un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Trei bănci, trei experiențe neplăcute

12 Jun 2019  ·

GÂNDURI  ·

56 comentarii

În ultimele zile am interacționat cu trei din cele patru bănci la care am carduri și toate interacțiunile au fost… ciudate. Neprofesioniste, aș putea spune.

Mi-a expirat un card ING și m-am dus să-l ridic pe cel nou. Acolo, cu angajatul băncii, am introdus cardul într-un soi de POS de pe birou, am băgat PIN-ul și am crezut că astfel cardul a fost activat. Am și întrebat dacă se activează la prima tranzacție sau trebuie să fac ceva la vreun bancomat cu el ca să funcționeze.

–Nu, s-a activat deja, de aia ați băgat PIN-ul la birou!

Bine! După ce trei plăți cu noul card mi-au fost anulate (“nu onora tranzacția”) m-am gândit că poate nu-i activat cardul. Am intrat în aplicația de mobil și scria “card inactiv”. A trebuit să găsesc un bancomat ING, am introdus cardul și mi-a cerut codul PIN sau cel de activare, după care s-a activat.

De asta e bine să ai și alte carduri, plătești cu altul până te prinzi ce-i în neregulă cu ele. Și verifică mereu ce-ți zice omul de la bancă.


Mă sună cineva de la Raiffeisen. Sau poate din partea Raiffeisen, nu știu, că uneori astfel de tele…sunări se externalizează către alte firme. Are loc următorul dialog:

Bună ziua, mă numesc Amuitat Cum și vă sun de la/din partea Raiffeisen Bank. Domnul Radu Dumitru?
Da, eu sunt.
Înainte de a continua discuția pentru care v-am sunat, trebuie să vă autentific. Îmi puteți spune data nașterii dumneavoastră?
De ce m-ați sunat, despre ce este vorba?
Nu vă pot spune fără să facem întâi procedura de autentificare!
Atunci nu-mi spuneți, că n-am vrut eu să fiu sunat…
Păi dacă refuzați, atunci să mergeți la un sediu de-al băncii și să discutați cu un ofițer de cont!

Ultima frază mi-a spus-o chiar nervos, cumva supărat că nu vreau să pierd timp recitându-i data nașterii, numele mamei, numărul de la pantofi și ce s-o mai cere, deși mie mi s-a părut că eu am fost cel politicos, acceptând încă de la început discuția.

Bineînțeles că nu m-am dus niciodată la bancă și habar n-am ce-au vrut de la mine, dacă era important sau nu.


Mi-a expirat și un card de la Banca Transilvania. Am primit SMS să mă duc să-l ridic pe cel nou și m-am dus într-o zi după el.

Angajata băncii m-a rugat să-l semnez pe spate. Am încercat 9 pixuri pe care le avea pe acolo și nici unul nu scria bine pe plastic.

Am vrut să întreb dacă alți clienți au reușit să semneze pe cardurile lor cu acele pixuri pentru că, dacă da, este foarte amuzant, dar dacă nu… nu i se pare ciudat să le ceară asta tuturor și să nu poată nici unul să semneze. Cine știe, ar fi chiar amuzant să facă asta cu intenție, just for fun! Să-i vezi pe toți, la rând, încercând vreo 9 pixuri fără nici un rezultat.

Ce m-a mirat, însă, este că banca se închidea la ora 17. Mi se pare mult prea devreme pentru marea majoritate a oamenilor care ajung pe acolo după ce termină întâi ei munca. Orice operațiune simplă, mai ales dacă ai două persoane în față, durează vreo 15 minute. Dacă vrei să discuți despre vreun credit, numai discuția aia durează vreo 30 de minute.

Nu zic că angajații băncilor ar trebui să stea pe un orar total diferit, dar măcar până la 18? 18:30? Cu pauză mare de prânz sau program care începe mai târziu, să zicem, ca să fie tot 8 ore de muncă, dar important este să nu se suprapună perfect peste al clientului.

Sau, dacă nu faci asta, investești în servicii digitale sau moderne (trimiți prin curierat cardul bancar, de exemplu) sau măcar faci câteva filiale în oraș cu program prelungit, poate în două ture, ca să acoperi intervalul 8-22, pentru cei care nu pot ajunge în 9-17.

 

    56 comentarii

  1. Orice card nou trebuie activat introducandu-l intr-un bancomat. La ING poti face asta la orice bancomat fara sa fi taxat.
    Si eu am fost la BRD, am ridicat cardul, bagat in ATM si am dat sold fara chitanta. Pac, mi-au luat 2 lei, dar l-au activat. 💩

      (Citează)

    • +1, si cand bagi pinul la ING scrie acolo “introduceti pinul pentru logare(sau ceva de genul asta) sau activare”, a fost bou ăla de la birou.

        (Citează)

  2. Cred ca la Raiffeisen era phishing.

      (Citează)

  3. Transilvania sunt regii imbecilitatii, chiar daca au sucursale in mall-uri, cu program pana la 22:00, nu poti face aproape nimic dupa 19:00. Nici macar sa deschizi un cont, ca sa nu mai spun ca nu poti sa iti alimentezi propriul cont, fara altfel de tranzactii. La fel si duminica, asadar ei functioneaza in a 7-a zi doar ca un fel de schimb valutar. Very smart :))

      (Citează)

    • True story cu BT: M-am dus pe 18:45 sa platesc anticipat o bucata de credit (in Veranda mall la BT) iar reactia aleia a fost fix asa “La ora asta!???”. Am zis WTF, i-am explicat ca n-am eu de unde sa stiu ce cacat de proceduri au ei si ca un imbecil a hotarat ca se lucreaza cu cash pana la 19 (din motive pe care le inteleg pana la un anumit punct)…dar nu ma iei pe mine pe un ton agresiv ca de ce vin sa depun bani la fucking banca voastra. Urmatoarele 10 minute au fost foarte amuzante pentru ca incerca duduia aia sa ma faca sa ma simt prost ca am deranjat-o si insista ca trebuia sa stiu. I-am dat o mica lectie de comunicare si am plecat.

      ING FTW! Nu m-a intrebat niciodata bancomatul lor de ce ma duc sa bag bani in el la 12 noaptea

        (Citează)

    • Stati sa vedeti ca la Brasov nu mai este nicio agentie/sucursala BT cu program in weekend, iar in timpul saptamanii toate sunt 09:00-17:00.
      Noroc ca au aparut bancomante de alea istete ca la ING, la care poti sa mergi la orice ora.

        (Citează)

    • Programul celor de la BT chiar e aiurea, nu ajung mai niciodată acolo, iar Sâmbăta e super coadă la sucursalele din malluri. Ar putea să aibă mai multe deschise și sâmbătă dacă nu vor să prelungească orarul măcar până la 17.30 în timpul săptămânii.

        (Citează)

  4. am fost la BRD, am ridicat cardul, bagat in ATM si am dat sold fara chitanta.

    Adica cand bagi cardul nu-ti arata direct soldul? Te taxeaza sa ti-l arate? Ce afiseaza atunci daca nu o privire de ansamblu asupra contului?

      (Citează)

    • Nu stiu sa existe vreo banca in RO care sa-ti arate soldul imediat ce bagi cardul in bancomat…
      Bagi cardul, te intreaba PIN-ul si apoi ce vrei sa faci (retragi bani etc). Vrei sa vezi soldul? Te poate taxa sau nu pt asta in functie de ce contract ai cu ei.

        (Citează)

    • ING de ex.: bag cardul, cod Pin, dupa care apare sold disponibil pe ecran in mijloc si pe laterale am optiunile

        (Citează)

  5. raiffeisen sunt foarte amuzanti… daca te duci la ei intr-o sucursala trebuie sa te pregatesti psihic ca atunci cand mergi la posta iar plata cu mobilul nu pare sa fie in planurile lor de viitor, dar in schimb testeaza nu stiu ce robot, probabil ca sa se certe ala cu clientii ca angajatii nu mai rezista

      (Citează)

  6. Cei de la Raiffeisen cereau data nasterii pentru a face o identificare preliminara in vederea respectarii GDPR-ului.
    Dar probabil ca au un DPO (Data Protection Officer) mai batut in cap, care nu a reusit sa gaseasca o varianta rezonabila de a comunica datele initiale fara incalcarea legii.

      (Citează)

  7. Card la ABN Amro. Cea mai tare banca de pana acum. Cand expira, primesc cardul nou in plic acasa. Daca il rup (cum am facut acum), comand un card nou de pe telefon. Ajunge a doua zi.

      (Citează)

  8. Ing a avut iar o problema, luni, in jur de ora 17:00. Nu se puteau face plati cu cardul, la orice tranzactie, primeai “fonduri insuficiente”. Nu stiu cati au fost afectati, nu am gasit un comunicat oficial despre asta.

      (Citează)

    • Am vazut in fata mea la Lidl ca se plangeau doi cetateni ca le arata “fonduri insuficiente”, dar eu am platit fara probleme. Chiar cu telefonul.

        (Citează)

  9. Asta cu activatul cardului e o chestie bancara romaneasca. Aici in Germania vine cardul prin posta, asta deja dupa ce ai primit pinul prin posta cu cateva zile inainte. Asta e tot.

      (Citează)

  10. Ca idee, angajatul ala de la ghiseu nu pleaca acasa dupa ora 17. La final mai face niste rapoarte si mai face si inchiderea de zi, adica numara banii cash care trebuie sa se pupe cu statistica din calculator. Deci, mai sta cel putin 1 ora in sediu. Daca nu iese socoteala,e grav, nu stiu la cat ajunge omul acasa! Apoi, nu prea merge pauza de masa de 1 ora ca e coada mai mereu in agentii.

      (Citează)

    • Tot ar fi util un program in ture pentru angajatii de la ghiseu: 1 tura pana la 17:00 si alta pana la 21:00.
      Foarte multi lucreaza pe program 9-18 si este aproape imposibil sa ajungi la banca.

        (Citează)

    • nu cred ca incalca nimic daca spunea de la nceput scopul discutiei.

        (Citează)

    • un om:
      nu cred ca incalca nimic daca spunea de la nceput scopul discutiei.

      Corect; am zis doar ca probabil au un DPO mai catolic decat Papa.

        (Citează)

    • am fost casier intr-o banca, pot sa confirm ceea ce spune mai sus Danyzus. Se pleca si la ora opt seara atunci cand nu se inchidea casa.

        (Citează)

  11. Eu folosesc doar o banca de la noi si Revolut de rezerva. Desi tranzactiile sunt mult mai rapide cu Revolut, inca nu am suficienta incredere in ei.

      (Citează)

  12. Nici bancile nu mai sunt ce au fost. :)
    Angajati tineri, entry level, probabil pe 1600-2000 care tot de atat muncesc, asta se reflecta in calitatea serviciilor.
    Apropo de 15 minute operatiunea, cred ca noi, romanii, suntem cei mai grabiti oameni. hai sa ne luam timp suficient si sa fim mai relaxati.

      (Citează)

    • Poate daca ar avea program pana seara am putea sa ne luam timp suficient si sa fim mai relaxati.
      Dar daca esti nevoit sa te invoiesti de la munca 2-3 ore in timpul programului (ore pe care le recuperezi), nu prea ai timp de relaxare pentru ca trebuie sa ajungi inapoi la birou.

        (Citează)

    • De acord. Ar trebui sa ai posibilitatea sa-ti rezolvi si online sau la tel unele probleme.
      M-am lovit si eu de asta.

        (Citează)

  13. Am o poveste ciudată cu ING, la care chiar țin, pentru că-mi par mai ok la cap decât alte bănci.
    Aveam digi-pass pentru Home Bank și mă tot anunța că se duce bateria. Îl foloseam de câteva ori pe lună și timp de câteva luni el a tot plâns acolo că scade bateria, dar am văzut că are niște șuruburi și am zis că o pot schimba la nevoie.
    După ce au râs alți utilizatori de app ING de mine că Digi-pass-ul e ca batista cu bani ce o ținea mamaia-n sân, am zis să intru și eu în 2018 și să-mi instalez aplicația. Partea tristă a fost că îmi cerea parolă generată de digi-pass, iar acesta decedase, după o lungă agonie (admit că a fost vina mea că nu am luat măsuri la timp).
    Sun la customer service și o tipă foarte jovială îmi spune că pentru prima logare în app îmi trebuie digi-pass-ul, pentru parolă, etc. Îi spun că e mort. Îmi spune să merg la un sediu. Îi spun că nu-mi poate cere să merg fizic la un sediu, din vreme ce eu vreau ceva online, la distanță, că puteam scăpa digi-passul în apă, în foc, pe geam, sau puteam fi în altă țară cu problema asta, nevoită să fac un transfer urgent, etc. Zice că așa e, că ințelege, dar…
    Mi-a dat error 404, că pentru activarea unui serviciu digital a trebuit să mă prezint fizic la “ghișeu” și i-am repetat și tipei de acolo același lucru și de ce credeți că s-a agățat? De faptul că Digi-passul îmi zicea de nu știu câte luni că moare. Mie așa-mi plac ăia de te ceartă că ești clientul lor… îi ador, efectiv.

      (Citează)

    • Nu mi se pare absurd ca a fost nevoie sa te prezinti fizic in sediul lor.

      Sa analizam putin situatia:
      – te-ai prezentat fizic in sediul lor, de unde ai ridicat un echipament (digi-pass) care sa iti permita securizarea tranzactiilor tale;
      – apoi ai sunat la ei si ai zis ca vrei sa schimbi metoda de autentificare;
      – logic ti-au cerut sa folosesti dispozitivul de securizare pe care il detii;

      Daca ar fi accepta sa treaca peste autentificarea cu digi-pass doar printr-o solicitare telefonica, care ar fi nivelul de securitate oferit de aceasta ?
      Orice persoana care stie datele tale (CNP, numar de telefon, etc) ar fi putut oricand sa faca tranzactii in numele tau.

        (Citează)

    • Remington Steele

      12/06/2019 la 9:49 PM

      Singura măsură din timp pe care o puteai lua era să te prezinți la un sediu ING. Am avut aceeași problemă, am schimbat bateria, am văzut că nu merge, am sunat la ING și mi-au spus că nu trebuia să schimb bateria pentru că nu va funcționa deloc. Îmi vor înlocui ei digipass-ul. Am fost la o sucursală, am renunțat la digipass, folosesc ing homebank. Mult mai bun :)

        (Citează)

  14. Victor:
    Transilvania sunt regii imbecilitatii, chiar daca au sucursale in mall-uri, cu program pana la 22:00, nu poti face aproape nimic dupa 19:00. Nici macar sa deschizi un cont, ca sa nu mai spun ca nu poti sa iti alimentezi propriul cont, fara altfel de tranzactii. La fel si duminica, asadar ei functioneaza in a 7-a zi doar ca un fel de schimb valutar. Very smart :))

    Nu ai auzit de alimentare la bancomat?! Very smart.

      (Citează)

  15. Uite de asta o sa cresca piata de Fintech gen Revolut.
    La Revolut iti cer sa faci prima plata folosind PIN ca sa se activeze. Are sens, pentru ca Posta Romana mi-a pierdut 2 carduri pana a reusit sa ajunga unu la mine.

      (Citează)

  16. Giani Mucea:
    N-am idee, nu o folosesc in Romania. Dar ca si calitate a serviciilor e de departe cea mai buna banca de pana acum.

    Păi de băncile de afară am auzit numai de bine. În schimb și comisionul lunar de administrare cont nu este deloc mic

      (Citează)

  17. Florin:
    Nu stiu sa existe vreo banca in RO care sa-ti arate soldul imediat ce bagi cardul in bancomat…
    Bagi cardul, te intreaba PIN-ul si apoi ce vrei sa faci (retragi bani etc). Vrei sa vezi soldul? Te poate taxa sau nu pt asta in functie de ce contract ai cu ei.

    La UniCredit îți arată soldul imediat după ce bahi pinul, pe același ecran cu opțiunile de retragere numerar.

      (Citează)

  18. Florin:
    Nu stiu sa existe vreo banca in RO care sa-ti arate soldul imediat ce bagi cardul in bancomat…
    Bagi cardul, te intreaba PIN-ul si apoi ce vrei sa faci (retragi bani etc). Vrei sa vezi soldul? Te poate taxa sau nu pt asta in functie de ce contract ai cu ei.

    La UniCredit îți afișează soldul imediat după ce tastezi PIN-ul.

      (Citează)

  19. ING – bagi cardul si pinul, apoi in primul ecran afisat vezi direct soldul (bancile care taxeaza sa vezi soldul is retardate PUNCT)

    Florin:
    Nu stiu sa existe vreo banca in RO care sa-ti arate soldul imediat ce bagi cardul in bancomat…
    Bagi cardul, te intreaba PIN-ul si apoi ce vrei sa faci (retragi bani etc). Vrei sa vezi soldul? Te poate taxa sau nu pt asta in functie de ce contract ai cu ei.

      (Citează)

  20. ING: schimbat de card expirat weekendul trecut, toata operatiunea a durat 5 minute. Mi-au spus ca trebuie activat la bancomat, stiam oricum.

    Raiffeisen: apel telefonic, m-au intrebat fix pe nume si pe urma lovitura de teatru: “Nu doriti un card de cumparaturi?”. I-am zis ca nu si pe urma am intrebat: “Dar de unde aveti datele personale, ca n-am fost niciodata client si n-am interactionat niciodata?”….duminica seara le-am dat un mail cu cateva intrebari pe partea de GDPR…inca astept raspunsul.

      (Citează)

  21. Radu, cu tot respectul, cum poti ca un om normal sa ceri bancii sa aiba program pana la 22? te gandestii ca si oamenii aia au familii pe care vor sa le vada dupa amiaza. Da nu ma bine le facem 24/24. In nici o tara din cate am vazut eu pana acum nu are programul bancilor dupa ora 18. Sunt in Germania si tot e deschis pana la 18 de Luni pana VIneri si toata lumea se poate duce in acel interval.
    Hai sa ne punem si de partea cealalta a cerintelor noastre.

      (Citează)

  22. Florin:
    Nu stiu sa existe vreo banca in RO care sa-ti arate soldul imediat ce bagi cardul in bancomat…
    Bagi cardul, te intreaba PIN-ul si apoi ce vrei sa faci (retragi bani etc). Vrei sa vezi soldul? Te poate taxa sau nu pt asta in functie de ce contract ai cu ei.

    Unicredit iti arata de ex.

      (Citează)

  23. Vezi să nu fi fost phishing partea cu Raifaisen bank.

    Se întâmplă. Eu dacă mă sună așa din senin cineva și îmi cere date personale le dau false, și mi s-a întâmplat să zică cum că da, sunt ok. Așa mi-am dat seama că e phishing.

    Cu băncile nu e de joacă, nu comunici niciodată prin email sau telefon, decât dacă îi suni tu sau înițiezi tu comunicarea.

    Altfel doar în sediul băncii.

    Pe străini îi prinde ușor pentru că ei având servicii moderne de banking din anii 80 nu li se pare ciudat să-i sune cineva de la bancă să-i întrebe diverse chestii. Nu exista phishing pe atunci. Și nu prea aveau alternativă.

      (Citează)

  24. sly: Nu ai auzit de alimentare la bancomat?! Very smart.

    Nu, pentru ca la ei am doar rata la casa, nu ma pasioneaza un card pentru care sa platesc alte comisioane. Iar la transferul online sunt comisionat cu 4 lei pentru alimentarea propriului cont. Dar daca tie atat ti-a ramas in cap dupa tot ce am scris…

      (Citează)

  25. Raiffeisen Stirbei voda are pauza de masa o ora de la 13. Timp in care sucursala e inchisa. Incuiata cu cheia :).

      (Citează)

  26. Știe cineva dacă Unicredit îți arată soldul imediat ce bagi cardul în bancomat?

      (Citează)

  27. Am patit exact la fel la ING, m-am dus sa platesc sau sa scot bani si nu mergea, bine ca am avut un BT de rezerva.

      (Citează)

  28. alex:
    Cum deschizi cont de la bancomat? Cum platesc daca nu am card la ei si doar cont? Nu e asa simplu

    Dar care bancă îți permite să deschizi cont la bancomat?!
    Ești neam cu Tudose:)

      (Citează)

  29. Victor: Iar la transferul online sunt comisionat cu 4 lei pentru alimentarea propriului cont.

    Stiu, si mie mi se pare mizerabil sa-ti ia bani pentru alimentarea prin transfer a contului, dar timpul tau (plecat mai devreme de la serviciu, deplasat la banca, stat la coada) valoreaza mai putin de 4 lei?

      (Citează)

  30. Trei alternative:
    Revolut
    N26
    Transfer Wise (contul borderless)

    Curaj. :)

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus