un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Știri despre tehnologie – 30 mai 2019

30 May 2019  ·

ȘTIRI  ·

35 comentarii

    35 comentarii

  1. „The lawsuit alleges that Apple disclosed personal listening information to developers, who in turn disclosed that information to other parties for profit.”

    M, Apple a vândut.

      (Citează)

  2. amuzanta asta cu Uber care vrea sa dea afara clientii cu rating prea mic.
    vad ca la soferi limita e 4.6, ei, poate ar trebui sa aplice regula asta si pentru aplicatia de Uber, ca are 4.2 pe google play

    de exemplu, astazi am mers cu un cap patrat de la Uber care nu avea centuri functionale in spate, care accelera ca dementul si s-a bagat in fata cozii la un semafor, ca sa faca stanga inaintea altora

    bineinteles ca nu mi-am putut tine gura, asa ca i-am spus ca e necivilizat (alte cuvinte mai grele decat asta nu am folosit)

    este ca o sa-mi dea rating 1? este, deja am 4.5 exact din acelasi motiv, ca nu prea tac din gura.

    asa ca sa ma dea afara Uber, oricum m-am saturat de mizeriile pe care le fac, sa ramana in aplicatie numai clientii care nu au nevoie de centuri, ca doar n-o sa li se intample ceva tocmai lor, si aia care sunt ok sa se bage taximetristul in fata altora ca sa economiseasca 2 minute pentru ei

    asa merg lucrurile in Romania, da’ bine ca am scapat de Dragnea, suntem rezolvati.

      (Citează)

    • Si eu am patit la fel, i-am facut observatie, s-a enervat. M-am dat jos din masina, i-am dat o stea si report. M-a sunat un reprezentant Uber si mi-a dat si banii pe cursa inapoi. 10/10 din partea mea.

        (Citează)

    • au fost cazuri in care am primit si eu banii inapoi dupa o reclamatie si desi la prima vedere asta pare un lucru de apreciat din partea Uber, de fapt nu e

      nu e pentru ca tot ce incearca ei sa faca returnand banii e sa inchida gura clientilor – ai vazut cum dupa decizia de returnare nu mai poti sa comentezi?

      eu nu doresc sa mi se returneze banii, eu doresc sa primesc in schimbul banilot un serviciu minim civilizat, respectiv asta inseamna centuri in spate (merg mult cu copiii), verificarea masinilor, comportament civilizat in trafic si asa mai departe.

      in loc sa se asigure ca se intampla asta, e mai ieftin pt Uber sa dea banii inapoi la 1-2 clienti ca tine si ca mine care comenteaza, ca oricum au marit preturile cu minim 50% acum niste saptamani – de asta sunt mizerabili.

        (Citează)

    • @Marean: dă-i rating prost și aia e. Măcar există un mecanism de feedback și se iau măsuri.

        (Citează)

  3. Promotia la MI 9 este o bataie de joc, este cu 10% mai scump decat l-as lua de pe Aliexpress cu transport si cu TVA platit 19% la toata valoarea reala a telefonului.

    Si chinezul de pe Aliexpress nu este vreun bun samaritean care le vinde fara sa faca profit convenabil pentru el. Dar pe aici nu avem habar sa avem preturi care sa fie corecte fata de Amazon sau Aliexpress…

      (Citează)

    • Si taxele vamale cine ti le plateste?

        (Citează)

    • Nu mai spunem nimic legat de garantie si de termenul de livrare.

        (Citează)

    • Voi ati lipsit la unele ore de la scoala, este? Sa luam modelul cu 128Gb
      440$ x 4.25 x 1.19 = 2225 de lei, frumos, legal, taxe platite si tot

      Garantie? Da, ar fi putin nasol sa se strice. Dar nu e rar refuzul de garantie in Romania, nu? Este un produs global version, deci nu pentru China deci exista un service in UE pe undeva care trebuie sa se ocupe de problema ta.

      Livrare in 2~3 saptamani sau mai repede, daca pui cu DHL-ul. Cand iei ceva din Romania dureaza cateva zile livrarea, poate si o saptamana.

      Ma asteptam ca PCGarage, care se pricep de obicei cu online-ul, sa aiba o promotie puternica. Nu chiar pretul de China, dar nici diferenta de 10% peste cat as da daca l-as lua oricand de acolo. Si Aliexpress mai are promotii, cupoane samd.

        (Citează)

    • Gaelex: 440$ x 4.25 x 1.19 = 2225 de lei, frumos, legal, taxe platite si tot

      Unde ai pus taxele vamale în calcul? Și DHL-ul?

      10% în plus ca să-l iau direct de aici, fără riscuri și formalități, mi se pare ok.

        (Citează)

    • Care taxe vamale? Sunt 0%. Am luat Redmi Note 7 si bratara Mi Band 3 impreuna, valoare totala binisor peste 100$ si am platit doar TVA.

      DHL este 10$, daca ai propriul EORI – care nu te costa nimic sa ti-l faci – iti platesti singur TVA-ul cu hombeank-ul in contul vamii. Dar nu recomand DHL, se misca atat de incet cu vama incat un Singapore Post ajunge mai repede.

      Nu, nu este promotie cand costa cu 10% mai mult decat pot sa il iau oricand din alta parte. Si nu fac calculul detaliat pentru telefon de 440$ declarat 99$ in vama, pentru ca ar fi cu inca 300 de lei mai ieftin decat la “promotie”.

      Si daca are cineva de comentat despre evaziunea de TVA, cred ca sunt altii mult mai priceputi decat mine la asta de avem nivel de colectare estimat pe la 30% din cat ar trebui sa fie.

        (Citează)

    • 2225 lei? Și pe PC garage e 2080. Care a lipsit de la școală?

        (Citează)

    • Te duci te rog sa îți faci un control la ochi? E nițeluș grav dacă nu vezi că jumătate din modelele din promoție sunt 2499.

        (Citează)

  4. Marean:
    au fost cazuri in care am primit si eu banii inapoi dupa o reclamatie si desi la prima vedere asta pare un lucru de apreciat din partea Uber, de fapt nu e

    nu e pentru ca tot ce incearca ei sa faca returnand baniie sa inchida gura clientilor – ai vazut cum dupa decizia de returnare nu mai poti sa comentezi?

    eu nu doresc sa mi se returneze banii, eu doresc sa primesc in schimbul banilot un serviciu minim civilizat, respectiv asta inseamna centuri in spate (merg mult cu copiii), verificarea masinilor, comportament civilizat in trafic si asa mai departe.

    in loc sa se asigure ca se intampla asta, e mai ieftin pt Uber sa dea banii inapoi la 1-2 clienti ca tine si ca mine care comenteaza, ca oricum au marit preturile cu minim 50% acum niste saptamani – de asta sunt mizerabili.

    Eu înțeleg că vrei un serviciu civilizat, dar traficul din România nu e unul civilizat. E ca și cum dai vina pe Heineken că e mai proastă berea din România față de cea din Olanda și că ar trebui adusă chiar și apa de acolo ca să fie la fel. Avem un trafic nervos, agresiv, riscant etc. și nu poți alege doar șoferii care au o altă atitudine. Poți să-i penalizezi pe ăia câțiva pe care-i reclamă clienții, dar majoritatea tot așa va fi.

      (Citează)

    • si pentru lipsa centurilor (functionale) in spate ce scuza mai avem?
      cel putin 20%-30% dintre masini nu au centuri functionale in spate, cam la 3-4 curse tot trebuie sa dau report.
      sau pentru faptul ca uneori (mai rar ce-i drept) ma urc in niste gioarse de masini de am impresia ca o sa se dezmembreze in mers?

      sau despre faptul ca sunt baieti cu flote de masini care le dau altor baieti ca sa le conduca, ce parere are Uber? parca era sharing economy, totul personalizat, verde si prietenos.

      cat despre atitudinea in trafic, nu cred ca te costa nimic sa nu te bagi in fata altora la semafor, mai ales cand clientul iti spune sa mergi inainte, ca poti sa faci stanga pe urmatoarea.

      si la urma urmei, pentru preturi ca afara vreau servicii ca afara.
      accept sa platesc 28 de lei pentru 5 kilometri, dar vreau o calitate minima a experientei si nu e treaba mea sa le gasesc scuze celor care imi cer banii astia.

        (Citează)

    • Nu doar baietii destepti au flote de masini pe care le dau altor soferi, chiar si Uber iti poate inchiria o masina.

        (Citează)

    • Si care ar fi problema, ca unii dau altora masini sa mearga pe Uber? Practic inchiriezi un tool cu care faci bani.
      Si majoritatea sunt la ramanere, adica, daca vrei muncesti pana achiti masina si iti ramane tie. Dupa aia iti iei toti banii tu si muncesti cu ea in continuare.
      Mie mi se pare super misto, pentru cineva care nu isi permite un avans, ca sa isi ia ceva in leasing si vrea sa faca Uber.
      Sau pentru cei care vor sa faca Uber cu o masina mai buna, pentru ca acasa au o rabla. Sau n-au masina deloc, ca au avut mereu de la servici.

      Preferi sa mergi cu rabla unuia, in propietate personala, sau cu o masina mai noua si mai dotata, dar care e inchiriata?
      Si de regula, astia care inchiriaza masina (din ce stiu de la o cunostinta, care are o astfel de masina), au totul asigurat: casco, itp, asigurare, service. Tu doar dai 100 de lei, chiria pe zi la masina.

      Unde mai pun ca-s tineri care nu isi permit o masina mai noua, iar tipul asta de “deal” e bun pentru ei. Ca nu toti isi permit sa dea avans la o masina de 10.000 de euro, sau sa plateasca o rata. E mai usor sa faci Uber cu ea si sa o achiti intr-un an, sa zicem. Practic, se plateste singura.

        (Citează)

    • Jupaneasa: Preferi sa mergi cu rabla unuia, in propietate personala, sau cu o masina mai noua si mai dotata, dar care e inchiriata?

      toate masinile in care m-am urcat eu si despre care era evident ca nu sunt ale soferului erau rable (“nu stiu domnu de ce nu are centuri, ieri am luat-o)

      am impresia ca le schimba in fiecare zi

      nu am neaparat o problema cu asta, doar exemplificam o alta minciuna de-a lui Uber (aia cu ride sharing, mai precis)

        (Citează)

  5. Asa și?
    E un caz izolat.

    Altfel vrei repetarea alegerilor, sa mai stea fraierii din diaspora lu peste iar o zi la coada? 😂😂

    george:
    Fraudare Vot: https://www.youtube.com/watch?v=zT9JQRdebd0

      (Citează)

    • România are 6,5 milioane de beneficiari de asistentă socială, cam greu de crezut ca este un caz izolat.

        (Citează)

  6. george:
    România are 6,5 milioane de beneficiari de asistentă socială, cam greu de crezut ca este un caz izolat.

    aberezi, nu sunt atatia.

      (Citează)

  7. În articolul despre fuziunea Renault – Fiat scrie că:
    “PSA Group a purtat mai multe discuții și negocieri cu PSA Group pentru posibile parteneriate și colaborări, fiind vehiculată inclusiv o posibilă fuziune, dar nereușită.”

      (Citează)

  8. compari 2 chestii care nu au absolut nici o legatura.
    nu mai fi data analyst in timpul liber.

    george:
    România are 6,5 milioane de beneficiari de asistentă socială, cam greu de crezut ca este un caz izolat.

      (Citează)

  9. Marean:
    si pentru lipsa centurilor (functionale) in spate ce scuza mai avem?
    cel putin 20%-30% dintre masini nu au centuri functionale in spate, cam la 3-4 curse tot trebuie sa dau report.

    Care e faza cu centurile astea “functionale” ? Chiar nu imi pot imagina cum ai putea avea centura de siguranta stricata; asta in conditiile in care in spate sunt utilizate mult mai rar chiar si cand exista ocupanti.

      (Citează)

  10. Kllaus: Care e faza cu centurile astea “functionale” ? Chiar nu imi pot imagina cum ai putea avea centura de siguranta stricata; asta in conditiile in care in spate sunt utilizate mult mai rar chiar si cand exista ocupanti.

    Vrea sa spuna, ca majoritatea sunt bagate in spatele banchetei si nu ai cum sa o tragi de acolo, decat daca ti-o scoate soferul.

      (Citează)

    • da, fie e bagata centura sau receptacului in bancheta, dar exista multe la care lipseste cu totul receptacului sau centura sau este pusa o husa peste bancheta si nu se pot accesa centurile

      iar cand e bagata dupa bancheta si le-o cer sa o scoata aproape intotdeauna se lasa cu pufnituri, ca na, au fost cazuri in care au demontat si bancheta, asta in timp ce eu stau cu copiii in strada si ma uit cum intarzii la scoala pentru ca magarii de taximetristi romani traiesc in evul mediu

        (Citează)

    • * de fapt problema adevarata e la clienti, ca daca clientii ar cere centuri atunci taxiurile ar avea centuri

        (Citează)

    • Intamplare cu un taxi “clasic”: ma urc in fata (eram mai multi pasageri, altfel evit sa fac asta). Incerc sa pun centura, cu un gest reflex, fara sa ma uit. Nu nimeresc din 2-3 incercari, ma uit mai atent, avea centura falsa infipta acolo (un capat de centura dinala de se vinde la semafor). Zambesc inocent, scot plasticu vietii de acolo, i-l întind omului si imi pun centura. S-a uitat urat la mine, a mormait ceva printre dinti, dupa care a tinut device-ul ala in mana tot drumul, probabil doar ca sa imi arate ce deranj colosal i-am provocat.
      In general cand imi pun centura in taxiuri (daca au, desigur) primesc priviri curioase sau dezaprobatoare. Unul m-a si asigurat ca el conduce excelent si n-a avut niciodata accident.
      Presupun ca daca macar un sfert din clienti si-ar pune centura nu s-ar mai uita la mine ca la urs.
      Mai e si tampenia cu exceptia din codul rutier. Taximetriștii, acesti oameni hiperocupati care nu pot fi deranjati 0.5 secunde/cursa sa-si puna o nenorocita de centura.

        (Citează)

    • Eu dau rating prost unde nu sunt centuri și scriu asta în comentariu.

        (Citează)

    • pe mine nu ma ajuta cu nimic nici sa dau rating prost, nici banii inapoi

      eu vreau ca la urmatoarea cursa sa nu mai fiu nevoit sa merg fara centura.

        (Citează)

  11. Sorin:
    Si taxele vamale cine ti le plateste?

    nu exista taxe vamale la telefoane

      (Citează)

  12. Marean: toate masinile in care m-am urcat eu si despre care era evident ca nu sunt ale soferului erau rable (“nu stiu domnu de ce nu are centuri, ieri am luat-o)

    am impresia ca le schimba in fiecare zi

    nu am neaparat o problema cu asta, doar exemplificam o alta minciuna de-a lui Uber (aia cu ride sharing, mai precis)

    Mno, nu pot sa ma contrazic, poate minte, ca n-are chef de explicatii, sau chiar asa o fi, desi e greu de crezut ca se duc ei zilnic sa ridice masina de undeva si ca are in fiecare zi alta. Apoi, de ce ar recunoaste cineva ca rabla aia e a lui?:))))) “Cum boss, eu am acasa mercedes, asa o am pe asta, de la astia! asa merg si eu cu ea, ce sa fac…”

    Tre’ sa ne gandim ca sunt multi ex- soferi de taxi, pe Uber (si eu am prins cativa) si au multa vrajeala si comportament de cacat, mint clientul fara sa clipeasca. Culmea, ca ieri am prins un ex- sofer de taxi foarte civlizat, care a zis ca face mai multi bani pe Uber, decat facea pe Taxi, tocmai, pentru ca nu pacalea clientii. Si avea si masina curata, scaune de piele, aerul conditionat pornit, nu era nici rabla.

    Pai asa, daca stam sa ne gandim, s-au inversat rolurile, ride sharing-ul a devenit taxi (te duce uber unde vrei tu), iar taxi a devenit ride sharing (practic, taximetristul te duce doar daca are el drum acolo) :)))))))))))))).

    Stii, e ca in bancul ala:
    -Marie, tu mai esti virgina?
    – Amu’, cum ti-o fi norocu’ Ioane!

    PS: masinile inchiriate nu le poti schimba zilnic. Dau exemplu pe o cunostinta ca, nu am alte exemple, la altii o fi altfel. Platesti masina in avans, pentru urmatoarele 7 zile, pentru ca o folosesti si in interes personal. Nimeni nu sta sa astepte banii la zi, pentru ca asta ar insemna sa stai sa astepti zilnic dupa fiecare sofer sa iti bage banii. Asa, lunea dai banii pe toata saptamana si gata, treaba ta daca muncesti cu ea sau nu.

    In orice caz, dai rating prost la sofer si aia e. Ajuta foarte mult, pentru ca or sa o suga cu varf si indesat cand or sa li se suspende contul.

      (Citează)

  13. Gaelex:
    Voi ati lipsit la unele ore de la scoala, este? Sa luam modelul cu 128Gb
    440$ x 4.25 x 1.19 = 2225 de lei, frumos, legal, taxe platite si tot

    2225 lei? Și pe PC garage e 2080. Care a lipsit de la școală?

      (Citează)

    • Când știi să citești dar nu înțelegi textul se cheamă că ești analfabet funcțional. De exemplu nu ești în stare să identifici un obiect într-o mulțime după o caracteristică precizată: 128Gb.

        (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus