un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Turnuri noi pe Expoziției, blocuri noi pe platforma Vulcan – doar primăria stă degeaba în București

18 Jul 2019  ·

GÂNDURI  ·

11 comentarii

Uitați o știre recentă: trei clădiri de birouri și locuințe vor fi construite pe Bd Expoziției. Terenul are 9.300 mp, clădirile vor avea 20 de etaje.

Tot în spatele Romexpo, o altă clădire se înalță văzând cu ochii, peste câteva luni este gata.

Mă întreb cât mai duce zona aceea, având în vedere că este foarte dificil să ajungi acolo. Adică în Pipera măcar ai două stații de metrou la dispoziție, dar în Expoziției-Romexpo nu e nimic. Din centru este foarte dificil să ajungi acolo pentru că tronsonul Piața Victoriei – Aviatorilor – Arc de Triumf – Piața Presei este veșnic aglomerat. Transportul în comun stă blocat în același trafic, primăria n-a fost capabilă în atâția ani să facă niște benzi unice de autobuz pe un bulevard cu nu mai puțin de 5 benzi, că pierdea Firea voturi.

Tramvaiul 41 ajunge rapid acolo, dar este util doar dacă vii dinspre Drumul Taberei. O combinație cu metrou până la Basarab și apoi tramvaiul 41 îți adaugă 20 de minute doar de schimburi de linii, iar de la stația de 41 și până la clădirile de birouri de pe Expoziției mai ai de mers pe jos cam un kilometru, dacă nu mai mult.

Asta este situația acum. Cu vreo 4-5 clădiri finalizate în următorii ani, traficul rutier va fi și mai aglomerat, transportul în comun și mai plin.

Mi se pare uimitoare lejeritatea cu care Primăria dă astfel de autorizații de construcție și, știind că zona se va aglomera, alege să nu ia nici o măsură. Stau liniștiți acolo la birouri, cu ștampilele în mână, fără a face nimic pentru îmbunătățirea situației din oraș. Uitați-vă la strada Parcului, care face legătura între Poligrafiei și Expoziției și unde-i mereu o coadă de mașini; cât de greu o fi să faci o nouă bandă în buruienile de pe margine?


Zece hectare din platforma industrială Vulcan din Berceni vor fi vândute pe piața imobiliară pentru a recupera creanțele după intrarea în faliment. Aici sunt de acord cu teoria conspirației: acesta a fost planul de la început, că era clar că industrie nu se mai poate dezvolta acolo.

Zona este perfectă pentru încă un labirint de blocuri, cum deja s-a dezvoltat în jurul stației de metrou Dimitrie Leonida, de acum n-au apă și canalizare suficientă pentru câți oameni locuiesc acolo. Berceniul deja nu mai pare un cartier dintr-un oraș, ci un mușuroi de furnici.

Și după ce se duce totul din Vulcan și IMGB, să nu uităm de platforma industrială Faur, aflată între Pantelimon și Liviu Rebreanu. Nu știu dacă ați fost vreodată înăuntrul ei, dar spațiul este imens, mai mare decât multe orașe ale României, și se găsesc pe acolo depozite vechi, câini vagabonzi, drumuri în paragină și câteva mici firme ce-au închiriat spațiu de lucru.

Cam 100 de hectare de teren așteaptă un viitor norocos dezvoltator imobiliar, câtă vreme are relațiile bune pe la ministerele potrivite pentru a lua terenul. Primăria abia așteaptă să semneze și apoi să nu facă nimic.

    11 comentarii

  1. In Expozitiei de ce te-ai duce pe ruta Piața Victoriei – Aviatorilor – Arc de Triumf – Piața Presei sau Basarab – 41 cand ai statia de metrou 1 Mai la cateva minute.
    Adica sa cobori la Basarab sa iei 41 e absolut o prostie cand ai metroul spre 1 Mai acolo. Ca sa nu mai zic ca 41 nu trece deloc aproape de Basarab.

    De la metrou 1 mai la noile turnuri sau SNSPA faci foarte putin pe jos.

      (Citează)

    • Cred ca Radu se gandea la Crangasi cand a zis Basarab. Si asta daca se mai da vreodata drumul la 41, ceea ce nu e garantat :)

      Metroul de la 1 Mai e din pacate o gluma proasta in momentul asta, circula rar si cu garniturile vechi.
      Trebuie sa schimbi la Basarab/Gara de oriunde ai veni, pentru multi asta inseamna 2 schimbari de metrou. Daca mai adaugi si cele 10 minute de mers pe jos de la metrou, printr-o zona nu foarte placuta, iti rezulta o naveta zilnica de 1 ora/sens, poate si mai mult.

      Cati dintre cei care se vor duce acolo zilnic la munca vor alege tot deranjul asta in locul statului 1h in trafic in propria masina?

        (Citează)

    • in afar de metroul 1 mai, ai 300 care te ia de la victoriei si te lasa la 100 de metri, pe mihalache (aviator popusteanu). nu e deloc greu accesul acolo.

        (Citează)

  2. Autorizațiile de construire au fost emise cu ajutorul arhitectului șef, post care după actualul cod administrativ recent elaborat, nu mai este funcționar public cu funcție de conducere ci la mila primărilor.

    Asta ca să fie clar ce va urma.

      (Citează)

  3. Aștept cu nerăbdare să se coacă zona Autobuzul.
    E acolo teren cât să faci un mic orășel.
    https://www.google.com/maps/@44.3975575,26.0959535,1735m/data=!3m1!1e3

      (Citează)

  4. culmea e ca dupa aia tot corporatiile se plang de conditii naspa.
    pai ati stiut unde si pe ce construiti.

    cred ca avea ceva dreptate dragnea cand mai baga corporatiile undeva…

      (Citează)

    • vezi ca ai gresit site-ul prietene, tu vroiai sa comentezi pe antenna 3

        (Citează)

    • mai putin alea din teleorman, cu actiuni la purtator!

        (Citează)

    • OK, hai sa incerc cu frumosul: corporatiile alea malefice nu prea construiesc cladiri de birouri, de obicei inchiriaza ce le ofera piata si se muta periodic daca gasesc ceva mai bun (exceptie notabila ar fi Dacia Renault, care si-a facut sediul nou in colaborare cu nu stiu ce dezvoltator)

      Daca te uiti pe linkul dat de Radu dezvoltatorii sunt Forte Partners, niste baieti verzi de-ai nostri, cu origini sanatoase desigur. Au vandut de curand 3 blocuri altor baieti verzi, fratii Paval. Capital 100% romanesc, oameni muncitori porniti de jos cu totii, care pur intamplator au avut acces la tot soiul de terenuri ale fostelor fabrici sau ale statului, si tot pur intamplator primesc fluierand toate avizele si aprobarile de la colegii (de partid, nu de celula) de prin primarii ai mult iubitului Dragnea.

        (Citează)

  5. “inchiriaza” da.
    daca tot zici cum stau lucrurile, zi pe aia dreapta.
    nu construieste nici un dezvoltator o cladire in ideea ca “o sa cautam firme sa o umplem”.
    e un gen de spalatura in care firma x zice ne trebuie 20 etaje, si asta se face printr-un “dezvoltator” care toaca banii si apoi se invart niste bani de colo colo.

    asta pt cashflow, cost wise ar iesi mai bine sa cumpere/faca o cladire pt ei si gata.

    sounds legit?

    Sorin:
    OK, hai sa incerc cu frumosul: corporatiile alea malefice nu prea construiesc cladiri de birouri, de obicei inchiriaza ce le ofera piata si se muta periodic daca gasesc ceva mai bun (exceptie notabila ar fi Dacia Renault, care si-a facut sediul nou in colaborare cu nu stiu ce dezvoltator)

    Daca te uiti pe linkul dat de Radu dezvoltatorii sunt Forte Partners, niste baieti verzi de-ai nostri, cu origini sanatoase desigur. Au vandut de curand 3 blocuri altor baieti verzi, fratii Paval. Capital 100% romanesc, oameni muncitori porniti de jos cu totii, care pur intamplator au avut acces la tot soiul de terenuri ale fostelor fabrici sau ale statului, si tot pur intamplator primesc fluierand toate avizele si aprobarile de la colegii (de partid, nu de celula) de prin primarii ai mult iubitului Dragnea.

      (Citează)

    • Mai da-le in pastele lor de corporatii, sa plece de aici, iar oamenii pot in sfarsit sa stea linistiti la casele lor.
      Ce ai? le invinovatesti ca creeaza locuri de munca si ca inchiriaza spatii. Nu inteleg ce vrei.

        (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus