un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Formula 1 reîncepe duminică, așa că iată principalele schimbări pentru 2019

12 Mar 2019  ·

GÂNDURI  ·

20 comentarii

Duminică, pe 17 martie, la ora 7:10 a României, are loc prima cursă a acestui sezon de Formula 1. Din păcate, nu cred că o voi vedea, suntem în concediu și nu cred că vom fi în fața unui televizor atunci, dar sunt oricum entuziasmat deoarece sezonul se anunță unul interesant.

Cea mai bună veste: Ferrari a mers excelent în testele recente, monopostul cu numele de cod SF90 fiind cel mai rapid la Barcelona, unde majoritatea echipelor au testat pe același circuit și în condiții similare. Am citit un interviu în care și Hamilton (Mercedes) se arăta îngrijorat și-și exprima speranța că propria mașină se va îmbunătăți pentru a face față.

Avansul Ferrari n-a fost foarte mare față de Mercedes, doar 3 sutimi de secundă, dar din datele adunate acolo niște experți au extrapolat că Ferrari ar avea un avantaj mult mai mare în condiții de cursă în acest moment. Iar dacă Ferrari și Mercedes au avut rezultate fastest lap apropiate, celelalte echipe au fost mult în spate (locul 3, Renault, la 0,622 secunde), așa că indiciile sunt că, cel puțin în primele curse, înfruntarea va fi tot între Ferrari și Mercedes.

Multe echipe și-au schimbat culorile dominante de pe monoposturi. McLaren, după portocaliul de anul trecut, adaugă acum și albastru pe monopost.

Și Williams a mai schimbat aspectul general, acum este cu alb și bleu.

Red Bull, care acum utilizează motoare Honda, a trecut la un colorit roșu cu negru, ceea ce mă miră pentru că nu credeam că vor abandona movul caracteristic brandului de băuturi energizante.

Chiar și Ferrari are mai mult negru pe mașină prin colaborarea cu Mission.

Nu sunt multe schimbări în regulamentul propriu-zis, dar pentru 2019 se modifică forma monoposturilor, în speciale ale aripilor față și spate. Ambele aripi sunt mai mari și cu un design simplificat pentru a elimina turbulențele aerodinamice nedorite ce apar în spatele unei mașini de curse, făcând astfel posibil ca un urmăritor să se apropie mai ușor pentru o eventuală depășire.

Anvelopele vor fi altfel codificate. Acum anvelopele dure vor avea o dungă albă, cele medii una galbenă și cele soft una roșie, ajutând telespectatorii să înțeleagă cu ce rulează fiecare pilot. În spatele acestor coduri, însă, pot fi modificări. Anvelopele soft de pe un circuit nu vor fi musai aceleași cu anvelopele soft de pe alt circuit, echipele având la dispoziție mai multe compoziții de cauciuc din care să aleagă pentru fiecare cursă.

Cantitatea de combustibil a fost crescută de la 105 la 110 kg cu gândul că piloții nu vor mai conserva combustibil atât de des și vom vedea întreceri mai palpitante. Puteți citi aici toate modificările.

Sunt destule modificări și în compoziția echipelor, după retragerea unor piloți și intrarea în F1 a unora noi și promițători. Vettel va face echipă cu Leclerc, Ricciardo a trecut la Renault, se întoarce polonezul Kubica, Carlos Sainz trece de la Renault la McLaren. Lando Norris, 17 ani, va pilota pentru McLaren după ce a câștigat campionatul de Formula 3. Îi găsiți aici listați pe toți.

Formula 1 are și o aplicație oficială de mobil, o găsiți pe Android și iOS. Există și un joc Fantasy disponibil pe site-ul oficial, dacă vă interesează.

Update: mulțumesc lui Iulian C care mi-a arătat un calendar al curselor de Formula 1. Căutam așa ceva, dar anul acesta site-ul n-a mai publicat unul. Intrați pe F1calendar.com, alegeți time zone București sau unde stați, bifați ce anume vă interesează (eu am ales doar cursa) și descărcați fișierul .ics ce poate fi importat în Outlook sau orice calendar.

Pentru Google Calendar, luați linkul de acolo (al meu a fost acesta, cu setările de mai sus), mergeți în Google Calendar, apăsați pe cele trei puncte de lângă Add Calendar în meniul din stânga și introduceți acest URL. Eu folosesc un astfel de calendar pentru a vedea rapid în ce weekenduri sunt curse și la ce oră a zilei începe fiecare.

    20 comentarii

    • Nu știu ce să zic despre prevederea aceasta. 1 punct pare puțin și nu deranjează, în același timp credeam că este important clasamentul final și atât.

        (Citează)

  1. Vor fi data pe Digi 4K in 4K oare?

      (Citează)

    • Da. Este reclama pe prima pagina a site-ului RCS. Avand in vedere ca Digi 4K este contra cost, sunt curios cati abonati are.

        (Citează)

  2. ”Cantitatea de combustibil a fost crescută de la 105 la 110 kg”.

    Tare ma duce cu gandul ca ar folosi combustibil solid :)

      (Citează)

  3. Robert Kubica..

      (Citează)

  4. Nu prea te-ai pregătit pentru articolul ăsta…
    Red Bull vor avea aceleași culori ca anul trecut, ce ai pus tu în poză a fost doar la o prezentare. Williams are cu totul alți sponsori (titularul Martini a dispărut, acum e Rokit). Lando Norris are 19 ani, face 20 anul ăsta. În afară de Kubica, o altă revenire de senzație este Daniil Kvyat, la Toro Rosso. Sînt mai mulți piloți debutanți: Alexander Albon (anglo-tailandez) la Toro Rosso, George Russel la Williams, Lando Norris la McLaren (ambii englezi)…

    Pentru cei care nu prea au idee ce e Formula 1, dar au Netflix, există un documentar în 10 episoade acolo, despre sezonul trecut.

      (Citează)

    • Buna completare la un articol interesant.

      Emil C:
      Nu prea te-ai pregătit pentru articolul ăsta…
      Red Bull vor avea aceleași culori ca anul trecut, ce ai pus tu în poză a fost doar la o prezentare. Williams are cu totul alți sponsori (titularul Martini a dispărut, acum e Rokit). Lando Norris are 19 ani, face 20 anul ăsta. În afară de Kubica, o altă revenire de senzație este Daniil Kvyat, la Toro Rosso. Sînt mai mulți piloți debutanți: Alexander Albon (anglo-tailandez) la Toro Rosso, George Russel la Williams, Lando Norris la McLaren (ambii englezi)…

      Pentru cei care nu prea au idee ce e Formula 1, dar au Netflix, există un documentar în 10 episoade acolo, despre sezonul trecut.

        (Citează)

    • La Norris am calculat eu greșit :))

      Revenirea lui Kvyat nu mi se pare așa interesantă, nici faptul că Williams are alți sponsori, deși bănuiesc că era evident că de asta schimbă culorile.

        (Citează)

    • Revenirea lui Kvyat e foarte interesantă pentru că fusese dat afară chiar de la Toro Rosso și nu în termeni prea amicali. Iar faptul că noul sponsor al lui Williams e o firmă incomparabil mai puțin cunoscută și fără prezență în motorsport arată cam unde a ajuns o echipa cu multiple titluri mondiale.

        (Citează)

  5. mersi de pont :)

    Emil C:

    Pentru cei care nu prea au idee ce e Formula 1, dar au Netflix, există un documentar în 10 episoade acolo, despre sezonul trecut.

      (Citează)

    • Formula 1 Dive to Survive

      Episodul The Art of War a fost fenomenal la ce se întâmpla după culise între producătorii de motoare și echipele de curse

        (Citează)

  6. Vreau să mai adaug o chestie: aplicația de F1 este o mizerie extrem de scumpă, iar partea de streaming este dezastru. Nu recomand. Au avut o variantă simplă unde puteai să vezi live-timing-ul, dar desigur au făcut “update” ca să “monetizeze” mai bine. Sper să dispară.

      (Citează)

  7. Super postare, super comentarii, multumesc!

      (Citează)

  8. Abia aștept cursa. Motogp a început spectaculos weekendul trecut, și la fel și Formula E în Hong Kong.
    Am bifat Digi 4K, pentru ca am fost impresionat anul trecut de ultima cursă în rezoluție UHD.
    Sper să fie un sezon competițional plin de evenimente.

      (Citează)

  9. F1 Drive to survive de pe Netflix e foarte interesant, iar băiatul ăla de 17 ani, avea 18 in documentar deci presupun ca acum are 19. încă ff tânăr pentru F1. Poate sa fie super talentat dar orgoliile și personalitățile șoferilor s-ar putea să-l mănânce de viu.

    Închipuiți-vă ce ar face Verstappen din el dacă i-ar lua puțin vopseaua de pe monopost.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus