un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Noul Ford Focus a fost prezentat astăzi

10 Apr 2018  ·

AUTO  ·

21 comentarii

Noua generație Focus tocmai a fost prezentată, iar prima mea impresie este că se încadrează în linia de design cu care anul trecut a venit modelul Fiesta. Mașina arată ca mai jos:



Fotografiile sunt cu modelul Vignale, cel de top, în culoarea exclusivă acestuia Dark Mulberry (adică dude coapte, în traducere). Observați că pare să aibă capota mai lungă decât generația anterioară și linii mai fluide. La Fiesta mi s-a părut că sunt prea puține “îndoituri” și linii pe capotă, iar noul Focus vine cu un design mai complex în acest aspect, dar cred că tot mai era loc de și mai multe.

Ampatamentul a crescut cu 5,3 cm, iar cabina este poziționată mai spre spatele mașinii. Nu sunt foarte încântat de textul uriaș FOCUS de pe mijlocul haionului.

Varianta ST-Line sugerează mult mai bine sportivitatea:

Interiorul arată ca mai jos, cu un design asemănător cu cel introdus pe Fiesta. Din ce observ, varianta automată nu mai are schimbător clasic de viteze, ci butoane. Sunt surprins însă că păstrează CD-playerul în bord și acel ecran bicolor în centrul bordului.


Printre tehnologiile disponibile, spune comunicatul primit, se regăsesc și:

  • stop&go, recunoașterea indicatoarelor rutiere și menținerea pe banda de rulare, care împreună cu cruise controlul adaptiv înseamnă nivelul 2 de autonomie.
  • HUD în parbriz, Park Assist 2 pentru parcare automată în spații cu minim 110 cm mai lungi decât mașina, inclusiv pe drum înclinat.
  • sistem selectabil Drive Modes, care adaptează câteva elemente ale mașinii la stilul de condus și drum, plus sistem de amortizare controlată continuu cu suspensii independente față și spate. Acesta din urmă poate detecta gropile și ajustează amortizorul pentru ca roata să nu intre în groapă, ceea ce pare a fi o dotare excelentă pentru România.
  • SYNC 3 cu touchscreen de 8 inchi, Android Auto și Apple CarPlay, pachet audio B&O Play cu 10 difuzoare și subwoofer în portbagaj.
  • stopuri și faruri LED. Farurile LED, în special, permit ajustarea unghiului de incidență al fasciculelor, iluminarea suplimentară a semnelor rutiere după ce o cameră video le identifică și fază lungă cu funcția anti-orbire.
  • sisteme de detecție a pietonilor și bicicliștilor, asistență la schimbarea de urgență a direcției, cameră video de marșarier cu unghi de 180 de grade.
  • FordPass Connect care conectează mașina la Internet și oferă inclusiv monitorizarea ei de la distanță, de exemplu pornirea de la distanță a motorului sau verificarea de la distanță a nivelului combustibilului.

Mai sunt și alte tehnologii invizibile în mod uzual șoferului, responsabile de confort la rulare, antifonare mai bună, rigidizare mai bună a mașinii șamd.

Motoarele disponibile sunt:

  • benzină: EcoBoost 1 litru și 85/100/125 CP și 1,5 litri cu 150/182 CP
  • motorină: EcoBlue 1,5 litri de 95/120 CP și 2 litri cu 150 CP

Transmisie automată este disponibilă pe EcoBoost 1 litru/125 CP, 1,5 litri/150 CP, EcoBlue 1,5 litri/120 CP, EcoBlue 2 litri/150 CP.

Lungimea totală este de 4,378 metri pe varianta în 5 uși. Există și variante în 4 uși, wagon și cea Active, care aduce a crossover. Toate se vor produce la Saarlouis, în Germania. Mașinile ajung în showroom-uri și la vânzare în trimestrul al treilea al acestui an.

    21 comentarii

  1. In Romania vanzarea incepe in toamna.Modificarile de design sunt minime intr-o maniera previzibila, nimic spectaculos.Portbagajul deloc practic cu o mare denivelare la rabatarea banchetei spate.Bordul e interesant, mult mai bun, ramane de vazut daca Sync-ul sau “desync-ul” se misca la fel de intarziat. Ecran digital ? Nu avem.Poate generatia urmatoare.

      (Citează)

  2. Pare un design banal atat la interior cat si exterior, parca “furat” cate ceva de pe la alte masini, fara sa imi intoarca privirea cand o vad pe strada. In rest, e clar, o evolutie a modelului precedent, sunt curios cum va arata sedan-ul si modelul break :)
    Ce ciudate sunt ecranele de temperatura pentru climatronic :D

      (Citează)

  3. Trist, și-au pierdut total identitatea de design.Hyundai și Mazda pe ici, pe colo.
    Dacă nu au reușit să facă portbagajul și spațiul pentru pasagerii din spate mai mari va fi problemă. Bine că nu mai e chiar haos pe tabloul de bord.

      (Citează)

  4. ce dubios e fără schimbător

      (Citează)

  5. Ciudat cum reușesc Ford să facă mașini de clasă superioară mai plicticoase decât cele mici, mă refer aici la Fiesta.

      (Citează)

  6. Cătălin Tănase

    10/04/2018 la 7:14 PM

    Stai că acum apar hater-ii nemulțumiți că scrii despre un Ford :)

      (Citează)

  7. Radu, ce masina ai zis ca ai cumparat? Sau e secret?

      (Citează)

  8. La ea s-a lucrat si la Iasi si Sibiu. Imi place bordul, simplu, curat.

      (Citează)

  9. Sunt dezamăgit, break-ul e chiar urâțel

      (Citează)

  10. E un pic de mixed emotions.

    -nu stiu cum functioneaza cotiera aia asa in spate.
    -ca design exterior e un pic cam prea hyundai, nu neaprat asemanator ca aspect ci incarcat si parca nu foarte unitar.
    -ca desing interior e o miscare ciudata, cand o masina de clasa mai mare preia designul uneia de clasa inferioara. O sa ma simt ca intr-o fiesta, chiar daca materiarele si finisajele sunt mai bune decat vechiul focus.
    Cativa oameni de la Ford se lauda ca e cea mai buna masina pe care a facut-o ford in 115 ani.
    Nu pot decat sa sper ca la capitolul condus e o revelatie de tipul Focus 1.

      (Citează)

  11. Radu cand faci review la Jeep Compas

      (Citează)

  12. Da, chiar Radu.. de cand o ai (Jipu’) ? De ajuns sa iti faci o parere initiala ?
    Dotari/motor etc pe scurt ?
    Cum te descurci cu parcarile/spatiile mai inguste (gen ParkLake Mall sau cum se cheama) ?

      (Citează)

    • Păi Mondeo era mai lung, deci mă strecor mai ușor cu Jeep-ul decât înainte. Trebuie lăsați câțiva centimetri pentru deschiderea haionului, dar pe total parchez în locuri mai înguste decât înainte.

        (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus