blog demisec cu note fine de tehnologie

Căutați o trotinetă electrică? Citiți review-ul de la Ninebot ES2. Urmăriți-mă și pe Instagram și YouTube.

Știri despre tehnologie – 18 aprilie 2019

18 Apr 2019  ·

ȘTIRI  ·

35 comentarii

    35 comentarii

  1. Costin Moraru

    18/04/2019 la 8:53 AM

    AC Unity e gratuit doar pentru PC.

      (Citează)

  2. cum adica vor fi anulate comenzile? pai si aia cu telefoanele pe un euro, cand au urlat peste tot ca ei isi onoreaza comenzile?…

      (Citează)

    • Ciudat ca in poza de pe net laptopul apare ca fiind vândut de firma Kshop ( Katharsis Evolution SRL ), dar acum pe site este vândut de alta firma iar Kshop s-a retras de pe emag, cel putin temporar.

      Mie mi se pare o țeapă trasă celor care au avut încredere in Marketplace-ul Emag. Firma ar trebui sa-si asume răspunderea si sa ofere compensații celor care au cumpărat laptopul, nu sa se ascundă dupa deget. Daca nu, sesizare la ANPC pentru practici care duc in eroare cumpărătorul.

        (Citează)

    • george: Daca nu, sesizare la ANPC pentru practici care duc in eroare cumpărătorul.

      Nu merge. Există o lege care spune că poți anula comenzile în astfel de cazuri. Nu este musai o practică de inducere în eroare (nu văd ce eroare, doar face magazinul să pară neserios), ci mai degrabă o “greșeală”.

        (Citează)

  3. Nice move, Ubisoft!

      (Citează)

  4. george:
    Ciudat ca in poza de pe net laptopul apare ca fiind vândut de firma Kshop( Katharsis Evolution SRL ), dar acum pe site este vândut de alta firma iar Kshop s-a retras de pe emag, cel putin temporar.

    Mie mi se pare o țeapă trasă celor care au avut încredere in Marketplace-ul Emag. Firma ar trebui sa-si asume răspunderea si sa ofere compensații celor care au cumpărat laptopul, nu sa se ascundă dupa deget. Daca nu, sesizare la ANPC pentru practici care duc in eroare cumpărătorul.

    Mergi si fa plangere la ANPC, nu vei primi nimic si nici ei nu vor pati nimic. Daca a fost o neglijenta din partea unui angajat sau o eroare in sistem, magazinul iti poate anula comanda.
    Oricum mi se pare de porc sa sari de cur in sus ca nu ti-a trimis tie laptopul de 6000 de lei pe care l-ai cumparat cu 50 de lei. Relatia cu comerciantul ar trebui sa fie fair, atata timp cat tu poti returna produsul pentru diverse motive, atunci si ei pot refuza o comanda in anumite cazuri.

      (Citează)

    • Nu eu am comandat laptopul, as fi vrut eu, dar am citit pe reddit despre acest caz.

      Si totusi, vorbim de un produs vândut in Markeplace-ul eMAG, cel mai mare retailer online local, cu afaceri totale de 4 mld. lei, dar care nu vrea sa onoreze comanda dată prin sistemul lor de vânzare. Ar trebui sa isi asume greșeala chiar dacă este vânduta de alta firmă.

      Relatia cu comerciantul ar trebui sa fie fair, atata timp cat tu poti returna produsul pentru diverse motive, atunci si ei pot refuza o comanda in anumite cazuri.

      Poți returna produsul pentru ca ii obligă UE, nu ca este eMag o companie prietenoasa cu toți consumatorii.

      Nu poți fi Fair când eMag creste artificial prețul produselor înainte de perioada de reduceri pentru a-ti afișa mesajul cu 30%-40% reducere, când reducerea este de maxim 10% sau mai rău, este prețul de acum o lună de zile.

      Pentru eMag ar fi o miscare buna de PR daca ar onora comenzile.

        (Citează)

    • Ai posibilitatea sa alegi de unde cumperi. Si nu poti onora astfel de comenzi.
      http://www.ceccarbusinessmagazine.ro/vanzarea-marfurilor-sub-pretul-de-achizitie-a3913/

      Cum justifici tu in contabilitate toate lucrurile astea? Cand prin acte apare ca il ai la vanzare cu 6000, dar pe factura treci 50 de lei? Cand vine ANAF-ul ce spui? Ca a gresit un gigel pretul pe site, si noi am mers asa pentru ca PR.

        (Citează)

    • Le bagi pe protocol. Eu asa faceam cu gagicile cand veneau jucatorii pe la mine.

        (Citează)

    • george: Pentru eMag ar fi o miscare buna de PR daca ar onora comenzile.

      Au făcut-o o dată, acum n-ar mai avea nimic de câștigat dintr-o astfel de manevră.

        (Citează)

  5. Uite ce spune OPC intr-un caz similar: “Clientul nu are nicio vină dacă un comerciant a postat pe site-ul său de vânzări online un produs cu un preț eronat. Cei care au plătit în avans comanda, de obicei prin intermediul cardului, trebuie să primească produsul respectiv. Pentru cei care au optat pentru plata la livrare, compania va fi sancționată pentru inducerea în eroare a consumatorilor” a declarat, în exclusivitate pentru observatorulph.ro, Corneliu Buzu, directorul OPC Prahova.

    via observatorulph.ro/shopping/36017-protectia-consumatorilor-despre-gafa-domo-comenzile-trebuie-onorate

      (Citează)

  6. @Eu – nici dacă ai lucra la Emag nu ai răspunde asa repede.

    Cum am scris mai sus, eu nu am comandat laptopul, așa ca vorbesc din perspectiva unui potențial client eMag.

    Frumos si civilizat ar fi ca firma sa-și asume greșeala si sa onoreze comenzile, nu cred ca sunt mai mult de 10 laptopuri vândute. Un control ANAF/ OPC i-ar bulversa mai mult si ar aduce pierderi mai mari.

    Emag ar putea introduce un filtru in Marketplace cu preturi minimale care sa-l notifice pe vânzător când vinde un smartphone sub 100 ron sau un laptop sub 600 ron, nu este Rocket Science.

    Ce ai prezentat tu este opinia Vânzătorului care pe site poate scrie ce vrea, asta nu înseamnă ca este acoperit de lege.

    Pentru mine contează opinia OPC, adică Autoritatea care protejează consumatorul și aplica Legea.

      (Citează)

    • Cred că frumos și civilizat este să înțelegi că a fost o greșeală și să ți se pară normală anularea comenzii. Nu văd cum poate fi “frumos și civilizat” să profiți de așa ceva, un fel de “v-am ars proștilor, scoateți produsul acum, chit că pierdeți zeci de mii de lei din asta”.

        (Citează)

  7. Pe mine ma cam uluieste atitudinea unora. Mi se pare ca toata intamplarea cu laptopul de 35 de lei ilustreaza perfect abordarea tiganeasca :”L-am ars pe fraier”. Se lasa la o parte orice logica si bun simt care ar fi aprins clar un far in mintea unui om onest:” Stai, frate, ca obiectul asta nu poate sa coste 35 de lei, trebuie sa fie o greseala pe undeva”. Nu, noi hai sa gandim deandoaselea, scrie acolo 35, nu ma intereseaza, sa mi-l dea cu 35. Dezamagitor pentru cei care se plang de lipsa de onestitate si bun simt din tara asta.

      (Citează)

    • Tocmai ce am comentat la zoso, dar mă repet, eu am luat multe țepe cu eMag așa că mă bucur când o pățesc și ei. De exemplu:
      – parintii mei au cumparat un aspirator la 400 Ron, dupa o saptamana s-a stricat, Depanero a spus ca reparația costa vreo 200 ron pentru a intrat praf in motor si eMag-ul a anulat garantia deși produsul a fost utilizat corect. 400 Ron aruncați pe fereastră.
      – am cumparat un radio si a venit desigilat, se vedea că punga in care era pus nu era la prima desfacere, probabil a fost returnat si băgat pe site ca fiind nou. Nu l-am trimis inapoi pentru ca stau in provincie si aparent produsul nu avea defectiuni dar tot este aiurea.
      – sa nu uitam cum eMag crește artificial prețul produselor inainte de marile reduceri lunare -trimestriale, încălcând legea
      – am cumpărat un produs la care am platit online, l-am returnat pentru ca nu era ca in descriere, dar banii mi-au fost returnați mult dupa ce le-am dat 5 email-uri
      – magazinele online au format un cartel, unele produse au aceleași prețuri încălcând legea Concurenței

        (Citează)

  8. george:
    @Eu – nici dacă ai lucra la Emag nu ai răspunde asa repede.

    Cum am scris mai sus, eu nu am comandat laptopul, așa ca vorbesc din perspectiva unui potențial client eMag.

    Frumos si civilizat ar fi ca firma sa-și asume greșeala si sa onoreze comenzile, nu cred ca sunt mai mult de 10 laptopuri vândute. Un control ANAF/ OPC i-ar bulversa mai mult si ar aduce pierderi mai mari.

    Emag ar putea introduce un filtru in Marketplace cu preturi minimale care sa-l notifice pe vânzător când vinde un smartphone sub 100 ron sau un laptop sub 600 ron, nu este Rocket Science.

    Ce ai prezentat tu este opinia Vânzătorului care pe site poate scrie ce vrea, asta nu înseamnă ca este acoperit de lege.

    Pentru mine contează opinia OPC, adică Autoritatea care protejează consumatorul și aplica Legea.

    Uite aici, nu o opinie a unui nene, ci o decizie.
    https://www.nwradu.ro/wp-content/uploads/2014/02/anpc_domo_tableta_raspuns.jpg

    Exista niste legi destul de clare. :) Este o diferenta cand vanzatorul promoveaza acel produs ca fiind redus, unde se poate deduce intentia de a pacali cumparatorul si o eroare de sistem.

      (Citează)

    • Ultima fraza din poza ta: – Pentru practica comerciala care a indus in eroare consumatorii, operatorul economic a fost sancționat contravențional prevederilor Legii 363/2007.

      In concluzie avem 2 raspunsuri din partea legii OPC vs. ANPC, ambele care au amendat vanzatorul pentru inducere in eroare a consumatorului.

        (Citează)

    • george: In concluzie avem 2 raspunsuri din partea legii OPC vs. ANPC, ambele care au amendat vanzatorul pentru inducere in eroare a consumatorului.

      Amendă se dă aproape mereu, pe ideea “data viitoare fi mai atent, că ne-ai pus la muncă și ai enervat lumea”. E ca și când se dădea amendă dacă-ți pierdeai permisul de conducere (poate se mai dă și acum, nu știu).

        (Citează)

  9. vlad:
    Tocmai ce am comentat la zoso, dar mă repet, eu am luat multe țepe cu eMag așa că mă bucur când o pățesc și ei. De exemplu:
    – parintii mei au cumparat un aspirator la 400 Ron, dupa o saptamana s-a stricat, Depanero a spus ca reparația costa vreo 200 ron pentru a intrat praf in motor si eMag-ul a anulat garantia deși produsul a fost utilizat corect. 400 Ron aruncați pe fereastră.
    – am cumparat un radio si a venit desigilat, se vedea că punga in care era pus nu era la prima desfacere, probabil a fost returnat si băgat pe site ca fiind nou. Nu l-am trimis inapoi pentru ca stau in provincie si aparent produsul nu avea defectiuni dar tot este aiurea.
    – sa nu uitam cum eMag crește artificial prețul produselor inainte de marile reduceri lunare -trimestriale, încălcând legea
    – am cumpărat un produs la care am platit online, l-am returnat pentru ca nu era ca in descriere, dar banii mi-au fost returnați mult dupa ce le-am dat 5 email-uri
    – magazinele online au format un cartel, unele produse au aceleași prețuri încălcând legea Concurenței

    Probabil toți am luat la un moment dat o țeapă cu ceva. Un lucru pe care ar trebui să-l ai în vedere e că pentru fiecare eroare comisă putea fi vinovat un singur om, în timp ce tu acuzi un magazin mare. Cu cât e mai mare un magazin, cu atât mai mari sunt șansele ca unele probleme să fie soluționate mai greu. Am zis unele, nu orice probleme.

    Cât despre eMag, ăștia nu au tot timpul cel mai mic preț la toate produsele – deși unii cred că așa ar trebui. Chestia cu umflatul prețurilor e un artificiu ambalat foarte bine și se practică peste tot în lume, dar soluția oamenilor, aparent, e să cumpere – vezi Black Friday. Degeaba se plâng 100 de oameni dacă cumpără un milion. Aici intră și obsesia noastră pentru prețuri și reduceri, în loc să cumpărăm ceva mai de calitate și mai rar, sau să lăsăm baltă oportunismul – de exemplu PS4 luat la preț redus și pus pe OLX la preț întreg, că doar e nou – alegem să ne îmbulzim atunci când „merită”.

      (Citează)

    • Am văzut la Zoso un articol cum de Black Friday orange a vândut din greșeală iPhone la un preț mic dar și-a onorat comenzile deși erau sute/mii fiind Black Friday.

      Înțeleg că sunt greșeli omenești, că poate fi campanie/ reclamă, dar să nu ținem cu ursul.

      Cei care sunt de partea eMag sunt printre cei care țipă pe Facebook când avionul are întârziere și cer beneficii de sute de euro. Vrem normalitate și drepturi Europene ? Atunci să lăsăm românismele și să ne asumăm greșelile.

        (Citează)

  10. vlad:
    Am văzut la Zoso un articol cum de Black Friday orange a vândut din greșeală iPhone la un preț mic dar și-a onorat comenzile deși erau sute/mii fiind Black Friday.

    Înțeleg că sunt greșeli omenești, că poate fi campanie/ reclamă, dar să nu ținem cu ursul.

    Cei care sunt de partea eMag sunt printre cei care țipă pe Facebook când avionul are întârziere și cer beneficii de sute de euro. Vrem normalitate și drepturi Europene ? Atunci să lăsăm românismele și să ne asumăm greșelile.

    Nu-s de partea emag, dar nici a alora care se simt manipulati de emag, ca vezi dom’le, ei chiar credeau ca un astfel de laptop chiar e 50 de lei, mai ieftin ca un incarcator de iphone. Si de la atata manipulare si-au comandat 50 de bucati. Ei au stiut ca e o eroare si au incercat sa o exploateze. Atata timp cat exista niste limite de ambele parti, totul e bine.
    Dar de aia care comanda televizor de 10000 de lei sa vada finala champions league si apoi il returneaza ca nu le place culoare butoanelor de pe telecomanda, ce zici? Sau care isi comanda 5 frigidere ca apoi sa aleaga unul din ele? Ai impresia ca doar magazinul e jegos? Japcari sunt toti, incerci, nu iti merge, asta e. Nu te dai cu curul de pamant ca e neserios magazinul. Nu le plang de mila magazinelor, dar nici cumparatorilor, e o relatie comerciala intre doua parti. Nu iti place? Ai de unde alege ca nu esti in Coreea de Nord.

      (Citează)

  11. vlad:
    Am văzut la Zoso un articol cum de Black Friday orange a vândut din greșeală iPhone la un preț mic dar și-a onorat comenzile deși erau sute/mii fiind Black Friday.

    Înțeleg că sunt greșeli omenești, că poate fi campanie/ reclamă, dar să nu ținem cu ursul.

    Cei care sunt de partea eMag sunt printre cei care țipă pe Facebook când avionul are întârziere și cer beneficii de sute de euro. Vrem normalitate și drepturi Europene ? Atunci să lăsăm românismele și să ne asumăm greșelile.

    Știu de chestia cu Orange, dar nu cred că au fost sute sau mii, mai ales că probabil a fost povestea cu „bine, dar să fie doar unul/comandă, că așa-i corect” – că normal, românul a comandat 10, să facă și el un ban.

    Eu sunt de partea eMag (cât se poate) pentru că mi se pare totuși unul dintre cele mai serioase magazine de la noi, și de multe ori prefer să iau de acolo. Asta nu înseamnă că atunci când ai o problemă, ea nu trebuie rezolvată. Din păcate la campaniile de reduceri gen Black Friday o să punem în continuare botul multă vreme, iar artificiile prin care fac profit magazinele respective o să funcționeze în continuare.

      (Citează)

  12. EMAG nu își asuma nici o responsabilitate, dar absolut nici una fata de vânzările din marketplace. Banii scoși din vânzări sunt buni, dar responsabilitate 0.

      (Citează)

    • 25% din 35 de lei.

        (Citează)

    • În Marketplace sunt 16.000 magazine partenere cu 4 mil. produse, eMag câștigă bani dar nu își asuma riscuri si nu are nicio responsabilitate.

        (Citează)

    • florin:
      În Marketplace sunt 16.000 magazine partenere cu 4 mil. produse, eMag câștigă bani dar nu își asuma riscuri si nu are nicio responsabilitate.

      Păi nu. Ei câștigă acei bani pentru că pun la dispoziția celor 16.000 de magazine o platformă pe care să vândă, platformă (și renume și branding) pe care ei au dezvoltat-o. Și câștigă bani la vânzarea propriu-zisă, nu cer nimic pe listarea produselor în site.

      Deci nu e ca și cum iau bani fără să facă nimic.

        (Citează)

  13. Nu inteleg cum au ajuns sa dispara 100 benz-uri si abia la asemenea volume sa se sesize. Cand se furasera 10 era cantitate neglijabila?

      (Citează)

  14. cei cu laptopuri comandate au primit cate 100 ron per laptop comandat, chiar daca aveau 10 laptopuri in comanda.

      (Citează)

    • @Sorin: de unde ai aceasta informatie? sau nu o ai, doar ai spus-o la nimereala? intreb pentru ca tocmai ce am vorbit la emag si mi-au spus ca vor trimite 1 voucher pentru fiecare cont de client (indiferent de cate bucati/comenzi ai plasat). tu cate comenzi ai plasat? cate carduri cadou ai primit?

        (Citează)

  15. Problema cu firma care vinde Xiaomi in Romania este ca isi pun pretul de chinez de pe Aliexpress, care are vreo 40% adaos fata de pretul oficial de Xiaomi pentru end user. Dupa care mai vine si un TVA de 19%.

    Asta se cheama nesimtire si japca, atat i-a dus mintea pe Xiaomi sa isi aleaga distribuitor in Romania, o firma neica nimeni. Sunt curios ce pile au avut, ce fosti colonei sau mai sus care se cunosc cu omologii din China. Care este un stat foarte comunist si foarte supravegheat, daca voi credeti ca se face ceva la nivelul de cifra de afaceri pe care o are Xiaomi fara sa fie bine verificati, va inselati.

    Asa ca eu prefer sa iau la pret “promo” de pe Aliexpress, sa aplic toate cupoanele are se pot aplica si sa declar in vama maxim 100$ pentru orice vine.

      (Citează)

    • Gaelex: Asa ca eu prefer sa iau la pret “promo” de pe Aliexpress, sa aplic toate cupoanele are se pot aplica si sa declar in vama maxim 100$ pentru orice vine.

      Da, dar e ciudat să îi înjuri pe alții în timp ce tu încalce legea pentru a cumpăra mai ieftin, nu?

        (Citează)

    • As putea sa nu declar nimic de nimic, dar aleg o cale care imi impaca zgarcenia si constiinta.

      Ce valoare a adaugat Posta Romana la produsul comandat de mine? De ce sa isi ia statul 19% din valoarea unui produs la care nu au contribuit cu nimic? Imi da statul roman garantie de vrea o cincime din valoarea produsului?

      Pentru clientul final, TVA-ul este furt pe fata si dubla impunere. De ce? Pentru ca impozitul pe profit si TVA-ul se suprapun. Are loc o vanzare, vanzatorul da TVA-ul la o parte si il duce la stat. Ii ramane adaos, se platesc salarii care-s taxate si impozitate, alte cheltuieli de functionare. Statul vine si il siluieste cu impozitul pe profit pe toti, si pe firma si pe angajati. Oamenii se duc sa cumpere alte produse sau servicii. Si procesul se repeta.

      Sunt curios ce fete ar face daca le zic ca sunt PFA sau firma neplatitoare de TVA. Eu nu sunt firma importatoare sa vand mai departe si sa imi regularizez TVA-ul. Dar raman cu toti banii luati cu japca si buza umflata.

        (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verifică ce-ai scris. Dacă vrei să mai adaugi ceva, lasă un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite. Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pentru a le prelua doar pe acelea.

sus