi ajuns. A pilotat exemplar, inclusiv când un safety car i-a adus pe cei doi piloți McLaren în spatele său.

Cursa nu mi s-a părut că a avut multe momente palpitante în regimul normal, ci mai degrabă pozițiile finale au fost o consecință a schimbărilor inspirate de anvelope. Un VSC adus de abandonul lui Antonelli și un Safety Car plin adus de abandonul lui Ocon au avut cea mai mare influență.

Cu 10 tururi înainte de final, aproape jumătate dintre piloții din top 10 aveau anvelope uzate deja vreo 18 tururi, iar ceilalți aveau anvelope noi, schimbate la ultimul safety car. În unele cazuri, nu au avut cu ce să schimbe. Lui Leclerc i s-a zis pe radio că nu mai au seturi disponibile care să reziste până la finalul cursei.

În cele din urmă, pe locul 2 a ajuns 2️⃣Norris, care avea anvelope noi, iar după el 3️⃣Piastri, cu anvelope mai vechi. În spatele lor, 4️⃣Hamilton cu anvelope noi a trecut de coechipierul său, care altfel a fost mai bine plasat în restul cursei, iar după el a venit 5️⃣Albon. Leclerc, cu anvelope tocite, nu a putut ține pasul.

Russell, plecat de pe locul 3, a terminat pe 7. A fost un weekend prost pentru Mercedes, Antonelli abandonând la prima sa cursă în Italia, unde practic era “eroul local”. Pe de altă parte, Ferrari probabil a obținut o clasare peste așteptări cu locurile 4 și 6, având în vedere plecarea de pe 11 și 12.

Williams au avut din nou o zi bună, locurile 5 și 8, iar la un moment dat Albon avea chiar șanse la podium. Aston Martin, echipă clasată bine în calificări, a terminat în afara punctelor cu ambii piloți. Ultimele puncte au fost luate de fapt de Hadjar și Tsunoda. Ultimul nu mi se pare că se ridică la înălțimea așteptărilor Red Bull.

The Good:

  • Ferrari pentru o revenire bună față de pozițiile de start.
  • Williams pentru încă un rezultat cu ambele monoposturi în puncte.
  • Verstappen pentru pilotaj ca la carte.

The Bad:

  • Aston Martin pentru un rezultat sub așteptări. Startul în cursă a fost bun.
  • Alpine, unde lucrurile pur și simplu nu merg.

CLASAMENT

Cei trei piloți din top sunt foarte apropiați ca puncte și orice se poate întâmpla acolo. Să nu uităm că anul trecut cam pe vremea aceasta McLaren a început să aducă upgrade-uri care au schimbat soarta unui campionat mondial ce părea aranjat pentru Red Bull. Vom vedea în continuare o luptă acerbă între cei doi piloți McLaren, dar dacă Red Bull îmbunătățește monopostul, Verstappen are șanse la campionatul mondial.

La constructori, lucrurile sunt mai clar aranjate. Dacă Tsunoda nu își îmbunătățește performanța, clasamentul final ar putea fi McLaren, Mercedes, Ferrari și Red Bull Racing.

Următoarea cursă: Monte-Carlo, cea plictisitoare, pe 25 mai de la ora 16.

    5 comentarii

  1. Ma asteptam la mai mult de la Ferrari… muult mai mult…

      (Citează)

  2. Anu’ asta s-ar putea sa fie mai interesant Monaco ca au introdus obligatoriu 2 pit stops, dupa fiasco de anul trecut cand Leclerc voia sa mearga mai tare si echipa ii zicea ca nu e nevoie ca oricum nu putea fi depasit.

      (Citează)

  3. Aștept un interviu cu Romina Gingașu, să ne explice ce nu merge la Ferrari.

      (Citează)

  4. Un VSC adus de abandonul lui Antonelli și un Safety Car plin adus de abandonul lui Ocon au avut cea mai mare influență.

    Nu a fost fix invers? Safety Car a intrat pentru Antonelli.

      (Citează)

    • Radu nu se uită la F1, nu citește comentariile, nu scrie articolele. E un caz pierdut, din păcate. Cum să spui că totul s-a decis la boxe când VER lua avans și înainte și după SC?

        (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus