un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

eMAG estimează un miliard de euro cifră de afaceri pentru 2018 și alte noutăți

31 Aug 2016  ·

TEHNOLOGIE  ·

12 comentarii

CEO-ul întregului grup Naspers a fost zilele acestea în București, ocazie pentru a organiza și o conferință de presă împreună cu cei de la eMAG, unde Naspers deține 74% dintre acțiuni. Vă reamintesc că în România Naspers deține și OLX, PayU, Autovit și Fashion Days, printre altele, iar la nivel mondial activează în 130 de țări, are 12 miliarde de dolari pe an cifră de afaceri în domenii online precum anunțuri, retail, turism sau plăți și deține, printre altele, companii precum Tencent, cu 900 de milioane de utilizatori în China, OLX, Allegro, Mail.ru și altele.

emag_naspers_august_2016_1

Mie mi s-a părut un motiv de mândrie când CEO-ul, Bob van Dijk, numește o companie românească “one of the pearls of our portofolio” și un “world-class product”. Așa a zis despre eMAG, adăugând că multe alte țări au de învățat de aici cum se crește un business online.

emag_naspers_august_2016_2

Mai multe n-a zis omul, deși în sesiunea de întrebări a menționat că Naspers a investit până acum 120 de milioane de euro în vreo 5 ani în eMAG.

În ce privește eMAG, cifra de afaceri pe 2015 a fost de 1,39 miliarde de lei în România, o creștere YoY de 28%, și de 1,95 miliarde de lei împreună cu operațiunile din Bulgaria, Ungaria și Polonia. Iulian Stanciu, CEO eMAG, estimează că în 2018 eMAG va depăși o cifră de afaceri de un miliard de euro. Ca o paralelă, în acest moment nici operatorii telecom nu au asemenea venituri anuale.

În luna iulie 2016, traficul pe site-ul eMAG România a fost de 19 milioane de vizite, încă 8,1 milioane de vizite înregistrându-se pe site-urile din Bulgaria, Ungaria și Polonia. Magazinul românesc listează în acest moment peste un milion de produse, din care în jur de 100.000 sunt vândute chiar de eMAG, restul prin cei 1.601 de vânzători din sistemul marketplace. Strategia de creștere spune că într-un an și-ar dori să ajungă la 4.000 de magazine partenere în marketplace.

emag_naspers_august_2016_3

emag_naspers_august_2016_4

O veste bună pentru restul țării este că eMAG va deschide în viitorul apropiat trei depozite mari în România, la Brașov, Cluj și Timișoara, unde vor ține stocuri de produse pentru a livra mai rapid în acele zone. Ar fi vrut și în Moldova, dar nu au găsit un spațiu potrivit. În prezent timpul mediu de livrare este de 2,08 zile de la data comenzii și în graficul de mai jos puteți observa cum nivelul de satisfacție a clientului este în primul rând dependent de timpul de livrare.

emag_naspers_august_2016_5

În București anumite produse aflate în stocul eMAG pot fi livrate în 2 ore, contra unei taxe suplimentare. Acest serviciu va fi disponibil acum 24 de ore și 7 zile din 7, adică poți comanda și la 2 noaptea și-ți va fi livrată marfa până în ora 4 noaptea, inclusiv în weekend. Sigur, dacă produsele se califică, fiind vorba de un curier cu o mașină normală sau un scuter (la mine au venit ambele variante, că am comandat așa de câteva ori).

Până la finalul anului, eMAG vrea să ajungă la 200 de puncte de livrare în toată țara, din care 120 cu Poșta Română, unde în curând vor fi introduse și POS-uri la birourile dedicate coletelor eMAG.

eMAG a investit 48 de milioane de euro în 2015 în afacere, grosul ducându-se către dezvoltarea platformei și a tehnologiei din spatele ei. 600 din cei 2400 de angajați din România lucrează pentru a dezvolta tehnologia din spatele magazinului, iar numărul lor va crește cu încă 300 de programatori în următorii 2 ani.

Un departament nou creat în cadrul eMAG va fi eMAG Labs, făcut cu susținerea Naspers pentru a studia dezvoltarea unor tehnologii ce-ar putea ajuta ecommerce-ul în viitor. Indiferent că vorbim de realitate virtuală, machine-learning, boți de asistență sau alte asemenea noutăți, acestea vor fi dezvoltate în Labs și, dacă par utile pentru magazin, vor fi introduse și public la eMAG sau poate în alte companii Naspers. eMAG Labs va fi printre puținele centre de tehnologii avansate din România, alături de câteva pe la producători auto sau Intel (care parcă se închide, nu?).

eMAG vinde în jur de un milion de produse în fiecare lună. Campaniile de reduceri merg bine, la fel de bine merge și publicitatea offline, o reclamă TV la o oră de vârf aducând imediat un boost de trafic și vânzări pe site.

Cam acestea au fost informațiile principale comunicate. Cu așa cifre, cred că nu mai este corect să comparăm eMAG cu alte magazine online din România, indiferent de domeniu. Pur și simplu au trecut la alt nivel.

emag_naspers_august_2016_6

    12 comentarii

  1. POS-uri la poșta Română ……. blasfemieeeeee

      (Citează)

  2. Allegro a fost deja vandut la alibaba, si zi ce e mai important: eMagul e in pierdere continuu de cand s-au bagat naspersii in afacere.

      (Citează)

  3. Boris:
    Allegro a fost deja vandut la alibaba, si zi ce e mai important: eMagul e inpierdere continuu de cand s-au bagat naspersii in afacere.

    Ceva dovezi sau doar vorbesti ca sa te afli in treaba?

      (Citează)

    • Nu vrea radu sa imi accepte comentul din moderare, ca e prea baiat.
      Cauta tu pe google fragmenetele astea doua, ca sa nu pun eu linkuri:

      1. The fund’s local investments, which include eMAG, the largest local online retailer, and OLX, the biggest classifieds site, are on a loss

      2. update/ – Alibaba is said to acquire Allegro, one of the biggest auction web portal in the Eastern Europe. The bid made by Alibaba is in the range of 42.2-3.3 billion and it is expected that the deal will successfully close by the end of this year.

      Vezi cine vorbeste ca sa se bage in seama?

        (Citează)

  4. Las-o dracu’, nici Paunescu nu-i canta asa lui Ceausescu, cum ii canti tu eMAG-ului la masa.

      (Citează)

  5. Să le trimită la Cluj o imprimantă că se plâng angajații din showroom, cică nu vor să o schimbe deși se fac cozi până la ușă din cauza asta. Nu că ar fi treaba mea, dar măcar să țină ăia pentru ei problemele interne. :)

      (Citează)

    • Sa trimită o imprimantă la Cluj, sa mai angajeze niste oameni la call-center si sa își pompeze partenerii din marketplace.

      La call center am avut nevoie să vorbesc pentru niste facturi emise greșit – până nu m-am dus acolo nu am rezolvat nimic – call center-ul nu răspunde si la ticket la fel.

      Partenerii din marketplace: am avut doi de la care am comandat ceva. La unul a ajuns la două săptămâni iar emag nu a răspuns si la fel partenerul ( telefon închis – email pauză ). Celălalt are comanda anulată si totusi o livrează pentru că sistemul intern nu anunță partenerul de statatusul comenzii din contul meu.

      Încă mai cumpăr chestii de la ei din două motive:
      – returul la 30 de zile
      – facturile online

      Însă sunt din ce în ce mai dezamăgit: marketing maxim si servicii in scădere.

        (Citează)

    • bai nu mai fiti carcotasi. Nu ati auzit ca au investit zeci de milioane de euro pe an? Daca investeau sute de milioane, poate ajungeau si de o imprimanta in cluj. Asa, sa mai astepte oamenii aia. Ce-i cu asemenea pretentii?

      Va dati seama in ce hal spala bani genul asta de entitati? Cum isi ingroapa toate profiturile in re-investiri fictive. Cum or avea ei in acte ca au investit zeci de milioane de euro pe an, dar unde te intorci emag-ul e praf. Si in cativa ani auzi cum sunt vanduti nu stiu cui si inchisi ca nu sunt rentabili.

        (Citează)

  6. Eu saptamana asta am vazut ca nu mai au livrare a doua zi cum m-am obisnuit. Eram confuz de ce-mi vine miercuri, produsul comandat luni. Si nu a fost din cauza curierului ci la curier s-a pus ieri seara adica dupa vreo 30 si ceva de ore de la comanda. Si-au luat prea multi concedii poate :)

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus