un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Am condus o Tesla: suta în 3,1 secunde și alte detalii

17 Apr 2015  ·

AUTO, EXPERIENȚE, TEHNOLOGIE  ·

35 comentarii

Am condus o Tesla, modelul S tip P85D, adică cel cu 691 cai-putere obținuți din două motoare electrice, cel mai performant model din gamă. Îi aparține lui Radu Apostolescu, fondator și fost acționar eMAG, și îi mulțumesc nu doar pentru că m-a invitat să dăm o tură (ba chiar a insistat), ci m-a lăsat și să conduc.

Costă aproximativ 100.000 de euro și atinge suta în 3,1 secunde, ceea ce este cu atât mai impresionant cu cât o face silențios, ca orice mașină electrică, și o face în ciuda faptului că are o masă de aproape 2,3 tone. Un scurt clip despre experiența noastră vedeți mai jos:

Da, treci mașina din modul Sport în modul Insane (așa se numește), apeși pedala brusc și cu putere, ca să simtă că vrei demaraj, și atingi suta în 3 secunde. Practic nici nu ai timp să te gândești că tocmai conduci dovada faptului că există jucării pentru orice vârstă, dacă ai și banii pentru ele.


Am mai văzut anterior mașini Tesla, dar acum că i-am văzut și interfața, pot spune că Tesla este într-o categorie aparte. Distanța dintre ea și mașinile uzuale din fața blocurilor noastre este tot atât de mare precum între aceste mașini uzuale și primul Ford T din 1908. Toate au patru roți, volan și te duc de la A la B, dar asemănările se opresc aici.

Da, Tesla are interfață. Are câteva pagini de setări pentru diverse funcții (suspensii, mod de conducere, dacă să plece de pe loc când bagi în Drive și iei piciorul de pe frână sau abia după ce apeși și accelerația șamd) și dotări (faruri, interior). Are firmware, recent Tesla a trimis prin OTA un update care a crescut viteza maximă și a micșorat accelerația 0-100 km/h la 3,1 secunde.

Tesla este mereu conectată la Internet. Are în bord o cartelă SIM internațională, cu trafic gratuit timp de 4 ani indiferent de țară. Face singură hotspot wifi, iar ecranul de 17 inchi este un fel de iPad mare – browserul este Safari, tastatura seamănă șamd.

Da, consola centrală este un ecran uriaș de 17 inchi, cu doar două butoane fizice. Totul se reglează prin touchscreen-ul imens, poți rearanja ferestrele, vezi acolo imagini de la camera video din spate, navigația se face pe Google Maps cu trafic inclus, radio poți asculta inclusiv online. Plafonul de sticlă poate fi acționat trăgându-l cu degetul pe ecran. Mașina învață din comportamentul tău, detectează unde este casa, o poți integra cu calendarul tău. Ai Facebook, varianta desktop.

Bordul este un alt ecran color de mare rezoluție. Ai acolo multe informații, toate frumos reprezentate. Interiorul este simplu, dar elegant, piele întoarsă pe bord, uși cu un design modern (dar fără buzunare pentru depozitare). Scaunele din spate păreau foarte confortabile, iar spațiul interior este foarte mare, la fel și portbagajele (că sunt două). În parbriz este o cameră video – mașina are suficienți senzori încât să conducă singură, dar funcția aceasta nu este activată din motive legislative, spunea cândva Elon Musk.

Există o aplicație de telefon care-ți spune unde se află mașina, o poți face să claxoneze, să aprindă luminile, vezi dacă e încuiată șamd.

Apoi ai motorul. Radu Apostolescu deja vorbea în Wh/km despre consum; n-am înțeles nimic din ce zicea, trebuie să știi capacitatea bateriei și cam ce înseamnă deci consumul acela pentru autonomia oficială de 400 km. Mașina are două motoare electrice, câte unul pe fiecare punte, și împreună generează 691 CP, un cuplu de aproape 1000 Nm, totul silențios cu doar un ușor zgomot de “troleibuz” de la partea electrică. Zgomotul principal în interior este cel de rulare venit de la roți. Se încarcă de la priză.

Sunt vreo 7 Tesla în România, apropo, și mai multe comandate. În caz că vă întrebați de ce zic la început că mai am o cameră la mine, este pentru că m-am dus cu 4 în total.

    35 comentarii

  1. cate zile tine bateria?

      (Citează)

  2. Lipsa (nr mic) stațiilor de incarcare face o masina electrica sa fie cam nefolositoare la noi in ro. Am vazut cateva in Bucuresti, prin Brasov si Constanța… E deajuns?

      (Citează)

  3. gogu:
    cate zile tine bateria?

    Pierderea de autonomie este de vreo 5 km pe zi, când stă neutilizată.

      (Citează)

  4. ClaudiuC:
    Lipsa (nr mic)stațiilor de incarcare face o masina electrica sa fie cam nefolositoare la noi in ro. Am vazut cateva in Bucuresti, prin Brasov si Constanța… E deajuns?

    Te poți descurca. Acasă o încarci în garaj. Pe teren, dacă vrei să pleci cu ea la drum lung, alegi hoteluri care-ți pot oferi o priză, sunt suficiente și la noi.

    În București o poți conduce zilnic și probabil o încarci săptămânal. Ca orice mașină super-sport, nu o iei pentru că-i utilă în orice situație, ci pentru distracție.

    Până la final de 2016 sunt plănuite și la noi trei superchargere, din care unul în București. O să fie coadă de Tesla acolo…

      (Citează)

  5. In fata aeroportului din Amsterdam sunt zeci de Tesla : taxiuri :-))) ca sa vezi civilizație . si la Otopeni Oprescu a dat verde la toate tomberoanele pe 4 roti sa urce sus sa ia clienți

      (Citează)

  6. …dacă să plece de pe loc când bagi în Drive și iei piciorul de pe frână sau abia după ce apeși și accelerația șamd…

    Asta stiu multe cutii automate. La DSG se numeste “Auto-Hold”. :)

    Dar da, in rest sunt convins ca are sute de optiuni si setari.

      (Citează)

  7. ar fi fost misto sa faci o analiza a cheltuielilor cum ai facut la Twizy (cat curent consuma, cat costa cheltuielile fata de o masina normala pe carburant, etc)
    chiar daca pretul unei Tesla este prohibitiv pentru multi dintre cititori…

      (Citează)

  8. Superba

      (Citează)

  9. Postolachi Dumitru

    17/04/2015 la 10:06 AM

    În Brașov sunt câteva puncte de încărcare publice cu plata prin SMS dar n-am văzut să le folosească nimeni.

      (Citează)

  10. Catalin:
    ar fi fost misto sa faci o analiza a cheltuielilor cum ai facut la Twizy (cat curent consuma, cat costa cheltuielile fata de o masina normala pe carburant, etc)
    chiar daca pretul unei Tesla este prohibitiv pentru multi dintre cititori…

    Având în vedere ca bateria este de 85Kw asta înseamnă 42 lei un plin.

      (Citează)

  11. Cand urmeaza sa testezi un hamburger in timp ce testezi o tesla in drumul spre un aeroport de unde vei lua un avion caruia ii vei testa interiorul, pasagerii si desigur meniul?

      (Citează)

  12. Dann:
    In fata aeroportului din Amsterdam sunt zeci de Tesla : taxiuri :-))) ca sa vezi civilizație . si la Otopeni Oprescu a dat verde la toate tomberoanele pe 4 roti sa urce sus sa ia clienți

    Olandezii sunt altfel cablați, au acolo și multe Fisker, Smart-uri electrice șamd. După Norvegia, mi se pare că sunt a doua piață europeană pentru Tesla.

      (Citează)

  13. Catalin:
    ar fi fost misto sa faci o analiza a cheltuielilor cum ai facut la Twizy (cat curent consuma, cat costa cheltuielile fata de o masina normala pe carburant, etc)
    chiar daca pretul unei Tesla este prohibitiv pentru multi dintre cititori…

    Nu are mare rost, îți trebuie casă cu garaj și 100k euro să iei o Tesla. Mai contează consumul? Nu o iei pentru economia de combustibil, ci ca să prinzi suta în 3,1 secunde și să ai o mașină high-tech.

    Altfel, cum a zis @razorsbk, un plin te costă 42 de lei, hai să zicem 50 de lei că n-o fi perfect randamentul de încărcare. Dacă mergi 400 km, înseamnă 0,125 lei/km.

    O mașină cu consum de 5 litri/100 km te duce cam 0,275 lei/km, dar mașină cu consum 5 înseamnă că ai Smart sau Matiz sau vreun Polo, nu Tesla.

    Altfel calculat, ar fi echivalentul unei limuzine ce consumă 2,2 litri/100 km. Ca performanță, nici S 65 AMG sau BMW M5 nu ating cifrele Tesla, iar de consum nu mai zic.

      (Citează)

  14. anda85:
    Cand urmeaza sa testezi un hamburger in timp ce testezi o tesla in drumul spre un aeroport de unde vei lua un avion caruia ii vei testa interiorul, pasagerii si desigur meniul?

    Ehe, astfel de pachete all-inclusive apar rar.

    Sau visul meu secret: să fac sex în timp ce într-o mână am un telefon bun și în cealaltă o felie de pizza.

      (Citează)

  15. Ce am văzut la televizor m-a impresionat, iar impresiile ca şi utilizator efectiv sunt şi mai impresionante pentru mine. Dincolo de caracteristicile tehnice (care pînă la urma urmei sînt doar statistici), Tesla este mai mult decît o maşină, aşa cum şi un smartphone este mai mult decît un (simplu) telefon, iar Tesla este un vis devenit realitate. Cârcotaşii vor spune autonomie şi consum la suta de kilometri, mă rog, consum de kilowaţi la suta de kilometri(!), mai vor spune că e scumpă ceea ce e adevărat (la prima vedere e adevărat), dar ce ştie să facă Tesla nu ştie să facă nici Ferarri şi nici Lamborghini şi asta la un preţ de 3 ori mai mare. Nu aş zice că e scumpă, ci doar că nu prea şi-o poate permite chiar oricine. Cel mai interesant aspect este noua concepţie de maşină, prin maşină referindu-mă la ceva cu “4 roţi şi volan”: propulsia electrică, integrarea internetului, zgomot cvasi-inexistent, poluare redusă, confort şi plăcere la condus. Obişnuiţi cu zgomotul motoarelor şi a tobelor (intenţionat sparte) ca să sune “original”, nu-mi dau seama cum e să conduci ceva silenţios: mă gîndesc la o aplicaţie (un program) care să ofere posibilitatea ca în boxe să se audă “motorul clasic”, evident cu posibilităţi de particularizare a diferitelor sunete debitate, în funcţie de viteză. Pentru că e aşa de silenţioasă de am impresia că stă pe loc şi vreau să mă dau jos!
    Tesla te iubesc !!!

      (Citează)

  16. nwradu: Sau visul meu secret: să fac sex în timp ce într-o mână am un telefon bun și în cealaltă o felie de pizza.

    Nu imi vine sa cred ca nu ai facut asta pana acum. O sa zici mai incolo ca nici de threesome nu ai avut parte… Trist, trist!

      (Citează)

  17. Dann:
    In fata aeroportului din Amsterdam sunt zeci de Tesla : taxiuri :-))) ca sa vezi civilizație . si la Otopeni Oprescu a dat verde la toate tomberoanele pe 4 roti sa urce sus sa ia clienți

    Tesla taxi e cea mai profitabila chestie ever, dar doar daca ai supercharger in zona. Free fuel, profit 100%.

      (Citează)

  18. Momentam pretul este destul de mare pentru omul de rand dar cu timpul va scadea avand in vedere ca 40% reprezinta acumulatorii (~15000 celule). Legat de asta era zilele astea o stire ca Tesla a atins un cost de ~250$/Kwh cu 5 ani mai rapid decat se preconiza (2020) iar noua estimare arata pentru 2020 un cost de 150$Kwh.
    In ritmul asta se va ajunge ca noul model compact Tesla sa fie mai accesibil pastrand aceeasi autonomie.

      (Citează)

  19. Da, frumoasa tare jucaria. Nu ma dau in vand dupa ecranul ala de 17″ aruncat in bord; se putea aranja bordul sa arate ceva mai ok cu ecranul respectiv, dar masina e absolut dementiala.

      (Citează)

  20. Si da unu cu RCA la Carpatica peste tine. Plangi in pumni. :D

    Interiorul e cam slabut pentru o masina de 100k. Other than that… 90% din timp faci drumuri care s-ar incadra in range-ul asteia oricum. Daca ai unde s-o incarci acasa, e folosibila si la noi.

      (Citează)

  21. YOU LUCKY BASTARD !

      (Citează)

  22. nwradu: Ehe, astfel de pachete all-inclusive apar rar.

    Sau visul meu secret: să fac sex în timp ce într-o mână am un telefon bun și în cealaltă o felie de pizza.

    N-are cum. Cu care mana mai faci sexul, atunci? :)

      (Citează)

  23. mircea (primul)

    17/04/2015 la 2:08 PM

    pai ce crezi ca face cu pizza aia, o mananca?

      (Citează)

  24. Iulian: Tesla taxi e cea mai profitabila chestie ever, dar doar daca ai supercharger in zona. Free fuel, profit 100%.

    E prea mare costul mașinii și nejustificat pentru un taxi. Poți lua mai bine un plug-in hybrid care se încarcă și de la priza și gata, gen Ford C-Max. Majoritatea taxi-urilor în vest încep să fie Prius-uri, sunt mari, consumă puțin, relativ ieftine.

      (Citează)

  25. vladutz:
    YOU LUCKY BASTARD !

    Yep!

      (Citează)

  26. ingineru: N-are cum. Cu care mana mai faci sexul, atunci? :)

    Jonglez bine.

      (Citează)

  27. Suspensia cum reactioneaza la asfaltul autohton ?

      (Citează)

  28. nwradu: Ehe, astfel de pachete all-inclusive apar rar.

    Sau visul meu secret: să fac sex în timp ce într-o mână am un telefon bun și în cealaltă o felie de pizza.

    Done.

      (Citează)

  29. Macar stim unde s-au dus banii din vanzarea actiunilor eMAG.

      (Citează)

  30. Eu zic ca masinile full electrice momentan nu sunt bune pentru nimic.
    Daca tot vreau sa arunc multi bani afara mai bine iau un Opel Ampera!

      (Citează)

  31. HeavyD:
    Eu zic ca masinile full electrice momentan nu sunt bune pentru nimic.
    Daca tot vreau sa arunc multi bani afara mai bine iau un Opel Ampera!

    Sunt hibride pentru aproape orice model, inclusiv pentru Panamera.

      (Citează)

  32. Bine, bine si totusi eu revin cu intrebarea anterioara.Cum e cu suspensia.Nu ca as fi carcotas si as cauta vezi bine nod in papura ci sunt chiar curios cum lucreaza suspensia.E adevarat ca masina asta….pardon ozn-ul asta merita doar sosele impecabile dar din pacate in viata de zi cu zi dai si peste drumuri mai denivelate ca sa ma exprim eufemistic.
    Deci cum e cu suspensia?

      (Citează)

  33. HeavyD:
    Eu zic ca masinile full electrice momentan nu sunt bune pentru nimic.
    Daca tot vreau sa arunc multi bani afara mai bine iau un Opel Ampera!

    ce nashp a sunat asta. Fan tdi? poate? :)
    u fac 30+ de km pe zi, munca-inapoi, plimbat la masa si mers seara la cumparaturi, bere etc…Practi un “plin” mi-ar ajunge minim 10 zile si apoi se incarca la priza peste noapte, sau la firma ca sta 8h degeaba in parcare.
    Masinile electrice o sa fie viitorul salvarii oraselor de poluare, plus putere, fiabilitate etc…

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus