un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Trenul către aeroportul Otopeni va ajunge în parcarea acestuia după un viaduct de 1,5 km

14 Jun 2019  ·

GÂNDURI  ·

26 comentarii

Ministerul Transporturilor a semnat recent contractul pentru prelungirea căii ferate până la Aeroportul Otopeni. Prelungirea se va face dintr-o linie existentă ce pleacă din Gara de Nord și trece pe lângă Otopeni, iar lucrarea va include un viaduct peste DN1, lung de 1,5 kilometri, și va costa 80 de milioane de euro.

Partea cea mai ciudată? Autoritățile vor să fie gata până în mai 2020, când va avea loc Campionatul European de Fotbal și suporterii ce vor veni la București trebuie să poată ajunge cumva în oraș.

Care credeți că sunt șansele ca o astfel de lucrare de infrastructură să fie gata în mai 2020, mai ales când contractul presupune o durată totală de 14 luni (2 proiectare + 12 execuție)? Ce ziceți, vom avea așa ceva gata în luna mai 2020?

Proiectul, apropo, este cel de mai jos. Noua cale ferată se separă din cea existentă, intră pe o porțiune construită pe piloni, trece peste DN1 și urmărește drumul de acces public în aeroport, stația urmând să fie construită peste primul rond, conectată la parcarea supraetajată de la… Sosiri.

Iată documentația detaliată. Traseul general este cel mov:

Și zona finală este cea de mai jos:

Stația arată ca mai jos:

Și există o variantă în care va fi acoperită cu sticlă și metal într-un design asemănător cu terminalul aeroportului:

Și stația va fi conectată aici:

Eu nu cred că așa ceva va fi gata până în mai 2020 și mi se pare chiar că graba strică treaba. După ani de zile în care acest proiect a fost ignorat, soluția aleasă acum pare una simplă, dar complet ineficientă dpdv al pasagerului.

De ce să faci stația conectată la o parcare? Pe unde vor merge pasagerii, printre mașini? Prin aer liber, prin ploaie și ger?

Considerând că nu poți plasa stația la egală distanță între Plecări și Sosiri, aș crede că prioritate au Plecările. La sosire îți permiți să mergi mai relaxat și să parcurgi o distanță mai mare până la stația de cale ferată, dar la Plecare vrei să ajungi cât mai repede în aeroport, că pierzi avionul, nu să mai faci 15 minute pe jos între stație și zona de check-in.

Apoi, stație de sticlă? Și o singură cale de rulare pe întregul tronson, ceea ce înseamnă că orice defecțiune sau problemă te lasă fără redundanța unei linii duble?

Mi se pare grabă. O astfel de stație probabil că ar fi fost mai potrivită în subteran, sub aeroport. Sau în parcarea de la Plecări, care-i destul de mare și nu foarte ocupată.

Apoi, trebuie luat în considerare și terminalul viitoare linii de metrou M6, dacă se va face vreodată. Ar trebui să fie un fel de terminal comun pentru tren, metrou, poate și autobuzele de acolo, un singur punct de plecare/sosire pentru pasageri, indiferent de traseul pe care-l vor urma.

Poate că Ministerul Transporturilor ar trebui să recunoască imposibilitatea realizării acestui plan până în mai 2020 și să prefere să facă unul bun, atunci când îl va face, gândit pentru viitor, nu un heirupism care ulterior se va dovedi problematic.

Ah, iar după toate aceste pregătiri pentru Otopeni, Ministerul Transporturilor a anunțat că vrea să folosească și aeroportul Băneasa pentru sosirea suporterilor și alte zboruri. Cu ce îi iei de acolo? Cum controlezi bagajele și pașapoartele, vând în vedere că o autogară este mai mare decât Băneasa?

sursă planșe: Forum Metrou Ușor. Uitați-vă la fața lui Gică Popescu din acest clip, zici că este la înmormântare acolo.

    26 comentarii

  1. E suficient să vezi cu cine a semnat contractul.

      (Citează)

  2. 2099 loading….dar au mici intarzieri :))

      (Citează)

  3. Cred că este gata odată cu cealaltă … Drumul Taberei parcă îi spune

      (Citează)

  4. Si voi chiar plecati dupa fenta? Psd stie ca nu vor mai fi la putere in mai 2020, chiar nu io doare gura sa avanseze termene d-astea pentru proecte infrastructura, ca nu ei vor fi nevoiti sa anunte intarzierile.

      (Citează)

  5. Nu stiu daca o sa mai fie nevoie de metrou, cand trenul va ajunge pana in aeroport.

      (Citează)

  6. Hahaha, statie de tren in subteran? Terminal comun de tren, metrou si autobuze? Din pacate asa ceva este SF ptr Romania….

      (Citează)

  7. Ce faci, unde te crezi, in Viena? Acolo e chiar misto facuta treaba, iei CAT-ul si ajungi in mijlocul Vienei intr-un sfert de ora.

    Evident ca nu au cum sa faca asa ceva, iti trebuie un arhitect proiectat bun, cativa ingineri calificati, niste sefi de santier responsabili. Si toti astia sunt deja plecati prin alte tari.

      (Citează)

    • Sau mergi cu S7 sau cu trenul regional si faci cu 4-6 minute mai mult si platesti 1.8E in loc de 11 (pe sens) :))
      Tot timpul cand am mers in interes de serviciu am mers cu cat-ul. Cand am mers in interes personal, trenul.
      Acum ca stau aici, doar trenul :))

        (Citează)

    • Fix asta vroiam sa zic si eu. Sincer CAT-ul nu e atat de util. Rapprtul calitate / pret e mult mai bun la S7. Cum e sa traiesti in Viena? Ai mai locuit si in alte orase din afara?

        (Citează)

  8. Termenul n-ar fi imposibil – dar nu in Romania. La noi nici o banala autostrada dreapta pe campie nu se face intr-un termen rezonabil. Chestii din astea cu viaducte suspendata cu sticla , otel etc – nu cred ca putem face in cateva luni. Pai pana in mai 2020 mai sunt 11 luni ( cu tot cu cea in curs) – abia e timp sa ne scarpinam in cap pana gasim solutia cum sa facem :) .

      (Citează)

  9. Problema si mai mare e ca linia asta nu va putea fi prelungita catre viitorul Terminal 2 in conditiile in care pe termen lung actualul Terminal 1 nu va mai deservi publicul odata cu construirea celui nou.

      (Citează)

  10. Ahahahahahaa deci fix in timpul EURO zona aeroportului va fi un mare santier.

      (Citează)

    • Si ca sa imi termin ideea: pare doar o chestie propusa in graba, fara pic de logica sau gandire pe termen lung. Cam ca la votul in diaspora: n-au facut nimic pana acum si acum vor sa rupa pisica in doua.
      In momentul asta singura solutie fezabila a ramas ratb, sa puna 50 pe Aeroport – Centru si inca 20 pe Centru – stadion sa asigure un flux continuu activand banda speciala din Baneasa pana in Victoriei si pe unde or mai putea fiind vara. Faci 45-60 min dar elimini timpi de asteptare in statie si poti redimensiona continuu.
      Tot asa vad si votul in diaspora: singura solutie realizabila in timp scurt de opozitie e sa lase sectiile deschise mai multe zile, minim 5 pe langa eficientizarea procesului in sine (stampile, cabine). Ok incepi deja lucrul la electronic/corespondenta sau tren/statie in terminal dar nu poate fi nici unul utilizabil in 1 an, la vot pentru ca la putere e inca psd care nu vrea sa isi taie craca de sub picioare si vor complica si intarzia totul, la infrastructura ca nu mai sunt bani si nici gandire vizionara si rigurozitate in urmarire executie.

        (Citează)

  11. Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahah
    Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahah
    Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahah
    Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahah

    Astia chiar ne cred prostii prostilor cu astfel de termene.
    Fiind bugetar vad ce este in sistem, mai nou ne cer o situatie de pe o zi pe alta in care sa spunem ce cheltuieli vom avea luna viitoare. va dati seama ca e facuta in bascalie, ca nu poti face ceva corect documentat intr-un timp atat de scurt. Genul asta de lucrari sunt solicitate atunci cand statul nu mai are bani de azi pe maine.
    Daca nu iesim la vot masiv in toamna si la anu’ putem sa ne luam adio de la Romania tara europeana.

      (Citează)

  12. Clipul nu e oficial asa-i? Fiindca daca nu au reusit sa faca nici macar o randare cum trebuie macar la 24fps cum vor reusi sa termine pana in 2020 proiectul?

      (Citează)

  13. eu stiu ca tie iti place literatura SF, dar asta e doar o mizerie

      (Citează)

  14. Sper totusi sa nu se apuce de el, ca mai apoi sa-si dea seama ca:

    1. nu-l termina la timp.
    2. o sa arate ca un cacat si o sa trebuiasca demolat.

      (Citează)

  15. Nu e heirupism. E varianta mai ieftina – sa faci viaduct decat sa sapi tuneluri , sa faci o singura cale de transport decat 2.
    Aeroportul Otopeni e mic si desi ar fi mai utila conexiunea la plecari, posibil sa nu se poata prin viaduct, distanta de la sosiri la plecari e minima, iar timpul economisit, fata de alte optiuni – 783 sau transfer oriunde o fi acuma gara in Otopeni ( habar n-am ) e substantial.

    Daca ma intrebi pe mine, care am treaba pe acolo, daca astia ar promite ca treaba asta e gata in 2020, haai 2021 cu intarzieri, zic da, s-o faca, fix asa, unde semnez? ( Nu, nu cred ca o sa fie gata pana in 2023-24 nici in forma asta)

    Ca nu-mi pasa mie ca ar putea sa faca ceva “state of the art” in 2075, pana atunci eu mor si o sa fie oricum depasita. Daca pot face ceva functional si REPEDE, sa-i dea drumul, sa nu mai piarda vremea, ca mai tanar nu ma fac, trebuia sa fie gata ieri.

      (Citează)

  16. să folosească și aeroportul Băneasa pentru sosirea suporterilor și alte zboruri. Cu ce îi iei de acolo?

    Aduce duamna pelicanii de Ilfov, nu-i problema. “Face 150, boss. De euro, ca esti strain”

      (Citează)

  17. care e problema in a folosi taxiuri de la aeroport in oras??
    0 costuri, oricum turistii vin o singura data, si pleaca inapoi, nu de parca fac naveta zilnic aeroport-oras.

    si oricum sunt straini, au bani de taxi la preturi ca in europa.

      (Citează)

  18. mno lasa nu te mai simti caz special, si discriminat si batut de soarta.
    esti ok.

    Boris:
    …si conditii de romania

      (Citează)

  19. Mi-a suficient sa ma uit la randarea aia de kkt. Pana si un elev de scoala generala cu un minim de cunostinte o facea mai profi.

      (Citează)

  20. Am mai locuit in NYC pentru 4 luni, dar nu se poate compara.
    Aici m-am mutat cu prietena. Este un oras frumos, linistit si foarte curat. Poate prea linistit. Treburile merg. Nu prea ai surprize.
    Nu ne o sa ne intoarcem prea curand (minim 10-15 ani). Nu avem de ce.

    Cea mai grea parte a mutatului a fost ruptura de prieteni. Aveam un grup strans de 6-8 prieteni ce ne vedeam de 4-5 ori pe saptamana. Acum ne vedem o data la 2 luni. Inca sper sa ii pot atrage aici.

    Daca vrei sa te muti, go for it. Oriunde. :)) Dar da, Vienna e frumoasa. E most livable city 8 ani la rand. Sau 10, ceva in genul.

    Daca mai ai intrebari, spune-mi si o sa iti raspund.

    alex:
    Fix asta vroiam sa zic si eu. Sincer CAT-ul nu e atat de util. Rapprtul calitate / pret e mult mai bun la S7. Cum e sa traiesti in Viena? Ai mai locuit si in alte orase din afara?

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus