un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Ieri am mers de trei ori cu Uber

18 Mar 2015  ·

TEHNOLOGIE  ·

42 comentarii

Am mers ieri cu trei mașini Uber. Către lansarea SGS 6, de acolo înapoi acasă și apoi cândva noaptea din Centrul Vechi până acasă. Vreau să vă mai spun câteva idei despre sistem.

În primul rând, faptul că am ajuns din Centrul Vechi până acasă cu o mașină Uber este o chestie foarte mișto. De acolo nu vrea nici un taximetrist să mă ia, că distanța este de vreo 2 km și toți șoferii caută de fapt curse către Ilfov, eventual la preț dublu negociat dinainte. Nici n-am încercat la taxiuri, am comandat direct un Uber.

BTW: fă-ți cont prin acest link și primim amândoi o cursă gratuită de vreo 40 de lei.

Șoferii Uber habar n-au unde vrei tu să mergi. Mașina comandată era deja în drum spre mine când am adăugat eu în aplicație și adresa destinației.  Doi la mână, șoferii Uber nu refuză curse – în această perioadă se dau bonusuri mari pentru a-i motive să lucreze cât mai mult.

Asta e o altă idee. La lansare primeau bonus vreo 400 de lei dacă stăteau prin oraș 10 ore pe zi. A expirat acel bonus, dar acum au altele, la fiecare 10 curse luate primesc alte bonusuri substanțiale, așa că momentan toți caută clienți și nu refuză nimic.

Mașinile de ieri au fost excelente. Am mers cu BMW X1, Mitsubishi ASX și Ford Focus, climă în toate, sonorizare bună, scaune de piele. Așa ceva la 1,39 lei/km nu vei găsi niciodată la un taxi. De fapt, discutând cu șoferii, inclusiv pentru ei este un pic de “overkill”. Vă dați seama că omul cu BMW X1 are alte costuri la combustibil, revizii și consumabile. Da, veti spune că s-a băgat singur în sistem, nu l-a forțat nimeni, dar ar fi fost și mai potrivit pentru un serviciu UberSUV sau UberBLACK, nu UberX.

O ultimă idee: șoferii habar nu au dacă tu plătești sau nu cursa. Ei aleg în aplicația lor “sfârșit de cursă” și gata, poți coborî și pleca. Uber le va da banii oricum. Ulterior, după câteva secunde, primești și tu în aplicația ta notificare cu cât ai de plată. Din ce-mi dau seama, poți plăti și peste o oră, că nu-i urgență, iar dacă nu ai bani pe card, ți se cere să-l alimentezi cu bani sau să introduci alt card (după cum am aflat la interviu), deci reglarea banilor nu trebuie să fie un proces imediat, în mașină.

Trăgând linie, nu mă văd mergând prea curând cu taxiuri. De ce să stau în mașini dubioase, ascultând un șofer povestindu-și viața prin handsfree cu alți colegi în timp ce încalcă diverse reguli de circulație, iar apoi să-mi fac griji de bani și bacșis, când pot merge mai ieftin cu mașini precum BMW sau Ford sau Audi și să plătesc direct cu cardul?

Dacă vreți să vă jucați cu aplicația, deschideți-o la hartă și plimbați pin-ul de localizare în diverse locuri din București. Vă vor apărea pe hartă cele mai apropiate mașini de acea zonă, ca să vă faceți o idee de cum arată totul, dar nu veți ști și ce mașini sunt.

    42 comentarii

  1. Asta daca nu te grabesti. Altfel…

      (Citează)

  2. http://www.theverge.com/2015/3/16/8226771/as-uber-lures-drivers-new-yorks-taxi-kingpin-falls-deeply-into-debt

    Au reusit sa coboare pretzul la medalionul taxi in NYC, ceea ce e inseamna ca unde ai competitie serioasa ai servicii mai bune!

      (Citează)

  3. add:
    Asta daca nu te grabesti. Altfel…

    Păi mă grăbeam, de ce zici asta?

      (Citează)

  4. Radu, m-ai convins.. imi fac si eu cont acum prin link-ul tau. Am tot auzit de ei, dar mi-a fost lene sa mă informez mai mult. In we vin la Bucuresti si prevad o cursa Iancului – Baneasa…

    O sa scriu si eu pe blog la randul meu daca e totul ok ;)

      (Citează)

  5. 15 lei pana in Tineretului si gasesti taxi foarte repede noaptea. io oricum las minim 10 lei oricat ar face cursa asa ca meh. stiu ca nu-i normal da’ cui ii pasa cand e 5 dimineata si esti lat de beat.

      (Citează)

  6. nwradu: Păi mă grăbeam, de ce zici asta?

    ca vin greu, taxiurile apar instant, prin comparatie. uberii de obicei is cam la mama dracu fata de unde ai tu nevoie.

      (Citează)

  7. Stie cineva cum merge treaba cu chematul masinii la aeroport ?

    Trebuie sa-i platesc suplimentar accesul acolo, sau are voie sa intre ca si toate celelalte taxiuri ?

      (Citează)

  8. “Ei aleg în aplicația lor “sfârșit de cursă” și gata, poți coborî și pleca.”

    Si ce se intampla cand soferul “uita” sa aleaga sfarsit de cursa?
    Ti se retrag mai multi bani?

      (Citează)

  9. nwradu: șofer povestindu-și viața prin handsfree

    Taximetrist cu handsfree?

      (Citează)

  10. C:
    “Ei aleg în aplicația lor “sfârșit de cursă” și gata, poți coborî și pleca.”

    Si ce se intampla cand soferul “uita” sa aleaga sfarsit de cursa?
    Ti se retrag mai multi bani?

    Da trebuie sa fii atent sa dea sfarsit de cursa si tu sa primesti notificarea.

      (Citează)

  11. @C
    Eu am mers de câteva ori cu ei, și la sfârșit toți mi-au arătat cum opresc cursa.
    Probabil că dacă faci așa și ești raportat de 2 utilizatorii… Cred că te scoate Uber din schemă.

      (Citează)

  12. Este mult mai ieftin decat un taxi. Si niciodata n-o sa vezi un taxi de BMW X1 sigur… Suna foarte bine serviciul asta.

      (Citează)

  13. Miroase a reclama pe fata…tu ce bonusuri primesti?

      (Citează)

  14. dann:
    Miroase a reclama pe fata…tu ce bonusuri primesti?

    2000 de minute in retea

      (Citează)

  15. ultimul taxiu in care m-am urcat a fost acum vreo 4 ani si avea cca. 2-3 kile de pamant in el.

      (Citează)

  16. Uber nu renteaza pentru sofer, punct. Am fost la cateva zile dupa ce s-au lansat in Romania la o prezentare. Pe scurt ce plateste soferul: traficul de net, combustibilul, reparatiile mult mai dese ale masinii, anvelope cumparate mai des. Toate astea pentru un tarif de 1,39 din care Uber ia 20 %. Este profitabil pentru sofer la inceput datorita bonusurilor acordate de firma, dar apoi muncesti pe nimic.

    Lucrezi practic pe un tarif de aprox 1 leu pe km din care 50 de bani reprezinta costul combustibilului in Bucurestiul aglomerat si cu climatizarea pornita. Iti raman 50 de bani pentru reparatiile masinii si pentru munca ta depusa. Din acel profit al tau trebuie sa scazi si impozitul datorat la stat. Si cu mai ramai?

    In afara taxiurile au tarif mai mare respectiv si Uber, acolo renteaza dar in Romania nu.

    Aveti grija la surgecharge-ul de la Uber. In momentul in care sunt mai multe solicitari si mai putine masini tariful se poate chiar tripla.

      (Citează)

  17. Minai:
    Uber nu renteaza pentru sofer, punct.

    Probabil momentan trag ca sa se profileze ca alternativa la taxi-urile clasice: soferi mai civilizati, masini mai bune si mai curate, pentru ca mai apoi sa mareasca putin tarifele.
    Desi pe de alta parte Uber inteleg ca in alte tari uber e alternativa putin mai ieftina la taxiurile clasice.

    Deci da, complicat …

      (Citează)

  18. Salut. Cateva intrebari:
    – Cum ai validat telefonul mobil in contul uber? Am primit un sms cu un cod dar nu stiu unde trebuie pus in aplicatie.
    – Calatoria de 40 lei alegi tu cand sa o folosesti sau este automat prima calatorie?
    – Cand prietenii isi fac cont cu linkul trimis de tine, tu cand primesti bonusul de 40 lei?

      (Citează)

  19. add: ca vin greu, taxiurile apar instant, prin comparatie. uberii de obicei is cam la mama dracu fata de unde ai tu nevoie.

    Am așteptat 15 min la primul, 5 și 5 la următorii. Vedeam pe hartă unde sunt, așa că am ieșit din clădire când era momentul. N-a fost asta vreo problemă.

      (Citează)

  20. mihai:
    15 lei pana in Tineretului si gasesti taxi foarte repede noaptea. io oricum las minim 10 lei oricat ar face cursa asa ca meh. stiu ca nu-i normal da’ cui ii pasa cand e 5 dimineata si esti lat de beat.

    Am dat 7 lei. Dacă-l chemam pe Unirii, nu pe Splai ca să ocolim parcul, probabil dădeam 5 lei cu totul.

      (Citează)

  21. Mahorcu:
    Stie cineva cum merge treaba cu chematul masinii la aeroport ?

    Trebuie sa-i platesc suplimentar accesul acolo, sau are voie sa intre ca si toate celelalte taxiuri ?

    Nu știu, dar nu cred că vei găsi prea mulți la aeroport acum. Nu prea le convine să stea în zona aia.

      (Citează)

  22. C:
    “Ei aleg în aplicația lor “sfârșit de cursă” și gata, poți coborî și pleca.”

    Si ce se intampla cand soferul “uita” sa aleaga sfarsit de cursa?
    Ti se retrag mai multi bani?

    Da, dar de ce ar alege asta? Tu poți oricând dovedi că ai ales ca destinație adresa X. Dacă sistemul arată că apoi Uberul a mai mers 10 km și prin alte părți, se prinde cineva că a fost manevră.

    Oricum în timpul călătoriei tu vezi în aplicația ta traseul. Când șoferul apasă “sfârșit cursă”, ți se închide și ție și-ți apare interfața de plată.

      (Citează)

  23. dann:
    Miroase a reclama pe fata…tu ce bonusuri primesti?

    Un subiect de interes care atrage oamenii și generează discuții bune?

    Also, dacă faci cont prin linkul respectiv primesc și eu curse gratuite, ceea ce nu-i rău.

      (Citează)

  24. Mahorcu: Probabil momentan trag ca sa se profileze ca alternativa la taxi-urile clasice: soferi mai civilizati, masini mai bune si mai curate, pentru ca mai apoi sa mareasca putin tarifele.
    Desi pe de alta parte Uber inteleg ca in alte tari uber e alternativa putin mai ieftina la taxiurile clasice.
    Deci da, complicat …

    Nu, sunt mai multe servicii Uber, de exemplu:

    UberTAXI – taxi-uri normale băgate în sistemul Uber.
    UberBlack – black car, mașini bune, spațioase.
    UberSUV – SUV-uri, spațiu mare etc
    UberX – mașini normale, la ei este exemplul cu Prius.

    La noi s-a lansat UberX. UberBlack, de exemplu, ar putea concura cu Black Cab, dacă-l lansează.

      (Citează)

  25. RIO: Salut. Cateva intrebari:
    – Cum ai validat telefonul mobil in contul uber? Am primit un sms cu un cod dar nu stiu unde trebuie pus in aplicatie.
    – Calatoria de 40 lei alegi tu cand sa o folosesti sau este automat prima calatorie?
    – Cand prietenii isi fac cont cu linkul trimis de tine, tu cand primesti bonusul de 40 lei?

    – Păi tot în aplicație, nu mai știu exact că au trecut 3 săptămâni. Era un pas la care-mi cerea codul de validare, am așteptat mesajul și l-am introdus. Poate că ai trecut deja de pasul ăsta. Dacă poți comanda, mai contează?

    – Este prima cursă. Am folosit curse gratuite de 40 de lei pentru 15 și respectiv 7 lei, dar asta e.

    – Cred că primești cursa atunci când prietenii merg cu un Uber, nu când își fac cont. Nu știu exact, am primit email că “felicitări, ai o cursă gratuită de 40 de lei pentru că X a mers cu mașina”, deci bănuiesc că atunci când merge.

      (Citează)

  26. nwradu: Nu, sunt mai multe servicii Uber, de exemplu:

    UberTAXI – taxi-uri normale băgate în sistemul Uber.
    UberBlack – black car, mașini bune, spațioase.
    UberSUV – SUV-uri, spațiu mare etc
    UberX – mașini normale, la ei este exemplul cu Prius.

    La noi s-a lansat UberX. UberBlack, de exemplu, ar putea concura cu Black Cab, dacă-l lansează.

    Si UberLUX :P

      (Citează)

  27. unu_rt:
    Am gasit ceva interesant despre UBER pe net:

    http://www.salon.com/2015/02/01/the_sharing_economy_is_a_lie_uber_ayn_rand_and_the_truth_about_tech_and_libertarians/

    http://www.insurancejournal.com/news/national/2015/03/16/360586.htm

    http://skift.com/2015/03/07/uber-says-goodbye-to-japan-after-government-ruling/

    Este bine si cu buzz-ul medie pro-UBER, dar sa vedem si ADEVARUL!

    Da, deci pe scurt Uber este o companie care face bani, au avut niște pierderi de date cu informații despre șoferi și în Japonia taxi-urile sunt bune.

    Eu, aici, am mers cu BMW și Ford la preț de taxi, fără bacșis, în confort mai mare. Chiar nu-mi pasă de genul acesta de probleme, profit cum pot de ce oferă aici.

      (Citează)

  28. Completari:
    – nu avea cum sa te coste 5 ron in caz ca nu se ocolea parcul, ca 6 e cursa minima
    – e un pic mai scump ca taxiul (bate spre 1.7 tariful real, chiar daca nu scrie nicaieri asta) pentru ca ei iti iau in plus si bani pe minut, nu doar cand stationezi ca la taxi
    – cursele nu sunt deductibile in niciun fel pe firma (nu se ofera factura sau bon) si nici nu isi asuma responsabilitatea in caz de ceva (telefon pierdut, pumn in fata)
    – banii soferului dupa taxe si uber sunt aproximativ 0.65bani/km, pentru benzina, reparatii si amortizare masina si salariu
    – niciun sofer nu a fost informat de ce taxe trebuie sa plateasca de catre Uber (probabi vor vrea sa mearga pe burta cat o merge) si din ce am intrebat si eu niciunul nu si-a facut un calcul personal daca renteaza
    – cel cu BMW X1 probabil are o placere personala sa conduca prin Bucuresti zi de zi :)) totusi exista passaturi, insignia si lanceruri si pe taxi 1.39, numa sa-i nimeresti :)

      (Citează)

  29. Ar fi interesant să știm și cât ai așteptat până a venit mașina.

      (Citează)

  30. http://www.hotnews.ro/stiri-international-19681818-uber-interzisa-tribunal-germania-amenda-uriasa-pentru-orice-incalcare-legii.htm
    E doar o chetie de timp pana cand se va intampla asta si in Bucuresti.
    In masina mea particulara pot transporta pe oricine / oricand / oriunde ca de asta e masina mea. In momentul in care trasportul reprezinta o activitate economica (exista o plata pentru transporul in cauza) acrivitatea e ( ar trebui sa fie ) supusa unei licente ( de trasport /taximetrie).
    Faptul ca taximetria in Bucursti e una dezastruoasa trebuie rezovat prin elimiarea dezatrului de acolo si nu prin elimiarea ideii de taximetrie. Parerea mea..

      (Citează)

  31. Cum naiba este un concept ridesharing cand ei obliga soferul sa accepte orice comenzi? Dupa ce ca nu pare legal, mai sunt si secretosi, in sensul ca nu existe o structura clara de colaborare cu soferii. Am vrut sa folosesc aplicatia ca sofer, dar cu cat citesc mai mult, cu atat ideea mi se pare din ce in ce mai proasta. Taxiurile isi permit tariful de 1.39, deoarece au gpl, dar la o masina care consuma 10-11 in oras+taxe la uber+ uzura (si este uzura masinii personale)+riscuri(amenzi, accidente)+cat mergi cu masina fara client+abonament internet+munca ta, parca iti pierzi vremea. Una este sa ai treaba in militari, sa deschizi aplicatia ca sa vezi daca merge cineva acolo si alta este sa faci taximetrie pe combustibil si masina scumpe.
    Eu cred ca masinile de care ziceti voi, bloggerii, lucreaza sub alti termeni cu cei de la uber. Nu are cum sa ramana tariful actual.

      (Citează)

  32. mihai: – banii soferului dupa taxe si uber sunt aproximativ 0.65bani/km, pentru benzina, reparatii si amortizare masina si salariu
    – niciun sofer nu a fost informat de ce taxe trebuie sa plateasca de catre Uber (probabi vor vrea sa mearga pe burta cat o merge) si din ce am intrebat si eu niciunul nu si-a facut un calcul personal daca renteaza

    Cam puțin. Dacă real este cam 1.7, cum spui tu, Uber ia 20%, statul mai ia vreo 30%.

    Cât despre taxe, alea le poți afla ușor de pe net. Poți citi un articol despre afiliere, sunt aceleași taxe, păcat acum că apare complicația cu pensia.

    Corect cu cursa minimă 6 lei, nu m-a gândit la asta.

      (Citează)

  33. michele:
    Ar fi interesant să știm și cât ai așteptat până a venit mașina.

    Depinde de unde vine. Pentru prima am așteptat vreo 15 minute, că era omul pe la Unirii și era ora 17, trafic mare. La celelalte am așteptat cam 5 minute.

      (Citează)

  34. tudor: E doar o chetie de timp pana cand se va intampla asta si in Bucuresti.
    In masina mea particulara pot transporta pe oricine / oricand / oriunde ca de asta e masina mea. In momentul in care trasportul reprezinta o activitate economica (exista o plata pentru transporul in cauza) acrivitatea e ( ar trebui sa fie ) supusa unei licente ( de trasport /taximetrie).
    Faptul ca taximetria in Bucursti e una dezastruoasa trebuie rezovat prin elimiarea dezatrului de acolo si nu prin elimiarea ideii de taximetrie. Parerea mea..

    Nu m-ar mira, dar depinde cum se înțeleg cu autoritățile, dovadă că în alte țări Uber a rămas legal.

      (Citează)

  35. george: Cum naiba este un concept ridesharing cand ei obliga soferul sa accepte orice comenzi? Dupa ce ca nu pare legal, mai sunt si secretosi, in sensul ca nu existe o structura clara de colaborare cu soferii. Am vrut sa folosesc aplicatia ca sofer, dar cu cat citesc mai mult, cu atat ideea mi se pare din ce in ce mai proasta. Taxiurile isi permit tariful de 1.39, deoarece au gpl, dar la o masina care consuma 10-11 in oras+taxe la uber+ uzura (si este uzura masinii personale)+riscuri(amenzi, accidente)+cat mergi cu masina fara client+abonament internet+munca ta, parca iti pierzi vremea. Una este sa ai treaba in militari, sa deschizi aplicatia ca sa vezi daca merge cineva acolo si alta este sa faci taximetrie pe combustibil si masina scumpe.

    Așa este, aia cu ride sharing mă face să zâmbesc. E taximetrie toată ziua, orice ar spune ei.

    Nu te obligă să accepți curse, dar o faci dacă vrei bonusuri. Altfel, închizi aplicația și o deschizi când vrei tu.

    Astăzi am lăsat mașina mea la service și am luat un Uber spre casă. Șoferul mi-a spus că a avut ceva treabă personală în zonă și apoi a deschis aplicația ca să vadă dacă pică vreun client.

    Ar fi mișto și o platformă reală de ride sharing, ceva în care să spui “merg de aici până acolo, vrea cineva să-l iau?”, dar ar fi complicat cu plata.

      (Citează)

  36. Ride sharing inseamna te iau cu mine unde merg eu, sau imi impart cu tine masina ( daca vreti), iar tu platesti partea ta de costuri.

    Pentru ride sharing nu ar trebui sa existe niciun fel de impozite / taxe contributii sociale obligatorii si in principiu statul nu ma-r putea obliga sa le platesc , pentru ca le contest in instanta dupa logica :
    prietene , am platit deja taxe si impozite sa cumpar masina , benzina , sa circul pe strada si doresc sa imi impart dreptul de folosinta a-l bunului – prin urmare si costurile.

    Privesc lucrurile la modul: “Ba’ voi vreti sa va platesc cota parte pentru pensii ca procentaj din costul masinii mele , sau din pretul benzinei ? Sau impozit pe venit pe pretul benzinei ? Gen – mars d’aci. Sa plateasca Uber , taxe pe profit”

    In momentul in care chestia asta devine job / al doilea job , atunci se poate vorbi de activitate economica , concurenta neloiala facuta taximetristilor, etc.
    Ceea ce se si intampla.

      (Citează)

  37. catalinx: Pentru ride sharing nu ar trebui sa existe niciun fel de impozite / taxe contributii sociale obligatorii si in principiu statul nu ma-r putea obliga sa le platesc , pentru ca le contest in instanta dupa logica :
    prietene , am platit deja taxe si impozite sa cumpar masina , benzina , sa circul pe strada si doresc sa imi impart dreptul de folosinta a-l bunului – prin urmare si costurile.

    Asta e altă discuție. Tu ai putea spune asta, statul tot ți-ar cere impozite. Orice venit, indiferent cum îl obții, se impozitează.

    Faptul că ai mașină se impozitează suplimentar.

    Altfel, e ca și cum ai spune că ai plătit deja impozitul pe un apartament, deci nu trebuie să te impoziteze pe veniturile obținute din închirierea acelui apartament, de exemplu.

    În fine, nu-i subiectul discuției.

      (Citează)

  38. nwradu: Așa este, aia cu ride sharing mă face să zâmbesc. E taximetrie toată ziua, orice ar spune ei.

    Nu te obligă să accepți curse, dar o faci dacă vrei bonusuri. Altfel, închizi aplicația și o deschizi când vrei tu.

    Astăzi am lăsat mașina mea la service și am luat un Uber spre casă. Șoferul mi-a spus că a avut ceva treabă personală în zonă și apoi a deschis aplicația ca să vadă dacă pică vreun client.

    Ar fi mișto și o platformă reală de ride sharing, ceva în care să spui “merg de aici până acolo, vrea cineva să-l iau?”, dar ar fi complicat cu plata.

    Exista asa ceva se numeste BlaBla Car si e lansat in Romania.

      (Citează)

  39. george: Cum naiba este un concept ridesharing cand ei obliga soferul sa accepte orice comenzi? Dupa ce ca nu pare legal, mai sunt si secretosi, in sensul ca nu existe o structura clara de colaborare cu soferii.

    Soferii sunt stimulati prin bonusuri sa accepte curse. Nimeni nu-i obliga sa accepte comenzi.

    Eu am discutat cu ei si nu sunt deloc secretosi, din contra, mi s-au parut deschisi si seriosi.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus