blog demisec cu note fine de tehnologie

Out of office pentru o vreme, voi mai posta pe Instagram și YouTube. Articolele sunt programate, robotul este la butoane.

Testdrive cu noua Mazda 3

9 Mar 2019  ·

AUTO  ·

28 comentarii

Am condus noua Mazda 3, care-i o mașină care arată bine și are un interior luxos pentru o compactă. Sunt însă și mai încântat de cum mi-a ieșit clipul video filmat cu mașina.

M-am uitat pe la profesioniști și am filmat similar, întâi vorbind despre exterior, apoi interiorul, dotările și cum se conduce. Am filmat cu GoPro-ul pentru un unghi larg (dar fără deformări, că la mașini arată ciudat), am tras sunetul cu un microfon separat pentru o claritate mai mare, am editat și îmbinat cum am putut. N-a ieșit rău pentru o producție de amator.

Voi aplica metoda aceasta și în viitor, pentru alte mașini. În timp voi învăța mai bine ce să spun și cum, că emoțiile și lipsa de experiență se fac simțite, am chiar și o greșeală în ceea ce zic. Am învățat și că am nevoie de un trepied mai înalt. Eu mersesem cu GoPro-ul pus pe un Joby, dar de la nivelul solului nu se vede bine o mașină; noroc că am putut improviza cu un suport mai înalt, dar data viitoare îmi iau propriul trepied.

Mai multe informații despre mașină găsiți pe site-ul Mazda România. În curând va fi disponibilă și varianta Sedan.

    28 comentarii

  1. Felicitări pentru review ai filmare. Arată foarte bine.

      (Citează)

  2. Nu-i rău deloc 👌

      (Citează)

  3. Am dat pe sarite, am vazut in total vreo 30 de secunde, ca nu sunt pasionat de masini. Arata bine imaginile din interior, cand se vede soseaua.

    Ia sa pun o intrebare mai delicata: cand se testeaza astfel de masini, cei care o fac primesc bani, sau totul e pe cheltuiala lor? Ca pare costisitor sa testezi amanuntit o masina…

      (Citează)

    • Se organizeaza press-trip-uri in care cheltuielile privind zborul si cazarea sunt asigurate de constructor/reprezentanta in Romania. Daca-ti faci griji privind obiectivitatea, nu-ti ramane decat sa urmaresti cu atentie piata si sa vezi cine ti se pare mai ok. Oricum, in general e greu sa vii cu multe lucruri negative la masini noi dupa cateva zeci de minute de condus.

        (Citează)

  4. Foarte fain, felicitari pentru progres! Arata bine de tot dar, cum spui si tu, e foarte mare pilonul spate. Presupun ca au vrut sa faca masina sa para coupe chiar si in 5 usi dar m-as simti inghesuit stand in spate si vazand ca am doar un geam micut. Presupun ca geamul din spate se deschide doar partial, nu complet?

      (Citează)

  5. Pare un review cam general. Cei de la autogefuehl au review uri de 15 și 40 minute.
    Mi-ar fi plăcut pus mai mult accent pe portbagaj, 340 l e destul de mic. Nu are roată de rezervă, in Romanistan ar trebui obligatoriu.
    Suspensia spate au schimbat de la multilink la torsion bean – o fi de bine ? O fi de rau ?
    Rezoluție camera video, claritate, marcaje etc.
    Poate și detalii despre 2.0 aspirat, cei cu turbo ar considera că e leneș.
    Spor și la mai multe, așteptăm și review la Mazda CX30.

      (Citează)

    • E de rau, normal, cel putin pentru supletea rularii peste suprafete denivelate si pentru puristii sportivi ai suspensiei independente. E un compromis pentru utilizarea masinii a 99% din cumparatori si 99% din timp pentr ceilalti: spatiu mai mare in portbagaj, mai ieftina, probabil inghesuiti fiind si de plasarea bateriilor.

      Apoi, in 2019, motor de 2L si 122CP? Nu zic sa-i fi pus turbina neaparat, dar puteau sa scoata mai mult din 2L. Probabil n-au vrut sa investeasca, marseaza pe viitorul SkyActive-X

        (Citează)

    • Românistanezii nu pot rezista fata roată de rezervă, altfel în 16 ani de condus, am schimbat de 2 ori roata. Și, dacă as fi avut spumă, nu as fi făcut-o deloc. Pentru momentul ăla singular in care ți se taie cauciucul, există platformă. Și e gratuită cu majoritatea polițelor casco. Nu trebuie sa blochezi aiurea 50 de litri în portbagaj.

      Puterea motorului e însă dezamăgitoare. Și consumul obținut mi se pare mare pentru respectiva putere.

      E cam mult spus cuvântul sportivă în raport cu aceasta mașină. Poate doar în stilul Dacia Sport. Pentru stabilitate, da, probabil e may stabilă decât Jeep Compass.

        (Citează)

    • Mda si eu in 16 ani am avut o singura data nevoie de roata de rezerva. Nu as lua masina fara, ca am copii si n-am chef sa raman in mijlocul campului pana vine platforma, dar mi se pare ok sa nu consumi spatiu in portbagaj atunci cand portbagajul e mic.

      La aia cu 2l si 122 de cai am crezut ca nu aud bine :-))

        (Citează)

  6. Daca nu ma insel esti primul din RO care face un review la noua Mazda 3. Bravo!

      (Citează)

    • @sorin: mai adineauri am văzut și reviewul făcut de Costin Giurgea. Mi s-a părut că tot din zona aia a plecat și el la testdrive.
      @nwradu: de multe ori soarele îți bătea pe față și pe cameră și totul părea ars sau nu se mai vedea clar.

        (Citează)

  7. Foarte reușită filmarea .
    Eu urmăresc genul ăsta de conținut destul de des și mi se pare că ți-a ieșit bine de tot .

      (Citează)

  8. Chiar au pus piele pe bord?

      (Citează)

  9. Nu e rău deloc filmul, felicitări :)

      (Citează)

  10. Pare cam incomod ca nu ai cum sa ții cotul stâng. La baza geamului e prea sus, pe suport/cotiera din stânga e prea jos și te obliga sa ții de volan de la baza lui.
    Portbagajul nu e neapărat mic, cum zic câțiva mai sus. Sunt doar vreo 20 de litri mai puțin decât la golf sau la focus, iar cine vrea mașină din clasa asta nu o ia ca să facă road trip de 2 săptămâni în 5 persoane.

    A ieșit bine, sa mai faci :)

      (Citează)

    • Pai nici nu e ok sa tii de volan cu mana sprijinita pe cotiera, ca daca ai de facut o manevra brusca de evitare spre stanga dai cu cotul in usa.
      Bine, in Romania asta iti poate salva viata, ca nu mai intri in tirul de pe contrasens, dar am inteles ca Mazda vinde masini si in tari unde se construiesc mai multe benzi pe sens.

        (Citează)

    • Sigur. Hai sa stam încordați la volan…

        (Citează)

  11. sunt deschise comentariile si celor care n-au avut niciodata o masina noua, fireste

      (Citează)

  12. Vad ca nu mi-a fost aprobat comentariul de dimineata; te felicit ptr review. Pe mine m-ai convins sa o cumpar doar ca nu mi-o permit :)
    Am spus ca il apreciez foarte mult pe Robert de pe Turatii. Mi se par cele mai complete review-uri in domeniul asta dar ptr inceput ceea ce ai facut este excelent.
    Si ca fapt divers, cred ca masina nu va fi foarte apreciata in Romania ptr ca nu are proiectoare. Se stie ca la noi proiectoarele si xenoanele fara lupa trebuiesc aprinse imediat dupa pornirea motorului.

      (Citează)

  13. Eu as mai renunta la “foarte”.

      (Citează)

  14. 2L 122CP? Atata putere scotea Volvo-ul meu din 1.8, dar cu tehnologie din 1998. Mi se pare ciudat pentru un benzinar aspirat. Honda pe Civic, cum am acum, scote in 2007 140 CP din 1.8, sa fim seriosi, asta-i masina pentru doamne.
    La design exterior mereu am avut o slabiciune pentru Mazda, si asta e frumoasa, pe rosu aminteste de Alfa. Dar pe interior pare meh. Si, va rog, nu mai spuneti tapiterie din piele, aia o gasiti pe masini un pic mai scumpe, asta e ceea ce se cheama piele sintetica, alcantara sau whatever. Ce nu-i dintr-un animal jupuit, nu-i piele.

      (Citează)

  15. Foarte mişto, Bravo!

      (Citează)

  16. Nu poți utiliza luxos când vorbești despre clasa compactelor. După ce am citit prima fraza, nu îți mai pot lua reviewul în serios.

      (Citează)

  17. A iesit chiar bine filmarea, editarea, pachetul.
    Ca o recomandare, mie mi se pare ca arata urat cand filmezi drumul si iei viraje cu o singura mana, dar probabil te-ai hotarat ulterior sa arati cadrul respectiv si tu inca vorbeai catre camera care te filma din fata.

      (Citează)

  18. 122 CP @ 2L e cam penibil. Hyundai are 132 CP @ 1.6L (tot aspirat).

    Are cuplu bun, dar tot mi se pare irational sa platesti asigurare si impozit mari pentru ce iti ofera.

      (Citează)

    • De fapt din 2L mazda scoate 165hp (tot putin ce-i drept). Ei vand in Europa acelasi motor in 2 mapari de soft: 120 hp si 165 hp, cu diferenta ca cel de 120 e limitat electronic de la 4500 rpm in sus (pana acolo sunt identice curbele). Motivele sunt dezbatute, de la ‘sa scoata mai multi bani pe cel de 165 hp’ la ’emisii mai mici deci taxe mai mici’ (unde taxele nu sunt doar pe cmc). Se fac remapari pe 120 cu setarile de fabrica de pe cel de 165 dar costa, probabil consuma mai mult si castigi putere doar intre 4500 si 6000 si pana la urma daca vroiai cel de 165 hp il alegeai din prima (ce-i drept e disponibil doar pe varianta de top). Interesant e ca il poti remapa pe cel de 120 cu custom si il duci la 180hp.

        (Citează)

  19. Eu am varianta anterioara 2016 si dupa 3 ani:
    – geamurile spate: sunt mici si sus, copii mei le urasc ca nu pot vedea bine prin ele (cu tot cu scaune de copil)
    – portbagaj: la sedan e nasol din cauza gurii mici de acces. eu insa am hatchback si mi s-a parut potrivit pentru clasa aia, similar cu focus de exemplu
    – roata rezerva: n-am. n-am avut nici ghinion. insa as fi stat mai linistit la drumuri lungi, desi mazda ofera asistenta gratuita (se reinnoieste cardul la fiecare revizie) si din ce am citit s-ar misca bine. o rezerva subtire costa extra si pierzi 5 cm din podeaua portbagajului.
    – design interior: comparand video cu ce am eu sunt plusuri si minusuri la facelift: dar tableta noua e mai ciudata. Chiar si eliminarea touch (care oricum se dezactiva la >10 km/h) mi se pare un minus.
    – tot la design: sper sa mai aiba la versiunea de top turometru in loc de vitezometru (viteza o aveai si pe hud), e un detaliu frumos tare
    – infotainment: eu nu am android/apple dar sunt printre putinii care ofera optiunea de upgrade pt modele mai vechi (scump, minim 250 eur era la un moment dat si am zis pas)
    – directie: cam prea soft si asistata pentru gustul meu
    – motor: 2l aspirat doar 120cp. nu prea am baza de comparatie dar pe manual cu a 2-a blana accelereaza frumos. cu siguranta nu ar trebui comparat cu sportive dar mie imi place mult (subiectiv, normal). si doar timpul va spune daca aspirat vs turbo e doar marketing sau e mai fiabil (desi statisticile vazute pe la voi o plaseaza in top in special la fiabilitate motoare). si suna bine bine
    – consum: 9% in 19.000 km 80% Bucuresti destul de agresiv ca stil, ca inca imi place cum se misca si fara start/stop ca il urasc in general si primul lucru dupa ce pornesc motorul si incui usile e sa dezactivez start/stop

    Cred ca e vorba de feelingul cand o conduci, pe langa cum arata. Inainte sa o iau o vazusem 2 luni zi de zi in parcare la un vecin si nu eram convins, nici cand am vazut-o la SAB/SIAB sau ce-o fi fost. Doar cand am facut drive test mi-am dat seama ca e mai ok decat concurente.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verifică ce-ai scris. Dacă vrei să mai adaugi ceva, lasă un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite. Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pentru a le prelua doar pe acelea.

sus