blog demisec cu note fine de tehnologie

Robotesc și la canalul de YouTube.

Mini Cooper este disponibil de acum și în variantă complet electrică

12 Jul 2019  ·

GÂNDURI  ·

16 comentarii

BMW pregătește marea ofensivă electrică începând cu 2020, dar până atunci au anunțat Mini Cooper SE, un model pur electric de mult așteptat pe piață și care probabil se va dovedi foarte popular, cel puțin în vestul Europei.

Mini Electric are un motor de 184 CP montat pe puntea față și o autonomie între 235 și 270 km, cam cât cea mai nouă variantă de BMW i3. Cei de la BMW permit o agilitate foarte bună și, cu așa putere și cuplul mare al unui motor electric, nu mă îndoiesc că o va avea. Prinde 60 km/h în 3,9 secunde, un timp bun, iar suta în 7,9 secunde.

Consumul este între 13,2 și 15 kWh/100 km, apropo. Încărcarea se poate face cu putere de până la 50 kW, bateria are o capacitate de 32,7 kWh. Ca idee, o încărcare la 11 kW permite bateriilor să ajungă la 80% în 2,5 ore. La 50 kW DC (și astfel de încărcătoare sunt deja populare și în România, alături de cele de 22 kW), mașina se încarcă 80% în 35 de minute.

Ca și la BMW i3, poate fi activat un mod în care mașina frânează automat imediat ce ridici piciorul de pe pedala de accelerație (recuperând energia), o caracteristică pe care toți proprietarii de i3 pe care-i știu eu o apreciază pentru că îți permite să conduci folosind doar pedala de accelerație. Exceptând situația unor frâne neașteptate, ridicarea piciorului de pe pedala de accelerație asigură o frânare suficient de mare pentru traficul uzual de prin oraș sau din afara lui în majoritatea timpului.

Dotările includ aer condiționat cu două zone și încălzire cu pompă de căldură. Fiind o mașină electrică dotată cu ceea ce se numește auxilary heating, îi poți declanșa încălzirea sau răcirea de la distanță, să zicem cu 20 de minute înainte să te urci în ea, din aplicația de telefon. O mașină cu combustie internă ar avea nevoie să pornească motorul pentru asta, dar cea electrică doar trage curent din baterii și gata.

Mini Cooper SE va fi produs doar în varianta cu 3 uși. Vine cu oglinzi laterale galbene, ca să fie ușor de recunoscut, și opțional acele jante din imagine, care sunt ușoare și oferă o rezistență mică aerului pentru a reduce și mai mult consumul. N-au zis prețul, vedem la lansare, dar probabil va fi la același nivel cu i3. Producția începe în noiembrie 2019 în Oxford și până atunci apar și aceste detalii.

Nu-mi place treaba cu 3 uși, dar rămân la părerea că un model Mini Electric poate fi un moment important pentru piața vehiculelor. Cred că-i așteptat de mulți oameni.

    16 comentarii

  1. 38-40k vazusem. E practic un i3 cu alta caroserie pt aia carora nu le place forma la i3.

      (Citează)

    • Incepe cu ‘i3 electric cross-over suv’, not a great start. Other than that, au dreptate.

        (Citează)

    • add:
      Incepe cu ‘i3 electric cross-over suv’, not a great start. Other than that, au dreptate.

      Eu, unul, nu-mi mai bat capul cu toate denumirile astea. SAV, SUV, cross-over, etc :))
      uneori diferența între ele e foarte mică și pare ca la hotel, de la 4 stele la 5 stele, e o linie foarte fină și aproape deloc sesizabilă

        (Citează)

  2. Radu: pare ca la hotel, de la 4 stele la 5 stele, e o linie foarte fină și aproape deloc sesizabilă

    Culmea aia e foarte bine reglementata: suprafata camerelor, latimea holurilor, numar de lifturi si alte o gramada de puncte care trebuiesc bifate.

      (Citează)

  3. la aia cu ING, nu se iau in considerare puletii din agentii, pentru ca alea sunt fransize si fiecare e cu firma ei.

      (Citează)

  4. Mi-e teamă să nu ajungă si BMW cam ce a ajuns Nokia. A ratat rau startul la masini electrice.

      (Citează)

    • cum naiba a ratat bmw startul? :))) pe ce lume traiesti?

        (Citează)

    • @costin

      L-a ratat rău de tot. Caută pe Youtube Munro Tesla Autoline After Hours.

      Vorbește un tip care are 40 de ani experiență în auto, a lucrat la toate cele 3 companii mari auto americane, și acum are firmă de consultanță în dezasamblarea mașinilor, evaluarea tehnologiilor și a costurilor.

      Acolo la un moment dat vine cu o comparație între tehnologia Tesla, GM și BMW. Și BMW e în urma chiar și a americanilor de la GM.

      Și pe undeva nu mă miră că nemții sunt așa în urmă. Nemții de felul lor, sunt foarte conservatori, și extrem de averși riscurilor. Orice risc e extrem de calculat, nu e de fapt un risc. De-asta nu mă mir că sunt în urmă tot ce înseamnă auto. E povestea clasică Innovator’s dilemma.

      Începând de la motor și terminând cu BMS-ul și chiar bateriile în sine, tipul explică foarte clar de ce Tesla este imbatabil în perioada următoare, și nimeni nu poate scoate preț mai bun per kw per putere brută obținută.

      Iar ce zice Munro e și mai alarmant. Chinezii s-ar putea să-i bată chiar și pe americani, pentru că acolo se investește așa de masiv din banii statului, iar banii guvernului sunt nerambursabili, deci nu trebuie să fie profitabil, și își permit și mai multe riscuri decât americanii.

        (Citează)

  5. Cum sa aiba o janghina de Mini Cooper pret de BMW?! Imi place designul de Cooper, dar sa fim serios, BMW este alta clasa de brand si pretentii.

    Imi plac masinutele electrice, daca ar fi 30.000 de euro inainte de ticket si subventie de la stat probabil ca as sparge pusculita si mi-as si lua permisul. Plus un credit.

      (Citează)

  6. Zici ca iti place ca e mica?? Poate nu ai auzit de VW e-up, skoda citygo iV (abia lansata), Honda E (care o sa apara in toamna). Astea sunt mai mici decat mini-ul.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verifică ce-ai scris. Dacă vrei să mai adaugi ceva, lasă un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite. Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pentru a le prelua doar pe acelea.

sus