un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Ferrari prezintă SF90 Stradale, primul său automobil hibrid de serie

30 May 2019  ·

AUTO  ·

8 comentarii

Ferrari a prezentat primul lor automobil hibrid, numit SF90 Stradale, marcând astfel un moment important în istoria companiei, având în vedere că majoritatea se așteaptă să scoată cândva și un automobil complet electric.

SF90 Stradale este PHEV, adică plug-in electric hybrid, adică partea electrică se poate încărca și de la priză, nu doar de la motorul termic. Mașina include un motor V8 de 4 litri și 769 cai putere, plus trei motoare electrice ce generează alți 217 cai putere, accelerația până la 100 km/h fiind în 2,5 secunde. Poate călători în mod pur-electric până la 25 de kilometri

Dacă vă întrebați de ce are trei motoare electrice, două sunt pe puntea față (84 CP total), iar al treilea în spate, lângă cutie de viteze (148 CP). Cutia pentru motorul termic are 8 viteze. N-au comunicat prețul și când va fi disponibilă, dar fiind o mașină de serie, vor fi destule pentru toată lumea.

Îmi place cum arată, în special în partea din spate, acele stopuri pătrate fiind foarte mișto. Interiorul este plin de butoane tactile, iar bordul este un ecran de 16 inchi. Probabil nu tocmai pe placul puriștilor, dar piața se schimbă, iar în showroom-urile Ferrari intră și alte tipuri de oameni.

În practică, SF90 Stradale este o evoluție normală în domeniu, fiind deja pe piață și alte super-mașini hibride (vezi McLaren), iar producători precum Aston Martin sau Porsche deja fac trecerea spre complet electric. Lansarea viitorului Tesla Roadster, pur electric și cu o accelerație 0-100 km/h în 1,9 secunde, va impulsiona suplimentar domeniul acesta și nu mă îndoiesc că în viitor vom vedea și mașini complet electrice Ferrari.

Până atunci, rămâne de văzut cum va arăta SUV-ul Ferrari Purosangue.

surse: Ferrari, Roadshow.

    8 comentarii

  1. Nu este corecta afirmatia ca este primul hibrid – LaFerrari este tot hibrid, diferenta fiind ca SF90 este plug-in.

      (Citează)

  2. Are roata de rezerva?

      (Citează)

  3. Nu ai fost atent, scrie în titlu că e hibrid de serie.

    LaFerrari în câte bucăți s-a vândut? E legal să-l folosești pe stradă? E plug-in?

    E vorba de un hibrid plugin de serie și de stradă care oricine are banii îl poate cumpăra.

    alexduduman:
    Nu este corecta afirmatia ca este primul hibrid – LaFerrari este tot hibrid, diferenta fiind ca SF90 este plug-in.

      (Citează)

    • Nu e plug-in, e street legal si sunt 499, desi primul intotdeauna e la Maranello in expozitie.
      Si daca speri ca “oricine are bani il poate cumpara”…continua sa visezi! In ziua cand iei potul la loterie, du-te si cumpara un Ferrari nou! Si povesteste-ne si noua experienta!

        (Citează)

  4. Puterea se masoara in: Horsepower, brake-horsepower, kilowatts, pferdestärke sau chevaux vapeur.
    In fisa de prezentare de 12 pagini spune ca are 780cv +220cv.

    Ce mi se pare interesant e cutie de viteze, dublu ambreiaj cu 8 trepte, fara treeapta pt mers in spate, functie preluata de motorul electric.

    Impresionant e 0-200km/h in 6.7, si franarea de la 100km/h la 0 in sub 30m.

    Pretul nu e stabilit inca, ferrari vrea sa vada cate oferte primeste, dar e vb de 500-600k euro fara taxe si optionale.

    Referitor la Laferrari, masina vine si cu un incarcator, deci poti sa spui ca e plug in. E limitata ca nr de productie desi ferari triseaza si modelele limitate sunt produse in mai multe exemplare. De cumparat se poate orice, ferrari are reguli pt anumiti clienti iar pt unii nu are. Daca dai mult peste, primesti orice, dar daca nu te place fabrica, incerci norocul la proprietarii care vor sa faca profit.

    Evident ca SF90 e de serie, in masura in care seria nu depaseste cateva mii pe an, ca nu au capacitatea sa-l faca in 20k exemplare.

      (Citează)

  5. Deocamdată sînt doar niște desene, după ce văd. Și nici prea reușite, dacă e să-mi exprim opinia.

      (Citează)

  6. Experiența e simplă, lucrez cu italieni din zona maranello chiar.

    Există modele Ferrari de serie, care le poate cumpăra oricine.

    Pe când seriile limitate au întodeauna condiții, iar seriile foarte limitate au condiții și mai drastice.

    Dacă la cele semi-limitate să zicem (câteva sute de bucăți) trebuie să ai experiență cu ferrari, să te cunoască ca și client, să nu ai reputație proastă care să le afecteze cumva și lor reputația, șamd.

    La cele limitate, sub 50 sau chiar sub 20 se-ntâmplă niște chestii și mai ciudate.

    Deci da, de-asta articolul zice bine, de serie, în sensul că poate fi cumpărată de first-time buyers.

    Toată lumea știe de criteriile de selecție Ferrari. Nu e o noutate.

    Dragos:
    Nu e plug-in, e street legal si sunt 499, desi primul intotdeauna e la Maranello in expozitie.
    Si daca speri ca “oricine are bani il poate cumpara”…continua sa visezi! In ziua cand iei potul la loterie, du-te si cumpara un Ferrari nou! Si povesteste-ne si noua experienta!

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus