un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Taco Bell Băneasa te forțează să comanzi doar la infochioșcuri și nu merge deloc bine

2 Dec 2019  ·

FOOD & LIFESTYLE  ·

44 comentarii

Îmi place Taco Bell, că altfel n-aș fi observat problemele mari de mai jos. Mi se pare că un taco crocant de porc picant este printre cele mai bune preparate fast-food de la noi, are gust bun de la carne, are crunch de la tortilla crocantă, are roșie, are și un pic de smântână prin el și este suficient de mic încât să-l iei de poftă și atât.

Problema este că Taco Bell, cel puțin în Băneasa, face tot mai dificilă vânzarea lui. Au introdus infochioșcuri tactile pentru comandă, asemănătoare cu cele din KFC sau McDonald’s, și nu mai preiau comenzi la casele clasice de marcat, forțând toți clienții să comande de la chioșcuri. S-ar putea ca în timpul weekendului să fie altfel, când este mai multă lume, dar eu am fost vineri seara acolo, am stat peste 10 minute la coadă la chioșc și am plecat la final cu un car de nervi în ciuda unei discuții “eliberatoare” cu managerul.

Am văzut mai mulți clienți care s-au dus să comande la casele de marcat și domnișoara de acolo a refuzat să preia comanda, trimițându-i la chioșcuri, unde erau cam 10 persoane la coadă pentru fiecare dintre cele două. Practic, domnișoara de la casă stătea acolo doar pentru a încasa banii de la cei care, la infochioșc, aleg plata cash, nu card, iar în rest se uita la noi cum stăm ca proștii la coadă, ceea ce mi s-a părut extrem de deranjant.

Eu sunt obișnuit cu sistemul de la McDonald’s, unde dacă e coadă, se mai deschide rapid o casă, de vine și managerul restaurantului la nevoie și preia comenzi și împachetează burgeri. Fast-food, cu accent pe fast.

La Taco Bell, ce-i drept, nu avea cine. Cred că erau 5-6 angajați în total acolo: o casieră pentru casa “plată cash”, alta care împărțea clienților comenzile după ce erau gata și încă vreo 3 oameni munceau în bucătărie, plus managerul care nu stătea nici el degeaba, ci trăbăluia pe acolo. Casieri, însă, repet, era doar unul singur.

Infochioșcurile de la Taco Bell nu sunt bine organizate. Am comandat un singur meniu și am fost întrebat de vreo 5 ori dacă nu vreau și desert sau alte extra-opțiuni, într-o încercare mult prea agresivă de upselling. Butonul de refuzare, un “Nu, mulțumesc”, este pus în dreapta sus, o poziție neintuitivă, și nu-i colorat sau ceva ca să-ți sară în ochi, așa că majoritatea celor din fața mea la coadă pierdeau mult timp căutând această opțiune pe ecran.

Apoi, durează 25 de secunde din momentul plății cu cardul și până îți iese chitanța cu numărul comenzii pe el. Nu glumesc, am numărat 25 de secunde la comanda mea după ce la persoana din fața mea am văzut cât de mult a durat operațiunea aceasta.

Și apoi ajungem la o problemă și mai importantă. Infochioșcurile sunt de obicei gândite pentru cei care știu exact ce vor și comandă rapid, fără nevoia de asistență de la angajați, ba chiar la final plătesc cu cardul. Taco Bell este de puțin timp pe piața noastră, iar mulți clienți vor să întrebe ce-i un crunchwrap, cât de picant este “puțin picant”, care-i diferența între un taco supreme și unul normal și ce-i un “calupa”.

În lipsa unei case normale cu casier, ce-ar trebui să facă acești clienți? Să plece 20 de secunde de la infochioșc și să întrebe pe cineva ce-i un taco supreme, apoi să revină pentru a continua comanda?

Ce-i drept, la un moment dat a venit domnișoara de la casa de marcat, care până atunci doar se uita la coada de la chioșcuri, și i-a ajutat pe unii să comande mai repede, că a văzut că toți clienții sunt tensionați. Practic, a folosit ea chioșcul în locul lor, ceea ce ridică întrebarea dacă nu mai bine le permitea direct să comande la casa de marcat.

Și na, după 10 minute de stat la coadă, am dat comanda și m-am dus să aștept mâncarea. Știți ce am spus și cu alte ocazii, că degeaba te plângi pe net dacă nu te plângi și direct celor care te-au nemulțumit, așa că în timp ce aștepta l-am abordat pe managerul restaurantului și i-am spus direct că noua procedură mi se pare o bătaie de joc.

I-am explicat, în mare, cele de mai sus: că normal ar fi, dacă vede că sunt cozi, să deschidă casele de marcat pentru a prelua mai rapid clienții și că infochioșcurile ar trebui să fie doar pentru cei ce știu deja povestea și ce au de comandat și vor să plătească cu cardul.

Inițial a avut o atitudine ușor defensivă, spunându-mi că degeaba ar lua mai multe comenzi deodată dacă apoi toți clienții ar trebui oricum să aștepte prepararea lor, dar nu-i așa. Aștepți prepararea lor cu un pahar de suc în față, iei loc la o masă șamd – nu stai în picioare uitându-te cum persoana din fața ta nu găsește butonul “Nu, mulțumesc” pentru a scăpa de a treia întrebare despre dacă nu vrea cumva și un desert.

În cele din urmă, mi-a spus că e conștient de probleme, dar că nu mai are oameni suficienți. Nu știu de ce, poate managementul i-a dat afară sau poate i-a dus în locații noi pentru a pregăti alți angajați. Eu i-am spus că acesta este feedback-ul meu, că sistemul curent mă va face data viitoare să comand de la KFC, și că sper că transmite și el mai departe șefilor faptul că clienții se plâng de astfel de aspecte.

Mi-a spus că transmite și că a și transmis deja. I-am spus că interfața chioșcului este lentă și sunt prea multe întrebări de upselling, mi-a spus că știe și asta și a cerut modificarea lor. Poate se va schimba ceva. Până atunci, eu nu mai comand dacă văd mai mult de 2-3 persoane la coadă la infochioșc, că sigur ai de așteptat prea multe minute.

Eu credeam că în astfel de business-uri este un principiu de bază care sună cam așa: dacă îți enervezi clientul încă dinainte să plătească și să primească produsul, s-ar putea ca starea respectivă să se transfere și asupra produsului vândut. Dacă pleacă de acolo și-i rămâne în subconștient ideea că a fost o experiență rea, s-ar putea să nu mai revină.

    44 comentarii

  1. Pentru mine este deranjant nivelul de iuteala. Pentru “foarte iute” este un fel de 2 picaturi de tabasco, trebuie sa insist repetat sa intre “peste bucatarie” sa le spuna sa adauge sos picant si abia atunci iese cat de cat decent. M am dus cu tabasco personal in baneasa si mi am asezonat dupa gust, a iesit excelent.

      (Citează)

    • Da, dar așa este de obicei prin restaurante. am vorbit cândva cu oamenii de la Calif și spuneau că sosul acela picant care mie mi se pare apă de ploaie este pentru unii clienți foarte picant, că se plâng de asta.

      E greu să găsești niveluri pentru toată lumea. Ar fi mișto un extra-topping de sos foarte picant.

        (Citează)

    • Neaosa treaba. N-ai pune mana sa-ti gatesti acasa, preferi sa insisti catre altii “sa intre peste bucatarie”. Pai ce mnezo, aia 10 lei ai tai nu mai valoreaza nimic?
      Vezi ca la asa pretentii de a-la-carte primesti tabasco dintre masele. Mi-as face niste analize, de-as fi tu.

        (Citează)

  2. Eu nu pot sa mananc de la Taco Bell, mi se pare absolut oribila mancarea. In Bucuresti aveti Taqueria El Torito, unde puteti lua niste taco autentici si foarte buni, iar in Timisoara exista El Maguey, care e de 100 de ori mai bun la facut tacos decat Taco Bell.

      (Citează)

    • El Torito e restaurant, eu vorbeam de fast-food de mall.

        (Citează)

    • Am mâncat la El Toronto, de care spui tu și m-a lăsat rece. Mi-a fost de ajuns sa mănânc acolo de 2 ori. Ma convinsesem din prima, dar a doua vizita a fost la insistenta unui cuplu, na…

      P.S.: am fost in Mexic in 2018 și gustul este complet diferit de toate pseudo-restaurantele mexicane de pe la noi.
      Poti sa crezi sau nu — este alegerea ta — dar SINGURUL loc unde un taco se apropie la gust de cel din Mexic este… ai ghicit, Taco Bell. Chiar dacă este un Fast food.

      P.P.S.: gusturile difera și cu toții suntem subiectivi, dar pana nu ajungi acolo, n-o sa știi cum este gustul autentic.

        (Citează)

  3. prea mult scandal pt nimic.
    vezi coada mare, te duci la kfc sau mcd sau ORICARE ALTII, sunt 100 fast food in mall.

    degeaba plangeti ca batranii voteaza psd, sunteti la acelasi nivel cu ei cand e vorba de stat la o coada.

      (Citează)

    • În retrospectivă da, sigur. Eu, însă, când văd coadă mare mă aștept să duduie și 3 case cu personal care să preia comenzi și să nu aștept 25 de secunde să iasă o chitanță din chioșc.

      Mai ales că nu era coadă ca la lansarea inițială, ci câteva persoane.

        (Citează)

  4. ma bucura emorm faptul ca aceste companii vor avea probleme din ce in ce mai mari cu personalul. bataie de joc, dar vine si scadenta.

      (Citează)

    • De acord cu Giovani! Politica “mai sunt 100 la poarta” nu mai tine in Romania si acum deja se vede scadenta pentru cei care nu au reușit să evolueze de la etapa de “stăpâni de sclavi” la etapa de “angajator”.

        (Citează)

    • Nu e bai, sunt nu 100, ci 1000 de vietnamezi la poarta.

        (Citează)

    • GabrielG:
      Nu e bai, sunt nu 100, ci 1000 de vietnamezi la poarta.

      La Condimental sunt deja câțiva străini angajați.

        (Citează)

  5. O adevarata tragedie.

      (Citează)

  6. Esti supi rau, tare de tot ca n ai mancat mai repejor tacosu, vai saracu baiet!

      (Citează)

    • Radu, avem aici un exemplu de comentariu care aduce o plusvaloare extraordinara acestui articol. Practic il completeaza adaugand context si extra informatii. E unul dintre exemplele de comentarii care ma face sa revin pe acest blog, cantarind la fel de mult ca articolul in sine.

      Glumesc. E un cacat. E pe acelasi nivel cu spam-ul la pastile de erectie iar faptul ca il lasi…

        (Citează)

    • C: Glumesc. E un cacat. E pe acelasi nivel cu spam-ul la pastile de erectie iar faptul ca il lasi…

      Sunt de acord. Mie mi se pare fascinant că unii oameni au și timp să lase astfel de comentarii, cred că au o viață foarte plictisitoare sau pur și simplu vor să-și transfere necazurile asupra altora.

      Dacă nu-i dădeai reply, l-aș fi șters, dar acum ar arăta ciudat totul.

        (Citează)

  7. La fel ca si casele self service sunt facute doar ca sa te învețe cu un comportament care ii va ajuta sa renunte la multi angajați care acum se ocupa de vânzare. Nu înțeleg de ce cineva ar încuraja chestia asta, de ce i-am ajuta sa ajunga in pozitia in care sa se poata lipsi de oameni. De ce ai lucra la reducerea numărului de joburi si cresterea profitului unor firme străine ? De ce acceptăm sa facem noi treaba vânzătorului sau casierei ? Va place sa munciti gratis pentru alții ? Ce băieți buni

      (Citează)

    • De renuntat vor renunta oricum, chiar daca nu ii incurajezi tu. Si vor renunta pentru ca exista tehnologia care le permite. Si asta se intampla de la revolutia industriala incoace si se va intampla in continuare. Si e ok.

        (Citează)

    • pmk: De ce ai lucra la reducerea numărului de joburi si cresterea profitului unor firme străine ? De ce acceptăm sa facem noi treaba vânzătorului sau casierei ? Va place sa munciti gratis pentru alții ?

      Să ghicesc, tu mănânci doar în oraș (că acasă n-ai mai da de lucru altora, bănuiesc) și unde e personalul cât mai mare, să aibă fiecare un salariu.

      Cum zice dl Mucea mai sus, personalul va fi mereu redus prin diverse automatizări. Secretul este ca economia să meargă atât de bine încât să se deschidă alte 17 Taco Bell, astfel încât cei care pleacă din Băneasa să aibă oricum unde lucra.

      Cam așa merge la americani, unde șomajul este la minim istoric deși au automatizări în foarte multe locuri, vezi supermarketuri fără personal.

      Sau , dacă ai uitat istoria, vezi România comunistă. Aveau toți de muncă. Era mișto țara aia, nu? A mers bine pe termen lung, nu?

        (Citează)

    • Sunt multe persoane care prefera sa interacționeze cât mai puțin cu altcineva. Știu oameni care cumpără de la McDonald’s doar pentru ca au acele display-uri (infochioscuri)

        (Citează)

  8. Salut Radu, feedback-ul a fost primit si se lucreaza la remedierea problemelor semnalate. In urmatoarele zile numarul de sugestive sales va fi redus iar butonul de “nu, multumesc” va fi semnalizat mai bine.

      (Citează)

    • Esti ironic sau esti un reprezentant al companiei?
      Caz in care ar fi recomandat sa te prezinti ca sa stie cititorii despre ce este vorba.

        (Citează)

  9. acum multi ani un amic mi-a tinut o teorie despre cum nu este ok sa strangi tava dupa tine cand pleci din MC/ KFC.

    Recent am observat ca avea dreptate. Nu va veni nici o scadenta daca nu va schimbati obiceiurile de consum.

    MC a reactionat si a inceput sa umble la meniu si sa puna accent pe proaspat sau local doar cand au inceput sa piarda teren in fata foodtruck-urilor si altor fast casual. Chiar si atunci nu au reusit sa scaleze si sa fie competitivi ca pret. Orice meniu “mai fresh” e cam la acelasi nivel de pret cu un meniu la Burger Van sau alte similare cu o calitate peste MC.
    Idem si cu locurile de munca, automatizarea.

      (Citează)

  10. Giani Mucea:
    De renuntat vor renunta oricum, chiar daca nu ii incurajezi tu. Si vor renunta pentru ca exista tehnologia care le permite. Si asta se intampla de la revolutia industriala incoace si se va intampla in continuare. Si e ok.

    Tu le vei permite prin încurajarea cu portofelul. Voi tot vedeti automatizarea asta ca pe o chestie inevitabila. In tarile care au si iarna apa caldă începe să se vorbească despre cum nu, nu trebuie să acceptăm ca firmele sa profite de orice tehnologie ca sa renunte la oameni. Automatizarea nu trebuie să fie benefică doar firmelor, ci societății in general. Cu ce te încălzește pe tine ca devine mai ieftin sa se produca ceva fără oameni ? Crezi ca prețul acelui ceva o sa scadă ca sa exprime creșterea in eficienta producției ? Nu boss, o sa plătești la fel sau mai mult, în timp ce vecinul e dat afara de la muncă și profitul corporațiilor crește, automatizarea nu te ajuta pe tine sa iti trăiești viata mai bine si fericit. De asta exista discuții despre ubi, pentru ca daca este lăsată, tehnologia va înlocui prea multi oameni care pur si simplu nu vor avea ce sa facă. Încercați si voi sa gânditi puțin mai departe de prima idee si încetati sa trăiți pentru profitul altora sau sa gânditi ca o firmă are voie să facă orice pentru profit. Gândirea asta bou capitalistă este depășită de minim 10 ani.

    https://www.youtube.com/user/democracyatwrk

      (Citează)

    • -Automatizarea e o chestie inevitabila.
      -Eu incurajez cu portofelul in modul urmator: caut sa platesc cat mai putin pentru cat mai mult. Daca ei pot sa imi ofere cat mai mult cu automatizare, super.
      -Traiesc intr-o tara care are si iarna apa calda. Lucrez intr-un domeniu in care automatizarea e importanta. Nu am auzit de vreo discutie de a o bloca.
      -Nu ma incalzeste doar pretul mai mic. Spre exemplu, cand dau de un AH care are self checkout, il folosesc pe ala mereu. Scanez produsele cu telefonul, platesc la terminal si plec. Si fac asta fara sa stau la vreo coada sau sa astept dupa vreo casierita care invata sa scaneze produse.
      -Vecinul o sa fie dat afara de la munca si o sa invete sa faca altceva. Sau nu. Nu poti face omleta fara sa spargi oua.
      -Automatizarea ma ajuta pe mine sa imi traiesc viata mai bine si fericit. As avea exemple dar un comentariu nu e suficient. Nici un articol nu ar fi suficient.
      – Sustin UBI. Nu consider ca o firma are voie sa faca orice pentru profit. Dar consider ca are voie sa automatizeze cat vrea, atata timp cat respecta legile si reglementarile existente (siguranta produselor, protectia consumatorului etc).

        (Citează)

  11. Am trait experiente asemanatoare la fratii lor de la KFC Mihai Bravu.
    Tot asa, comanzi doar la infochiosc, partea frustranta e ca daca platesti cu cardul trebuie sa te duci la casier sa iti dea bonul fiscal si abia apoi iti valideaza comanda ca sa o dea in lucru. Mi-am furat-o o data sau de doua ori. Ulterior, tipa de la casa a inceput sa strige numerele de bon, ca sa se duca la ea. Overall, experienta de infochiosc a fost foarte proasta la KFC (si la MB si la Baneasa drive-in).

      (Citează)

    • Salut, parcusul client a fost actualizat pentru ambele restaurante, in acest moment in cazul comenzilor platite cu cardul la kiosk primesti direct bonul fiscal, comanda fiind lansata in pregatire direct. Parcursul descris de tine a fost unul temporar pana ce solutia a fost complet fiscalizata.

        (Citează)

    • BipBip: partea frustranta e ca daca platesti cu cardul trebuie sa te duci la casier sa iti dea bonul fiscal si abia apoi iti valideaza comanda ca sa o dea in lucru.

      Nu, se fac în paralel, se vede cum comanda ta apare în lucru pe ecranele alea de status. Mie mi-a dat mereu bonul odată cu comanda sau pentru că m-a văzut în zonă, dar n-a fost condiție pentru a se apuca de împachetat crispy strips.

        (Citează)

  12. Giani Mucea:
    -Automatizarea e o chestie inevitabila.
    -Eu incurajez cu portofelul in modul urmator: caut sa platesc cat mai putin pentru cat mai mult. Daca ei pot sa imi ofere cat mai mult cu automatizare, super.
    -Traiesc intr-o tara care are si iarna apa calda. Lucrez intr-un domeniu in care automatizarea e importanta. Nu am auzit de vreo discutie de a o bloca.
    -Nu ma incalzeste doar pretul mai mic. Spre exemplu, cand dau de un AH care are self checkout, il folosesc pe ala mereu. Scanez produsele cu telefonul, platesc la terminal si plec. Si fac asta fara sa stau la vreo coada sau sa astept dupa vreo casierita care invata sa scaneze produse.
    -Vecinul o sa fie dat afara de la munca si o sa invete sa faca altceva. Sau nu. Nu poti face omleta fara sa spargi oua.
    -Automatizarea ma ajuta pe mine sa imi traiesc viata mai bine si fericit. As avea exemple dar un comentariu nu e suficient. Nici un articol nu ar fi suficient.
    – Sustin UBI. Nu consider ca o firma are voie sa faca orice pentru profit. Dar consider ca are voie sa automatizeze cat vrea, atata timp cat respecta legile si reglementarile existente (siguranta produselor, protectia consumatorului etc).

    Esti doar clasicul consumer care acceptă orice pentru un plus oricât de mic de comoditate.
    Iar discuțiile alea nu ai cum sa le auzi acolo la muncă unde profitati de automatizare dude dar nu inseamna ca nu exista.
    Probabil esti genul care își umple casa de google home like stuff si se bucura ca stinge lumina cu vocea vs a se ridica de pe canapea sa o faca din switch si vede in asta un mare câștig al tehnologiei.

      (Citează)

    • “Esti doar clasicul consumer care acceptă orice pentru un plus oricât de mic de comoditate” – nu, accept sa fie dati oameni afara pentru un plus de comoditate si eficienta. Asta nu inseamna orice.
      “discuțiile alea nu ai cum sa le auzi acolo la muncă” – daca ma intereseaza domeniul, ma interesez in afara muncii dude. Doar ca sursa mea nu e vreun “content creator” pe youtube. Exista o gramada de oameni care zic o gramada de chestii, dar pot sa pun cap la cap totul si sa trag concluzia urmatoare: nu exista in momentul asta si nu sunt sanse reale de a exista vreo miscare de blocare a automatizarii. Singurele discutii sunt de a gestiona situatia.
      “Probabil esti genul care își umple casa de google home like stuff si se bucura ca stinge lumina cu vocea” – nu, in afara de telefoane n-am nici un assistant in casa si nu cred ca o sa am. Privacy and stuff. Si automatizarea nu inseamna doar asta.

      Faci multe presupuneri fara suficiente informatii si tragi concluzii proaste. E ok, asa faceam si eu la varsta ta. Important e sa inveti.

        (Citează)

  13. Trebuie sa mananci cel putin 3 chalupa din alea ca sa simti ca ai mancat ceva…

      (Citează)

  14. Andrei G:
    Esti ironic sau esti un reprezentant al companiei?
    Caz in care ar fi recomandat sa te prezinti ca sa stie cititorii despre ce este vorba.

    Nu sunt reprezentat al Taco Bell sau Sphera drept urmare nu pot face comentarii oficiale din partea acestora, insa lucrez pentru compania ce se ocupa de implementarea solutiilor kiosk pentru ei asa ca pot sa spun ca punctele listate aici au fost remarcate de catre cei de la Taco in urma feedback-ului post lansare si ca lucram la ameliorarea lor.

      (Citează)

    • Dar niște testare nu faceți și voi? Din aia reală, cu testeri puși în fața chioșcului pentru prima oară, nu cu programatorii care au făcut sistemul și care știu deja unde se află butonul “nu mulțumesc” atunci când trebuie să apese pe el?

        (Citează)

    • Totusi care ar fi explicatia pentru care lucrurile se intampla ca si cum ar fi la prima implementare? E plin deja de kioskuri d’astea prin Mc-uri. Functioneaza impecabil. Dau bon dau tot ce vrei. De ce in momentul in care se instaleaza in alta locatie parca se ia totul de la capat? Nu au fost deja feedbackuri? Nu s-a validat deja solutia in practica in zeci de alte locuri? Reinventam roata la fiecare nou fast food? Chiar din acelasi lant fiind.

        (Citează)

  15. @nwradu – Fiecare nou release trece prin diferite clicluri de testare, insa anumite caracteristici ce tin de UI-ul aplicatiei sunt hotarate la nivel global si sunt foarte greu de justificat/aprobat la nivelul unei implementari locale.

    @John – Chiar daca sistemul pare identic din exterior din pacate la nivel tehnic implementarile sunt diferite, parcursul client fiind modelat in functie de: sistemul de case de marcat, structura bazei de date, tipul de terminal de plata si banca prin care este inrolat, tipul de fiscalizare, etc.

      (Citează)

  16. GabrielG:
    Nu e bai, sunt nu 100, ci 1000 de vietnamezi la poarta.

    Eu personal as interzice aducerea de muncitori străini atat timp cat șomajul este în floare in estul țării! Si nu tine aia ca nu se replica oameni…cred si eu, la 2500 lei brut, cat ofera de multe ori… Sa puna mana sa mărească salariile angajaților, sa le ofere conditii ca in afara si sa ii trateze ca in afara, sa vedem după aia daca gasesc sau nu forta de munca…

      (Citează)

  17. Mihai: Eu personal as interzice aducerea de muncitori străini atat timp cat șomajul este în floare in estul țării! Si nu tine aia ca nu se replica oameni…cred si eu, la 2500 lei brut, cat ofera de multe ori… Sa puna mana sa mărească salariile angajaților, sa le ofere conditii ca in afara si sa ii trateze ca in afara, sa vedem după aia daca gasesc sau nu forta de munca…

    “Reloca” am vrut sa scriu, nu “replica” însă telefonul imi joaca feste.

      (Citează)

  18. “Reloca” am vrut sa scriu, nu “replica” însă telefonul imi joaca feste.

      (Citează)

  19. Am vrut sa zic El Torito. Autocorectarea ma omoară

      (Citează)

  20. Mihai: Eu personal as interzice aducerea de muncitori străini atat timp cat șomajul este în floare in estul țării! Si nu tine aia ca nu se replica oameni…cred si eu, la 2500 lei brut, cat ofera de multe ori… Sa puna mana sa mărească salariile angajaților, sa le ofere conditii ca in afara si sa ii trateze ca in afara, sa vedem după aia daca gasesc sau nu forta de munca…

      (Citează)

  21. Eu nu înțeleg unde e progresul căci au mutat coada de la casă pa chiosc.
    După experiența avută și la Kaufland prefer să evit genul ăsta de automatizare.

      (Citează)

  22. Nici comunistii nu si-ar permis asa ceva, in 80, in cele mai crunte luni cu statul la coada.

      (Citează)

  23. Mishu:
    Sunt multe persoane care prefera sa interacționeze cât mai puțin cu altcineva. Știu oameni care cumpără de la McDonald’s doar pentru ca au acele display-uri (infochioscuri)

    Psihopatzi?

      (Citează)

    • Nu, pot fi introvertiți, timizi sau pur și simplu n-au chef să recite ce vor și să răspundă că nu vor și plăcintă. Eu comand de obicei la chioșcuri pentru că este mai rapid.

        (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus