+ Susține blogul cu un click la: eMAG - Fashion Days - Finestore - Dyson - PC Garage +
22 May 2025 ·
AUTO ·
BYD a lansat ieri în România și modelul Dolphin Surf, care este o electrică mică, de oraș. De ce n-au lansat tot acum o săptămână, alături de modele mult mai bine dotate precum Sealion sau Seal? Nu știu, poate le-a fost rușine să o pună lângă acelea, care sunt mult mai elegante.
Culmea este, însă, că acest BYD Dolphin Surf ar putea fi cel mai de succes model BYD pe piața noastră. Mașina concurează cu Dacia Spring și pare că o întrece în aproape toate specificațiile și dotările sale… pentru același preț.
Mașina arată ca mai jos. Mie îmi aduce aminte de un VW ID.3 care a fost compactat, dar nu zic asta în sensul rău, nu mi se pare o mașină urâtă, dar nici remarcabilă, nu că Spring ar fi vreo frumusețe.
Dacia Spring se adresează unei categorii de șoferi care vor o mașină mică și cu care să călătorească ieftin în oraș și împrejurimi. Dacă o pot încărca electric acasă sau la muncă, costul per kilometru parcurs este foarte mic, motiv pentru care mașina a și avut mare succes pe piață, fiind cea mai vândută electrică în România și populară inclusiv în străinătate.
De ce zic că Dolphin Surf vine să-i fure din piață? Pentru că:
Toate acestea contează. Autonomia și puterea de încărcare înseamnă, de fapt, timp câștigat pentru tine și libertate mai mare de mișcare. De dotările mașinii nu mai zic. BYD Dolphin Surf arată bine în interior, are tot un ecran de 10 inci în centru, dar rotativ (din landscape în portrait și invers), camere 360 de grade, cotieră flotantă cu spațiu de depozitare sub ea. Materialele par bune.
Am comparat mai sus varianta de mijloc dintre cele trei modele Dolphin Surf cu varianta de top Dacia Spring, că sunt două variante, deși am impresia că Dacia o vinde doar pe cea de 65 CP acum. Revin la comparația asta mai târziu.
Să comparăm însă întâi varianta de bază BYD cu varianta de bază (și singura) Dacia Spring. Prețurile în acest moment sunt următoarele:
Adică același preț pentru echiparea de bază BYD, care are aceeași autonomie, dar cu putere mai mare și încărcare mai rapidă, plus dotări interioare mai bune și spațiu mai mare. Am impresia că în acest preț Dacia Spring nu include încărcarea DC, apropo, care costă 600 de euro în plus. BYD-ul se încarcă în echiparea de mai sus la 65 kW DC. Dacă pui și pe Spring încărcarea DC, deja Spring costă 12.000 euro și Dolphin Surf Active rămâne la 11.590 euro, prețuri cu Rabla Plus inclusă.
Mai sunt însă alte două echipări pentru BYD, iar acestea vin cu baterie mai mare și autonomie mult mai mare, astfel:
Ambele au încărcare pe priză la 11 kW și pe DC la 85 kW.
Inclusiv diferența de aproximativ 3000 de euro (considerând și opționalul de încărcare DC) de la Dacia Spring la BYD Dolphin Surf Boost mi se pare justificabilă pentru autonomia mult mai mare și puterea mai mare a motorului. Este clar varianta pe care BYD speră să o aleagă lumea și în comparația Dolphin Surf Boost cu Dacia Spring spun că Spring iese rău.
Altfel spus, acest nou BYD Dolphin Surf, în ciuda numelui nefericit, concurează direct cu Dacia Spring. Ambele sunt produse în China, deci acest factor nu va conta pentru potențialii clienți. Dacia păstrează diverse avantaje, precum o rețea de service mult mai mare și un brand cunoscut și valoros. Spring-ul actual este însă destul de nou în gamă, este un refresh din 2024.
Pe termen mediu (adică la anul, nu peste 4 ani la finalul Springului actual), cred că Dacia trebuie să găsească alt furnizor chinezesc de mașini, cu specificații mai bune, sau să mute producția Spring în Europa sau alt continent și, cu scumpirea de rigoare, să mizeze totuși pe ideea de naționalism. La anul, nu prin 2028.
Marius a fost la lansare și are mai multe fotografii din interior.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
20 comentarii
22/05/2025 la 3:03 PM
Spring e copaie.
Am avut și am scăpat de el.
Orice mașină ev vă luați, să aibă garanție cât mai mare.
Coco(Citează)
22/05/2025 la 3:43 PM
Problema este ca mașinile chinezesti au acum taxe mari la import. China negociază din greu cu europa reducerea acestor taxe. dacă va reuși asta industria auto din Europa va avea o mare problema. Vor trebui sa reduca foarte mult prețurile auto
Dif(Citează)
23/05/2025 la 12:50 PM
de fapt negocierea a fost: “noi taiem tarifu, voi cresteti pretu”
Eu, as interzice ajutorul de la state pentru masini non europene
animaloo(Citează)
22/05/2025 la 4:00 PM
Spring e o mizerie de masina si o bataie de joc absoluta la adresa europenilor. Cum sa faci baaaa o masina de 20 de mii de euro cu scaune mai proaste decat la Matiz?
Andrei(Citează)
22/05/2025 la 5:20 PM
Simplu… te bazezi pe faptul ca statul subventioneaza 10.000 euro si clientii considera ca au facut o afacere buna cu o masina la 10.000 euro.
Andrei G(Citează)
22/05/2025 la 11:55 PM
Nu stiu ce sa zic .. juniorul meu prefera Spring in oras in detrimentul mai confortabilelor suv termice germane si coreene..
Parchezi unde vrei .. cand stai o ora in trafic parca nu esti asa nervos..
Daca dl Ciolacu nu taia subventiile -5000 eur- anul trecut sa nu ne luam toti Tesla era si acum presedinte unde trebuie..
Petronius(Citează)
26/05/2025 la 10:13 AM
Da, ca in cele 10-20k mii de voturi ale potentialilor cumparatori de Tesla a stat infrangerea lui Ciolacu.
Si sa inteleg ca i-ai oferit juniorului tau optiunea unui SUV termic de 30-40k euro ei el a zis ca prefera sa mergeti la Dacia si sa luati un Spring?
Andrei G(Citează)
22/05/2025 la 5:36 PM
Imi aminteste de Matiz, pana si culoarea duce acolo. Springul a fost fain la 10k euro… un fel de logan la 6k euro din 2005. Mai mult de atat nu face neam….
Robert(Citează)
22/05/2025 la 5:45 PM
E totul bine si frumos pana ai nevoie de service. Sau de piese. Sau de o vopsea pentru care nu se gasesc coduri
Andrei(Citează)
22/05/2025 la 8:46 PM
De unde o poti cumpara nu spune nimeni
ionutb(Citează)
22/05/2025 la 9:16 PM
dragonul rosu
Ionut(Citează)
22/05/2025 la 11:17 PM
Temu.
Mihai(Citează)
23/05/2025 la 5:37 AM
Shein
Mormăilă(Citează)
26/05/2025 la 10:18 AM
@ionutb, momentan le poti cumpara de la Tiriac Auto sau de la DAB Auto.
Daca esti interesat de aceste masini, nu este foarte greu sa dai un search pe Google.
Andrei G(Citează)
23/05/2025 la 8:13 AM
Byd nu deschisese sau urmeaza sa ceva, in ungaria?
Daca e asa nu cred ca problema cu piesele o sa mai fie o problema.
Masina arata mai bine decat spring. Si ofera mai mult la aceiasi bani.
Blackskull(Citează)
23/05/2025 la 8:22 AM
La aceiași bani???
E cu 35% mai scumpa!
Laur(Citează)
23/05/2025 la 10:46 AM
Pai scrise omu mai sus ca springu e 11400 si chinezaria e 11590. Cu rabla. Si la pret intreg springu e 19900 si chinezaria 19090. Mie nu-mi da 35% mai scumpa.
Blackskull(Citează)
23/05/2025 la 12:37 PM
Si springu e tot chinezarie. Doar ca mai pe saracie, asa.
Andrei(Citează)
23/05/2025 la 1:29 PM
Păcat că e așa urâtă pe dinafară. Parcă e Spark de acum zece ani.
Adrian(Citează)
23/05/2025 la 5:11 PM
Da, ai dreptate. Vad ca mai au un discount “promotional” în afara de rabla.
In RO este prețul comunicat de Radu.
Laur(Citează)