un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Testdrive: Renault Megane RS pe circuit (1.8 litri benzină 300 CP)

20 Jul 2019  ·

AUTO  ·

32 comentarii

Am condus pe circuit Renault Megane RS în variantele Sport, Cup și Trophy. Megane RS face parte dintr-un segment care mă atrage: mașină cu aspect normal, care nu sare în ochi, dintr-o clasă suficient de voluminoasă pentru mine, dar și cu motor deosebit de puternic.

Megane RS are o putere de 280 CP, exceptând varianta Trophy, care are 300 CP. Scoate asta dintr-un motor de 1,8 litri, vine cu mici modificări ale caroseriei necesare pentru răcire, dar și pentru a arăta totuși celor din jur că ai un RS, nu doar un biet Megane GT, dintre care cel mai mult îmi place secțiunea gri a barei față, care are forma unei aripi de Formula 1, plus proiectoarele în forma unui steag de finish din motorsport.

Abonează-te: http://bit.ly/2RBcHBg

Interiorul este cel de Megane, cu tot cu plasticul destul de ieftin de pe consola centrală, dar are mici detalii specifice RS-ului și poți alege scaune Recaro cu tapițerie din piele întoarsă.

Diferențele între modele sunt semnificative. Cup are un șasiu cu 10% mai rigid și chiar se cunoaște în curbe, plus un diferențial cu alunecare limitată. Trophy are nu doar 20 CP în plus, ci și suspensie și amortizoare mai ferme și, dintre cele trei, este clar mașina gândită pentru a fi condusă pe circuit. Toate au un mod Race pe lângă cel Sport, dar Trophy pare construită pentru a fi aruncată dintr-o curbă în alta cu viteză mare.

Roțile spate virează și ele, apropo, pe toate trei modelele. Am simțit avantajul într-un viraj luat greșit și în care mașina ar fi subvirat puternic, dar roțile spate au compensat printr-un viraj mai strâns.

Per total, mașina este foarte mișto de condus, în special în varianta automată. Are o accelerație bună, însoțită de un sunet foarte plăcut, și stă excelent în viraje, punctul ei forte, unde zici că-i pe șine de tren. Frâne performante, șasiul rigid și greutatea bine repartizată între cele două punți contribuie la experiența plăcută. Jucărie pentru oameni mari, cum s-ar zice.

Prețurile încep de la 30.700 euro, cutia automată este pe la 32.000 de euro, iar un Megane RS Cup cu majoritatea dotărilor moderne (Adaptive Cruise Control șamd) este pe la 36.000 de euro cu TVA. Detalii găsiți pe site-ul Renault, inclusiv configurator.

    32 comentarii

  1. Doamne, cat de inconștient sa fii sa dai atâția bani pe un Renault când la aceiasi bani iți iei un Mustang? 36.000??? Nu imi vine sa cred!

      (Citează)

    • Poate vreți sa și conduci mașina spirtiv nu doar sa faci poze pentru Facebook.

        (Citează)

    • Eram sigur ca apare un loganist care se leaga de pret. Stai ca inca nu a zis nimieni nimic de civic type r, golf r. mai astept putin.

        (Citează)

    • Da, dar la alea nu ai prize de aer false ca la Mustang.

        (Citează)

    • Adi:
      Doamne, cat de inconștient sa fii sa dai atâția bani pe un Renault când la aceiasi bani iți iei un Mustang? 36.000??? Nu imi vine sa cred!

      Te referi la acel Ford Mustang, care a luat 2* EuroNCAP (3* după retestarea facelift-ului)?

        (Citează)

    • Mai bine taceai….filosof ramaneai::))))
      Cumpara-ti tu Mustang ….cunoscator-ule ::)))

        (Citează)

    • Băi, n-a comentat Zoso până la ora asta? Iar se opărește că scrie Radu despre mașini și camere foto.

        (Citează)

  2. Eu am o întrebare de oportunitate. Ai idee pe unde și la ce preț poți închiria/ accede pe un circuit/ pista de incercare , în România, să te dai cu o mașină că asta?

      (Citează)

    • ATA inchiriezi si te dai cu masini de la ei pe autodrom (a nu se numi ciruit traseul pentru ca este autodrom. Eu il fac cu masina personala in 48secunde. Ei le numesc experiente pe aceste produse de inchiriat automobile+autodrom . Merita 100%. Am avut placerea sa fac la ei cu cateva dintre masinile lor, iar preferata mea la ei a fost Audi RS4

      Mai ai similar la http://motorparkromania.ro prin Willi Motorsport sau https://smart-driving.eu/ . Aceste doua firme inchiriaza pe circuitul de langa Urziceni

      La Targu Mures este al doilea circuit din Romania. Superior Motorpark dar din pacate fara posibilitate de inchiriat automobil acolo (momentan). Deci cu masina proprie poti sa mergi la evenimente organizate (trackday sau ROTAC)

        (Citează)

  3. man, review-urile astea sunt cel putin aiurea.

    tu ce primesti acolo e o masina cu toate dotarile posibile, care probabil ajunge pe la 50k?
    PT UN RENAULT!

    in viata reala, lumea o sa-si ia varianta basic, si apoi injura ca ce naspa e masina.
    si uite asa apare o diferenta intre ce fantezii filmezi tu si real life.

      (Citează)

  4. Salut Radu,

    Ne poti explica cum putem lua in test drive un Megane RS de la Renault Comercial Roumanie ? Sunt un posesor de “biet Megane GT”si vreau sa trec la RS dar inainte de a face acest pas, am nevoie de un test drive de genul “un weekend”…din pacate nu sunt o persoana publica, nu am blog, nu am vlog..iar cei de la RCR nu doresc sa imi permita un test drive de weekend desi sunt la a 4 a masina Renault cumparata de noua. Crezi ca ne poti explica cum ii putem aborda pe cei de la RCR?

    Si hai sa fim seriosi …biet Megane GT…ca ti-ai dat cu stangul in dreptul. Poti sa zici de alte masini acest lucru dar nu despre un Megane GT mai ales ca nu l-ai condus. Astept un raspuns aici pe blog.

      (Citează)

    • Cunosc sentimentul. Similar as face si eu cu alte marci. Pentru mine o vineri seara in trafic + sambata & duminica cu familia la o plimbare pe langa Bucuresti (nu mai mult de 500km test) m-ar face foarte sigur client de anumite marci la care doar visez dar nu-mi place sa fac loterie cu banii mei.

        (Citează)

  5. ” Roțile spate cotesc ” genială exprimare!

      (Citează)

  6. Eu zic sa ramai pe burgheri! :)

      (Citează)

  7. Nwradu poate faci un review la Jeep-ul din dotare …impresii dupa un an si ceva.

      (Citează)

  8. Poate pe o altă marcă aș da banii, dar nu pe Renault, nici Mustang. Personal îmi face Ford Focus

      (Citează)

  9. Adi:
    Doamne, cat de inconștient sa fii sa dai atâția bani pe un Renault când la aceiasi bani iți iei un Mustang? 36.000??? Nu imi vine sa cred!

    Adi, condu un Renault Sport, si o sa intelegi

      (Citează)

  10. Bogdan, am condus Mustang. Si dupa asta, doar Tesla m-a mai impreionat. Altfel, nu am ce sa mai raspund unora care macar se gandesc sa compare Renault cu Mustang.Nici de gluma nu e buna. Atât s-a putut!

      (Citează)

  11. Adi:
    Bogdan, am condus Mustang. Si dupa asta, doar Tesla m-a mai impreionat. Altfel, nu am ce sa mai raspund unora care macar se gandesc sa compare Renault cu Mustang.Nici de gluma nu e buna. Atât s-a putut!

    Mustangul pe lângă RS, e o barca pe circuit. Dar dacă vrei să fuți ceva, da, mustangul e cel mai potrivit.

      (Citează)

  12. Tre’ sa fii stupid sa dai banii aia pe un Renault cu atat de multi cai pe punte fata. Dar, ma rog, sunt unii care se lauda cu cifrele de pe talon, nu cu rezultatele din circuit.

    Restul de comentarii le-a lasat unu’ acu doua zile pe YT.

      (Citează)

  13. nashu_mare:
    Da, dar la alea nu ai prize de aer false ca la Mustang.

    Lasa mai, ca din alea de Renault iese “aerul cald de la motor” :))

      (Citează)

  14. Andrei:
    Nwradu poate faci un review la Jeep-ul din dotare …impresii dupa un an si ceva.

    https://www.nwradu.ro/2018/11/cateva-ganduri-dupa-un-an-cu-jeep-compass/

      (Citează)

  15. 35.000 de euro pe mașina franțuzească? Pe o Dacie cu steroizi? Pai cred ca în banii ăștia încep sa fie Audi A6. Poate nu A6 cu opțiunea sport, dar totuși Audi și A6 în același timp.

      (Citează)

    • Plin F1 de Audi și săracii cu Dacia pe steroizi nu se descurcă, nu?

        (Citează)

    • Masina frantuzeasca Alpine A110 – una dintre cele mai faine masini in fabricatie. De pe la vreo 50000 de euro in sus.
      A6-le e pentru alte nevoi, nu poti compara numai pretul masinilor si sa decizi “aia e cea mai buna la banii aia”.

        (Citează)

  16. dupa parerea mea, o masina frantuzeasca nu merita mai mult de 15k euro. Ma mir si eu de acest review.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus