+ Susține blogul cu un click la: eMAG - Fashion Days - Finestore - Dyson - PC Garage +
Pe autostradă, pe la kilometrul 70 venind spre București, o dubă albă și care părea că a văzut și zile mai bune oprește pe banda de urgență. Din ea se dă jos un bărbat, scoate o coasă și începe să ia la coasă niște iarbă care creștea fix acolo unde se termina asfaltul.
Lângă el, o femeie stătea pregătită cu o pungă. Nu erau, evident, de la întreținerea autostrăzii. Tunsul ierbii se face cu utilaje speciale, nu cu coasa. Părea o iarbă mai deasă acolo, nu buruienile care cresc în mod normal pe marginea drumului.
Uite că suntem genul de țară unde omul încă mai oprește pe marginea autostrăzii ca să ia niște iarbă.
În săptămâna anterioară am mers de două ori până la Galați și înapoi, odată lunea înainte de Paști cu întoarcere în aceeași zi și apoi în Vinerea Mare cu întoarcere marți. Acestea sunt câteva gânduri adunate pe aceste drumuri.
Să fie vreo 12 ani de când merg la Galați cu mașina. În tot acest timp, ieșirea din Slobozia spre Brăila a arătat ca o zonă de război, cu gropi pe care nu le pot numi decât cratere și printre care mașinile fac slalom cu viteză foarte mică încercând să aleagă “răul cel mai mic” dintre traseele posibile prin gropi și denivelări.
Urăsc porțiunea aceea. De câteva ori Alice s-a trezit din somn acolo, de la gropi și denivelări, ceea ce este mereu frustrant pentru că înseamnă că a dormit doar puțin și apoi urmează încă o oră pe autostradă, unde își pierde răbdarea.
La primul drum de acum de Paști, strecurându-mă pentru a cine știe câte oară printre gropi și ținându-mă bine de volan ca să nu dau cu capul de geamul lateral, mi-am zis că trebuie să scriu despre asta. Fix așa, că este incredibil câți primari și/sau prefecți și/sau miniștri s-au schimbat în acești 12 ani și totuși porțiunea aceea de drum este neschimbată, deși este culoarul principal de mers spre megalopolisul Brăila-Galați.
Ce să vezi? Vineri, când am trecut din nou pe acolo, era totul ca de obicei. Marți, venind spre București, am văzut că s-au apucat să asfalteze acea porțiune, deja curățaseră asfaltul de pe prima bandă și se vedea că începe o lucrare de refacere a zonei.
Morala este că, dacă vreți să se asfalteze vreun drum prost undeva prin țară, trebuie să mă faceți să mă gândesc frustrat la asta și 12 ani mai târziu se va întâmpla o minune.
Perioada aceasta a anului este cea mai frumoasă pentru drumurile de câmpie. Realist vorbind, pe la dealuri și munți este mereu pitoresc. La câmpie, acum este cel mai frumos.
Sunt zone pe autostradă unde nu știu exact ce se cultivă, dar este o vegetație bogată, verde intens, care parcă se revarsă și face niște valuri frumoase dacă bate un pic vântul. Uneori după o astfel de zonă începe un câmp de rapiță, de un galben perfect, care mă face să exclam “ce frumos este pe aici pe la noi!”
În cei 12 ani de când merg la Galați de câteva ori pe an pot spune că am văzut diverse etape ale agriculturii pe traseu. Acum mulți ani, unele parcele erau pline de buruieni și necultivate. De multe ori vedea pur și simplu gunoaie aruncate pe ele.
S-au schimbat treptat lucrurile. Am început să văd mai multe tractoare, iar în ultima perioadă utilaje tot mai complexe și mai mari.
Într-o vreme veneam cum se însămânțează câmpurile, dar părea agricultură de tipul “am plantat și noi aici și acum sperăm să plouă”. Acum a devenit uzual să văd tractoare care remorchează utilaje de stropit cu fertilizant sau ierbicide. De la un singur câmp pe care era montat un sistem amplu de irigație, ceva de zeci de metri lungime și cu roți cât casa, acum sunt vreo 4-5 astfel de utilaje în diverse locuri.
De când cu Farming Simulator, am început să știu ce fac toate accesoriile și utilajele mecanice de câmp. Chiar îi arătam Matildei la drum un tractor care avea în spate o cutie și am exclamat bucuros “uite, ăla este de stropit câmpul cu fertilizant, am și eu!”
Drumul acela despre care scriam că-i pe lângă Brăila, pe Șoseaua Baldovinești, și care ar trebui să ducă la noul pod peste Dunăre și pe dig spre Galați? Tot închis!
Arată la fel ca atunci când l-a fotografiat mașina Google Street View acum aproape un an.
Am pe autostradă parte de două experiențe diametral opuse. Uneori este genul de trafic perfect, cu mașini mergând la 120-130 km/h pe banda 1 și din când în când trece cineva cu 140-150 km/h pe banda 2, iar pe mulți îi văd chiar revenind pe banda 1 atunci când este liberă. Este genul de situație în care îmi spun “uite că se poate ca în afară”. Așa a fost la trei din cele patru drumuri din acest articol.
La celălalt, însă, cel de vineri când deja autostrada era mai aglomerată cu oameni care plecau spre est, lucrurile au stat total diferit. Au fost kilometri întregi în care cei de pe prima bandă circulau cu 90 km/h. No reason. Nu era aglomerat, ci doar mai aglomerat decât uzual. Era o distanță foarte rezonabilă între mașini.
Și totuși, pe banda 1 se mergea cu 90-100 km/h, iar pe banda 2 cu 110-120 km/h. Aproape că să zici că așa se vorbiseră toți între ei să facă.
În situații precum aceasta, apar mereu și au apărut deci și acum niște bizoni care conduc ca prin oraș, în sensul că fac slalom printre mașini, trecând de pe o bandă pe alta pe autostradă, la viteze de autostradă, eventual schimbând banda în fața ta și uneori depășind printre mașini.
Am văzut o dubă care a făcut câteva depășiri pe banda de urgență. Un argeșean cu un X3 schimba benzile de parcă ar fi fost pe Magheru și făcea slalom printre mașini. Toți îl claxonau când li se băga în față, dar lui nu-i păsa. Probabil a ajuns cu 10 minute mai repede la Constanța și mult mai obosit de tot efortul făcut.
Apropo de asfaltare, însă, uneori lucrurile se mișcă foarte bine. De exemplu, luni spre Galați am dat de o porțiune din autostrada A2 pe care se asfalta banda 1. Cred că am mers vreo 5-10 kilometri pe o singură bandă, iar lucrările țineau cam de la kilometrul 90 și imediat până la ieșirea spre Drajna/Slobozia.
Lucrările erau la stadiul “mașinărie care râcâie asfaltul vechi și aruncă bucățile într-o basculantă de însoțire”. (Trebuie să joc și Road Simulator ca să învăț și mașinăriile acestea). Vineri, adică 4 zile lucrătoare mai târziu, era totul finalizat. Asfalt nou turnat pe banda 1, care era redeschisă circulației, nici o urmă de muncitor sau lucrare de făcut în zona aceea.
Probabil că s-au mutat pe următorul tronson, dar eu ies la km 102 de pe autostradă și nu știu ce urmează. Nu mi se pare de bun augur ideea de a asfalta vara, când începe sezonul turistic pe litoral, dar uite că măcar se face într-un ritm rapid.
În trei din cele patru drumuri nu am văzut nici un echipaj de Poliție. În Vinerea Mare am trecut pe lângă câteva, dar nu radare, ci plasați în diverse parcări pe autostradă, probabil gata să intervină în caz de vreun accident.
De fapt mint, am văzut un radar la ieșirea din București. Este un pasaj suprateran acolo la IKEA Pallady și bănuiesc că se vine cu viteză pe el. Poliția stătea cu radar portabil într-o parcare și îi filma pe cei care apăreau cu viteză pe pasaj. Am văzut acum vreo două săptămâni același tip de operațiune și la pasajul suprateran de la Mihai Bravu.
Am oprit la Petromul din Slobozia, după zona cu cratere, la o pauză de toaletă. Am văzut că am pus acolo două stații de încărcare de 300 kW și ce-i mișto de tot la ele este că nu pare a fi nevoie de instalarea unei aplicații pe mobil, ci au un POS la care plătești direct. Îmi place ideea aceasta. Atât de simplă poate fi încărcarea electrică.
Tot acolo am văzut pompe de benzină cu POS montat direct pe ele. Petrom le instalează de ceva vreme. Teoretic nu-și fac un serviciu. Oamenii care intră să plătească în benzinărie poate se mai lipsesc pe la casă de un suc, un Snickers, o cafea. Un anumit procent din clienți sigur așa fac. Practic, însă, când vrei doar benzină, mi se pare un motiv în plus să oprești la ei și nu la alții pentru că poți alimenta și plăti direct la pompă, fără să mai stai la coadă înăuntru.
Îmi place clădirea aceasta de lângă acel Petrom. Mi se pare pitoresc acel Auto Moto.
Am trecut pe lângă un trailer care transporta pala unei eoliene. Este posibil să fie cel mai mare obiect sau subansamblu sau cum vreți să-i spuneți pe care l-am văzut vreodată. Mă rog, trailerul pe care era pusă este de fapt cel mai mare obiect văzut vreodată. Era parcat pe marginea drumului înainte de un rond pe centura Brăilei. O clipă m-am gândit să opresc ca să-i întreb “serios, cum aveți de gând să manevrați totul ca să treceți de giratoriu?”
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
28 comentarii
24/04/2025 la 8:04 AM
Infrastructura Romaniei e la pamant, suntem la nivel de tara africana. Combinat cu multimea de bizoni la volan, rezulta tara europeana cu cele mai multe decese rutiere. E o loterie sa mergi prin Romania. Lipsa educatiei, nesimtirea maxima si lipsa amenzilor usturatoare – si iata rezultatul: no man’s land.
Deea(Citează)
24/04/2025 la 10:18 PM
În Freetown, capitala uneia dintre cele mai sărace și corupte țări, nu am văzut capace de canalizare puse fix pe partea carosabilă și cu 3-5 cm mai jos, cum sînt pline drumurile de prin țara noastră cu capcane din astea.
Marinel(Citează)
25/04/2025 la 3:06 PM
@Deea, doar cineva care treaieste intr-o lume imaginara si nu a plecat niciodata in afara Europei poate face o astfel de afirmatie.
Da, infrastructura Romaniei este la pamant fata de alte tari occidentale, dar lucrurile s-au imbunatatit constant in ultimii ani.
Daca se reuseste finalizarea autostrazii A7 si vom putea evita porcaria de E85, probabil ca si numarul de decese rutiere va scadea cu cel putin 20-30%.
Andrei G(Citează)
24/04/2025 la 8:13 AM
Cand mai dati de gropi, santuri, cratere, denivelari etc, pe drumuri, scrieti petitii. Asa fac de ceva timp si surprinzator se misca ceva. Si nu scrieti doar catre autoritatile locale, gen primaria din zona. Scrieti catre politie rutiera cu mentiunea ca acele gropi, denivelari etc pot reprezenta un pericol ptr siguranta circulatiei. Astia constata si îi notifica pe aia care tre sa repare drumu. Daca nu repara, zbang amenda. Scrieti catre politia nationala, catre cnair, chiar la guvern sau presedentie. Ca redirectioneaza ei petitiile unde trebuie.
Blackskull(Citează)
24/04/2025 la 6:01 PM
Corect, asa trebuie procedat.
Cornel(Citează)
24/04/2025 la 8:34 AM
Scrii, la un moment dat, ”Au fost kilometri întregi în care cei de pe prima bandă circulau cu 90 km/h. No reason.”
Motivul vitezei de 90 km/h este acela că prima bandă e utilizată de traficul greu/de marfă iar autovehiculele astea au limitator de viteză. Nu e rezervată, dar este banda pe care pot&trebuie să circule pe autostradă.
Scrii că era vineri, deci mașinile de marfă, cel mai probabil erau pe traseu și, asta e, impuneau această viteză, așa cum este și normal. Probabil că experiențele cu 120-130km/oră pe prima bandă (cărora le spui ”genul de trafic perfect”) au fost în zilele în care traficul greu era oprit/limitat (weekend/sărbătoare), dar asta nu face decât să susțină ce-am scris.
Altfel, deranjante sunt depășirile în care se angajează camioanele, exact din cauza asta: limitarea la 90 km/oră le face lungi, cu ocuparea benzii de depășire pe distanțe mari.
Hint: în astfel de situații, când sunt după camionul în depășire, pun avariile pentru a-i avertiza pe cei din spate să reducă viteza pe banda de depășire.
Și, da, în Germania, chiar și pe tronsoanele fără limită superioară de viteză, prima bandă are tot 90 km/oră, limitarea fiind regulă în toată Europa.
Asta despre viteza pe prima bandă.
Despre utilizarea benzilor (în cele ce urmează fac abstracție de existența benzii de urgență, mai ales că există situații, în SUA, Canada, Franța, Germania, în care banda de urgență poate fi pe stânga):
Ei bine, prima bandă este banda de mers; celelalte sunt benzi de depășire, oricâte ar fi ele. Revenirea pe banda din dreapta, desigur când e liberă, este regulă iar rularea pe bandă de depășire atunci când banda din dreapta (chiar dacă nu este prima!) este liberă, este contravenție. Cu alte cuvinte, așa prevede legea, nu-i o chestie opțională, de bunăvoință sau bun simț.
Regula, valabilă oriunde, nu numai pe autostradă, ci și în traficul urban, formulată simplu, sună așa:
Atunci când ești la volan și apare din spate cineva pe banda din dreapta ta, înseamnă că, dacă nu ești pe bandă de preselectare pentru viraj stânga, atunci nu ești unde trebuie.
LSorin(Citează)
24/04/2025 la 11:03 AM
Vineri a fost sarbatoare legala. Tiruri si camioane nu aveau ce cauta pe autostrada, cu cateva exceptii. Pe banda 1 se merge incet chiar si cand nu sint camioane din motive diverse: gura casca cu ochii in telefon, zgarciti care merg la consum etc. Am venit duminica de la Pitesti pe A1. Trafic ca
pe iuliu maniu. Doar 2 tiruri au fost pana la Buc, d-alea frigo care au voie sa circule si alea chiar n-au incurcat cu nimic. Pe banda 1 se mergea cu 80-90, pe 2 ceva mai mult. De ce? Pai fix din motivele de mai sus: ochii in telefoane, mers incet la consum probabil si tot asa. Macar s-a mers, n-a fost nici un accident ca sa se blocheze de tot. Ma rog, n-a fost cand am venit eu, ca mai tarziu s-au pocnit 5 masini si s-a bulit totu.
Blackskull(Citează)
24/04/2025 la 8:42 AM
Fain articol. Sa mai scrii din astea.
Rezonez cu tine, fac drumuri multe in Galati si ipresc tot la Petromul al de la Slobozia 😁
Apropo, ai vazut ce urat miroase in Slobozia?
Corcoran(Citează)
24/04/2025 la 9:01 AM
Nici eu nu am vazut in drumurile mele (mult mai scurte) de duminica si de luni, dar comunicatul politiei a fost ca in weekend au suspendat vreo 2600 de permise de conducere si au depistat 82 (!!!!) de conducatori auto fara permis. Voi va dati seama ce e in jurul nostru? Garantat la un drum cat de cat lung trecem pe langa unul din astia care merg fara permis. Daca au prins 82 intr-un weekend in care nu au fost foarte vizibil, statistic inseamna ca sunt mii pe sosele, zilnic.
Depinde. Daca pot plati imediat dupa alimentare pot muta masina mai incolo si nu mai tin pompa blocata, urmatorul client poate alimenta fara sa ma astepte pe mine sa ma intorc din statia la care am stat la coada la singura casa deschisa, unde am fost la rand cu cei care isi iau doar o apa si eventual si la toaleta. Toata lumea e mai fericita, mai multi clienti vin pentru ca stiu ca timpul de asteptare e mai mic.
alunelu(Citează)
24/04/2025 la 10:25 PM
La categoria ”fără permis” sînt contabilizați și cei cu permisul suspendat. Nu că n-ar fi destui din cei fără…
Marinel(Citează)
25/04/2025 la 4:11 PM
Cand toate benzinariile vor avea pompe automate, cantitatea de carburant vanduta va fi acceasi. Singura diferenta este ca soferii nu vor mai intra si nu vor mai cumpara o apa, un suc, o cafea, un sandvis, etc.
Andrei G(Citează)
24/04/2025 la 11:55 AM
Dar care e problema cu aia care merg cu 90 pe b1? Poate atat considera ei ca e safe pt masina/persoanele din masina. Sau acolo au consumul ‘optim’. Sau isi dau seama ca pt 250km de autostrada, castigul in minute e de ordinul a catorva zeci. Si motive se pot gasi cu usurinta. Da, ce e sub 80 poate deveni periculos pentru restul, dar la fel de periculosi sunt si aia care zboara cu 180 si fac zigzag printre masini.
Vale(Citează)
24/04/2025 la 1:25 PM
De fapt la un drum de 270 km (ca sa fie calculul mai usor), diferența dintre 90 km/h și 135 km/h e fix o ora. 3 ore vs. 2 ore, procentual e enorm.
alunelu(Citează)
24/04/2025 la 1:45 PM
Daca masina poate, soferul poate, drumul permite dar totusi se merge doar cu 90 ptr ca consum, atunci e gherțoială. Cine vrea consum mic s-o ia pe drum national. Cand te depaseste tirul pe autostrada inseamna ca ai o problema. Si vad destui d-astia care o ard mai incet decat un tir. Apropo un tir nu merge cu fix 90. Multe se duc spre 100.
Blackskull(Citează)
25/04/2025 la 4:16 PM
@Blackskull, dar care este viteza minima peste care nu mai esti ghertoi? Eu unul nu vad o problema ca sunt masini ce circula cu 90 km/h pe banda 1 atata timp cat banda 2 este folosita pentru depasire.
Probleme apar doar atunci cand pe banda 1 se circula cu 90, iar pe banda 2 sunt cativa ghertoi care circula cu 120 si uita sa se replieze.
Andrei G(Citează)
24/04/2025 la 12:59 PM
Boss vezi ca la Slobozia apa de la robinet nu e potabila de prin 2009.
Asdad2005(Citează)
24/04/2025 la 1:27 PM
inca un moment (al catelea oare?) in care s-a felicitat pentru alegerea facuta. la matilda ma refer.
chiar era nevoie sa zici ca minti in loc sa stergi ce scrisesei mai sus si sa o iei de la capat cu informatia corecta?
GabrielG(Citează)
24/04/2025 la 1:36 PM
Acest cont este unul real?
VasileT(Citează)
24/04/2025 la 1:42 PM
Din păcate, da
Andrei(Citează)
24/04/2025 la 10:28 PM
Și din păcate are dreptate, chiar dacă n-a enumerat toate problemele. Statistica o confirmă.
Marinel(Citează)
24/04/2025 la 2:23 PM
Da, cu niste stelute:
* autostrada soarelui nu are 270 km (deci timp mai putin castigat)
** sunt 2 poduri si zona de taxare unde trebuie sa reduci viteza (deci timp mai putin castigat)
*** mai intalnesti 1-2 situatii in care tb sa reduci (deci timp mai putin castigat)
Asa ca ora aia de fapt sunt 30 min. Iar diferenta la consum, probabil vreo 5 litri / 35 lei. Poate pentru unii conteaza ca isi pot lua inca doua beri pe plaja daca merg asa.
PS: si eu m-am intors luni de la constanta (100-110 ca asa ‘mergea b1), la un moment dat, l-am depasit pe unu care mergea incet rau … cu vreo 75-80. masina decenta, tipul era tanar, nu parea sa aiba vreo problema. Dupa vreo 30km, am oprit sa imi iau o cafea de la omv. Habar nu am…10 minute maxim. Dupa ce am reintrat pe autostrada, pe cine trebuie sa redepasesc? Pe baiatul care mergea super incet.
Sunt de acord, la distante mai mari de 300km, mergand constant, timpul se aduna si ‘castigi’ ceva. Altfel, pe bucatile noastre de autostrada, mergand in limitele legale, nu mai e asa de important.
Vale(Citează)
24/04/2025 la 4:02 PM
De unde pana unde “Autostrada Soarelui” (care nu are nici 250, apropo), “poduri”, “zona de taxare”? Discutia era teoretica, despre o autostrada generica, niste viteze medii etc.
De redus reduce si ala cu 90 in diverse situatii, situatii care se pot recupera relativ lejer.
De unde pana unde discutam aici despre consum? Cine nu vrea consum se duce cu bicicleta (nu pe autostrada), si are consum zero. E evident ca ai de ales intre mersul “la consum” si mersul la viteza legala*. Eu intre 35 de lei in plus si o ora (cu stelute) in minus de stat cu fundul in masina, aleg ora in minus.
*135 nu e legala, dar nu e nici sanctionabila, deci…
alunelu(Citează)
25/04/2025 la 4:37 PM
@alunelu, 130 km/h nu este viteza legala, este de fapt viteza MAXIMA legala. Nu este nimeni obligat sa circule la limita vitezei maxime doar pentru ca in teorie ceilalti se grabesc pe autostrada aia teoretica de 300 km neintrerupti.
Andrei G(Citează)
26/04/2025 la 12:16 AM
WTF did I just read?
“130 nu e legală, dar e legală”? Vorbim de autostrăzi, viteza de 130 km/h este legală, punct. Nu zice nimeni că este singura viteză legală sau că e legală peste tot sau în toate condițiile sau că este obligatorie. Use your brain for once.
alunelu(Citează)
26/04/2025 la 12:31 AM
Anul asta vei putea circula legat pe A1 de pe la Curtea de Argeș, să ocolești Bucureștiul prin sud pe A0, apoi pe A2 și A4 până la Agigea sau Ovidiu, după preferințe. Sunt cam 400 km, neteoretici.
alunelu(Citează)
25/04/2025 la 12:03 AM
Vb de austostrada soarelui ca pe acolo te duci la Slobozia, duh. Si de la podul luminos al lui negoita, pana la sensul giratoriu unde se termina autostrada (daca ai merge in Mangalia sa zicem) sunt vreo 210 km. Mai sus, cineva a facut niste calcule pt 270km. Unde daca te ‘grabesti’ catigi o ora. Cu cat distanta e mai scurta, timpul ala castigat ca mergi in limita legala, devine irelevant. Iar daca nu ai mers pana acum pe AS, iti spun eu ca trebuie sa treci peste bratele unui fluviu, Dunarea, cu ajutorul a doua poduri. Ei bine, pe podurile astea nu prea poti circula cu 130, limita fiind de 100. Iar statia aia de taxare, unde de fapt merge cate 1 ghiseu pe sens, si-a pastrat “portile” de trecere si limita acolo e de 50, riscand altfel sa te infigi in gheretele alea sau intr-un cascat care si-a dat seama ca nu a platit si care nu a auzit ca in 2025 sunt si alte metode de plata decat cash-ul la un geam.
Si discutam despre consum pentru ca asta e motivul pentru care unii merg cu 80-90 pe autostrada. Ca acolo masina lor le consuma cel mai putin. Si aleg sa consume 6/100 in loc de 9/100. Ca na, nu toti stau la 5 stele sau sparg salarii medii pe o masa in mamaia, mai sunt si din astia mai putin bogati care aleg Eforie Sud cu cazare la un nene la mansarda.
Vale(Citează)
25/04/2025 la 10:36 AM
În sfârșit sunt “cineva”.
Ca sa iti duc mai departe rationamentul genial, cpt. Obvious, daca distanta e zero, si timpul castigat devine zero.
Pana iesi de pe autostrada sa mergi la Slobozia sunt 94 km.
203 km, deci tot nu se justifica cum ai sarit de la 250 km la Autostrada Soarelui, statii de taxare si brate de fluviu. Ce lungime are zona cu restrictie la 100? 3-4 km? Ca tot vorbeai de irelevant…
Te infigi intr-un cascat doar daca esti cascat. Mersul cu viteza legala nu inseamna ca nu trebuie sa pastrezi distanta de siguranta si ca nu casti ochii.
Revenind la discutia despre consum, am scris si mai sus, fiecare isi pretuieste timpul cum vrea. Daca o ora din timpul tau petrecut in Eforie Sud e mai ieftin decat 3 litri de banzina, asta e, da-i bataie cu 80 km/h pe autostrada, n-o sa te impiedic eu. Ai putea sa iti faci chiar concediul facand ture pe Autostrada Soarelui, cu 80 km/h, in loc sa te duci la Eforie, daca placerea condusului bate placerea de a sta pe malul marii.
Mamaia e overpriced sh*t si prefer sa fac 1100 km pana la greci in concediu. Calculeaza tu cat timp scutesc megand legal vs. 80-90 pana acolo. Cu consumul nu te obosi.
alunelu(Citează)
25/04/2025 la 12:17 AM
Ma gandesc ca Petrom poate intentioneaza eficientizare prin desfiintarea turei de noapte asa cum vezi prin Italia, Franta, Germania pe alocuri, etc, unde de pe la 7-8pm benzinariile inchid magazinul si serviciul uman dar pot fi folosite pe tot parcursul noptii platind direct la POS-ul pompei.
Tom(Citează)