un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Mașini noi: Range Rover Velar arată extraordinar

1 Jun 2017  ·

AUTO  ·

33 comentarii

Am avut plăcerea să fiu printre cei puțini ce au văzut pentru prima oară în România o mașină extraordinară: noul Range Rover Velar. SUV-ul este un nou model în gama lor, mai mare decât Evoque și mai mic decât Range Rover Sport, va fi vândut oficial la toamnă, iar până atunci prin țara noastră a trecut o mașină de test, gata de arătat presei și potențialilor clienți.

Iar clienți vor fi mulți, estimez eu, pentru ca mașina arată excelent. Velar va lua cu siguranță din cotele de piață ale lui Evoque și ale Range Rover-ului mare. Ca model, este un SUV din gama medie, dar din capătul superior al spectrului, concurând mai degrabă cu Porsche Macan decât cu Audi Q5, BMW X3, Mercedes GLC. Dacă vă amintiți din vizita mea la fabrica Porsche, Macan este cel mai bine vândut Porsche al momentului, iar Velar are ceva de zis în această privință.

Velar arată excelent. Este mare, dar nu prea mare. Arată foarte bine, în opinia mea, cu un aspect curat la care am apreciat mai ales design-ul uniform între partea din față și cea din spate. Observați farurile, în care se conturează luminos un dreptunghi prelungit într-o parte și sticla prelungită pe aripă; observați stopurile, cu același dreptunghi prelungit și aceeași sticlă prelungită pe aripa spate. Observați și detaliile fine, precum toate acele multiple lumini din interiorul stopurilor respective.

Partea frontală este una specifică Range Rover, spatele este impunător și cu o linie sportivă. Velar obține un coeficient aerodinamic de 0,33 inclusiv datorită mânerelor de portieră ce se retrag în interiorul caroseriei, ca la Tesla, iar garda la sol este de 25,1 cm.

Interiorul m-a impresionat, este pe gustul meu. Arată ca un birou minimalist, are un design modern, aproape complet lipsit de butoane, bazându-se pe ecrane tactile care totuși par bine integrate în întregul design, nu ca la Tesla unde cele două “tablete” de mari dimensiuni par oarecum forțate în consola centrală.

Schimbătorul de viteze este un comutator rotativ. Același tip de comutatoare sunt folosite și pentru a schimba unele opțiuni din interfață, precum modul de rulare al mașinii (Eco, noroi, iarnă șamd), sau temperatura interioară. Toate celelalte opțiuni sunt configurabile din cele două ecrane tactile de 10 inchi. Nu știu cât de practică este ideea, în fond de multe ori șoferul se bazează pe ce simte la degete pentru a apăsa butoane din bord, fără să-și ia ochii de la drum, dar arată foarte bine.

Bordul este desigur tot electronic, dar uitați-vă la volan. Zonele negre sunt butoane, dar și ele sunt capacitive și cu iluminare interioară. Design-ul interior al modelului prezentat era completat de monitoare în tetiere și un plafon panoramic de amploare.

Ca mașină, Velar nu este (doar) un SUV de fițe, ci promite și performanțe off-road foarte bune, în tradiția Land Rover/Range Rover. Citiți mai multe detalii pe site-ul Țiriac Auto sau pe site-ul Range Rover.

Eu amintesc doar câteva dotări: faruri cu laser, adaptarea automată a reglajelor de șasiu, tracțiuni, direcție și altele la terenul pe care mergi (cum ar fi, pe o stradă în reparații nici măcar nu trebuie să comuți pe suspensii moi, se prinde mașina că ar fi cazul), cheie tip brățară (ca la Jaguar F-Type), motor de maxim 300 CP diesel sau 380 CP benzină, sistem multimedia cu 23 de difuzoare și ecrane, camere 360 de grade și cam toate sistemele posibile de siguranță activă și pasivă. Land Rover spune, la partea eco/green, că până și fabrica în care este produsă mașina este certificată BREEM Excellent, care-i un standard pentru clădiri.

Costă 49.000 de euro și ceva fără TVA, un pic mai ieftin decât un Macan. Mașina văzută de mine ajungea la 100.000 de euro, dar era versiunea R-Dynamic cu motorul de 380 CP și foarte multe dotări opționale.

    33 comentarii

  1. ei, asta da masina urata…

      (Citează)

  2. La genul asta de masini m-am intrebat intotdeauna cum e cu vizibilitatea. Pentru ca pare un factor secundar in alegerea designului. (Ma refer la geamuri)

      (Citează)

    • Este foarte bună, de ce n-ar fi? Geamuri mari, vizibilitate rezonabilă în spate, iar de sus vezi mult mai bine drumul și ce se întâmplă în fața sa.

        (Citează)

    • In afara de parbriz geamurile imi par mici, iar luneta doar de decor, cum era de ex. Citroen C4, cu codita aia de stergator. Dar folosesc voit verbul “a parea”, nu am intrat niciodata intr-o masina de felul asta si e posibil sa ma fure raportul volum/suprafata.

        (Citează)

  3. Volanul ala e oribil.

      (Citează)

    • Mă îndoiesc că o mașină ce stă câțiva ani în proiectare are volan “oribil”. Probabil că nu-l făceau așa dacă nu era totuși simplu de folosit. Sunt genul de chestii care rămân de văzut în utilizare efectivă.

        (Citează)

  4. nwradu:
    Mă îndoiesc că o mașină ce stă câțiva ani în proiectare are volan “oribil”. Probabil că nu-l făceau așa dacă nu era totuși simplu de folosit. Sunt genul de chestii care rămân de văzut în utilizare efectivă.

    Timpul mare de proiectare nu oferă garantia că rezultatul final va fi unul deosebit.Si mie mi se pare absolut horror volanul ăla,mai ales că îl vezi zi de zi.Dar poate e o chestie de gust, desigur.

      (Citează)

    • Nu știu ce să zic, horror pare un termen foarte dur. E un volan, are niște volan. Nu cred că-i un element crucial în decizia de achiziție.

        (Citează)

  5. Urâtă mașină. La Evoque mai înțeleg designul avangardist, dar la asta nu se potrivește. Au distrus zeci de ani de tradiție, Rangeul era mare, solid, indestructibil dar comod, genul de mașină pentru vânători de vulpi. Asta e pentru lumbersexuali cu probleme de personalitate.
    Pe lângă asta, nu mai înțeleg rolul în gamă al lui Discovery.

      (Citează)

    • Alt preț, alte dotări. Stai să o vezi pe stradă.

        (Citează)

    • Eu cred că au diluat brandul și se pierd în prea multe modele, pe tipicul german. Care, recunosc, funcționează pe piață.

      Poate sunt eu subiectiv și sper ca sunt, dar designul noului XC60 de la Volvo e mai rafinat, mai ales în interior.

        (Citează)

    • Din ce știu de la alți fabricanți, strategia generală este să ai modele cam din 20k în 20k, poate chiar și din 10k în 10k în anumite zone. Vezi modelul X1, X3, X5 și în curând X7, ca să nu mai zic de Audi cu seriile A1, A2, A3, A4, A5, A6, A7 și A8.

        (Citează)

  6. Nu te supara dar masina a fost expusa la Mall Baneasa acum cel putin o luna! Cred ca mai e si azi. Adica aia cu,, printre primii,, e putin fortzata. Altfel, dupa gustul meu, frumoasa, plina de tehnologie dar ff scumpa.Cea mai ieftina, 62.000 ??? Si ai uitat sa adaugi banii astia sunt pentru un motor de 2 litri si 180 cp!!!

      (Citează)

  7. Gusturile nu se discuta.
    Mie mi se pare groaznic la interior. Plastice glossy.. really?
    Plus ca totul e facut sa arate bine, sacrificand confortul si utilitatea, usurinta in utilizare.
    Imi pare genul de masina pentru oameni care vor sa impresioneze.
    Cineva cu bun-gust si care se pricepe cat-de-cat nu va cumpara vreodata asa ceva.

      (Citează)

  8. In continuare nu vad utilitatea SUV-urilor si a gipurilor, in afara de a te da mare ca ai bani. Daca vrei sa faci offroad, cu siguranta nu iti iei x5, q7, evoque sau velar.
    Poate d-aia vezi si asa putine in vest, iar alea sunt majoritatea conduse de turci sau arabi, oamenii acolo sunt mai practici si nu doresc sa impresioneze oe nimeni.

      (Citează)

  9. Alex_b:
    In continuare nu vad utilitatea SUV-urilor si a gipurilor, in afara de a te da mare ca ai bani. Daca vrei sa faci offroad, cu siguranta nu iti iei x5, q7, evoque sau velar.
    Poate d-aia vezi si asa putine in vest, iar alea sunt majoritatea conduse de turci sau arabi, oamenii acolo sunt mai practici si nu doresc sa impresioneze oe nimeni.

    Eu mi-am luat recent un Hyundai Tucson. Sunt casatorit si am copil, deci nu incersc sa atrag femele cu masina. De ce am ales-o?

    1. Siguranta. Pe langa toate sistemele de siguranta (5 stele EuroNCap), in cazul unui impact, garada la sol inalta face ca forta impactului sa se transfere in masura mult mai mica in zona in care ai avea organele vitale, intr-un turism jos.
    2. Confort la drum lung si spatiu mare de bagaje, pentru concedii

    Offroad-ul nu conteaza pentru mine, motiv pentru care am luat versiunea cu tractiune 4×2.

      (Citează)

    • Și eu tot un suv vreau să iau, sa fie automat și 4×4. Faptul că poate intra și pe drumuri forestiere este un bonus.

        (Citează)

    • La partea de siguranta sunt de acord. La partea de spatiu, nu prea. Din ce am vazut, un SUV are acelasi spatiu pentru bagaje ca un sedan (alt segment semi-inutil, are zoso un articol f bun pe tema asta). Daca iti doresti spatiu pentru bagaje, iti iei varianta break (variant).
      Alt aspect de luat in calcul este aerodinamica, daca ai de mers mult pe autostrada, SUV nu va sta asa de bine ca o masina normala, ca na, e o gogoasa pe roti. Noroc ca nu noi nu prea avem autostrazi.

        (Citează)

    • Portbagaj mare la Tucson?! Eu am renuntat sa mai merg la calatorii lungi cu unul (e drept, generatia 1), tocmai pentru ca avea portbagajul mic. Masurat cu ruleta, avea volum cu 50% mai mic decat un Volvo S40, singurul avantaj era gura de incarcare mai larga.

      La siguranta poate ai dreptate, desi n-as vrea sa iau un viraj prea rapid cu un SUV si sa ma trezesc cu nasul in plafon. Pentru detalii vezi ce scrie pe parasolarul pasagerului.

        (Citează)

    • Majoritatea SUV-urilor de până în 30.000 nu au un portbagaj foarte mare.

        (Citează)

  10. Mie mi se pare una din cele mai frumoase masini de pe piata.

      (Citează)

  11. Acrii pot fi strugurii la mulţi comentatori pe aici.

    Drept urmare dă completă dreptate designerilor maşinii. Maşina nu e făcută să placă celor ce vor utilitar, e făcută să placă celor ce au bani să o cumpere.

    E shiny, e avansată tehnologic, e simplificată pentru că Tesla a dovedit că poţi fi avansat tehnologic şi fără să ai 100 de butoane precum au Porsche prostul obicei.

    E pentru cei ce îşi permit. Iar cei ce îşi permit nu vor face offroad pe drumuri forestiere româneşti cu ea. Se va murdări cel mult într-un mic drum pietruit spre casa de vacanţă sau spre reşedinţa de vară, sau când va merge la vânătoare. Poate iarna să-i mai dea de furcă prin oraş, dar cam atât.

    Range Rover merge acolo unde e piaţa. Iar piaţa de 4×4 vrea maşini utilitare, care rezistă mult, sunt fiabile, sunt folosite în weekend, şi drept urmare, se vând rar => no revenue, aşa că au făcut suv-uri de lux, fashion statement (fashion care e mereu în schimbare) şi care pot fi folosite zilnic (mai mici, mai uşor de manevrat, parcat).

    Nu înţeleg ce e aşa complicat. Urmează să ne plângem că Bentley Bentayga nu e suv adevărat? :))

      (Citează)

    • Porsche chiar exagerează, da. Am condus vreo 4 tipuri și în toate m-am simțit ca în avion, era plin de butoane și comutatoare în ciuda spațiului limitat.

        (Citează)

    • Din raspunsul tau imi dau seama ca esti exact genul de om care vrea sa impresioneze cu o masina pe care nu o va folosi la adevaratul ei potential.

      manu144x:
      Acrii pot fi strugurii la mulţi comentatori pe aici.

      Range Rover merge acolo unde e piaţa. Iar piaţa de 4×4 vrea maşini utilitare, care rezistă mult, sunt fiabile, sunt folosite în weekend, şi drept urmare, se vând rar => no revenue, aşa că au făcut suv-uri de lux, fashion statement (fashion care e mereu în schimbare) şi care pot fi folosite zilnic (mai mici, mai uşor de manevrat, parcat).

      Cu usurinta in parcat ma-i distrat un pic. Cand o sa se mai termine cu haiducia din Bucuresti unde poti parca oriunde, o sa vezi ca e o masina mare care intra mai greu intr-o parcare laterala ca un Fiat 500, sa zicem. Am un prieten care si-a luat SUV pentru ca poate sa o urce usor pe trotuar si sa o parcheze oriunde. Acum se plange ca il costa mult intretinerea masinii.

      Iar daca unii comentatori nu sunt dati pe spate de asemenea masina, asta nu inseamna ca strugurii sunt acri. Eu unul as putea sa cumpar masina asta cu banii jos, dar prefer sa fac lucruri mult mai importante in viata. Momentan nu detin masina (si am si copil) si ma descurc excelent cu transportul in comun, bicicleta, serviciile de car-sharing si inchirieri – si ies si mult mai ieftin asa. Din nou, nu traiesc in Ro si stiu ca in tara situatia e altfel si ai nevoie de masina.

        (Citează)

    • Eu cred că nu contează exact motivul pentru care cineva își alege mașina. Nu-i o metodă bună de a alege mașina (“vrea să meargă prin pădure”) și una rea (“vrea să se dea mare”).

      E doar o mașină. Fiecare și-o ia după scop (deplasare A > B, dat mare, confort la drum, securitate pentru copii) și buget. Cam ca la orice altceva din lume. Nu-i nici primul tip de obiect și nici ultimul pe care unii și-l cumpără pentru a se da mari.

        (Citează)

    • Corect, fiecare isi ia ce masina vrea si pt ce scop vrea, no question about it. Tot ce vroiam sa subliniez este ca jeepurile au evoluat de la masini de teren (care faceau treaba buna in domeniul asta) la masini de oras. Masini care, parerea mea, sunt prea mari pt oras si slabute la offroad, fiind mai mult un mod de lauda.
      Cum zice o vorba, gusturile nu se discuta.

        (Citează)

  12. Deloc nu m-ai nimerit, conduc un hibrid acuma, şi încă nu cine ştie ce hibrid, un amărât de peugeot.

    Personal nu mi-aş lua maşina respectivă, pentru că nu sunt în target. Chiar dacă mi-aş permite, persoanl aş prefera un SUV gen Lexus LX, ori faci o treabă ori nu :)

    Sunt de-acord că Range Rover e chestie de imagine, dar asta nu înseamnă că e maşină proastă sau inutilă, cum sugerai tu. E o maşină care nu e targetată spre cei ca tine. Mă bucur că te descurci cu transportul în comun, dar nu înseamnă că asta e cea mai bună soluţie pentru toată lumea.

    De ex părerea mea, şi Mercedes S-Klass e maşină de imagine, dar la ce fel de tehnologie are pe ea, mi se pare că merită. Decât un Bentley Mulsanne de ex aş lua 2 S-Klass, e complet altceva la raport preţ calitate.

    Alex_b:
    Corect, fiecare isi ia ce masina vrea si pt ce scop vrea, no question about it. Tot ce vroiam sa subliniez este ca jeepurile au evoluat de la masini de teren (care faceau treaba buna in domeniul asta) la masini de oras. Masini care, parerea mea, sunt prea mari pt oras si slabute la offroad, fiind mai mult un mod de lauda.
    Cum zice o vorba, gusturile nu se discuta.

      (Citează)

  13. ipo:
    Portbagaj mare la Tucson?! Eu am renuntat sa mai merg la calatorii lungi cu unul (e drept, generatia 1), tocmai pentru ca avea portbagajul mic. Masurat cu ruleta, avea volum cu 50% mai mic decat un Volvo S40, singurul avantaj era gura de incarcare mai larga.

    La siguranta poate ai dreptate, desi n-as vrea sa iau un viraj prea rapid cu un SUV si sa ma trezesc cu nasul in plafon. Pentru detalii vezi ce scrie pe parasolarul pasagerului.

    M-am documentat destul de mult inainte sa o iau, din toate punctele de vedere. Generatia actuala are portbagaj de 500 de litri, comparabil cu un Mondeo Estate, de exemplu. Pentru o familie de 3 persoane e suficient. Daca nu ne ajunge, problema e la noi, nu la masina. :) In cazuri extreme, bancheta din spate se rabateaza 60-40, deci ne-am putea extinde portbagajul si copilul sa stea in continuare in spate.

    Legat de comportamentul in viraje bruste, ESP-uri actuale au cam eliminat problemele de instabilitate prezente la SUV-urile vechi. Pentru Tucson nu am gasit, dar uite aici un Moose Test cu Kia Sportage, care imparte platforma cu Tucson: https://www.youtube.com/watch?v=5oLCzx_W04g

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus