blog demisec cu note fine de tehnologie

Urmăriți-mă pe Instagram și pe YouTube!

Bucketul de marți a apărut, infochioșcul nasol este tot acolo

9 Jul 2018  ·

FOOD & LIFESTYLE  ·

21 comentarii

Update: bucketul a ieșit din ofertă la începutul lunii august. Cât despre infochioșc, aici este altul.

KFC a reintrodus în ofertă bucketul de marți: 9 crispy și 9 aripioare la 23 de lei, ceea ce mi se pare un preț bun. Poate fi cumpărată doar marți și, dacă mă iau după anul trecut, va fi disponibilă doar pe perioada verii.

Am cumpărat una marțea trecută. A fost bună. Voi mai lua.

Articolul acesta este însă despre infochioșcurile de comandă din unele unități KFC, că am avut proasta inspirație de a încerca să comand de la așa ceva. Infochioșcurile acelea (e unul la Băneasa drive-through, altul la Mihai Bravu Kaufland, probabil sunt și în alte locuri) sunt cele mai proaste și neinspirate terminale făcute vreodată; am produs și eu infochioșcuri la fostul loc de muncă, multe la fel de proaste, așa că sunt capabil să recunosc unul când îl văd.

Știu infochioșcurile KFC de vreo 5 ani. Nu s-a schimbat nimic de atunci.

În primul rând, proiectantul mecanic n-a calculat bine niște cote și chitanța pe care scrie ce-ai comandat nu iese în afara chioșcului, ci rămâne în interiorul său, între imprimanta de bonuri și carcasa metalică. Pe vremuri, la Băneasa era mereu pe fază bodyguard-ul unității care, înarmat cu o scobitoare, scotea hârtia din interior și ți-o dădea.

Trecând de la hardware la software, design-ul interfeței este foarte slab. Cred că-i aceeași interfață ca și pe casele de marcat ale casierilor, dar aceia beneficiază de training pentru a le utiliza, în timp ce tu, client ocazional, nu ai așa ceva. Prin urmare, o interfață intuitivă pentru amatori ar fi absolut necesară, dar absolut lipsește.

Problema principală este că nu poți porni de la zero o comandă nouă dacă persoana care a folosit infochioșcul înaintea ta a lăsat-o nefinalizată pe a lui. Sau, dacă există o astfel de metodă, eu nu am găsit-o în mai bine de 5 ani de încercări.

O comandă nouă pornește cu întrebarea “la pachet” sau “în restaurant” și de aici toate belelele. Dacă găsești comanda deja începută de cineva și nefinalizată, poți cel mult să ștergi eventualele produse deja adăugate în coș de acea persoană și să-ți comanzi ce vrei tu, dar nu mai poți bifa dacă vrei la pachet sau la tavă, că nu te poți întoarce la acea etapă. Așa că uneori găsești interfața goală, comanzi ce vrei, te duci să ridici produsele și le găsești ambalate la pachet, că opțiunea fusese astfel aleasă de cineva poate cu 2-3 ore înaintea ta.

Și asta cu șters produsele adăugate de cineva este uneori dificil. M-am luptat câteva minute acum câteva luni cu un chioșc de pe care nu puteam șterge produsele anterioare din cauza unei erori. Persoana din fața mea introdusese în coș un meniu și părăsise infochioșcul când interfața îl întreba ce băutură dorește. Eu încercam să șterg meniul din coș și nu se efectua operațiunea; m-am prins abia apoi că trebuie să aleg și băutura și apoi îl pot șterge.

Marți bucket, apropo, nu este în interfață nici la Buckets și nici la Promoții. Interesant este că alt produs, Bucket for one, apare în înfochioșc, dar nu și pe panourile informative din restaurant. Dacă nu o vedeam cândva pe ecranul infochioșcului la Buckets, n-aș fi știut că mai este în ofertă. (Dacă o comandați la casă, vi se dă, dar trebuie să știți dinainte că există și să o cereți).

Pe infochioșcuri este lipită cu scotch o hârtie pe care scrie ceva de genul “dacă alegeți plata cu cardul, atunci când pe ecran apare –Introduceți cardul în POS– mai apăsați o dată pe ecran”. Nu înțelegeam la ce se referă până n-am ajuns chiar eu la etapa de plată cu cardul. Exact cum zice hârtia respectivă, pe ecran scrie “Introduceți cardul”, dar POS-ul nu se activează. Mai trebuie apăsat încă o dată pe ecran pentru a-l activa, deși nu e vizibil nici un buton, ci doar acel mesaj. E practic definiția unei interfețe proaste pentru clienți.

De minim 5 ani lucrurile stau la fel. Oare în tot acest timp, nimeni din managementul lanțului nu s-a gândit să folosească un astfel de chioșc ca să vadă cum funcționează? Probabil că nu.

În caz că vă întrebați de ce folosesc din când în când aceste infochioșcuri, este pentru că la case este coadă, iar la chioșc nu-i nimeni. Dar acum înțelegeți și de ce nu-i nimeni acolo.

E de reținut că și casierilor cărora le dai comanda le apare întâi pe ecran dacă vreți la pachet sau în local. Dacă sunteți genul care turuie acolo ce dorește, la modul “meniu crispy de 5, normal, cu cola zero și sos usturoi, nu vreau desert, nu vreau altceva, aici totul, cu cardul”, ar fi bine să începeți totul cu “la pachet vreau meniu crispy de 5…”.

    21 comentarii

  1. Director General LIDL

    09/07/2018 la 12:01 PM

    De pe situl lor: Oferta este disponibilă numai în zilele de marți, în perioada 19 iunie-24 iulie 2018, în toare restaurantele KFC din România.

    Cam scurta vara la ei :(

      (Citează)

  2. Găleata de marți. :)

      (Citează)

  3. Probabil nu i-a injurat nimeni pe fb pe tema asta.

      (Citează)

  4. Mi-a placut la McD in Ungaria, un pustan cu o tableta ToughPad prelua comenzi de la lumea de la cozi. Se misca incredibil de rapid pe interfata aia, practic lumea de la 3-4 cozi nu apuca sa mai dea comanda la case, ridicau numai produsele comandate cand le venea randul. Era un fel de infochiosc plimbator si vorbitor.

      (Citează)

    • Asta se întâmplă și la McD din Sun Plaza încă de anul trecut sau mai mult. Nu am văzut mereu, presupun că doar atunci când este foarte aglomerat.

        (Citează)

    • Si la Buzau am vazut ca fac asta cand e foarte aglomerat.

        (Citează)

  5. Valentin:
    Bre directore, baga cosuri de mana la magazinele Lidl! :p

    +1

      (Citează)

  6. Pai de ce? Ca sa cumperi putin ? :))

      (Citează)

  7. La Mc au pus niste automate foarte intuitive ce preiau comenzi. Kfc ar putea sa copieze implementarea si gata. Nu e varianta mai buna.

      (Citează)

    • 2015
      Sorry4C&P:
      “Jamie Oliver a castigat procesul impotriva lantului de restaurante de tip fast-food McDonald’s reusind sa demonstreze ca produsele respective nu sunt comestibile.”

        (Citează)

  8. Valentin:
    Bre directore, baga cosuri de mana la magazinele Lidl! :p

    Le-au scos crezand ca va umple lumea carucioarele. Teapa! Acum lumea vine cu sacose de acasa si le umple in magazin. :)

      (Citează)

    • Bai sa nu crezi ca deciziile astea se iau fără analiză. Ei nu-și doresc clienți care vin și cumpără puțin deoarece le încurcă productivitatea. Oamenii care poate ar cumpăra mai mult evita sa între în magazin deoarece sunt mulți cu mărunțișuri care formează cozi. Vezi lidl-urile de lângă piețe, la coada e plin de oameni csr cumpără doar ceva de la patiserie și un ayran. Coșul mediu scade foarte mult și modalitatea de a-i face sa nu mai vina e sa nu le ușureze cumpărăturile mărunte.

        (Citează)

  9. La Mc Do există niște infochioșcuri aprox similare dar care merg mult mai bine, deși există si acolo unele mici hibe care duc la lungirea inutilă a timpului de comandă.

      (Citează)

  10. La polul opus, casele de self service de la Carrefour mi se par foarte ok. La primele două utilizări a fost mai greu, însă de când am învățat cum să le folosim, n-am mai stat niciodată la coadă la casă.

      (Citează)

  11. Casele de “self service” de la Care Fură au funcția minimala de a plăti și atît; nu selectezi nimic, nu se compară complexitatea operațiunilor.

      (Citează)

  12. Multumesc! Uite asa stiu ce-mi iau maine la pranz impreuna cu colega de birou si ca sa fie bine, sa nu fie rau, plusam cu 2 portii de cartofi pai, 2 sosuri de usturoi si cate o bere de 0,33 l – de obicei, luam la 0,50 l, dar nu vreau sa nu uitam ca suntem la munca. ;)

      (Citează)

  13. Tocmai am fost la KFC-ul de pe Olteniței, cel nou de lângă Sun Plaza, sa-mi iau bucketul de care zici. Am făcut comanda la infochiosc pentru ca nu era nimeni la casa. A mers stas. :D

      (Citează)

  14. exista si versiunea noua: https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6419812399615918080/

    KFC in Bucuresti, si arata interesant, n-am testat eu insumi.

      (Citează)

  15. Folosesc de ceva vreme kiosk-urile de comanda de la McDonalds Brasov. In afara de faptul ca s-a dublat timpul pana cand intri in posesia comenzii, din cauza triplarii fluxurilor (comanda la casierie cash / comanda kiosk cu pata cash la casa / comanda kiosc cu selfpay cu card), echipamentele Evoke sunt fara cusur, impecabile, albe si intuitive. Au si ofertele speciale incluse iar sucul vine intotdeauna fara gheata pentru ca nu ai optiune sa comanzi cu sau fara :)

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verifică ce-ai scris. Dacă vrei să mai adaugi ceva, lasă un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite. Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pentru a le prelua doar pe acelea.

sus