un blog de Radu Dumitru

Oferte bune de decembrie, plus ghid de whisky, gin și alte băuturi fine. Robotesc și la canalul meu de YouTube, orice Subscribe ajută.

TAROM nici măcar nu a comandat avioanele noi ce trebuiau să vină începând cu această lună

21 Oct 2019  ·

TURISM  ·

9 comentarii

Dacă vreți încă o dovadă, a mia probabil, că suntem conduși de idioți, uitați-vă la scandalul recent de la TAROM.

Pe scurt, după ce directoarea TAROM, Mezei, a fost demisă, aceasta l-a acuzat pe ministrul transporturilor, Cuc, că i-a cerut să țină avioane TAROM la sol în ziua votării moțiunii de cenzură anti-Dăncilă pentru ca parlamentarii să nu se poată întoarce din teritoriu la vot. Ministrul transporturilor, neagă, desigur.

Cu toate acestea, au apărut imagini cu cei doi întâlnindu-se pe stradă, la ora 23, și vorbind misterios la ușa mașinii. Amândoi au recunoscut că da, ei sunt în imagini, dar ministrul neagă că întâlnirea ar fi avut legătură cu o astfel de cerere. Cuc susține că l-a chemat directoarea TAROM în toiul nopții la întâlnire pentru că avea lucruri importante să-i comunice, dar n-a zis care sunt acelea.


(Digi24)

Pare logic, nu? Ministrul transporturilor și directoarea TAROM se întâlnesc în toiul nopții din motive complet inocente. Sunt oameni dedicați care inclusiv în miez de noapte lucrează pentru binele țării, nu așteaptă până a doua zi pentru o întâlnire instituțională.

Cu imaginea de mai sus în minte, începe să pară credibil că ministrul transporturilor i-a cerut să oprească acele avioane. Asta e țara condusă de PSD: una în care sute de pasageri ar fi fost reținuți la sol, indiferent dacă pierd legături spre concedii sau business, pentru ca vreo 10 parlamentari să nu ajungă la timp la votul împotriva lui Dăncilă.

Cuc a recunoscut, apropo, că i-a cerut lui Mezei lista parlamentarilor care urmau să zboare cu avioane TAROM, dar atât. Inclusiv asta este ilegal, că ministrul nu are treabă cu listele de pasageri și nu există vreun temei legal pentru a le cere. Numai pe caz de GDPR și TAROM ar fi luat o amenda mare pentru dezvăluirea pe sub mână a numelor pasagerilor din acele curse.

Nu ca directoarea Mezei ar fi vreo sfântă, desigur. Știți când ziceam că TAROM va lua avioane ATR noi, primul urmând să fie livrat acum în octombrie? Nu se va mai întâmpla pentru că directoarea “a uitat” sau n-a mai avut chef să semneze contractul respectiv, în ciuda deciziei anterioare a consiliului, că i s-a părut ei că mai bine ar lua alte avioane.

În motivarea demiterii ei de acum câteva zile, consiliul de administrație al TAROM spune următoarele:

Toate aceste gafe ale doamnei Mezei au culminat la penultima ședință, ocazie cu care, într-o discutie liberă (fără să facă obiectul ședinței), cu stupoare, am aflat de la aceasta faptul că, în loc să primim în jurul datei de 20 a lunii octombrie primul avion ATR (din cele 9 bucăți), potrivit graficului de livrare aprobat atât de Consiliul de Administrație, dar și de Adunarea Generală a Acționarilor din octombrie 2019 – decembrie 2020), încă nu a semnat contractele privind înlocuirea acestor aeronave, deci, pe cale de consecință, exclus sa avem vreo aeronava nouă.

Mai mult, aceasta a arătat că nu mai este de acord cu aeronavele modelul ATR , ci că optează pentru cele de tip Airbus (din motive personale) și, în niciun caz nouă aeronave, ci maxim șapte aeronave, pentru ca nu are ce face cu asa multe avioane – situație ce contravine flagrant Hotărârilor adoptate atât de C.A., dar și de A.G.A., venite tot la solicitarea conducerii executive TAROM.

Textul este de pe boardingpass.ro și îl puteți citi acolo toată motivarea, că mai sunt și alte acuzații în ea.

În acest moment, deci, TAROM nu a comandat oficial aeronavele noi.

Cam așa se joacă incompetenții cu o companie cu mii de angajați (deci vreo 200 de familii, nu?) și afaceri de milioane, care pierde bani de ani de zile și ar trebui redresată urgent pentru a nu mai toca inutil banii țări. Scandalul acesta poate părea amuzant, mai ales când îi vezi pe cei doi încercând să scoată cămașa în interviuri, dar rețineți că se joacă pe milioane de euro și încălcări flagrante ale unor legi.

În caz că ați uitat, înainte de a fi numită director TAROM, aceeași doamnă Mezei era dată în judecată de TAROM pentru pagube aduse companiei din postura de șef al agenției Bruxelles. Un alt proces era intentat soțului acesteia, care conducea agenția din Amsterdam, tot pentru pagube.

În ziua numirii în funcția de director, pe 19 iunie 2019, TAROM a renunțat la ambele procese. Cum ar fi, prima decizie a noului director a fost să renunțe la procesele în care era acuzat de pagubă.

Vreau să închei spunând că de asta trebuie să ne dorim o justiție eficientă și apolitică: pentru ca astfel de oameni să ajungă la pușcărie. Eu asta îmi doresc, ca toți cei de mai sus să ajungă la pușcărie.

    9 comentarii

  1. cuc merge la puscarie, cuc merge la puscarie.
    pacat ca nu rimeaza.

    intrebare nepusa de nimeni – cine a facut poza aia la porumbei?

      (Citează)

  2. Cuc e un limbric, numit politic in functia aia. Dar….cum plm a ajuns aia director la Tarom avand toate bubele alea in spinare?
    Si cum reusesc alte companii sa fie pe profit, iar tarom e pe pierdere de ani de zile? Oare ptr ca la tarom totul e pe baza de cumetrie? Numa neamuri angajate pe-o groaza de banet. Ca la orice companie de stat serioasa. Sa nu uitam nici de petrom unde gasesti muuuulte rubedenii de politicieni. Evident angajate ptr competentele desavarsite de care dau dovada.

      (Citează)

    • Nu-s toate pe profit, multe companii au pierdere în acest domeniu. Prea mulți factori la mijloc ce pot influența piața, plus că low-cost-ul i-a cam distrus pe mulți.

      Tot Cuc a numit-o și pe Mezei director. Ministrul Transporturilor propune directorul, consiliul de administrație face formalitatea de a-l accepta.

        (Citează)

    • Pai aia zic si io de mezei aia. Tot muflecși astia de la psd au pus-o. Si acu a aparut scăndăluțu intre ei. Dar se linistesc lucrurile, ca doar e in familie.
      Iar taromu sa aplice strategia astora de fac lowcost. Or fi si unii din astia pe pierdere, dar nu ca taromu si nu din aceleasi motive. Zi

        (Citează)

  3. Si daca ne gîndim ca pe rutele alea mai zboara uneori si niste organe (nu va gînditi la politai) pentru transplant,.. ajungem si la crima.

      (Citează)

  4. nu ne ajuta cu nimic daca merg cateva luni la inchisoare daca raman cu banii in conturi.
    Tarom, CFR, Radet, STB SA, si alte regii sau firme de stat, sunt vaci de muls pentru politicieni. Unde sunt numiti oameni dupa cat au curaj sa mulga, nici unul nu e numit in functie de competente.

      (Citează)

  5. TAROM este irecuperabil si nereformabil.

      (Citează)

    Leave a Reply to BlackSkull Cancel reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verifică ce-ai scris. Dacă vrei să mai adaugi ceva, lasă un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite. Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pentru a le prelua doar pe acelea.

sus