un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

eMAG va vinde haine, produse alimentare, accesorii auto și articole sportive

29 Apr 2014  ·

TEHNOLOGIE  ·

22 comentarii

Probabil ați auzit deja noutățile pe care le pregătește eMAG pentru 2014, anunțate la o conferință ieri. Cea mai mare este aceasta: pe parcursul acestui an, eMAG va începe să vândă haine și accesorii (ceea ce se numește generic fashion), accesorii auto (anvelope, ștergătoare, covorașe etc), articole sportive și produse alimentare. Prima categorie, cea a accesoriilor auto, va apărea cam peste 2 luni.

Acum să vă spun mai multe detalii despre acestea și despre afacerile magazinului online în general, așa cum le-am aflat de la prezentare și din întrebările puse acolo.

Fashion

  • vor fi atât branduri celebre cât È™i haine “normale”, să le zicem.
  • se încearcă aducerea întregii colecÈ›ii, nu vor fi vânzări de genul “flash-sales” (precum face Fashion Days)
  • vor implementa un sistem deÈ™tept prin care să-È›i determini măsurile, vor trimite în comenzi È™i instrucÈ›iuni despre cum să te măsori pentru ca data viitoare să alegi foarte simplu mărimea potrivită È›ie (probabil o ruletă de croitorie È™i te vor învăța să-È›i măsori distanÈ›a între umeri, la piept È™amd)
  • produsele vor avea fotografii clare, poate chiar la 360 de grade

Produse alimentare

  • aceste produse se împart în două mari categorii în funcÈ›ie de tipul lor
  • pe cele “dry foods” le vor expedia în toată È›ara, aici intră conserve, pufuleÈ›i, dulciuri, apă, cafea È™i orice nu are regim special de transport sau termen scurt de expirare
  • “fresh foods” (fructe, legume, poate È™i carne) vor fi livrate doar în zone foarte restrânse prin câteva puncte de distribuÈ›ie. Nu s-au dat detalii, dar cred că vor începe cu 1-2 cartiere È™i vor extinde treptat.
  • această gamă o vor vinde în parteneriat cu un alt retailer, dar nu au înca voi să precizeze care este acela. Părerea mea este că vorbim de vreun mare lanÈ› de hipermarket-uri sau chiar de Mega Image.

Accesorii auto

  • această categorie va fi prima lansată
  • nu vor vinde maÈ™ini, ci accesorii È™i consumabile pentru autovehicule

Articole sportive

  • aici vorbim de rachete de tenis, mingi, echipament È™amd
  • probabil vor lansa în vară, în iulie
  • se vor lansa produsele pentru câteva sporturi, urmând ca apoi să fie adăugate altele

Toate acestea vor fi integrate în actualul site eMAG. Unele categorii vor avea pagini personalizate și o experiență un pic diferită în coșul de cumpărături și în informațiile afișate în pagină, toate adaptate respectivelor produse. Vrei să afli altceva despre un sacou decât despre un laptop.

eMAG are un plan mare de dezvoltare pe 5-10 ani, îndrăzneț pentru piața din România. Sunt sigur că mulți manageri de magazine mai mici bat acum cu pumnul în masă de nervi, aflând că cei de la eMAG vor intra pe atâtea domenii noi, în special pe fashion, unde se fac bani grei și vânzările sunt imense. Culmea, deși am pus o mulțime de întrebări acolo, am uitat să o pun pe cea importantă, dacă nu se tem că în următorii 5-10 ani Amazon ar putea veni foarte aproape de noi sau chiar în România.

Update: am primit un email de la Iulian Stanciu referitor la subiectul Amazon. Citez:

Pe baza mai multor indicatori macro, am simulat un clasament global al tarilor care ar fi interesante pentru Amazon. Printre indicatori sunt: consum mediu per capita, indice logistic (infrastructura), carduri per capita, rata penetrare internet, valoare totala retail etc. Nici o tara vecina noua nu este in partea de sus, sunt tari mari unde Amazon nu a intrat (Rusia, Turcia, Indonezia etc).

Amazon are probleme in multe piete externe, nu a reusit sa castige in fata jucatorilor locali: in China este un mare esec, in India si Brazilia sunt in spatele retailerilor locali. Asta nu inseamna neaparat ca nu reusesc in afara, insa tarile emergente sunt diferite fata de tarile dezvoltate. Si aici vine si avantajul nostru, in personalizarea serviciilor si a experientei de cumparare la pietele locale. Noi avem showroom-uri, avem plata ramburs, rate fara dobanda pe card (mai multe banci), 30 de zile drept de retur, call center (si Ro, dar si Bg si Hu) si avem next day sau same day delivery. Toate acestea vin de la o intelegere a comportamentului clientului si personalizare a modelului de business, impreuna inseamna apropiere fata de client.

Ca si concluzie, sa ne uitam la share comert online din total piata in zona in care noi am actionat: a ajuns aproape de 25%, peste tari unde Amazon si alti retaileri sunt prezenti (Italia spre exemplu este la 10%). Si nu suntem doar noi, eMAG, cei care reprezinta piata, sunt multe alte companii in ecommerce foarte bune si care ar trebui sa fie mai curajoase in dezvoltare (alte categorii, iesit in afara). Daca Amazon sau alta companie va veni peste ceva ani, vom avea un avantaj competitiv si stim cum sa competitionam cu ei. Foarte probabil ne vom intalni cu ei inainte de asta pe alta piata externa in care intram in urmatorul an :)

Un fel de bring it on, Amazon!

ALTE DETALII ȘI INFORMAȚII

Lansarea unei noi categorii la eMAG are următoarele etape:

  1. testare internă, categoria nefiind vizibilă clienților obișnuiți
  2. lansare “soft”, adică nu i se face publicitate categoriei (precum cea de Parfumuri în acest moment)
  3. i se face publicitate noii categorii și devine una uzuală

O cifră foarte interesantă a fost cea privind retururile: aproape 4% dintre produsele vândute se întorc la eMAG în cele 30 de zile de retur pe care le oferă, majoritatea intră din nou la vânzare în secțiunea Resigilate, așa că impactul retururilor este de doar 0,1% din cifra de afaceri.

eMAG în alte țări

  • în Bulgaria înregistrează deja o comandă la fiecare 2 minute, vânzările au crescut de 5 ori, traficul pe site de 2,5 ori, au 60% cotă de piață
  • în Ungaria au 10% cotă de piață, au crescut acolo în 3 luni cât într-un an în Bulgaria
  • în octombrie 2014 vor intra în altă È›ară din regiuni, nu au dorit să anunÈ›e care (se zvoneÈ™te Serbia)
  • toate comenzile în BG È™i HU sunt livrate de la depozitul din România, în marea majoritate a cazurilor chiar a doua zi (în ciuda lipsei autostrăzilor spre Ungaria)

80% dintre clienții eMAG știu că pot deschide pachetul la livrare pentru a se asigura că marfa este funcțională, dar doar 10% se folosesc de acest drept. Este un semn de încredere în sistem.

15% dintre comenzi sunt plătite cu cardul, restul cash la livrare, transfer bancar și alte metode. Cash-ul ramburs este cel mai popular.

Financiar: pentru 2014 estimează o cifră de afaceri de 262 milioane euro, în creștere cu 40% (mult peste media pieței). Vor investi 11,5 milioane de euro precum vedeți în imaginea de mai jos și vor ajunge la 1000 de angajați.

    22 comentarii

  1. Uneori ai niste idei si puncte de vedere de prin alta realitate.
    In primul rand eMAG nu are banii si nici oamenii sa faca fata la brandurile actuale, produsele sunt listate incomplet, platile intarzie.
    In al doilea rand deja se aude cum producatori se delisteaza ei din proprie initiativa de la eMAG pentru ca le fac probleme cu preturile in Bulgaria, Ungaria.
    In al treilea rand va iesi scandal monstru cand romanii se vor prinde ca preturile la care vand eMAG-urile de Bulgaria sau cel de Ungaria sunt mai mici decat preturile pentru Romania. Pentru ca romanii sunt prosti si pentru ca se poate.
    Si daca Basescu l-a nominalizat direct pe Sebastian Ghita, fost actionar prin multe firme, ca fiind un mogul periculos, s-ar putea sa se rasfranga niste investigatii si prin eMAG, NOD si Flanco.
    Ceva fermenteaza prin zona asta…

      (Citează)

    • @Gaelex: ce spune DragoÈ™ este adevărat, eMAG a tras foarte mult în sus piaÈ›a ecommerce în România, i-a obiÈ™nuit pe oameni cu ideea că poti avea încredere în magazine, că merge să comanzi pe nevăzute etc. ÃŽn ultimii 2-3 ani nu cred că am mai cumpărat nimic IT&C din retailul tradiÈ›ional.

      Cât despre ce spuneai tu, eu cred că rezultatele se vor vedea de la sine. Tu poți spune că nu au bani (greu de crezut, au precizat că investițiile nu se fac prin credite de la bănci, ci din profit și din fondurile acționarilor), dar categoriile vor apărea, cifra de afaceri va crește, vor fi mai mulți angajați, vor cumpăra și mai mulți oameni. Poate nu realizezi ce înseamnă să ai mai multe comenzi pe minut doar în România.

      Din câte È™tiu, diverse branduri se mai ceartă cu eMAG pentru că da, uneori eMAG le vinde produsele la niÈ™te oferte foarte bune, practic în pierdere, È™i apoi alte magazine pretind acelaÈ™i drept sau se supără pentru că nu mai vând ele nimic în respectiva perioadă. Cum fraza cheie aici este “la niÈ™te oferte foarte bune”, personal nu mă interesează cât suferă producătorii, ci cât câștigă clienÈ›ii.

      Scandal monstru pentru că în alte țări este mai ieftin? Cui îi pasă? Nu te obligă nimeni să cumperi de la ei, dacă nu vrei, poÈ›i utiliza alt magazin. Dar apoi să nu vii pe altă parte È™i să spui “da bă, dar uite că emag are retur în 30 de zile inclusiv pentru persoane juridice, uite că vine curierul È™i-mi ia gratuit televizorul de acasă È™i-l duce la garanÈ›ie” È™amd.

        (Citează)

  2. @Gaelex – Ce-ai fumat ca vreau si eu :D
    Pot sa spuna multi vrute si nevrute, insa eMAG i-a tras pe toti ceilalti retaileri din online in sus, e un lider autentic si face ceea ce trebuie sa faca un lider: investeste si deschide noi oportunitati in piata, testeaza si croieste drumuri noi pe care altii sa vina. Bravo lor!

      (Citează)

  3. Da, e misto sa cumperi toate chestiile dintr-un singur loc. Sa nu mai fii nevoit sa cumperi lucruri de la magazine dubioase si sa te intrebi daca iti vine produsul sau nu. Dar, exista un mare dar. Cu cat emag se face mai mare, cu atat incepe sa prinda monopol. Care monopol nu e bun. Momentan e departe de monopol dar incet incer se indreapta spre reteta Amazon. Problema apare atunci cand Romania este prea mica pentru a avea 2 Amazon-uri. Astfel emag va dicta piata cum doreste muschiul lor ceea ce nu-i ok deloc. Chiar si acum diferenta dintre emag si urmatorul magazin ca vanzari este destul de mare.

      (Citează)

  4. Nu e chiar peste tot, orice produs, mai ieftin pe bg/hu:

    iPhone 5s:

    .hu -> 199900.00 huf = 2878.56 ron
    .bg -> 1199.99 bgn = 2726.38 ron
    .ro -> 2799.99 ron = 1232.84 bgn / 194941.46 huf

    — — — —

    Samsung 32F5500 80cm

    .hu -> 96900.00 huf = 1395.36 ron
    .bg -> 719.99 bgn = 1635.39 ron
    .ro -> 1529.99 ron = 673.50 bgn / 106540.39 huf

      (Citează)

  5. eMag chiar vrea sa ajunga la un alt nivel, sunt curios cum va arata campaniile cand va promova produsele alimentare, sau cum vor fi gandite newsletterele pentru produsele alimentare.

      (Citează)

    • Apropo, am întrebat ieri dacă eMAG intenÈ›ionează să lanseze È™i produse sub brand propriu, de exemplu tablete eMAG È™amd.

      Au spus că vor exista diverse produse mărunte marca eMAG, dar dacă e cazul de tablete și gadget-uri mai complexe, acestea trebuie să fie medium-level, nu entry-level, deoarece cele ieftine se strică mai des și nu vor să asocieze numele eMAG cu petarde ieftine.

      Mă gândeam apoi că și Amazon a făcut la fel. Când a scos gama Kindle, n-a făcut rabat la calitate.

        (Citează)

  6. Da, de asta produsele Serioux de la NOD sunt de cea mai buna calitate. Sa mai cautam staniol, c-a ramas marmota fara.
    Lasati-o cu serviciile eMAG, ce, in Bulgaria si Ungaria nu ofera aceleasi servicii? Servicii care sunt proaste, primesc mai repede comanda data pe Amazon UK decat cea de la eMAG.

    Imi place cand vorbesc personaje care sunt pe dinafara si isi dau cu parerea.

      (Citează)

    • @Gaelex: ca mai mereu, tu eÈ™ti pe dinafară. ÃŽn acest caz inclusiv la propriu, fiind în afara Bulgariei È™i Ungariei. Interesează-te întâi ce oferă pe acolo È™i vorbeÈ™te ulterior, nu-È›i mai da cu părerea la întâmplare È™i din ceea ce pare un fel de ură clasică pentru orice e românesc, care trebuie să fie È™i prost.

        (Citează)

  7. Eu cred ca ai o placere perversa in a-ti fi demonstrat ca nu ai dreptate:
    eMAG Bulgaria – 15 zile in care poti returna marfa daca te razgandesti, pick up & return gratuit pentru produsele defecte in garantie, verificare colet inainte de a plati
    eMAG Ungaria – idem si la fel ca la eMAG Bulgaria.
    Despre ce diferente vorbim, fata de eMAG Romania in afara de cele 15 zile?

    Acum cativa ani toata blogarimea era ocupata sa infiereze eMAG si reducerile false si stocurile fictive. Acum ca vi se arunca un piscot la evenimente si un program de afiliere, vai, ce minunat este eMAG. Eu nu uit nici cum au pus livrare in preajma Craciunului si cei care-au mers sa-si ridice produsele n-au gasit decat lumina stinsa, magazinul Bucur Obor inchis si frig.

    Ocazional si punctual eMAG poate avea preturi bune. Dar ca regula generala sunt scumpi fata de Romania nu doar fata de Amazon din UE, si mai si livreaza greu.

    Daca te referi cumva la faptul ca imi displac asa zisele produse romanesti din gama tabletelor si telefoanelor mobile rebranduite, sa-ti explic cam cum sta situatia. Un nene roman se duce la targuri internationale, CeBit, Computex, HK Spring Fair, sunt multe. Se scarpina el pe cap acolo si se uita la produsele expuse de chinezi. Gaseste unele care ii convin, ia sample-uri, testeaza si da drumul la comanda dupa lista partenerilor chinezi. De cat plateste, de atat are tableta sau telefonul. Singura contributie romaneasca este un manual de utilizare si cam atat, Android este deja tradus in romana si daca e nevoie iti dau 50 de produse chinezesti care-ti afiseaza limba romana intre alte zeci de limbi disponibile.
    Sau mai simplu spus, pentru ca strabunicii mei erau austrieci, si eu sunt austriac.

      (Citează)

  8. Păi de alea 15 zile vorbim atunci, nu?

    Știu cum se fac produsele “româneÈ™ti”, n-a ascuns nimeni asta, dar mă refeream la companii, nu la tablete. Eu cred că nu-È›i place nimic din ce-i românesc, de tot insiÈ™ti să demonstrezi că este È™i prost, deÈ™i nu te forÈ›ează nimeni să iei de acolo.

      (Citează)

  9. Fiecarea cu parerea lui si experienta lui de shopping online. Gaelex..degeaba incerci sa.ne impui..experientele tale poate proaste vizavi de emag (unlucky..cum zic englezii) sau ura ta fata de produsele romanesti..ca asa cum zicea si radu it’s only your choice..2 buy de la un magazin sau altul. Eu sincer cred ca peste ceva ani vor primii o oferta foarte serioasa de preluare de la amazon sau alt gigant..gen argos..cum e in uk.

      (Citează)

  10. Radu Apostolescu

    30/04/2014 la 4:15 PM

    Radu, nu-ti mai bate capul. Avem cativa anonimi care vaneaza si comenteaza in felul de mai sus absolut orice apare despre noi, oriunde ar aparea. E o investitie remarcabila, ma intreb cum se fac calculele. Cel de mai sus este un veteran, ne cunoastem ‘de-o viata’ :)

      (Citează)

  11. Sa o luam pe rand.
    Serviciile sunt identice, mai putin diferenta de 15 zile, care este doar din pix. De ce ar fi costurile altele cand diferenta este infima? Ar mai fi si faptul ca te-ai aruncat cu niste afirmatii fara sa te fi documentat in timp ce eu in mod evident nu emit niste pareri lipsite de fundament.
    Sunt mai pretentios cand e vorba de a califica ceva intre prost sau bun. Iar in Romania se face treaba prost. Vrei sa iti dau exemplu de 2 laptopuri pe eMAG, identice in mai putin dimensiunea ecranului la specificatii si totusi listate total alandala? Sau exemplu de produse mai ieftine pe PCGarage?

    Parerea mea este ca eMAG mai are MULT pana sa poata emita pretentia de Amazon de Romania cum viseaza ei, si asta nu se va face prin comunicate de presa si listat mancare pentru caini sau haine.

    Interventia d-nului Apostolescu nu adreseaza nici una din remarcile mele, se refera doar la persoana mea. In consecinta poate fi sarita pentru ca nu se refera la subiectul discutiei mai ales ca nu vaneaza nimeni in mod deosebit eMAG-ul. Pentru mine nu exista ca magazin, mi-am mutat achizitiile pe Amazon, eBay si altele. Imi place in schimb sa corectez unele afirmatii si sa aduc alt punct de vedere.

      (Citează)

  12. Si eu cred ca la un moment dat vor fi preluati de Amazon si nu cred ca mai este mult pana atunci. Cifra de afaceri anuntata de emag pe 2014 este in crestere cu aproape 40% fata de anul trecut. Asta spune tot despre business-ul lor.
    Din cate stiu se pare ca in curand vor intra si pe piata alimentelor.

      (Citează)

  13. Apropo de articolele sportive, la cele pentru ciclism, au niste preturi infecte, adica foarte foarte mari, cred ca nu si-au gasit inca furnizori cum trebuie..

      (Citează)

  14. Eu cred ca preturile sunt destul de acceptabile in comparatie cu restul articolelor sportive.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus