blog demisec cu note fine de tehnologie

Robotesc și la canalul de YouTube.

Creștinismul s-a născut în Betleem, dar a atins apogeul la Constanța

7 Jan 2016  ·

GÂNDURI  ·

27 comentarii

La Constanța, de Bobotează, 150.000 de sticle cu apă sfințită n-au fost de ajuns pentru 7.000 de credincioși. Unii n-au mai prins aghiazmă, sticlele terminându-se mult prea repede în îmbulzeala respectivă.

apa_constanta

Făcând un calcul simplu, fiecare om a luat acasă în medie 21 de sticle. În practică, cei care au luat au luat mai multe, din moment ce n-au fost sticle pentru toți. Iar pentru fiecare om care a luat, să zicem, doar 3 sticle, altul a luat 39 de sticle, ca să ducă media la aceeași valoare.

Cum cari 39 de sticle până acasă? Cum arată un om cu 21 de sticle de aghiazmă în brațe? Nu știu, trebuie să fii în Constanța ca să vezi astfel de scene!

Înțeleg credința și faptul că presupune și anumite ritualuri. Iei niște apă sfântă de Bobotează, bei un pic în fiecare dimineață pentru câteva zile, cât să uzi buzele cu ea, și astfel ai îndeplinit ritualul. Este un gest simbolic. Toate ritualurile, de la împărtășanie și până la făcut ouă roșii, sunt de fapt simboluri pentru niște momente din cărțile sfinte.

Problema este când începi să crezi că ajutorul lui Dumnezeu sau dovada credinței tale este proporțională cu cantitatea de aghiazmă dată pe gât. Ce faci cu două găleți de apă sfințită? Bei nu o gură, ci o cană înainte de fiecare masă? Pui și la pisică? Pui și la mașină, să te ferească de accidente?

Astfel de situații fac diferența între un ritual religios și fanatismul religios. Să te îmbulzești acolo și să pleci cu brațele pline de sticle de apă – cu baxuri de apă sfințită, la propriu – este doar o altă formă de fanatism religios.

Și uitați-vă la un alt aspect al problemei. Creștinismul este o religie a solidarității. “Ajută-ți aproapele!” Mai puțin când e vorba de luat aghiazmă, că atunci fiecare luptă pentru el, ia tu cât mai mult și dă-i în mă-sa pe ceilalți! Ce, baba de lângă tine n-a apucat nici măcar o picătură de apă, deși a stat în același ger, în timp ce tu ai 20 de litri în sacoșă? Nu-i da vreo sticlă, mai dă-o naibii de babă, dacă era cu adevărat credincioasă sigur prindea una!

Oamenii se dovedesc cel mai puțin solidari exact în momentele cele mai importante ale religiei ce propovăduiește solidaritatea. Sunt curios, când o fi de luat pâini sfințită, constănțenii se duc și zic “ce-i cu cubulețele astea? Dă-mi șase pâini mari și două franzele!”?


În România pensia medie este de 893 de lei. Știți ce-i ciudat? Că 7000 de oameni s-au îmbulzit în ger pentru a lua cât mai multă apă. Câți pensionari ați văzut protestând că parlamentarii și-au votat ca pensie de start una dublă față de valoarea medie din România?

sursa: Digi24.

    27 comentarii

  1. La constănțeni se deleagă responsabilitățile. Nu trebuie sa se îmbulzească toți ca moldovenii la moaște. La Constanța este trimis un singur om sa rezolve mai multe familii de pe scară. Mai ia și pentru rude. #truestory E nivelul următor.

    Pentru ca sharing is caring.

      (Citează)

  2. Genială poza!

      (Citează)

  3. In Tg. Jiu, poliția locală a mers pe la casele bătrânilor care nu se puteau deplasa pentru a le duce câte o sticla de apa sfințită. Unul dintre bătrâni a spus “mulțumesc partidului …” :)). Din obișnuința probabil …

      (Citează)

  4. Nu ai luat în calcul ca poate își dau și pe la subtioara.
    Acum fără gluma, dar am văzut f multi moși care put, dimineata la prima ora. Se pare ca le place sa se tina curați doar pe interior… De 2x pe an.

      (Citează)

  5. În perioada următoare vor înflori afacerile cu agheasmă. Prețuri negociabile.

      (Citează)

  6. Recent am decis sa urmaresc blogul asta pt ca citisem cateva texte interesant din IT.
    Acum am fost putin dezamagit de subtirimea logicii acestui articol ( nu mai zic de subiect ). Nu cred ca a numarat cineva cu exactitate cati oameni erau ca sa calculam media de sticle si de fapt nu cred ca ar trebui sa ne intereseze ce fac oamenii cu ele, pt cati vecini iau si altele. Plus ca nu am vazut un interviu sau un caz concret cu un om care sa nu fi apucat. La fel ca intreaga presa idioata de la noi, stirea despre evenimente de genul asta e ca s-au imbrancit cativa oameni, nici nu ne pasa motivul pentru care cateva mii s-au strans in frig. De ex as fi fost curios sa aflu mai multe despre ritual si simbolistica, daca tot scriem de subiect. Oriunde e aglomerat exista situatii de genul asta, inclusiv in magazine cu promotii la tigai. Cand o sa trecem peste, sa ne ocupam si de altceva?

      (Citează)

  7. To stupid to understand science? Try religion!

      (Citează)

  8. ce nu intelegi tu draga Radul este ca in varianta noastra de crestinism, aproape nici un ritual nu este simbolic.

    da, am scris bine: NU este simbolic.

    aproape tot ce spune popa trebuie luat literal.
    eu am descoperit socat acest lucru la un botez, cand am fost admonestat de popa pentru ca am verificat temperatura apei din cristelnita – mi s-a spus, in esenta, ca apa sfintita nu poate sa aiba o temperatura prea mare sau prea mica, pentru ca e sfintita.

    sa luam de exemplu impartasania: tu si cu mine am fi zis ca-i o chestie simbolica cand zice popa sa mananci trupul lui hristos (paine) si sa-i bei sangele (vin), ca daca nu e simbolica atunci e canibalism si respectiv vampirism.

    ei bine nu, doar protestantii se pare ca o iau la modul simbolic, in rest catolicii si mai ales ortodocsii o iau la modul literal, painea si vinul CHIAR SUNT trupul si sangele zeului.

    doar asa se explica dementa asta cu pupatul moastelor si cu luatul unei cantitati cat mai mari de agheasma, sa ajunga pentru tot anul si eventual sa mai si vinzi din ea la vecini: oamenii cred ca agheasma te face sanatos.

    revelatia este ca exact asta e dogma: agheasma chiar face minuni, nu este doar un gest simbolic.

      (Citează)

    • Nu mă miră asta. Eu zic că este un ritual simbolic pentru că mă duce mintea să-i înțeleg rostul, atât cel direct cât și cel psihologic, de a-i face pe oamenii de acum să se simtă apropiați de ceea ce s-a întâmplat în vechime.

      Acum niște ani, însă, ce era să le explici oamenilor simpli? Că e un simbol complex sau că da, e o magie la îndemâna preoților prin care pâinea chiar devine trupul lui Iisus? Pare mai simplă varianta doi.

        (Citează)

  9. uite ce zice wikipedia despre transsubtantialiare

    “Transubstantiation is, according to the teaching of the Catholic Church, the change by which the bread and the wine offered in the celebration of the sacrament of the Eucharist become, in reality, the Body and Blood of Jesus Christ.”

    observi acolo expresia “in reality”

    https://en.wikipedia.org/wiki/Transubstantiation

      (Citează)

    • si inca:

      “The Eastern Catholic, Oriental Orthodox and Eastern Orthodox Churches, along with the Assyrian Church of the East, agree that in a valid Divine Liturgy bread and wine truly and actually become the body and blood of Christ. ”

        (Citează)

  10. Apa aia sfintita e apa simpla , nu se transforma si devine ,,sfanta,, . Poate uni , nu toti, iau o gura de apa dinasta ,,sfanta,, si dupa cateva ore baga o injuratura si alte lucruri dinastea … citeste biblia si nu mai crede in toate bazmele astea !!!

      (Citează)

  11. Pacatosi ! Numai pacatosi ! Iar tu Radule esti………esti………… mesagerul anticristului, ptiu uciga-l toaca. Semnat: Exagerat de fericitul.

      (Citează)

  12. Darius:
    Apa aia sfintita e apa simpla , nu se transforma si devine ,,sfanta,, . Poate uni , nu toti, iau o gura deapa dinasta ,,sfanta,, si dupa cateva ore baga o injuratura si alte lucruri dinastea … citeste biblia si nu mai crede in toate bazmele astea !!!

    care sunt basmele mai precis, cumva alea in care 150 de mii de sticle de agheasma nu ajung pentru 7 mii de oameni, pentru ca oamenii nu vor doar sa “ia o gura”, ci vor sa ia macar cate un butoi, ca sa le ajunga tot anul?

    eu sunt ala care crede in basme?! :)))

      (Citează)

  13. nu trebui sa fie invers? 2 paini si 3 pesti la nustiucati oameni?

      (Citează)

  14. În același timp, e vreo dovadă undeva că erau 150k sticle? Pare cam mult. Păreau de 750ml care să zicem cu tot cu zona dopului ar fi ocupat 1000ml. Rezultă 150mc de sticle adică un bloc de 3x5x10 metri. Vreo 4 trailere pline ochi. Și să le împarți e o treabă monumentală. Să zicem că dai 2 pe secundă la foc continuu, ai nevoie de 10 oameni timp de două ore care numai asta fac. Plus alți 10 care trebuie să le dea la mână. Ceva e putred aici.

      (Citează)

    • Mie mi se par de 0,4-0,5 litri, nu mai mari. Fiind făcute pe comandă, nu știm. E un calcul făcut de Digi care spune că în medie fiecare om a plecat acasă cu 7 litri de apă, deci o sticlă ar fi avut 0,33 litri.

        (Citează)

  15. Carcotas:
    De ex as fi fost curios sa aflu mai multe despre ritual si simbolistica, daca tot scriem de subiect

    Hint: viziteaza cladirea aia mare cu multe turle si barbi mari din orasul tau (si nu vb de palatele țigănești ) si mai pune mana pe o carte, noul testament parca ii zice, daca tot vrei sa aflii mai multe.

      (Citează)

  16. Fanatism? Nope. Superstitie.

      (Citează)

  17. Sa inteleg ca la Constanta nu se da agheasma de la hidrant cum se face la Bucuresti de 20 ani incoace? O sa vin cu o infuzie de capital in sistemul de hidranti constantean pentru a rezolva problema, pentru ca asa ceva este inadmisibil.

      (Citează)

  18. E un concept nou, se numeste HolyWaterPooling

      (Citează)

  19. Hahahaha, poza spune tot !!!!

      (Citează)

  20. Ar trebui să se dea apa asta numai pe cartelă…

      (Citează)

    Leave a Reply to nashu_mare Cancel reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verifică ce-ai scris. Dacă vrei să mai adaugi ceva, lasă un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite. Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pentru a le prelua doar pe acelea.

sus