blog demisec cu note fine de tehnologie

Out of office pentru o vreme. Mă găsiți în Instagram Stories și o să pun diverse și pe Facebook. Robotesc și la canalul de YouTube.

Grupul Renault analizează o fuziune cu Fiat-Chrysler

27 May 2019  ·

AUTO  ·

5 comentarii

Ieri a apărut un zvon că Fiat-Chrysler le propune celor de la Renault o alianță. Astăzi Renault a declarat întâi că da, confirmă primirea propunerii și o vor analiza în board, iar câteva ore mai târziu a venit anunțul oficial că au studiat propunerea și că vor analiza cu atenție și cu interes, împreună cu FCA, posibilitatea acestei fuziuni.

Adică este foarte posibil ca ea să se realizeze, dacă ambelor companii le convine planul.

After careful review of the terms of FCA’s friendly proposal, the Board of Directors decided to study with interest the opportunity of such a business combination, comforting Groupe Renault’s manufacturing footprint and creating additional value for the Alliance.

Termenul folosit este “50/50 merger”, adică fuziune între parteneri egali, nu “alianță” așa cum s-a vorbit mereu despre Renault-Nissan-Mitsubishi. Alianța înseamnă o colaborare în diverse domenii (piese comune, showroom-uri comune etc), dar fuziune deja înseamnă o singură companie, probabil cu un singur CEO ce va conduce totul.

Renault ar aduce în această fuziune mărcile:

  • Renault
  • Dacia
  • Alpine
  • LADA
  • Renault-Samsung

iar despre Nissan nu se știe clar, ultimele semnale de la japonezi fiind că nu-și doresc continuare alianței sau că vor măcar o renegociere a termenilor. Fostul șef Renault, Carlos Ghosn, este în continuare arestat în Japonia, acuzat de nereguli financiare de milioane de euro la Nissan, iar autoritățile japoneze par supărate foc pentru acestea.

Fiat-Chrysler ar aduce în această fuziune mărcile:

  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Chrysler
  • Dodge
  • Fiat
  • Jeep
  • Lancia
  • Maserati
  • Ram Trucks

Ferrari a fost scoasă în 2016 din grupul Fiat-Chrysler Automobiles și a devenit companie independentă, unde FCA are majoritatea acțiunilor. Nu știu dacă face și ea obiectul acestei fuziuni sau nu.

Vedem ce-o fi. Dacă fuziunea este aprobată de conducerile celor două companii, va dura mulți ani să fie pusă în practică și va fi analizată de tot felul de autorități. Clienții finali ar putea vedea un mix mai mare de motoare între branduri (FCA va avea acces la cele ale Renault și invers), mai multe platforme utilizate la comun șamd.

Cel mai important avantaj va fi în domeniul mașinilor electrice. Fiat-Chrysler nu are nici una, pe când Renault a dezvoltat mai multe domenii. Fuziunea companiilor va dezvolta mai rapid mașinile electrice și va micșora costul acestora, pe termen lung.

    5 comentarii

  1. http://carsalesbase.com/european-car-sales-data/fiat-chrysler-automobiles/

    FCA sunt in pom in Europa la nivel de vanzari si nu numai.
    Renault ar patrunde serios pe piata din USA. O uriasa oportunitate pentru ei.
    Ar putea imparti platformele pentru modelele de clasa mica si medie (economii uriase)
    FCA este destul de intarziata in ceea ce priveste zona de Hibride/Electrice fata de alti producatori traditionali care s-au miscat mai rapid.
    Nu vei mai vedea butoane de Dodge pe Maserati ci de Renault Clio? :)))
    (https://www.autotrader.com/car-video/the-2015-maserati-ghibli-absolutely-wasnt-worth-80000-264415)
    Nissan nu prea vrea in alianta in actualele conditii pentru ca isi va pierde si mai mult din Autonomia pe care nu prea o avea oricum sub conducerea lui Ghosn. Detin ei 15% din Renault dar e degeaba. (nu au drept de vot)
    Se renegociaza parteneriatul Nissan-Renault si vedem acolo ce va iesi. Nissan trage tare sa castige cat mai mult din aceasta intelegere fara sa riste parteneriatul global (il au totusi pe Ghosn in puscarie in Japonia la ei acasa)

      (Citează)

  2. Stire buna, could be good for business.

      (Citează)

  3. https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/surpriza-actionarii-nissan-au-fost-sfatuiti-de-consultanti-sa-nu-voteze-prelungirea-mandatului-ceo-ului-19031364

    Exact ce discutam anterior…nu s-au inteles cine ce decizii ia si cata putere de decizie sa detina si au ingropat posibila fuziune cu Fiat-Chrysler.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verifică ce-ai scris. Dacă vrei să mai adaugi ceva, lasă un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite. Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pentru a le prelua doar pe acelea.

sus