un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Noul Volvo XC90 a apărut la București

8 Apr 2015  ·

AUTO  ·

44 comentarii

Am fost ieri la lansarea noului Volvo XC90. Mașina arată bine de tot în față, cu un bot masiv și faruri bine conturate, are o linie normală pe lateral și un spate ce pare masiv, deoarece stopurile sunt destul de subțiri și plasate pe lateral, deja un design clasic Volvo.

Interiorul este plin de ecrane. Bordul este electronic, iar pe centru ai echivalentul unei tablete mari, amplasată vertical. În afară de câteva butoane pentru controlat muzica și dezaburirea, plasate sub acest ecran, și de cele de pe volanul multifunctional, nu mai sunt altele, așa că totul se face prin interfața tactilă Apple CarPlay.

volvo_xc90_13

Sunetul este semnat Bowers & Wilkins și mașina prezentată avea 19 boxe, inclusiv un subwoofer integrat în caroserie, toate trecute printr-un amplificator de 1400 W. Probabil poți asculta muzică la calitate mai mare în mașină decât în casă, pe un sistem audio bun. Are inclusiv o setare prin care sunetul sună ca-n Gothenburg Concert Hall

volvo_scaune_1Apoi sunt micile detalii ce împreună conturează un design atent gândit. Este primul Volvo cu noua siglă a companiei. În interior ai piele fină Nappa, inserții de lemn, iar schimbătorul de viteze și butonul Star/Stop sunt acoperite cu cristal Orrefors. Scaunele au fost proiectate pentru un confort sporit. Mașina poate fi conectată la Internet și poate fi un hotspot wireless pentru pasagerii săi, iar consola centrală poate funcționa ca un ecran secundar pentru un telefon. Undeva în interior este desenat și un steag al Suediei, ca să arate că sunt mândri de produsul lor. Ai la dispoziție HUD și control vocal avansat.

Dotările de siguranță sunt impresionante. Lăsați airbagurile și centurile și structura ranforsată a mașini, noul XC90 este un mare pas în față spre vehicule autonome și oferă foarte multe dotări în pachetul standard, precum pretensionarea centurilor de siguranță și sistem de absorbție a șocurilor în scaune, pentru a preveni accidentările la coloana vertebrală.

XC90 poate fi dotat cu radare, camere ce oferă acoperire 360 de grade (foarte utile pentru parcare și evitarea obstacolelor), scanner laser și senzori cu ultrasunete. Toate acestea împreună fac minuni în situații neprevăzute prin oraș, mașina frânând singură atunci când apare în fața ei un obstacol sau dacă cel din față pune frână și tu nu ești atent. Cu atâtea radare și camere video, mașina este capabilă să conducă singură, controlând accelerarea și frânarea și direcția, urmărind autovehiculul din față. Sistemele scanează permanent împrejurimile, parchează automat și, dacă te alertează că se apropie momentul să preiei controlul manual și nu faci asta, mașina trage singură pe dreapta, undeva în siguranță, că poate ai adormit. Volvo vrea să mențină în continuare ideea că mașinile lor sunt cele mai sigure din lume.
volvo_camere_360

Mai sunt multe de spus și le puteți citi pe îndelete în site-ul special Volvo XC90.

Motorizări:

  • diesel D4, 190 CP, 400 Nm, consum 5l/100km
  • diesel D5, 225 CP, 470 Nm, consum 6l/100km
  • benzină T5, 254 CP, 350 Nm
  • benzină T6, 320 CP, 400 Nm
  • T8 Twin Engine, variantă hibridă cu benzină 2 litri și motor electric suplimentar, 400 CP, 600 Nm, consum 2,7l/100km

Toate variantele au cutie automată standard.

Prețurile încep de la 56.661 euro cu TVA și urmă până la 78.465 euro cu TVA pentru motorizarea hibridă, în varianta Momentum, cea cu dotările standard (care sunt multe și bune). Pentru pachetele de dotări Inscription sau R-Design se mai plătesc vreo 6000 de euro în plus sau doar 3800 euro în cazul motorizării hibride (care în standard înclude câteva chestii din pachetele opționale).

    44 comentarii

  1. cand vad reglarea temperaturii cu touch…

      (Citează)

  2. add:
    cand vad reglarea temperaturii cu touch…

    E și prin control vocal, poți spune direct cât vrei.

    La temperatură mi se pare ok cu touchscreen, că oricum mă uit la un afișaj ca să văd la ce valoare am ajuns, indiferent că apăs un ecran sau un buton real.

    La muzică și volum, însă, prefer butoane reale, iar asta are mașina.

      (Citează)

  3. mircea (primul)

    08/04/2015 la 10:18 AM

    mie imi place cum, dupa ce a fost cumparat de chinezi, firma a inceput sa se adreseze cocalarilor, cu preturi pe masura. de 80 de mii de euro imi iau m550d tour sau range rover si am terminat povestea.

    volvo a inceput sa se adreseze clientilor cu mai multi bani decat minte, ceea ce nu le sta bine deloc. inainte, alaturi de saab, volvo se adresa arhitectilor, inginerilor, doctorilor. acum se adreseaza fotbalistilor. Noroc ca au pus cristale orrefors pe butoane ca altfel nu stiu ce m-as fi facut intr-o depasire. macar ofera posibilitatea de 7 locuri, ceea ce e putin ironic, avand in vedere politica chinezilor vizavi de al 2-lea copil (haha).

      (Citează)

  4. “și oferă foarte multe dotări în pachetul standard, precum pretensionarea centurilor de siguranță”
    Adica asta nu e absolut pe orice masina care circula pe drumurile noastre? :))

      (Citează)

  5. mircea (primul):
    mie imi place cum, dupa ce a fost cumparat de chinezi, firma a inceput sa se adreseze cocalarilor, cu preturi pe masura. de 80 de mii de euro imi iau m550d tour sau range rover si am terminat povestea.

    volvo a inceput sa se adreseze clientilor cu mai multi bani decat minte, ceea ce nu le sta bine deloc. inainte, alaturi de saab, volvo se adresa arhitectilor, inginerilor, doctorilor. acum se adreseaza fotbalistilor. Noroc ca au pus cristale orrefors pe butoane ca altfel nu stiu ce m-as fi facut intr-o depasire. macar ofera posibilitatea de 7 locuri, ceea ce e putin ironic, avand in vedere politica chinezilor vizavi de al 2-lea copil (haha).

    Cred că problema este că se adresează prea mult suedezilor. De exemplu parbrizul este proiectat să scadă riscul de accident atunci când lovești reni, cum se mai întâmplă pe la ei.

    Tot în Suedia, Volvo are în plan ca până în 2020 să aducă mașini autonome în număr mare pe străzi.

    Chinezii au băgat bani, e o afacere pentru ei, vor să vândă cât mai multe în lume.

      (Citează)

  6. jules:
    “și oferă foarte multe dotări în pachetul standard, precum pretensionarea centurilor de siguranță”
    Adica asta nu e absolut pe orice masina care circula pe drumurile noastre? :))

    Nu, aia e blocarea centurilor la impact.

    Pretensionarea se referă la faptul că mașina detectează un impact iminent și le strânge suplimentar și le blochează, ca să fii deja fixat în ele. De obicei chestia asta vine împreună cu alte șmecherii, precum modificarea poziției scaunelor pentru a te proteja cât mai bine, închiderea geamurilor, deblocarea ușilor, modificarea poziției tetierei pentru protecția gâtului șamd, toate făcute în timp foarte scurt.

      (Citează)

  7. Pretensionarea vine cu o capsa detonatoare intr-unul dintre punctele de prindere inferioare ale centurii. In caz de accident, simultan cu umflrea airbagului, trag suportul centurii in spate pentru a te lipi de scaun.

    Era si pe Opel Astra cred ca prin 1995. Stiu ca am cumparat niste scaune SH de Astra sa le pun pe un Espero acum multi ani si a trebuit sa scap intai de sistemul asta.

      (Citează)

  8. mircea (primul)

    08/04/2015 la 10:46 AM

    evident, oamenii sunt dupa profit.

    cat despre centuri, exista pretensionare electrica, face parte din protocolul pre-crash care mai include si modificarea pozitiei scaunelor si blabla.

    pretensionarea de care vorbeste jules, e cam pe toate masinile. exista o capsa pirotehnica care in momentul in care explodeaza, genereaza un gaz care face un piston sa se deplaseze intr-un cilindru, piston conectat la o tija si la un cablu care tensioneaza puternic centura (care devine de unica folosinta in momentul ala). blocarea centurii cand tragi tu mai puternic de ea este inertiala si iarasi e pe toate masinile.

    din punct de vedere al sigurantei si confortului, ca intotdeauna, fara exceptie, in ultimii cel putin 25 de ani, S-Klasse da tonul.

    in alta ordine de idei, volvo, simbolul sigurantei, imi baga ditamai ecranu de 10 toli in ochi ca sa imi afiseze o sumedenie de informatii printre care eu trebuie sa caut un nume de radio sau cate grade sunt afara. pana triez informatia de pe televizorul din bord, am facut deja chiftele o turma de reni. urasc masinile de genu asta din ficati. imi trebuie un ecran de MAXIM 5 inch, indreptat spre sofer (cum au alfele consola centrala), care sa imi ofere minimul de informatii necesare si, daca am gps, si harta.

    astia nu inteleg ca touch-ul nu ofera feedback degetelor, si-atunci nu poti sa modifici nu stiu ce optiune in timp ce mergi cu 180 pe autostrada (ca banuiesc ca d-aia au pus niste motoare capabile pe masina).

      (Citează)

  9. speedy.gonzales

    08/04/2015 la 10:48 AM

    aici nu sunt de acord cu tine. pretensionarea se refera la strangerea centurii de siguranta ca sa te traga spre scaun. am si eu acest sistem pe fiesta mea de 10 ani, deci nu e cine stie ce inovatie, doar o capsa pirotehnica montata pe sistemul de prindere a centurii.

      (Citează)

  10. mircea (primul): astia nu inteleg ca touch-ul nu ofera feedback degetelor, si-atunci nu poti sa modifici nu stiu ce optiune in timp ce mergi cu 180 pe autostrada (ca banuiesc ca d-aia au pus niste motoare capabile pe masina).

    Am văzut la MWC o chestie mișto, ecran cu feedback destul de bun. Roteai un comutator virtual pe ecran și simțeai clickurile în deget. Cu o combinație de multiple vibratoare se poate face.

      (Citează)

  11. mircea (primul)

    08/04/2015 la 10:55 AM

    de acord, in extenso, poti face asta si la pedale sau la volan, dar parca e mai util, satisfacator si sigur sa apesi pedala si sa rotesti timona.

      (Citează)

  12. Sunt și metode moderne de pretensionare, cu un motoraș electric care, inclusiv când pui centura, o strânge pe tine ca să detecteze cam cât de mare ești, apoi o relaxează un pic.

    La frâne bruște o strânge iarăși. Dacă nu ai pățit ceva, o face iarăși mai moale.

    Ca idee, dotările standard pe echiparea Momentum includ protecție impact din spate pentru scaunele față, airbag față, lateral, cortină, genunchi șofer, eliberare frână în cazul unei coliziuni frontale, informații despre semnele de circulație, asistență la părăsirea carosabilului, sistem de prevenire și evitare a coliziunilor prin frânare automată până la zero (unele mașini pun frână, dar nu de tot), asistență în intersecții, detecție de cicliști și pietoni și tot ce mai fac radarele și camerele montate.

    Nu-i vorba doar de centuri. Pachetele opționale nu mai adaugă nimic în plus la capitolul siguranță.

      (Citează)

  13. mircea (primul)

    08/04/2015 la 11:14 AM

    nu e vorba ca sunt metode moderne sau nu, e vorba ca alea cu capsa pirotehnica sunt cele mai rapide, puternice si eficiente si nu vor disparea prea curand.

    astea electrice sunt ceva in plus, nu exclud, nu au nici forta si nici viteza astora pirotehnice. daca te bazezi doar pe sistemul electric, ai mari sanse ca, in cazul fericit in care nu rupi angrenajul, sa te departezi vreo 100 de mm de spatarul scaunului pana cand se blocheaza inertial centura, nefiind exclus sa ai probleme cu dislocari/fisuri pe la stern, clavicula, coaste.

    ceea ce ai enumerat tu acolo e sistemul pre-crash, care pregateste oarecum pasagerii si masina de un impact, dar nu ii protejeaza semnificativ. e o chestie utila, te salveaza de niste neplaceri post-impact, dar nu astea iti salveaza viata.

    daca ar fi facut o prezentare capabila, nu doar sa va ia ochii, v-ar fi aratat cum arata caroseria, ce ranforsari au folosit, ce solutii au gasit sa pastreze habitaclul intact si in acelasi timp sa poata si deforma structura ca sa atenueze impactul, ce solutii au gasit sa nu se treazeasca soferu cu motoru in brate, etc.

    dar bine, de meteahna asta sufera toate prezentarile de masini, fara exceptie de firma (de la cea mai ieftina la cea mai exclusivista). eu am fost la 2 prezentari de masini noi si mi s-a luat, primesc informatii pe care sa le discut cel mult cu frizeru.

      (Citează)

  14. Observatii pe baza pozelor:

    – Traducere partiala a meniului ecranului central – pentru romglezul din tine
    – Culoarea horibiloasa a tapiteriei – dai 50-60k€ sa stai in gri?

      (Citează)

  15. too much touch

      (Citează)

  16. nwradu: Nu, aia e blocarea centurilor la impact.

    Pretensionarea se referă la faptul că mașina detectează un impact iminent și le strânge suplimentar și le blochează, ca să fii deja fixat în ele. De obicei chestia asta vine împreună cu alte șmecherii, precum modificarea poziției scaunelor pentru a te proteja cât mai bine, închiderea geamurilor, deblocarea ușilor, modificarea poziției tetierei pentru protecția gâtului șamd, toate făcute în timp foarte scurt.

    Exista deja la foarte multe masini actuale acest sistem. E ok! :)) Lasa-l asa.

      (Citează)

  17. Deabia astept ziua cand Volvo / Peugeot / Honda / [orice firma din industria auto] se va pisa cu bolta pe toti saracii care si-au luat de la gura sa-si cumpere masini cu pret mediu spunandu-le ca “update la ultima versiune de soft ce recunoaste babe kamikaze si betivi zburatori nu va fi disponibila pentru dispozitivul dumneavoastra, va rugam sa cumparati modelul nou de masina ce a revolutionat industria. Acum cu slide unlock si cititor de amprenta!”

    Asta-i un comentariu in ton cu al meu Galaxy Tab 4 de 1000 de lei care va primi Lollipop update la anu si la multi ani!

    PS: Sunt curios cam ce rata de accidente provocate vor avea masinile astea cu display deampulea si dupa cat timp va fi interzisa prdouctia lor.

      (Citează)

  18. Din lateral seamana cu X5/X3 :D

      (Citează)

  19. mircea (primul):
    mie imi place cum, dupa ce a fost cumparat de chinezi, firma a inceput sa se adreseze cocalarilor, cu preturi pe masura. de 80 de mii de euro imi iau m550d tour sau range rover si am terminat povestea.

    volvo a inceput sa se adreseze clientilor cu mai multi bani decat minte, ceea ce nu le sta bine deloc. inainte, alaturi de saab, volvo se adresa arhitectilor, inginerilor, doctorilor. acum se adreseaza fotbalistilor. Noroc ca au pus cristale orrefors pe butoane ca altfel nu stiu ce m-as fi facut intr-o depasire. macar ofera posibilitatea de 7 locuri, ceea ce e putin ironic, avand in vedere politica chinezilor vizavi de al 2-lea copil (haha).

    Volvo a fost MEREU o marca scumpa.

      (Citează)

  20. Interesant designul frontal, cel lateral e anost si cel spate usor invechit. Si mie mi se pare ca prea mult touchscreen poate deveni periculos in timpul condusului.

    Capsa pentru pretensionarea centurii o am standard me S40 din 98, la fel ca si airbag-ul soferului si cele laterale. Pentru airbag pt nevasta acum 17 ani trebuia sa platesti suplimentar.

    Sistemele de protectie la impact lateral sunt foarte interesante, dezvoltate la inceputul anilor 90 pentru 850. Pe numele sau SIPS, avea niste ranforsari destepte prin usi cu deformare controlata, consola centrala cu absorbtie de energie, smecherii pe vremea aia.

    S-ar putea sa aiba o strategie buna chinezii pentru Volvo, cum spun ei nu sunt firma-mama, sunt firma-frate si vor sa invete unul de la altul. Companiile chineze de masini n-au reusit sa impuna deloc, e unul dintre domeniile in care au dat chix. Dar aplicand modul lor de a face productie si business pe know-how-ul Volvo, ar putea iesi o chestie desteapta, altfel nu mai e loc pe piata globala de companii auto independente.

      (Citează)

  21. mircea (primul)

    08/04/2015 la 3:16 PM

    @ mihai nu atat de scumpa lol

      (Citează)

  22. nashu_mare:
    Observatii pe baza pozelor:

    – Traducere partiala a meniului ecranului central – pentru romglezul din tine
    – Culoarea horibiloasa a tapiteriei – dai 50-60k€ sa stai in gri?

    E genul de mașină la care poți alege cum vrei fiecare componentă, mai găsești și alte culori.

      (Citează)

  23. asta-i ala care merge pitzi la Mall, coboara din masina in dreptul intrarii, dupa care masina pleaca singura sa se parcheze si apoi vine singura inpoi chemata prin smartphone? Parca asa am vazut intr-un demo de-al lor acu’ ceva luni..

      (Citează)

  24. mircea (primul):
    @ mihai nu atat de scumpa lol

    Vechea generație XC90 costă la fel de mult, preț de listă. Că mai dau dealerii discount, având în vedere că-i veche și la capăt, e altă treabă.

    Eu aș fi curios cum îți iei Range Rover cu 80k. Un Range Rover, varianta de bază, costă 97.000 de euro. Varianta de 3 litri cu 340 CP, echiparea de top, este 137.000 de euro.

      (Citează)

  25. mircea (primul)

    08/04/2015 la 4:37 PM

    range rover sport 66000 de euro in varianta de baza. imi pare rau de confuzie, dar credeam ca e evident ca nu il compar cu range-ul mare, care joaca in cu totul alta liga si decat x5/q7/touareg dupa parerea mea.

    una peste alta, banii sunt la fiecare cumparator in parte si fiecare alege ce vrea.

    eu daca as fi avut xc90-ul vechi si m-as fi gandit sa il schimb cu cel nou, nu m-ar fi convins. cel putin nu prin televizorul din bord si cristalele de pe butoane.

      (Citează)

  26. Da, dar ce spui tu practic nu este că Sport-ul e mult mai bun, ci doar că-ți place ție mai mult. Undeva e un om care ar spune fix invers.

    Eu văd destul de multe XC90 sau XC60 pe stradă, deci cred că vor găsi cumpărători în România, desigur proporțional și cu marketingul și cu puterea brandului față de concurență.

      (Citează)

  27. 2Du:
    asta-i ala care merge pitzi la Mall, coboara din masina in dreptul intrarii, dupa care masina pleaca singura sa se parcheze si apoi vine singura inpoi chemata prin smartphone? Parca asa am vazut intr-un demo de-al lor acu’ ceva luni..

    Aia e mașina lui Batman.

    În practică, ar putea face asta. Am văzut un demo Tesla care arăta asta, dar spuneau că nu este legal pentru o mașină să meargă singură pe șosele, deci nu vei putea chema mașina. Ziceau însă că pe proprietatea ta, dacă ai vreo mare vilă sau fermă, poți chema mașina din garaj până în fața ușii.

      (Citează)

  28. mircea (primul)

    08/04/2015 la 7:31 PM

    Mi se pare totusi ca nu este doar o parere personala cand spui ca range roverul, fie el si unul sport, este peste xc90 la toate capitolele.

    Cumparatori sigur ca sunt, mie personal nici sport-ul nu-mi place, daca as avea bani de sport mi-as lua un discovery si de restul m-as plimba. dar barem aia s-a adresat de la bun inceput unor anumiti oameni.

    cam pe la toate firmele pretul masinilor a crescut exagerat iar progresul e la nivel de gadgeturi de bord, fara un folos palpabil in viata de zi cu zi avand in vedere ideea de automobil.

    Concret: ce diferentiale am pe masina? pot sa le blochez cand vreau eu? Macar pe ala dintre punti,sperand ca pe spate am LSD. Ca daca nu, imi iau octavia cu haldex, e aceeasi marie. Am sonar si garda la sol adaptabila pe xc90? Si daca da, ce cursa are? Ce spatiu imi mai ramane in spate cand ridic si al treilea rand de locuri? Am scuturi de otel pe motor si diferentiale? Am vreo varianta biturbo diesel? Ce putere specifica are comparand cu o varianta echivalenta din generatia anterioara? Cat de rigida e caroseria fata de cea anterioara? Ce s-a schimbat la nivel de punti si suspensii? Miscarea de ruliu e comttolata electronic? Pe mine personal ma intereseaza astea mai mult decat sa am camera de mers inapoi si sa franeze automat ca na… Vad si eu ca vine tirul. Dupa ce imi da in prezentare toate informatiile astea, sunt de acord sa imi vand si cristalele de pe butoane.

    Dar ma rog, asta e publicul, are impresia ca se urca la volanul unui smartphone. La fel se intampla si la bmw si la lexus si la mercedes si la mai toate.

      (Citează)

  29. @mircea (primul): cred ca tu ai nevoie de un G-Klasse custom, ca sa fii multumit. Si demonstrezi ca esti doar incapatanat, fara sa intelegi segmentul Large SUV pe care XC90 vrea sa vanda. As pica in ridicol daca te-as intreba ce masini ai avut si pe unde le-ai condus.

      (Citează)

  30. mda… o chinezarie! :)

      (Citează)

  31. mircea (primul)

    08/04/2015 la 9:34 PM

    @ipo pai si atunci de ce imi iau un dulap pe roti? Sa pot sa urc bordurile de pe langa centru vechi? Eu nu am cerut treburile alea de la masina, am spus ca aia ar fi directia in care ar trebui sa mearga o prezentare pt un suv de genu asta.

    E irelevant pe unde am condus sau ce am condus eu, e vorba de destinatia masinii. Daca imi iau suv sa merg o data pe luna bucuresti-pitesti inseamna ca sunt redus mintal, cum e majoritatea in general.
    Dar daca as avea bani si as acea nevoie de un suv, m-ar interesa toate aspectele alea.

    As pica in ridicol daca te-as intreba: daca ar fi fost o prezentare pt urmasul aventadorului, de exemplu, ti s-ar parea relevant in cat timp ajunge de la 0 la 100 sau ti s-ar parea mai relevant ce capacitate are portbagaju?

      (Citează)

  32. mircea (primul)

    08/04/2015 la 10:02 PM

    Sau hai s-o pun altfel: daca ti-ai lua un frigider, te-ar interesa cat de mare e, cate compresoare are, ce consum are, sau te-ar interesa sa poata face hotspot wireless in casa?

    Eu cand mi-am luat masina (noua) am dat 22k de euro pe un allrounder la care m-a interesat:

    -sa aiba haion
    -ce capacitate are portbagaju
    -sa am acces la portbagaj de pe bancheta din spate
    -cum e compartentat portbagaju
    -dimensiunile habitaclului
    -in ce masura creste zgomotul in habitaclu din cauza haionului
    -ce rapoarte are cutia si ce curba de cuplu are motoru astfel incat sa ma serveasca prompt intre 140-180 km/h
    -ce punte are pe spate
    -ce sarcina maxima are

    Mai mult de atat, la suma asta, nu m-a interesat ca nu aveam ce. La 50k de euroa interesa altceva, la 80k altceva.

    Daca imi luam suv ma interesa altceva. Cred ca ai prins ideea. De la o prezentare de suv nu ma intereseaza mai mult sa pot sa schimb tenperatura din touch decat ce diferentiale are

      (Citează)

  33. mircea (primul): pana triez informatia de pe televizorul din bord, am facut deja chiftele o turma de reni.

    Păi stai mă nene, chifteluţele alea de la IKEA crezi că se fac singure?

      (Citează)

  34. mircea (primul)

    08/04/2015 la 10:19 PM

    Noroc ca mi-au pus astia parbriz rezistent la reni, ca sa le sustin afacerea. Ca in bancul cu prezervativele si biberoanele.

      (Citează)

  35. E o diferență mare între “mașina nu mi se adresează mie” și “nu este bună”. Oamenii au făcut niște studii, au văzut cam care le sunt piețele și ce vor cumpărătorii.

    Unii au probleme cu renii. Alții au probleme că vor 7 locuri în mașină, așa că opțional poți avea asta, le ajută pe soccer moms. Mulți nu-si iau SUV pentru capacități offroad, ci pentru spațiu și confort.

    În rest, cât de util sau nu este televizorul din bord cred că putem doar să presupunem. Cineva de la lansare îmi spunea despre cum diverse notificări apar în diverse locuri, că este studiat cam unde stai tu cu mână (plus că ai HUD și bord electronic), dar dacă sunt bine făcute sau nu, eu nu știu. Știu însă că s-au gândit la ele, așa că m-aș duce măcar să văd mașina, dacă aș căuta un SUV în gama asta.

    Ce să mai zic de Tesla, cu ecran de 17 inchi în bord? Poate așa vrea lumea acum, că dacă toate sondajele ar zice invers, bănuiesc că n-ar pune.

      (Citează)

  36. mircea (primul):
    Sau hai s-o pun altfel: daca ti-ai lua un frigider, te-ar interesa cat de mare e, cate compresoare are, ce consum are, sau te-ar interesa sa poata face hotspot wireless in casa?

    Eu cand mi-am luat masina (noua) am dat 22k de euro pe un allrounder la care m-a interesat:

    -sa aiba haion
    -ce capacitate are portbagaju
    -sa am acces la portbagaj de pe bancheta din spate
    -cum e compartentat portbagaju
    -dimensiunile habitaclului
    -in ce masura creste zgomotul in habitaclu din cauza haionului
    -ce rapoarte are cutia si ce curba de cuplu are motoru astfel incat sa ma serveasca prompt intre 140-180 km/h
    -ce punte are pe spate
    -ce sarcina maxima are

    Mai mult de atat, la suma asta, nu m-a interesat ca nu aveam ce. La 50k de euroa interesa altceva, la 80k altceva.

    Daca imi luam suv ma interesa altceva. Cred ca ai prins ideea. De la o prezentare de suv nu ma intereseaza mai mult sa pot sa schimb tenperatura din touch decat ce diferentiale are

    Cum bănuiam, un oltean cu Kia, prima generație de încălțați ;-)

      (Citează)

  37. mircea (primul)

    09/04/2015 la 7:04 AM

    Lol, nascut si crescut in bucuresti, din parinti ardeleni cu masina din grupu vag. Nu ca ti-as fi datorat vreo explicatie. Banuiesc ca tu esti din tata-n fiu aghiotant la curtea regelui.

    @nwradu astept la reviewul pt htc sa-mi spui in ce masura pot sa il folosesc ca arma alba, daca se incalzeste destul de mult incat sa usuc o pereche de sosete si daca e indeajuns de subtire ca sa pot sa desfac plicuri cu el.

      (Citează)

  38. mircea (primul)

    09/04/2015 la 8:06 AM

    Si cred ca pe ipo l-ar mai interesa un review la bideuri. Ultima oara n-a putut sa bea foarte bine din el ca trebuia sa stea aplecat. Ai putea sa pui o intrebare la producatori daca intentioneaza sa le faca mai inalte.

      (Citează)

  39. Am provocat și mi-am confirmat așteptările, București și VAG. Tedei, frățiorul meu. :-)

    Comentariu scris #pebuda, pot să-i fac un review pozitiv.

      (Citează)

  40. Exista pe Auri varianta cu chemarea mașinii din garaj prin smartphone….doar nu e disponibila la achiziție încă decât în anumite tari.

    nwradu: Aia e mașina lui Batman.

    În practică, ar putea face asta. Am văzut un demo Tesla care arăta asta, dar spuneau că nu este legal pentru o mașină să meargă singură pe șosele, deci nu vei putea chema mașina. Ziceau însă că pe proprietatea ta, dacă ai vreo mare vilă sau fermă, poți chema mașina din garaj până în fața ușii.

      (Citează)

  41. nwradu: Nu, aia e blocarea centurilor la impact.

    Pretensionarea se referă la faptul că mașina detectează un impact iminent și le strânge suplimentar și le blochează, ca să fii deja fixat în ele. De obicei chestia asta vine împreună cu alte șmecherii, precum modificarea poziției scaunelor pentru a te proteja cât mai bine, închiderea geamurilor, deblocarea ușilor, modificarea poziției tetierei pentru protecția gâtului șamd, toate făcute în timp foarte scurt.

    Chiar si dotarea asta exista de mult timp. La ML este in standard, si modelul este aparut in 2012.

      (Citează)

  42. ipo: Cum bănuiam,un oltean cu Kia, prima generație de încălțați ;-)

    HAHAHAHAHA

    Bravo, IPO, magistral!

    Auzi, el s-a interesat cum e compartimentat portbagajul! De fapt, pe el pare ca l-a interesat numai portbagajul… De ce nu si-o fi luat direct o remorca la Dacia lui 1300, eu nu inteleg….Aaaa, da! Pt ca nu putea avea acces la remorca DIRECT de pe bancheta din spate! :)))

    Prima generatie de olteni incaltati….

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus