blog demisec cu note fine de tehnologie

Urmăriți-mă pe Instagram și pe YouTube!

acer helios predator la preț bun

Aglomerația din stația Piața Victoriei nu poate fi soluționată de Metrorex

6 Dec 2018  ·

GÂNDURI  ·

43 comentarii

Au început să mă obosească imaginile cu stația de metrou Piața Victoriei și aglomerația de la orele de vârf de acolo și oamenii care dau vine sau cer soluții de la Metrorex, spunând că așa ceva nu vezi nicăieri în lume. Chiar nu-i vina Metrorex, nu au ce soluție să adopte.

În primul rând, astfel de aglomerații au loc în multe metrouri din lume. Am stat cândva în Londra într-o poziție imposibilă, practic rupându-mă ca să mă mulez pe peretele înclinat al unui vagon, abținându-mă din a urla de durere pentru a nu mă face de râs. Sunt stații unde, la ora de vârf, li se recomandă călătorilor să nu coboare, ci să mai meargă o stație cu metroul și să se întoarcă pe jos, pe la suprafață, în zona primei stații.

Nu uitați că la noi Metrorex încă nu a angajat pusheri care să împingă oamenii în vagoane, ca în alte țări.

Revenind la situația de la noi, nu știu ce-ar putea face Metrorex pentru îmbunătățirea soluției. Trenurile vin la 1 minut și jumătate la orele de vârf. Nu cred că este posibil să adauge și mai multe trenuri în sistem pentru că este nevoie de un interval minim între ele pentru a putea asigura siguranța transportului.

Cum ar fi să circule trenurile la câte 20 de secunde între ele? Probabil că multe ar opri în tunel, așteptând ca trenul din fața lor să iasă din stație înainte de a intra ele. V-ați simți în siguranță cu 60 km/h în tunel, știind că la doar 20 de secunde în față este un alt tren care poate că are o problemă?

Există un minim interval critic între trenuri și nu se poate scădea sub el.

Să lungească trenurile pentru a intra mai mulți pasageri în ele? Nu se poate, sunt deja cât întreaga lungime a peronului. Dacă se adaugă două vagoane, ar trebui lungite toate peroanele de pe magistrală, nu doar cel de la Victoriei.

Vă zic eu singura soluție: o nouă magistrală de metrou, tot cu stație în Piața Victoriei, care să preia din trafic și să-l ducă și pe alte direcții. Am văzut treaba asta prin Paris, sunt stații pe trei niveluri subterane, la fiecare nivel oprește o altă magistrală.

Ar merge și o altă magistrală care să ducă oamenii spre Aurel Vlaicu și Pipera, una conectată direct la Pantelimon, Colentina sau alte cartiere-dormitor, pentru a ocoli Piața Victoriei.

Cât ar dura un astfel de proiect? Minim 20 de ani, probabil, de la proiectare la finalizare, dacă ne luăm după ce se întâmplă în Drumul Taberei (unde, apropo, a fost simplu de săpat pe mijlocul unui bulevard larg).

O posibilă soluție ar fi crearea de noi intrări și ieșiri în stația Piața Victoriei, astfel încât aglomerația de pe peroane să fie mai mică. Asta ar putea fi făcut de Metrorex (deși o nouă intrare în stația Tineretului este în lucru de 3 ani și încă nefinalizată), dar probabil o mare parte dintre călători doar fac tranziția între M1/M3 și M2, deci soluția ar îmbunătăți doar puțin situația generală.

Acestea țin de Metrorex, care ține de Ministerul Transporturilor. Nu văd ce-ar putea implementa în mai puțin de 20 de ani ca soluție. Pur și simplu magistrala M2 trece cu mult de punctul ei de saturație în orele de vârf și se creează cozi.

Știți cine este cu adevărat vinovată de situația aceasta? Primăria Municipiului București.

PMB aprobă planuri care au transformat sudul Bucureștiului în zone rezidențiale și nordul în zone de birouri, fără a lua și măsuri pentru a asigura tranzitul oamenilor pe direcția nord-sud. La ora la care metroul de pipera este plin ochi, cel în sens invers este practic gol. Iată o fotografie făcută de mine în septembrie, la ora de vârf, în sens invers traficului:

PMB este incapabilă să asigure transport de suprafață care să complementeze magistrala M2, incapabilă să facă benzi unice de autobuze, benzi de biciclete și orice altă măsură pentru a încuraja transportul de suprafață ca alternativă măcar pe direcția nord-sud, dacă nu peste tot în București.

PMB nu ia măsuri nici acum, deși apar noi poluri de clădiri la Grozăvești și Timpuri Noi, ceea ce va aglomera și magistrala M1/M3 într-un mod similar peste câțiva ani.

În timp ce oamenii se înghesuie ca sardinele în metrou, la suprafață, la aceeași oră, autobuzele circulă aproape goale pe același traseu. De ce? Pentru că traficul este infernal și Berceni-Pipera se face în mai mult de o oră pe la suprafață, ceea ce nici un om normal la cap n-ar accepta când are alternativa metroului, chiar și în înghesuială.

Înghesuiala din metrou n-a apărut peste noapte. Orașul s-a dezvoltat asimetric de peste 10 ani și era clar pentru toți cei din domeniu că se va ajunge la situația de aici. Așa că, data viitoare când puneți o fotografie din aglomerația de la Piața Victoriei, înjurați primăria, nu Metrorexul.

Pe cei din Metrorex îi puteți înjura doar pentru că pot ține ostatec întreg orașul prin greve, cerând orice salariu vor ei. Și pentru incompetență de genul acesta.

    43 comentarii

  1. Mai exista o solutie destul de simpla: blocat usile de intrare in statie pana se elibereaza peronul. De aia au porti moderne, sa centralizeze cati oameni sunt in sistem si sa blocheze accesul cand sunt prea multi

      (Citează)

  2. La Victoriei problema este pe 10-20m de peron pentru ca oile se opresc sa se uite in telefon imediat ce ajung pe peron in loc sa mai inainteze si astfel blocheaza tot fluxul care vine de pe M1. Calatorii care coboara la Victoriei nu mai pot iesi de pe peron, ceilalti nu mai pot intra si iata avem material de poze.
    Nu stiu solutia dar ar merita incercat sa se dirijeze constant prin difuzoare, eventual adresat direct: doamna de 120 kg in galben va rog mai mergeti 10 metri ca sa eliberam peronul. Pe de alta parte, inca nu am reusit sa ii invatam sa stea pe dreapta pe scarile rulante…

      (Citează)

    • Poza de ieri de pe net e o mizerie si arat la fel ca presa. Am fost ieri acolo si in afara celor 10 m batea vantul. La m2 peronul era gol. Oile nu sunt in stare sa mearga si sa respecte niste reguli: vii pe stanga pleci pe dreapta. fiecare merge pe unde vrea, sta cu ochii in telefon si abia se taraie. M-am.saturat de imbecili ce se pretind mari intelectuali dar nu au o minima logica.

        (Citează)

    • Am uitat sa zic solutia: cate doua scatoalce sa isi miste oasele mai repede si sa respecte regula: fiecare pe banda lui.

        (Citează)

    • Catalin Tanase

      06/12/2018 la 8:29 AM

      Asta am vrut sa scriu și eu. Mai mult de atât, situația se menține și după urcarea in tren. In partea din față nu ai loc sa te miști, dar mai in spate poți găsi chiar și locuri libere

        (Citează)

  3. In primul rand cei care merg cu metroul ar trebui sa se schimbe.Incepand cu ghiozdanele tinute in mana, intre picioare, nu in spate cu lasat loc liber celor care coboara, cu asteptat inca un metrou decat sa urci si sa nu permiti inchiderea usilor etc etc. Pe de alta parte am colegi care ar putea veni la 7-8 dimineata(ca mine) sau la 11 si sa plece dupa 8 ore, dar prefera sa vina zilnic la 09:30-10 cand e aglomeratia de varf si sa plece in aceeasi situatie…. cand ii intrebi de ce fac asa zic ca asa s-au obisnuit.

      (Citează)

  4. Un gard la mijlocul peronului care sa dirijeze fluxul de calatori spre ambele capete ale statiei :).

      (Citează)

  5. Salut. Trenurile nu vin la 1 minut si jumatate in orele de varf. Daca se intampla sa vina asa unul dintre ele sa fii sigur ca va sta intre statii si va astepta cuminte. Iar următorul va veni la 3-4 minute cu siguranta.
    Rezolvarea este sa modernizeze statiile.de capat (berceni si pipera) pentru a le putea manevra mai repede. In prezent nu au linii in plus pt manevre…..doar cele 2 pe care circulă. Asa ca nu au cum fizic sa faca schimbul mai repede.
    Abia atunci ar putea sa vina la 1 minut si jumatate.
    De acord cu tine ca si construirea de alte linii si alte statii sau guri de acces ar putea ajuta. Plus niste toalete si ceva masuri de siguranta in plus.

      (Citează)

    • Catalin Tanase

      06/12/2018 la 8:31 AM

      La Victoriei chiar vin la un minut și jumătate. Circul zilnic pe acolo

        (Citează)

    • Spre Pipera? Nu cred… Si eu circul de multi ani in directia unirii – pipera. La 1 minut si jumatate extrem de rar….apoi intarzie celalalt. Fa un test si stai acolo jumatate de ora si numara daca trec 20 de trenuri.

        (Citează)

  6. O minune se intampla la Unirii: au inceput sa refaca celebra scara. O schimba cu totul, deja se lucreaza, probabil va dura un an.

      (Citează)

  7. Ba au. Garduri de plexiglas la marginea peronului, separatoare de sens, organizarea spatiului mai buna, cu mai putina tiganie. Dar stai, nubse poate, ca din tigania aia de tarabe si chioscuri isi iau liderii de sindicat X-uri si Q-uri..

      (Citează)

  8. Apropo de incompetenta si mariri de salariu, a trebuit sa fac un abonament gratuit pentru un elev, iar cea de la casierie (nu merita apelativul “doamna”), mai sa imi dea si o palma ca nu i-am menționat de la început faptul ca este gratuit abonamentul pt ca are 2 liste diferite unde copiaza datele. Deci are o mizerie de job unde tot ce trebuie sa faca este sa verifice niște date, sa le copieze si eventual sa dea un rest si nici asta nu vor sau nu sunt in stare sa faca, dar vor mariri de salariu.
    Evident i-am facut reclamatie!

      (Citează)

  9. Pe M2 vin la maxim 2 min dimineața. Dar am prins și 3 trenuri unul după altul la Victoriei, deci intrând în stație la 1 min unul după altul.

      (Citează)

  10. Exista nesimtiti care isi lasa spatiu intre el si cetateanul din fata special pentru manevrarea telefonului !!!

      (Citează)

  11. Am stat ieri vreo 20 de minute blocat la Victoriei si tot veneau trenuri care aglomerau metroul asa incat dupa vreo 10 minute am inceput sa ma ingrijorez pentru ca e suficient ca unuia sa i se faca rau sau sa intre in panica ca sa creeze o busculada cu raniti sau chiar morti.

    Apoi dupa ce s-a desfacut dopul, am fost absolut SOCAT sa constat ca restul statiei era LIBER! LIBER!

    Ceea ce inseamna ca vina este exclusiv a imbecililor, a cretinilor de la metrou.

    Era suficient sa
    – opreqsca trenurile 5 minute ca sa nu mai vina alte trenuri
    – sa dirijeze lumea, chiar si prin difuzor, las la o parte solutii prea complicate gen cordoane etc

    Da, multimea e proasta si necoordonata, dar asta se intampla intotdeauna cand omul din multime nu are imaginea de ansamblu – eu de exemplu nu am stiut de ce suntem blocati, am crezut ca toata statia e full, si cand colo dopul era foarte usor de rezolvat. Nici acum nu inteleg de fapt de ce am stat, probabil aia care voiau sa urce in metrou nu stiau ca e mega full peronul si in loc sa faca 2 pasi in spate si sa-i lase pe astia care au coborat sa degajeze, stateau ca boii acolo, dar repet, e perfect de inteles asta.

    Cretinii care insa lucreaza acolo stiau ce se intampla si era suficient sa nu mai lase lumea sa se apropie de peron. Simplu, daca ai creier.

      (Citează)

  12. La Apărătorii Patriei nu există tren să vină la 1 minut și 30 sec :) cel mai repede trenul reușește să vină la 2,5 min. Atunci e ok. Deja dacă a depășit pragul de 3 minute înseamnă că vine destul de plin din Popesti. Între 8 și 9 dimineața nu am prins să vină mai repede metroul. Probabil cum spunea cineva mai sus… durează până întorc trenurile în depou. Dar degeaba ajung unul după altul la Unirii sau Victoriei daca fix la Apărători sau Sudului durează peste 3 minute de multe ori încât peronul e full și trenul deja e full uneori la Brâncoveanu.

      (Citează)

  13. Eu cred că soluția ar putea fi un tren care oprește doar la Victoriei și la statiile de dupa

      (Citează)

    • Greu de introdus în circuit când restul trenurilor au 90 de secunde între ele.

        (Citează)

    • Radu, nu mai repeta, te rog, treaba asta cu 90 de secunde. Serios….nu are legatura cu realitatea. Merci

        (Citează)

    • Si in general, nu mai scrie despre lucruri pe care nu le cunosti… cred ca e destul de clar din ce s-a scris in comentarii ca aglomeratia de ieri de la Victoriei nu a fost cauzata de infrastructura insuficienta, ci de prostia angajatilor de la Metrorex, care nu numai ca ar putea sa rezolve astfel de situatii (adica exact invers descat titlul articolului), dar ar putea sa o faca cu ZERO costuri, pentru ca e suficient ca imbecilii de angajati sa-si faca treaba.

      Cand toata statia de metrou e aproape goala in schimb un peron e bucsit pentru ca pe o portiune de 10-20 de metri oamenii nu sunt capabil singuri sa astepte ca sa plece de pe peron aia care au coborat iar angajatii de la Metrorex stau ca boii cu mainile incrucisate, e penibil sa dam vina pe infrastructura.

      Infrastructura e subdimensionata, nimeni nu zice ca nu e, dar nu asta a fost cauza aglomeratiei de la Piata Victoriei.

        (Citează)

  14. Pe lista posibilelor solutii de imbunatatire am putea trece si educarea calatorilor. La fiecare garnitura de metrou trebuie sa se repete de cel putin 3 ori in victorie ca pasagerii sunt rugati sa utilizeze toate usile de acces, sa permita inchiderea usilor si sa se indeparteze de marginea peronului ca sa poata sa plece trenul din statie.
    O alta posibila solutie ar fi sa puna cativa oameni pe post de impiegati la fel ca la cfr care sa ii semnalize mecanicului ca poate pleca din statie si care sa ii mai traga si pe calatori de mana sa nu mai stea ca oile.
    Revenind la metrorex, cred ca sunt guvernati de incompetenta la modul general. In pasajul de la unirii se produc blocaje tot timpul la ore de varf si daca vreodata se va crea panica (fum sau vreo alarma falsa, chiar si un nebun cu o arma) rezultatul este foarte posibil sa fie tragic. Ce putea face metrorex: sa largeasca pasajul pe toata lungimea lui si daca tunelul nu ar fi putut fi lungit din cauze obiective, tot se putea largi pasarela de deasupra liniei de metrou pana in pilonii de sustinere astfel incat zonele de ambuteiaj sa fie cat mai mici.
    Oricum ar fi, metrorex trebuie sa ia rapid masuri de sporire a sigurantei calatorilor in statiile foarte aglomerate fara sa astepte producerea unei tragedii. La un moment dat teroristii isi vor da seama ca pot face un atentat fara sa aiba nevoie de nici un fel de resurse logistice, fiind nevoie doar de doi trei oameni pe care nici nu trebuie sa ii sacrifice, ca este posibil sa mai existe astfel de vulnerabilitati si in alte state europene.

      (Citează)

  15. Eu am o idee mai creata, privind la harta

    O linie mica de metrou cu trei statii, care se ramifica din Obor ->Doamna Ghica ->Petricani ->Pipera

    Parte din linia o sa poata apoi sa fie cumva utilizata mai tarziu pentru linia Universitate-Voluntari

    Estimarea mea grosiera e ca linia asta are reduce cu 30-40% inghesuiala din Victoriei, daca nu mai mult

    Pe scurt, doar o densitate mai mare a retelei de metrou ne poate scoate din acest rahat, asa cum arata acum.

    Mult mai solida ar fi o dezvoltarea mult in afara a orasului, cu mai multi poli- centre de afaceri, care sa absoarba forta de munca. Acum dezvoltarea e cumplit de dezechilibrata: in nord sunt joburile, in rest (est, sud, vest) – dormitoarele.

    Si totul inghesuit intr-un oras al naibii de mic ca suprafata.

      (Citează)

  16. Solutia e simpla dar nu tine de Metrorex. Bucurestiul este inconjurat de linii de cale ferata, deci infrastructura exista, nu e nevoie de aprobari sau exproprieri. Daca s-ar moderniza aceste linii pentru viteaza de 100km/h, cu cateva statii bine facute si ceva ramificatii dinspre centru (ba chiar o combinatie metrou – tren), totul ar fi ok. In Pipera exista cale ferata, ar fi bine sa fie folosita. Calea ferata este singura solutie pentru Bucuresti!

      (Citează)

  17. Cativa ani, venind dinspre Basarab, a trebuit sa schimb la Victoriei pentru a merge spre Pipera.
    Obisnuiam sa folosesc peronul opus pentru a ajunge in capat si abia apoi treceam pe celalalt peron unde e mereu liber. Evitam astfel intreaga zona de la scari unde se blocheaza fluxul de oameni.
    Nu inteleg de ce nu fac asta mai multi oameni, Primaria/Metrorex nu va lua masuri prea curand oricum.

      (Citează)

    • Shhhhh

        (Citează)

    • Stai, adica sa mearga DOUA SUTE de metri in plus?!?! Ai innebunit? Tu stii cat de greu e sa pui emojiul corect pe facebook din mers?
      Eu am ajuns la concluzia ca mare parte din oamenii care stau in aglomeratie in Bucuresti, atat la metrou cat si la suprafata in masini, fac asta pentru ca le place sa se planga / le e lene sa se gandeasca la alternative.

        (Citează)

  18. Ca tot ziceai de Londra. Cateva chestii vazute la ei care ar merge si la noi:
    – un angajat care sa “țipe” la lume sa mearga pana la capatul peronului si sa nu blocheze accesul
    – sa vina garnituri goale pana la Victoriei si de acolo sa isi inceapa oprirea in statii
    – cand o statie e super aglomerata sa fie inchisa, iar oamenii sfatuiti la statii alternative

      (Citează)

  19. Ar putea sa le lungeasca cu 2 vagoane sau chiar unul, iar cand ajunge trenul in statie sa nu deschida usile celor din urma (nu stiu daca e posibil, e doar o idee). Astfel oamenii ar intra de pe peron si s-ar mai duce in spate, in vagoanele ramase pe tunel cum ar veni. Mai greut la coborare, dar se presupune ca toata lumea coboara la pipera.

      (Citează)

    • Cred că mai degrabă ar putea încerca o circulație alternativă: metroul 1 oprește la Unirii și nu mai oprește la Victoriei, următorul nu mai oprește la Unirii – deși asta ar putea aglomera mai mult stațiile.

        (Citează)

    • Nu zic ca e o idee buna sau rea, dar…

      “…Astfel oamenii ar intra de pe peron si s-ar mai duce in spate…”

      Chiar crezi asta?

        (Citează)

  20. Bucurestiul o sa ajunga ca toate orasele mari din SE Asiei din tarile in curs de dezvoltare unde singura metoda cat de cat viabila de transport o sa fie scuterul. Pentru cine viseaza transport in comun ca in civilizatie, singura sansa e sa cucereasca unii civilizati Romania si sa civilizeze maimutele cu forta.

      (Citează)

  21. Sunt mai multe soluții, incepand cu reorganizarea liniilor RATB. De la piața Victoriei nu există nici un RATB care sa meargă la Băneasa/Piața Presei (783 nu se pune, oricum e supra aglomerat) și nici spre Pipera. In schimb de la Piața Romană/Perla/Televiziune/Piața Presei sunt vreo 5 linii cu exact același traseu. In Pipera tramvaiul și autobuzele circulă la interval foarte mare.

    Tot în Londra există angajați care direcționează traficul pietonal și opresc coborârea pe peron dacă acesta e prea plin.

      (Citează)

  22. Înghesuiala din metrou n-a apărut peste noapte. Orașul s-a dezvoltat asimetric de peste 10 ani și era clar pentru toți cei din domeniu că se va ajunge la situația de aici

    Evident ca nu a aparut peste noapte inghesuiala, sau de azi de dimineata. Problema este insa lipsa de planificare si luatul prin surprindere, metehne tipic balcanice si prezente indiferent de regim. Si peste 10 ani va fi la fel, si peste 20 sau 30. Mutatiile in ADN-ul nu intervin deloc repede.

      (Citează)

  23. Primaria ar putea da drumul din nou tramvaiului 5 pentru a prelua traficul din zona de est catre nord. Acum, daca vrei sa ajungi de la Stefan cel Mare la Aurel Vlaicu, trebuie sa iei metroul si sa schimbi la Victoriei.

      (Citează)

    • +1
      Mai mult, linia tramvaiului 5 ar trebui chiar transformata intr-un al doilea 41, dat in loc de asta a fost desfiintata.

      Dar degeaba vorbim noi aici, dupa cum se vede solutii exista si sunt atat de si ple incat si niste nespecialisti le pot identifica.
      Problema, ca de obicei in Romania, este ca suntem condusi de hoti imbecili.

        (Citează)

  24. Ar trebui sa facă ceva si cu tunelul dintre Unirii 1 si Unirii 2, de când au introdus tavanul fals parcă nu mai este suficient aer la ora 6 când tunelul este plin.

    Ar putea să spargă peretele dinspre scările rulante de la Unirii 1 si sa ieși direct spre Magazinul Unirea, sa nu mai fii nevoit sa treci prin tunel pe direcția Covrigaria Luca – bd. Regina Maria.

    Dar cine sa gândească într-o firmă de stat unde toți sunt angajați pe pile dar care doresc in fiecare an mărire de salariu de 40%.

      (Citează)

  25. Ar trebui sa nu mai fie permisa stationarea in aceea zona. Sa fie doar zona de tranzit. Vrei sa astepti metroul spre Berceni? Misca-ti fundul 20m mai incolo si nu o sa se mai creeze dopuri de oameni. E ca la intersectiile rutiere, daca ar parca toti in mijlocul intersectiei s-ar bloca imediat tot traficul.

    Peronul, si trecerea de la o magistrala la alta a fost gandita prost de la inceput la Victoriei. Dar era si mai rau cand inca nu facusera trecerea de de la M1 la sensul spre Pipera a lui M2, si toti cei care vroiau sa ajunga la peronul celelalt tot prin aceeasi zona trebuiau sa treaca.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verifică ce-ai scris. Dacă vrei să mai adaugi ceva, lasă un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite. Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pentru a le prelua doar pe acelea.

sus