un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Poate că semnalizarea radarelor va face Poliția mai eficientă

2 Jul 2018  ·

GÂNDURI  ·

25 comentarii

Am văzut pe la știri că o nouă lege va face practic inutile radarele poliției, dacă va fi promulgată. Noua lege spune că radarele pot fi utilizate doar pe mașini marcate, oprite în loc vizibil și semnalizate cu panouri de avertizare montate cu 500-1000 de metri înainte.

Panoul va fi montat de administratorul drumului la solicitarea Poliției, deci înțeleg că aceste locuri de pândă bine semnalizată vor fi fixe. E foarte probabil că polițiștii nu vor avea panouri pe care să le monteze ei înaintea mașinilor radar atunci când opresc undeva la marginea drumului și aprind radarul.

Foarte bine! Aleg să văd partea plină a paharului acestei știri: noua lege nu impune nici o limitare mașinilor de poliție aflate în mișcare, mașini ce vor putea să înregistreze viteze după bunul plac. Cu alte cuvinte, poate că așa Poliția Rutieră va începe să patruleze pe bulevarde și între localități, nu să stea ascunsă în locuri ce oricum figurau rapid pe Waze. Poate că așa Poliția Rutieră va începe să observe și toate contravențiile și problemele din trafic ce nu au legătură cu depășirea vitezei.

Poate că așa Poliția Rutieră va vedea că munca lor poate însemna mai mult decât escortarea coloanelor oficiale și pânda la marginea șoselei. Legea asta s-ar putea să-i pună în mișcare din nou.

 

    25 comentarii

  1. “Legea asta s-ar putea să-i pună în mișcare din nou.” – sincer, nu prea inteleg afirmatia. Nu i-am vazut capabili de miscari mai ample in afara de iesiri in strada cand e vorba strict de burta lor.

      (Citează)

    • Cand nu vor mai putea aduna bani din amenzi de radar poate ii vor vedea pe aia care merg incet pe banda 2, pe cei fara lumini aprinse in afara localitatilor, pe cei care trec pe rosu, pe aia care depasesc coloana. Poate apar si la noi masini mai multe neinscriptionate si doar cu girofar in parbriz/luneta. Se pot folosi si cele existente. Le scot autocolantul de pe ele.

        (Citează)

    • tot piscotu-i baza. pe la mine prin sat trece drumul principal din sudul tarii catre B, unde acum toti agricultorii il folosesc sa se duca in piete cu produsele. masinile sunt incarcate peste masura, unele abia se mai taraie iar baietii sunt prezenti la fiecare cotitura cu sacii pregatiti. asa se da de mancare la copii, nu cu amenzi sa le intre bani la aia de la varf

        (Citează)

  2. Putin probabil sa ii scoata de la panda.

      (Citează)

  3. Mihai:
    pe cei fara lumini aprinse in afara localitatilor

    Sau pe cei cu toate luminile aprinse. Am boala maxim pe aia care merg si cu faza scurta si cu luminile de ceata. Daca se mai nimeresc 3-4 in linie, pana treci de ei nu mai vezi nimic, ca te orbesc.

      (Citează)

  4. Mihai: pe cei fara lumini aprinse in afara localitatilor

    Atâta doar că legea nu cere lumini aprinse “în afara localității” ci doar pe anumite categorii de drumuri. Iar dacă drumurile ăla străbate localitatea, trebuie să ai luminile de întâlnire (sau cele de zi, dacă le are mașina) aprinse și în interiorul localități. Mno!

      (Citează)

    • Ma rog. Ai prins ideea. Inteleg ce zici.

        (Citează)

    • De fapt, legea, dacă nu s-a schimbat de curând, nu zice nimic de luminile de zi cu de cele de întâlnire aka “faza scurtă”

        (Citează)

    • Hai sa pun si altfel problema. Zici ca legea “nu cere”. Ok

      Ti-ai pus vreodata problema ca poate soferul care ar trebui sa te vada, nu te vede.

      Poate ai masina gri, drumul este gri, este amurg / rasarit – si singurul fel in care acel sofer te poate vedea (adica sa constientizeze ca exista o masina pe o anumita parte a drumului) ii doar daca ai faza scurta aprinsa.
      Pozitiile de obicei is nishte becuri chioare care sincer nici nu stiu de ce-s mai puse.

      Eu noaptea vad mai prost si atunci imi aprind si faza scurta si farurile de ceata.
      Mai bine sa fie lumina mai multa, sa fiu observat de la distanta, decat sa intru in cineva.

        (Citează)

  5. De unde bani de benzina?

      (Citează)

    • Pai nu e problema. Pe autostrada stau tot acolo unde stateau cu radarul si ii vad pe aia de merg pe banda 2 fara cand banda 1 e libera si eventual mai reduc si la 90 cand vad politia. :)

        (Citează)

    • Mihai: ii vad pe aia de merg pe banda 2 fara cand banda 1 e libera

      libera de masini sau libera de gropi?
      pentru varianta 1 – total de acord.
      pentru varianta 2 – ii las pe altii sa umple banda 1 (in special in primii km – cateva zeci – pe sensul bucuresti => constanta).
      oare politistul va face diferenta intre cele cazuri?

        (Citează)

  6. john2381: libera de masini sau libera de gropi?
    pentru varianta 1 – total de acord.
    pentru varianta 2 – ii las pe altii sa umple banda 1 (in special in primii km – cateva zeci – pe sensul bucuresti => constanta).
    oare politistul va face diferenta intre cele cazuri?

    Eu sper ca nu va face nici o diferenta. Daca tu sti ca drumul ala e problematic, ai variante alternative, nu te obliga nimeni sa o iei pe acolo.

      (Citează)

    • Absolut, Aline.
      Sunt perfect de acord. Banda 1, e banda 1; ar putea fi gropi, cuie, sarma inghimpata, apa până la genunchi, asfaltul ar putea lipsi total – e o autostradă cu două benzi și dacă nu cumva e deja un fraier care să meargă acolo tu trebuie să fi ăla, sau , dacă nu îți convine, poți oricând ocoli prin Bulgaria, Croația, Spania.
      Ce mai contează că există niște standarde care clasifică în drum funcțional, iar după standardele alea drumul este clar defect? Dacă știi că este așa, nu ai nicio scuză. E bine totuși că ai lăsat portița asta cu știutul, că poti oricând, la noi la români , să spui – stai, dom’ne, că n-am știut că e drumul așa, e prima dată când trec pe aici, vrei să îmi rup mașina?
      Că dacă știam, atunci da, mergeam doar pe banda 1 .

        (Citează)

  7. Locurile actuale de “panda”, cum le spui tu, sunt cunoscute de șoferii care merg frecvent pe acel tronson de drum; sunt aceleași de ani de zile: limitări foarte drastice in curbe care atunci când carosabilul e uscat nu sunt necesare, la treceri de pietoni, linii drepte lungi de kilometrii care te împing sa depășești cei 100km/h, etc. Cine cunoaște aceste locuri încetinește pentru ca omu știe ca a mai văzut de câteva ori acolo poliția și nu vrea sa riște. Probabil ca in astfel de locuri vor apărea indicatoare cu radar.

      (Citează)

    • Radarul oricum îi prinde pe amatori. Restul folosesc Waze, stație, experiența etc.

      Panouri trebuie să fie montate oriunde se pune mașina. Panoul probabil va fi portabil, îl vor duce polițiștii cu mâna lor, apoi parchează mașina 500 de metri mai departe.

        (Citează)

  8. Poate am exagerat si eu putin, insa vad saptamanal masini care merg pe banda 2, cu 100, desi ar putea sa se mute pe banda 1 cateva secunde sa treaca masinile care merg mai repede de ei, revenind apoi pe banda 2. Si sunt vreo 2 zone unde au refacut banda 1, dar nici acolo nu se pot muta cateva secunde. Legat de standardele alea de calitate, nu cred ca exista, cel putin in Romania.

      (Citează)

  9. si daca se umplu drumurile cu semne de radar si stau la panda fix in aceleasi locuri ca si pana acum?

      (Citează)

    • Eu înțeleg că panoul va fi mobil, îl pun ei după ce parchează radarul.

      Dacă se umplu drumurile de panouri fixe… nu-i nimic rău. Vom încetini la fiecare dintre ele. Și în străinătate e plin de semne cu “atenție, radar” și fac foarte bine.

        (Citează)

  10. Daca chiar se vrea controlul traficului cu radare, sa puna fixe ca in alte tari. Radar fix la intrarea in sat, pe la mijloc si la iesire si chiar intre sate . Dar stai, ca daca e prins deputatu de Carpiciu de Vale de camera fixa, nu poate fi sters.

      (Citează)

  11. Cadem din lac in put cu masinile de politie “in miscare”. :)
    Acum cativa ani in drum spre mare imediat dupa ce am iesit dintr-o localitate imi face cineva semn cu farurile ca este politie. Am fost atent sa merg sub 90 km/ora fiind in afara localitatii. Din sens opus mi se face semn cu paleta dintr-o masina de politie. Opresc linistit scot actele cand stupoare “ati circulat cu 135 km/ora”.
    Cum?? WTF? Apoi m-am prins, se adunasera viteza lor cu a mea, incerc sa explic politistilor fizica de gimnaziu. “Nu domnule, ca avem un buton care se apasa cand mergem. Ai apasat ma butonul ?”. Colegul sau “Cred ca da..”
    Nu-l apasase dar era cuvantul lui contra al meu, asa ca am platit amenda, bine ca nu mi-au luat permisul.

      (Citează)

    • Eu știu bine radarele de pe MCV-uri. Pot fi utilizate în mers, polițiștii trebuie doar să aleagă din buton dacă înregistrează viteze de pe sensul lor sau de pe sensul opus.

      Dacă faci contestație, scrie în imagine pe ce mod rulau și deci poți anula o amendă primită pe nedrept.

        (Citează)

  12. @Radu: NU ințeleg cum poți “Alege să vezi partea plină a paharului” gol.
    E gol. N-are nimic. Partea aia a plina cu aer!

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus