un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Cum o fi o jachetă de 68.000 de dolari?

31 Aug 2018  ·

FOOD & LIFESTYLE  ·

18 comentarii

Paul Manafort, șeful de campanie al lui Trump, este acum pe la știri după ce a fost găsit vinovat de 8 infracțiuni financiare. Asta e mai puțin important pentru acest articol.

Eu i-am reținut numele legat de altceva. În trecut, Manafort a cheltuit 12.000 de dolari pe un sacou și 68.000 de dolari pe o haină de la magazinul House of Bijan. În ultimii cinci ani, Manafort a cheltuit peste 520.000 de dolari în acest magazin. Iar House of Bijan, unul dintre cele mai scumpe magazine pentru bărbați din lume, are un model de business interesant.

Practic, în 1976, un imigrant iranian în SUA, numit Bijan, a decis să deschidă un magazin atât de scump încât să fie foarte exclusivist. Pentru femei există foarte multe produse și accesorii prin care-și pot arăta în public posibilitățile financiare, dar pentru bărbați acestea sunt mai reduse, așa că aici vine Bijan cu niște produse atât de scumpe încât, atunci când vezi unul purtat de un bărbat, îți dai seama imediat că respectivul are foarte, foarte mulți bani.

House of Bijan are câteva principii inedite de funcționare:

  • în magazinul lor din Beverly Hills se intră doar cu programare. Au unul, poate doi clienți per zi.
  • colecția lor de haine se numește Wearable Art. Au și Drivable Art, adică vând ediții proprii de Rolls-Royce Phantom decapotabil și de Bugatti Veyron.
  • haine pot ajunge până la 100.000 de dolari per bucată, că pentru unele vorbim de piele de crocodil sau șopârle. Paul Manafort, cheltuind acolo 520.000 de dolari, nu făcea parte dintre clienții lor de top, deși a dat 24.000 de dolari pe 18 cămăși de bumbac și 6.700 de dolari pe 5 cravate de mătase.
  • fac doar 1-2 bucăți din fiecare tip de articol special. Cu alte cuvinte, când cumperi ceva cu bani mulți, ești destul de sigur că nu mai are altcineva din lume același produs. Fac și produse pe comandă, desigur.

Toate articolele lor sunt făcute de mână în Italia și nu mă îndoiesc că sunt de calitate foarte bună, dar sunt foarte scumpe tocmai pentru a te putea lăuda că ți-ai permis așa ceva. Asta nu-i ceva nou în industria fashion, multe branduri super-premium fac așa ceva (un articol de acum vreo doi ani spunea că în China a apărut o problemă: o poșetă de 25.000 de dolari nu mai este scumpă și exclusivistă, și-o permit sute sau mii de femei, așa că au nevoie de branduri cu articole de 250.000 de dolari). Bijan pare să fi dus la maxim fenomenul.

Magazinul are clienți pe măsură, nume precum Bill Clinton, Michael Jordan, Tom Cruise, Barack Obama, Vladimir Putin, George Bush. Sincer să fiu, nu văd ce mai au de dovedit astfel de persoane. Probabil că mai interesante ar fi numele unor clienți mai obscuri, dar magazinul nu le face publice. Un articol din Business Magazin de acum doi ani spune că fostul ministru al economiei Dan Ioan Popescu și omul de afaceri Bogdan Buzoianu au fost clienții magazinului, de exemplu.

În particular pentru Manafort, era client al magazinului încă din anii 80 și 90. Se pare că în meseria sa se câștigă bine. Nu mă miră, a fost consultant inclusiv la campania lui Gerald Ford, care a câștigat președinția în 1974, apoi a fondat o firmă de lobby la Washington ce a lucrat inclusiv pentru dictatori celebri.

sursa: CNN, Wikipedia, Business Magazin.

    18 comentarii

  1. Vreau si eu patru bucati. Dar sa fie din alea pt chinezi.

      (Citează)

  2. “…(un articol de acum vreo doi ani spunea că în China a apărut o problemă: o poșetă de 25.000 de dolari nu mai este scumpă și exclusivistă, și-o permit sute sau mii de femei, așa că au nevoie de branduri cu articole de 250.000 de dolari).”

    Fraza asta m-a dus automat cu gandul la toti romanii care au si ei 10- 15.000 de euro in buzunar si se arunca sa isi cumpere BMW, Audi, Mercedes sau Porsche la mana a doua, doar ca sa para ca au bani si sa arate ca “s-au realizat”. Pe fosta strada unde am crescut, undeva in Colentina, au rasarit BMW-urile seria 5, seria 3 din si C-Klasse 2010 , ca ciupercile dupa ploaie. Ai zice ca in acele curti de 300 mp, locuiesc oameni care s-au ajuns, dar nu, majoritatea stau cu parintii si fratii si cumnatii in aceeasi curte, lucreaza la dragonul rosu ca vanzatori/ salahori, lucreaza cu ziua, etc.

    De-aia e bine sa apara brandurile masinilor de lux, cu cate un facelift anual. Ca nu mai deosebesti pe ala care are bani pe bune si da 80k pe un BMW nou, de saracia care a strans si el 10.000 de euro si abia asteapta sa se laude la dusmani cu cat de bine ii merge lui, ca doar si-a luat masina “de lux”.

    Competitia asta e oarecum normala si tine cumva de mentalitate. Saracii abia asteapta sa aiba si ei masina la fel ca a lu’ vecinu’, in timp ce astia cu bani nu mai stiu cum sa se deosebeasca de restul.

      (Citează)

    • da n-o fi mai simplu sa nu faci caz de asta? Cand tre sa arati ceva lumii prin masini/haine etc – poate ai o problema mai mare decat banii…

        (Citează)

  3. Am uitat sa adaug, legat de personalitatile astea, care nu mai au ce sa demonstreze, ca deja stie lumea cine sunt si cati bani au. Probabil ca la ei a ajuns o obisnuinta si practic, isi mentin statutul. Cand te imbraci de la o asemenea firma in mod constant, parca nu iti mai vine sa iti cumperi de la.. nu stiu… Gucci, na. Ca e mai ieftin si apoi zice lumea ca ai saracit :)). Plus ca, Gucci isi permit toti “saracii” 1-2 milioane de euro in cont, tu joci la masa cu miliardarii, deci ar trebui sa arati ca o haina de $60k e ceva banal. Astia traiesc in alta lume, nu ne batem noi capul.

    Intr-adevar, efectul wow apare cand vezi un oarecare pe strada, care nu e celebru si care poarta un astfel de brand.

      (Citează)

    • Personalitatile de care citesti au fost duse acolo tocmai pentru a promova brandul, nu ca mureau ei de dorinta de a se imbraca cu biju asta. Cei care dau pe bune bani sa se imbrace cu asa ceva…da…sunt parvenitii care au facut bani in cine stie ce moduri, nu ii cunoaste nimeni si asa inteleg ei sa se deosebeasca fata de “muritorii de rand”.

        (Citează)

  4. bill gates cand are programare?

      (Citează)

  5. Pune si link-ul de afiliere sa luam si noi ceva :))))

      (Citează)

  6. Lasă cancanurile… Mai bine spune cum e la IFA

      (Citează)

  7. Ma gandesc ca ai hbogo, uita-te la episodul 19 din sezonul curent din Last Week Tonight, a avut un mini segment despre Manafort, sincer are deptate John Oliver ca multe dintre hainele cumparate de Manafort arata groaznic, nu le-as purta nici daca le-as primi cadou

      (Citează)

  8. Bijan e mort de vreo 7 ani si fius-o a vandut afacerea acum vreo 2-3 ani pentru cateva sute de milioane.
    “intră doar cu programare” – e ceva normal, sa se ocupe doar de tine, ca nu sunt haine pe raft , totul e facut la comanda.
    Apoi presedentii si unii din actori sunt imbracati pe gratis doar pentru reclama.
    Ai fi surprins cati zboara in Las Vegas la croitor sa le faca costume la comanda si nu au nici o problema sa platesca cateva zeci de mii de $$.
    Pana la un anumit nivel exista o diferenta de calitate dar dupa un anumit nivel oamenii platesc sume imense doar sa fie produse unice.

      (Citează)

  9. Ma întreb dacă toți banii băgați în articole de genul asta ar fi fost investiți în cercetare ( de orice tip) , oare unde eram ca și specie !

      (Citează)

  10. Scumpă.

      (Citează)

  11. Cum e la IFA?

      (Citează)

  12. 68000?

    Dar ce, e din piele de unicorn?

      (Citează)

  13. o fi aratand mai ceva decat una de 34 de mii sau 149
    futere geaca, sta pe?

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus