un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Cum să faci bani din Instagram – varianta cu femei și ceva nuditate

12 May 2016  ·

GÂNDURI  ·

18 comentarii

Alex scrie, sub titlul blogosfera de fashion este inutilă, despre cum bloggerițele cer bani mulți pentru postări pe Instagram și Facebook. Se poate vorbi despre rezultatele campaniilor pe bloguri în multe domenii, cu bune și rele. Alex știe bine domeniul, se întâlnește cu mulți clienți, iar dacă spune că asta e impresia lor despre fashion, îl cred.

Bloggerițe de fashion au și străinii, multe și celebre, cu milioane de dolari încasări anuale și invitații la cele mai prestigioase evenimente. Diferența este, desigur, că vorbitoarele de engleză se adresează unei piețe mult mai mari și mai bogate, așa că e explicabil.

Cum se fac bani la noi deși poate că nu sunt mari rezultate? Simplu, se vând lucruri greu de măsurat, folosindu-se de două vulnerabilități ale sistemului:

  1. Instagram și Facebook sunt medii greu măsurabile. Vinzi like-uri, dar câte sunt date omului, câte produsului, câți sunt interesați de produs, câți mai văd mâine respectiva postare?
  2. lumea nu știe să interpreteze datele de analytics nici atunci când sunt disponibile. De exemplu pe mine toată lumea mă întreabă de unici și vizitatori, dar niciodată nu m-a întrebat cineva despre câți vin din Google direct pe niște articole vechi și apoi pleacă, fără să le citească și pe cele mai noi.

Femeile din străinătate fac însă bani și din alte tipuri de promovări, nu doar cele fashion pentru mari case de modă. La noi nimeni nu aplică însă această metodă, deși este simplă.

Am descoperit-o când căutam linkuri pentru NSFW-ul de dimineață. E cu nuditate.

Sunt la străini femei ce ajung la sute de mii și chiar milioane de urmăritori pe Instagram sau Facebook punând tot felul de fotografii… să le zicem deocheate, sexy, cu ele. Nu vă gândiți la pornografie sau nuditate propriu-zisă, ci iată niște exemple (dacă nu vedeți imaginile de mai jos, dezactivați AdBlock sau FlashBlock pe acest site):

Chantel Zales – 3,6 milioane de urmăritori

A photo posted by Chantel Zales (@chantelzales) on

Lindsey Pelas – 3,7 milioane de urmăritori

A photo posted by lindsey (@lindseypelas) on

Jessica Cribbon – 530k urmăritori

A photo posted by @jessicacribbon on

Nice, nu? Sunt mult mai multe în paginile respective, uneori chiar și cu mai multă nuditate, dar nimic din ce n-ai putea vedea pe plajă. Pentru că, în practică, aici se trage linia. Nu arată nimic peste ce nu-i oricum public în diverse situații.

Și acum iată aceleași domnișoare făcând reclame la diverse produse, că între 10 fotografii normale mai poți vedea și una de acest tip:

Reclamă la ceva de slăbit:

Reclamă la albirea dinților:

Reclamă la ceva cocktail de proteine:

Iat-o pe Lacikay Sommers – 4,2 milioane de urmăritori:

@itslacikaysomers Girls be like that sunset though ?? @itslacikaysomers #ThickFit ?@SamuelLathrop

A photo posted by Laci Kay Somers (@lacikaysomers) on

Dar când face publicitate la ceva, face inclusiv clipuri video:

E o reclamă la niște condimente, are vreo 10 astfel de clipuri pe Instagram.

Dacă sunteți bărbați, probabil că n-ați observat și niște produse aruncate prin acele imagini, dar nu-i nimic. Se adresează femeilor, ele vor observa.

Și totul devine o mare afacere. Cineva se ocupă de ele, le face fotografii, le postează fotografiile sau le învață cum să facă singure acest lucru, le găsește campanii șamd. Iată două screenshoturi făcute în același moment cu două femei ce se promovau încrucișat (nu în sensul acela…). Se întâmplă des, e ceva normal și mai mult ca sigur planificat.
instagram_1instagram_2

De ce intră femeile frumoase în modelling sau reclame tradiționale? Ca să facă bani. Dacă nu mai sunt reviste sau nu sunt destule, dacă publicitatea TV este deja plină, nu-i nimic, îți faci propriul “podium” și defilezi pe el.

Câți bani credeți că se plătesc pentru o fotografie pe profilul unei femei cu 4 milioane de urmăritori? Serios, spuneți o sumă.

    18 comentarii

  1. mie îmi cer frecvent “time on article” și “afișări/unici on article”

      (Citează)

  2. Numai mie mi se par fetele astea niște produse?
    Iar reacția mea e “meh, prea banal”.

      (Citează)

  3. O selecție bună!

      (Citează)

  4. sa dau eu jos frumusete de ABP pentru niste celulitice fotosopate…ya, right.

      (Citează)

  5. Probabil 10.000$ postarea.

      (Citează)

  6. N-am citit deloc textul.

      (Citează)

  7. Vad ca se tot promoveaza discutia asta marunta, cand: http://www.dorupanaitescu.ro/despre-etica-si-solutii-de-adserving.html

      (Citează)

  8. Citisem la un moment dat niște sume destul de mici comparativ cu pretențiile locale (<100$). Also, se mai practică pe-acolo și postările temporare – plătești 50$ pentru o poză pentru 24h pe un cont cu XXX k followers. And cross promo ftw, ofc.

      (Citează)

  9. nwradu:
    Aia e discuție despre alte treburi pe care tu le știi mai bine despre piața mare de advertising, dar eu, nefiind în domeniu, nu.

    Nu e tocmai domeniul meu, dar sa spunem. Totusi e vorba de a vinde bullshit de sute de euro in cazul astoara cu fashion-ul si de sute de mii in cazul unor agentii. Cam mare diferenta.

      (Citează)

  10. Sex Sells

      (Citează)

  11. Bine, bine și Matilda ce zice ?

      (Citează)

  12. Ciudat e ca pe fetele astea le urmaresc femeile si prea putini barbatii, de aici vin si sumele alea mari cu multe zerouri, produsele chiar se vand catre cele care viseaza sa ajunga intr-o buna zi dive de instagram.

      (Citează)

  13. cat sa ceara si ele ?
    o chirie in apartamente noi cum au fetele in zone bune din LA ajunge la 3-5.000$/luna
    Lease la o masina 500$+ asigurare+ benzina ajunge la 1000$
    Internet, telefon , cheltuieli cu casa ….. alte 2-500$
    Mancare si iesit out (20-50$/ persona) lejer la 800-2000$
    Haine,machiaje etc 500-2000$ (fara hermes, vuitoane… ca alea le primesc de la sponsori) .
    Cand au cheltuieli operationale de aproape 10,000 de $ pe luna , cati bani se ceara ?
    Totul se regleaza la nivel de cerere si oferta, pot sa ceara si un milion daca este client care crede ca investitia respectiva e rentabila se leaga la cap daca nu se negociaza la pret.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus