un blog de Radu Dumitru

Uitați-vă și pe canalul meu de YouTube, dați un Subscribe dacă vă place.

Înmatriculările de mașini de 200.000 de euro au crescut cu 55%

15 Jan 2020  ·

AUTO  ·

41 comentarii

Înmatriculările de mașini de peste 200.000 de euro au crescut în 2019 cu 55%. Vânzările de Porsche, Bentley și Lamborghini au crescut cu 24%. În România, desigur, după un articol din ZF.

Partea cu înmatriculările de mașini foarte scumpe le include și pe cele aduse din străinătate și înmatriculate aici, nu doar vânzările de mașini noi, dar nu contează asta așa mult. Tot scumpe sunt și tot o creștere de 55% a fost înregistrată. În plus, mulți clienți de mașini foarte scumpe le aduc practic noi din străinătate pentru că astfel le cumpără acum, nu peste doi ani când se mai alocă România câteva bucăți de la fabrică.

Am simțit treaba asta și în stradă. Am văzut Bentley Bentayga tot mai des prin București. Patru Rolls-Royce Cullinan fuseseră înmatriculate anul trecut în România, o bucată în noiembrie și alte  trei în decembrie, în Alba, Bihor și București. Este posibil să fie mai multe și vom afla abia prin martie, când lansează Poliția un nou document cu parcul auto național.


(fotografiat pe 16 decembrie, când am văzut prin oraș și 3 Tesla și un Bentayga)

200.000 de euro este un prag foarte mare, apropo. Un Porsche Cayenne sau un Range Rover “cu de toate” nu ajung la această sumă. Chiar vorbim de mașini ultra luxoase.

Zic cele de mai sus din următorul motiv: trebuie să o lăsăm mai moale cu discuții de genul “n-are lumea bani de așa ceva”. Le știți. De câte ori vine vorba despre telefoane de 7.000 de lei, restaurante de 500 de euro, ceasuri de 20.000 de euro, apartamente de 1.000.000 de euro sau alte produse și servicii ce costă mult, apare și cineva care spune “n-are nimeni bani de așa ceva”.

Ba da. Sigur că, în medie, românii nu au bani. Suntem printre țările sărace ale UE din majoritatea punctelor de vedere statistice. Dar pentru orice produs sau serviciu, există niște români—sute, mii, uneori zeci de mii— care și le permit. Treaba asta era oricum evidentă dacă vă uitați pe stradă la mașini și știți cam cât costă ele, observând câte de 60.000 de euro și mai mult sunt pe stradă. Și, din ce zice ZF, anul trecut a crescut din nou segmentul românilor care-și permit produse scumpe, ba chiar și ultra luxoase.

Susține-mă cu un Subscribe:

    41 comentarii

  1. Dar pentru orice produs sau serviciu, există niște români—sute, mii, uneori zeci de mii— care și le permit. Treaba asta era oricum evidentă dacă vă uitați pe stradă la mașini și știți cam cât costă ele, observând câte de 60.000 de euro și mai mult sunt pe stradă. Și, din ce zice ZF, anul trecut a crescut din nou segmentul românilor care-și permit produse scumpe, ba chiar și ultra luxoase.

    Dacă impozitarea ar fi pe bune, mai mult de 2/3 din mașinile ăstea nu ar fi pe șosele. Și ce frumos ar fi să se știe, indexat, cum au fost făcute averile, dacă-s pe bune sau din harneli cu statu, pile, relații…

    Pesemne, puiuțu lu tăticu/mămica/bunic/bunica partidului și/sau epoleților… lustrația nu ține cont de gradul de descendență.

      (Citează)

    • Nu paria pe asta. E ușor de zic că sigur toți cei cu bani au furat, că altfel nu i-ar fi avut (sau ai fi avut și tu). Adevărul este, însă, că foarte mulți lucrează sau au firme care merg bine.

        (Citează)

    • Eu zic să se facă până al probele contrarii în fața apologiei.

      Tu zici asta crezând că-ți faci prieteni cu ei dacă le iei apărarea, așa-i? ;)

        (Citează)

    • Exista si leasing, nu doar spagi din care sa iti cumperi masina cu banii cash, exista suficiente salarii de manageri care se incadreaza, dar ne-am invatat sa generalizam…daca se vand 382 de masini de lux e semn clar ca in Romania e opulenta si se traieste in lux, atunci in Germania inseamna ca sunt miliardari la fiecare intersectie, ori daca ai bani sigur sunt nemunciti ca altfel nu ai plati 1500 euro rata de leasing.
      Deh mentalitate invechita, in loc sa te gandesti cum sa ai o capara mai frumoasa si mai productiva ca cea a vecinului, speri ca a lui sa moara in timp ce in curtea ta cresc ciulinii… ei bine cine e intreprinzator va prospera de pe urma celor care doar barfesc de pe margine. Spor!

        (Citează)

  2. De fiecare data cand vad pe strada masini care stiu ca costa >60K euro primul gand este acela ca inauntru sunt sanse mari sa fie cineva legat ombilical la banii statului, prin urmare am aceasta prejudecata si ma uit cu scarba la sofer.
    Nu cred ca sunt multe categorii de oameni in tara care sa poata scoate cu lejeritate atatia bani din conturi (chiar si cu credit), pentru o gramada de table ce au piele in interior.
    Crede cineva ca coloratul de Mark a facut bani de seria 5 in mod cinstit, luand salariu lunar sau administrand o firma care vinde servicii sau produse persoanelor fizice/juridice (altele decat cele conectate la stat)?

      (Citează)

    • Mașina aia costă 15.000 de euro probabil. Parcă a fost fotbalist sau ceva. N-am studiat bine pentru că nu-mi pasă așa tare de alții, ci mai degrabă de cum pot face și eu bani :P

        (Citează)

  3. Faptul ca isi cumpara 10 din 14 milioane un bolid de 200 K Eu, nu inseamna ca are lumea bani…da, sunt vreo cateva mii care isi permit , dar marea majoritate isi iau telefon de maxim 2000 Ron , nu Galaxy Fold.
    Uita -te la parcul auto din Ro… in medie 16 ani , pe cand Austria are 8 ani – la jumatate …asta e relevant..nu ca s-or vandut 100 de Ferari in plus fata de anul trecut.

      (Citează)

    • Mi se pare la fel de relevant și faptul că s-au vândut mult mai multe Ferrari. Poți analiza în paralel cum trăiesc diverse clase sociale, nu trebuie să te concentrezi doar pe cea cu mașini vechi.

        (Citează)

  4. N-are lumea bani de asa ceva.

      (Citează)

  5. Rolls sau alte d-astea mega scumpe sint putine. Pe mine ma seaca puzderia de masini care se invart in intervalul 50000-100000. Plm, o gramada de bani sint si 50000 ptr o masina. De unde au banii aia? Ca daca îi ia fiscu la intrebari, 3 sferturi nu pot sa justifice banii.
    Apropo, rolls are si tzanca uraganu.

      (Citează)

    • da, si pe mine ma uimeste numarul extrem de mare de masini cu pret de lista de peste 50K, mi se pare o suma aiuritoare de dat pe o masina.

      cel putin aici in zona de nord unde lucrez eu daca stai semafor in calitate de pieton cred ca peste 50% din masinile care trec sunt peste 50K.

      si ceva imi spune ca majoritatea sunt luate de noi, nu la mana a doua.

      na, trebuie sa se duca si miliardele alea furate/ date spaga in afaceri cu statul undeva…

      iar masinile sunt probabil doar varful aisbergului.

      din cand in cand mai aud de cate un bloc sau complex rezidential vandut integral inca de la rosu, cu oameni care au cumparat cate 5-10 apartamente.

      e si asta un stres, sa nu ai unde sa-ti parchezi milioanele din spagi.

        (Citează)

    • Ai fi surprins, totuși, cât de mulți pot să le justifice. Eu știu foarte mulți oameni care au salariu de 3.000+ euro în diverse corporații de la noi. Cu un astfel de salariu, îți permiți în leasing orice mașină până în 100k, câtă vreme chiar vrei să dai atâția bani pe una.

        (Citează)

    • nu stiu, e ceva ciudat la mijloc, recunosc

      dar uite: o statistica din februarie 2018 care zice ca in Bucuresti sunt 113K persoane care castiga peste 1000 de euro

      https://www.zf.ro/profesii/topul-judetelor-din-romania-unde-se-castiga-cele-mai-mari-salarii-cati-romani-au-peste-1-000-de-euro-pe-luna-si-unde-lucreaza-17240462

      hai sa zicem ca 1/3 din astia au peste 3000 de euro si hai sa zicem ca fata de acum 2 ani numarul ala a crescut cu 50%, deci sa zicem ca vorbim de o populatie de 50.000 de persoane cu salarii peste 3000 de euro

      mi se pare putin pentru a justifica numarul enorm de mare de masini scumpe.

      ce-i drept e posibil sa fiu biased pentru ca locuiesc si muncesc mai mult in zona de nord, adica acolo unde concentratia de corporatisti si bogati in general e mai mare

      si oricum la 3000 de euro lunar cam ramai descoperit daca iei o masina peste 50K euro in leasing pe 5 ani ca ajungi cu rata la 1000 de euro lunar sau mai mult, adica 1/3 din salariu, bani aruncati pe status simbol

      ma rog, poate asta e explicatia, ca oamenii considera ca doar pt ca au bani de masina aia inseamna ca si-o si permit.

        (Citează)

    • Tu ai calculat salarii, dar pot să-ți zic din discuțiile cu importatorii auto că 90% din mașinile de peste 40k euro se cumpără pe firmă și de obicei în leasing. Deci uită-te la câte firme își permit să dea 1000 de euro pe lună pe mașina șefului sau unor directori.

        (Citează)

    • Oare chiar iti permiti? scuza-ma dar la un salariu de 3K euro trebuie sa fi destul de iresponsabil sa iti faci un leasing la o masina scumpa.
      2. Am avut o prietena care a avut ceva contract acum cativa ani cu bmw romania sau automobile bavaria nu mai stiu si am intrabat-o daca stie cum se impart vanzarile pe persoana fizica intre cash si finantari, procentul de masini cumparate cu cash era destul de mare avand in vedere ca vorbim de masini de 40K+

        (Citează)

    • Strugurii sunt extrem de acri pe aici văd.

      O rată leasing de 5 ani de 1000 euro pe lună își permite orice manager sau inginer cu 3-4k pe lună net. Dacă e și pe firmă, și mai lejer că îți deduci din cheltuieli.

      Nu înțeleg ura asta. Ăia care lucrează la stat cu bani de aruncat da, trebuie verificați pe ideea de poziție vulnerabilă, dar de acolo până la a acuza că toate mașinile de peste 50k din trafic sunt din bani furați e cale lungă, aproape dictatorială.

      Să vină Ceaușescu să confiște toate mașinile mai scumpe de 50k sau cum?

      1000 eur * 60 de luni e 60k. Dacă a dat avans 10k cam acolo e. Și la mașină nouă e normal să nu te intereseze de reparații pentru că aia are lejer 3-5 ani garanție sau chiar reviziile incluse, deci costuri acoperite total, poate doar cauciucuri.

        (Citează)

    • nu e vorba de struguri acri, e vorba de a intelege ce se intampla, pentru ca e dubios.

      exista o statistica pe ZF din feb 2018 care zice ca in Bucuresti erau 113K de oameni cu salarii peste 1000 de euro. Hai sa zicem ca 1/3 din ei aveau peste 3000 euro si sa zicem ca numarul a mai crescut in 2020 fata de 2018, ceea ce inseamna vreo 50.000 de oameni cu salarii oficial mai mari de 3000

      vi se pare ca asta explica numarul imens de masini foarte scumpe de pe strada?
      ca mie nu.

      unde mai pui ca la 3000 de euro mi se pare destul de dur sa ai rata la masina 1000 de euro plus cheltuieli cu asigurare etc – un cauciuc de BMV cred ca e 1000 de lei, revizia cine stie cat – daca mai pui si rata la locuinta, iaca nu mai ramai cu mare lucru.

      uite eu de exemplu am un venit lunar pe familie mare pentru romania, dar nu consider ca imi permit o masina mai scumpa de 25k – hai 30k (bine, asta pe care o am acum a fost de fapt 19K de noua)

      dar eu sunt mai zgarcit de felul meu si complet dezinteresat sa semnalizez cati bani am, poate aici o fi explicatia.

        (Citează)

  6. abia astept criza!

      (Citează)

  7. Omg, 3 Tesla intr-o zi in o capitala europeana.

      (Citează)

  8. tu, ca intri la puscarie :))

    Giovani:
    ghici cine o sa o duca mai greu in criza? eu sau tu?

      (Citează)

  9. Pe când toți se gândesc că mașinile au fost achitate cash cu valiza de euro, dar nimeni nu ia în calcul că poate vorbin de leasing sau alte forme de finanțare.

      (Citează)

  10. Fix la asta ma gandesc si eu cand vad o masina d-asta scumpa: Ce spanac trebuie sa fac sa imi pot permite si eu una…

    Stiu oameni cu bani foarte multi (din firmele proprii care chiar merg foarte bine) insa daca i-ai vedea nici nu ai banui cat au in conturi…sunt oameni normali care au avut tupeu sa investeasca, sa deschida o firma, sa se streseze etc. in loc sa stea pe salariu. Unora le merge bine sau chiar foarte bine…unora deloc.

    La noi nu exista cultura asta a antreprenoriatului si poate de aceea ne e greu sa concepem ca sunt oameni care detin firme care merg bine. Ca doar nu toate firmele sunt detinute de fonduri de investitii sau sunt multinationale (detinute de oameni si astea…dar intelegeti unde bat)

    nwradu:
    Mașina aia costă 15.000 de euro probabil. Parcă a fost fotbalist sau ceva. N-am studiat bine pentru că nu-mi pasă așa tare de alții, ci mai degrabă de cum pot face și eu bani :P

      (Citează)

  11. nwradu:
    Ai fi surprins, totuși, cât de mulți pot să le justifice. Eu știu foarte mulți oameni care au salariu de 3.000+ euro în diverse corporații de la noi.

    Mai interesant ar fi de investigat cati au acele job-uri pe competente profesionale si cati/cate pe altfel de competente.

    Oare cata evaziune fiscala legala sau nu se face in acele firme care merg bine?

    De asta nu se vrea si nu se va face de fapt informatizarea ANAF pentru ca brusc va deveni usor de descoperit cine ce proprietati are din venituri de 2 lei.

      (Citează)

    • Un exemplu recent de „Bogații de astăzi sunt corupții de ieri”, în clar, o reprezintă această Olivia Diana Morar, fetița unui securist.

      De-asta lustrația, chiar dacă nu s-a înfăptuit când trebuia, nu trebuie să se oprească doar la tații/bunicii/mamle/bunicile descendenților. Trebuie să continue cu ei și să se facă dracului justiție odată pentru totdeauna, după averile secrete & schemele ăstea perfide.

        (Citează)

  12. Gabriel Iacob

    15/01/2020 la 4:43 PM

    nwradu:
    Mașina aia costă 15.000 de euro probabil. Parcă a fost fotbalist sau ceva. N-am studiat bine pentru că nu-mi pasă așa tare de alții, ci mai degrabă de cum pot face și eu bani :P

    Nici statul nu a studiat prea bine, si uite unde am ajuns.

      (Citează)

  13. Te uiti la comentarii si iti dai seama cat de ofticosi sunt romanii.

      (Citează)

  14. Eu am o dilema, ridicata de multe cazuri pe care le cunosc: cum naiba suma valorilor masnilor unei familii este apropiata, egala sau depaseste valoarea locuintei acestora? Doua exemple, unul moderat si altul extrem: 2 masini, el 57K, ea 35K, apartament in Otopeni 120K. Doi, el 4 masini cam 400K, ea 2 masini cam 120-130K, apratament in Pipera cam 600K. Nu stiu, mie unul mi se pare masina un bun cu o durata de folosinta de 8 ani max, cu o valoare de revanzare dupa perioada asta cam de 25=-35% din pretul initial, or locuinta are durata de 30 ani plus. Nu ar trebui sa existe o proportie intre pretul casei in care stai si al masinii pe care o conduci?

    Exemplu extrem: Bentley Continental in Rahova, unde nici macar un apartament pricopsit nu face cat masina SH.

      (Citează)

    • Cu 120k în Otopeni poate ai 4 camere și terasă. Îți trebuie mai mult? Dacă oameni sunt fericiți cu așa ceva, s-au oprit acolo.
      Plus că e mai ușor să iei mașini decât un apartament scump. Plus că fiecare are nevoie de o mașină, dar nu are fiecare nevoie și de o casă.
      Nu toate obiectele avansează în preț în același timp cu averea cuiva. Adică dacă aș fi milionar, probabil aș avea un frigider tot de 2.000 de lei, nu de 200.000 de lei.

      Dacă valoarea unei mașini ar fi mai mare decât valoarea casei, atunci poate ar fi o problemă.

        (Citează)

  15. One word my friend : videochat

      (Citează)

    • True story, am vazut in Bucuresti un BMW i8 “tunat” vopsit roz lucios (cred ca rose gold ar fi mai corect, nu ma pricep, sunt barbat), cu o pica desenata pe capota si cu adresa de site care era clar videochat, daca nu direct masaj.
      Te coplesea efectiv bunul gust.

        (Citează)

  16. Eu am tot glumit ca ai cititori saraci, insa constat cu stupoare ca nu a fost deloc o gluma. E-adevarat ca sunt multi cei care cumpara masini scumpe fara sa si le permita cu adevarat, insa de-aici si pana la “toti sunt hoti” si “au afaceri cu statul” e cale lunga. Ca sa nu mai zic ca unii vor sa vina criza, intentionat! Trist…

      (Citează)

  17. Tom: la un salariu de 3K euro trebuie sa fi destul de iresponsabil sa iti faci un leasing la o masina scumpa.

    Calculul de genul: o treime de salariu pentru rata la casa, a doua treime pentru economii/pensii/educatia copiilor si restul ceva masina e valabil pentru majoritatea dar nu pentru toata lumea.
    Sunt oameni care au luat o decizie asumata sa nu avea copii, au deja casa (de la cineva) si n-au nici o problema sa cheltuie sume obscene pentru hobbyuri ciudate. Faptul ca eu n-as da jumatate din venituri pentru o masina nu inseamna ca altcineva n-ar putea face asta.
    De exemplu daca n-ai repsonsabilitati pentru familie/copii/ceva si stii ca o sa mori de cancer in maxim 5 ani iti permiti sa fii “iresponsabil” si sa te bucuri te timpul si banii care ti-au ramas.
    La fel daca din banii tai ai platit deja educatia pentru copiii tai ( si ei sunt deja pe cont propriu) ai bani sa-ti ajunga pentru pensie si chair mai mult decat asta deci ai de unde sa irosesti o gramada de bani in tot felul de moduri stupide dar stii ca asta nu o sa te faca mai tanar, ai putea alege sa chelui banii pentru tine in felul asta decat sa-i cheltui pentru … cineva mai tanara. Unii i-ar zice criza varstei mijlocii si sunt suficienti oameni destul de bogati ca sa si-o permita.

      (Citează)

    • Da ai dreptate, in final sunt banii lui si daca masina x il face mai fericit, sa cumpere o merita, dar tot mi se pare o cheltuiala inutila, nu castigi nimic de pe urma masinii aleia la nivelul ala, mai sus si in anumite domenii da e important cu ce masina te plimbi, ce ceas ai, ce costum ai, dar nu la 3-4K.

        (Citează)

    • problema nu e despre a discuta ce face cutare cu banii lui.
      problema e de a intelege cum de sunt atat de multe masini scumpe pe strazi.

      in bucuresti exista cateva zeci de mii de oameni cu salarii peste 3000 de euro (oficial).
      estimez pe la 50.000, am scris mai sus cum am ajuns la cifra asta.

      tot in bucuresti sunt inmatriculate aproximativ 1.5 milioane de masini.

      asta inseamna, statistic vorbind, ca aprox 3% din masini ar trebui sa fie masini scumpe (peste 50k euro), 3 din 100.

      e, stai tu la orice semafor si numara masinile, sa vezi daca se respecta procentul asta – din ce numar eu, procentul este pe la 50%.

      e adevarat ca or fi luate si la mana a doua etc, dar discrepanta tot e foarte mare.

        (Citează)

  18. Dim: Olivia Diana Morar

    Nu trebuie nimic. Trebuie doar niște legi corecte și bune, și ăștia se vor epura de la sine. Crezi că descendeții ăstora care au o firmă care toată viața a supraviețuit doar cu combinații cu statul, va mai rezista pe o piață liberă în contextul unei legislații adevărate? În 2-3 ani falimentează toți moștenitorii de bani furați, pentru că nu au lucrat niciodată în economia reală.

    Foarte, foarte puțini cred că ar supraviețui.

      (Citează)

  19. Legislație există. Nu se aplică.

      (Citează)

  20. Ma bag si eu in seama si va spun punctul meu de vedere. Sunt inginer de profesie, lucrez in domeniul oil&gas. Castig peste 4000e pe luna, bineinteles asta se intampla de cativa ani buni. Mi-am permis si eu o masina de 60000euro pe care am vandut-o ulterior cu 25000e. Acum mi-am luat un model superior. Am facut-o pentru ca imi plac masinile si le conduc cu zambetul pe buze, e o placere. Majoritatea comentariilor sunt de prisos. Multi compara de ce are masina de 80 000 euro si casa de 50 000e? Nu vad absolut nici o relevanta. In prezent masina mea costa la fel cat apartamentul cu 2 camere in care stau.. Eu cred ca de aia vedeti acele case de neam prost cu 3 etaje si 15 camere, si ei sunt doua persoane. Prefera sa bage banii aiurea intr-un cacat de casa, ce va fi imposibil de vandut, eventual sa stea si intr-o camera, cand vad ca factura la gaz e 3000 lei. Toata lumea ar trebui verificata de fisc si confiscat tot ce nu se poate justifica. Eu platesc peste 1000e taxe la stat, iar cineva zicea ca nu stiu ce tigan umbla in Rolls si el nu are absolut niciun venit declarat.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite. Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea.

sus