un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Ce anvelope de iarnă să iau?

18 Oct 2012  ·

AUTO  ·

73 comentarii

Anul acesta am nevoie de nişte anvelope noi de iarnă şi, întrucât nu mă pricep foarte bine, hai să discutăm un pic subiectul.

Am avut până acum unele Dunlop şi s-au comportat excelent. Le-am folosit prin nămeţi în care vecini de-ai mei cu maşini mai puternice nu se descurcau la fel de bine. Aş merge oricând pe Dunlop, dar şi pe alte branduri mari gen Michelin / Bridgestone / Pirelli / Goodyear. Problema este ca o anvelopă 205/55/R16 costă de rupe, iar eu nu merg atât de mult cu maşina.

E vreun secret pe care nu-l ştiu eu? Vreun loc de unde le poţi cumpăra mai ieftin? În alţi ani supravegheam ofertele NOR Auto, că aveau discount-uri bune la Michelin, dar în primăvară o astfel de ofertă pe hârtie s-a dovedit a fi ţeapă în practică (la modul “discount 40%” scris în catalog, iar la cumpărare mi se zice “ah, e discount-ul pe care-l avem faţă de preţul de listă al Michelin, nu faţă de preţurile noastre obişnuite”).

De asemenea, am avut un Logan cu anvelope Vredstein şi am fost foarte mulţumit de ele. Iarna trecută n-am avut nici o problemă inclusiv pe străzile necurăţate, în timp ce Fordul cu Dunlop-uri tocite abia făcea faţă. Ce părere aveţi despre Vredestein? Sunt alte mărci mai puţin ştiute care sunt însă foarte recomandate?

Update:
Carrefour are Pirelli și Dunlop (la care nu aveau prețuri și nu erau în raft), în rest Minerva, Sava și Debica.

Metro Băneasa, unde am ajuns, are oferte bunicele la niște Bridgestone și Pirelli, dar nu la dimensiunile pe care le caut eu. In rest Debica, Sava și reșapate H.H.

    73 comentarii

  1. eu am aceleaşi dimensiuni şi am continental contiwinter contact şi merg foarte bine şi după 4 ani.

      (Citează)

  2. Da-mi un mail pe cartus06@yahoo.com sa iti las o oferta

      (Citează)

  3. La mine pe Ford stau anvelope de vară pe 205/55/16 însă de iarnă am hotărât să-mi iau 195/65/15. Cică e mai bine iarna mai înguste și cu talonul mai mare. Pe lângă asta îs și mai ieftine cu 1-2 mil decât cele pe 205/55/16.
    Ceea ce ține de preț, am prins o ofertă bună la Metro. Am luat niște Pirelli Carving Edge (pe la review-uri se comportau bine, erau mereu printre primele în top-uri, dar și cineva de la o vulcanizare mă sfătuise că-s bune) la prețu fără TVA. Costau undeva 300 lei și eu am dat credcă 238 pe unul. Am economisit vreo 2mil. Pe lângă asta, în ofertă mai intra și montatul+echilibratul gratis. Ah, da, și un lichid de parbriz cadou :)

      (Citează)

    • @Sergiu: da, dar banuiesc ca-ti trebuie si jante de alta dimensiune si nu m-as duce asa departe. Nu mi se pare ca merita o pereche de jante, isi scot banii abia in vreo 4 ani de schimbari “fara jante” din diferenta de tarif.
      Am retinut insa ce-ai zis de Metro, buna idee, o sa arunc un ochi si la alte hipermarketuri.

        (Citează)

  4. vezi ca conteaza si modelul, Good Year are vreo 3 modele de iarna, preturi diferite.

    Si Continental sunt ok. Vezi si Nokian, sunt facute de finlandezi (or fi stiind ei cate ceva despre zapada).

    http://www.cauciucuridirect.ro/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=38987547.139.18285&typ=D-114980&ranzahl=4&Breite=205&Quer=55&Felge=16&Speed=H&weiter=40&kategorie=6&Ang_pro_Seite=20&Transport=P&dsco=139&sowigan=Wi

    vezi si testele si etichetele (astea noi de-s obligatorii acuma).

      (Citează)

    • @add: asa, de Nokian mai auzisem de bine, dar nu mai stiam numele. O sa caut, dar par si mai rari prin oferte decat Vredstein.
      Le voi lua pe alea mai ieftine, ca nu ma intereseaza indicele de viteza. Nu trec de 180 iarna :P

        (Citează)

  5. eu am 185 cu 60 R15 si am cautat in prostie iarna trecuta. aveam doar optiuni gen pirelli (la vreo 400 de lei anvelopa), pentru ca m-am trezit foarte tarziu.

    pana la urma am gasit niste anvelope Kormoran de care sunt foarte multumit. nu le-am mai dat jos peste vara, n-am mers decat prin oras cu ele, destul de putin, iar in momentul asta sunt intr-o stare excelenta. la modul ca inca mai au tepii aia pe alocuri.

    vreo 200 de lei am dat pe bucata. sunt un brand al Michelin ceva mai ieftin.

      (Citează)

    • @hoinaru: toti sunt un brand al lui Michelin sau Continental sau altii mari, ca nu mai sunt asa multi “independenti” pe piata. Sau asta spun vanzatorii. Insa cred ca sunt diferente la calitate.
      Nu faci bine ca le lasi pe cele de iarna pe timp de vara, nu au aceleasi proprietati si le tocesti repede si cred ca nici nu franezi la fel de eficient.

        (Citează)

  6. Vezi aici: http://www.anvelopejantepromotii.ro/produse.php?cat=turisme&scat=iarna&l=205&h=55&d=16 (cred ca au printre cele mai bune preturi si transport gratuit la patru anvelope achizitionate)

    Dunlop, GY si Nokian ar fi si alegerea mea iar daca nu sunt bani si/sau se circula putin merge si un Debica sau Sava.

      (Citează)

    • OK, maine ma duc la Salonul Auto. Vad ca e ceva interes pentru anvelope, asa ca voi aduna niste oferte de acolo si le public pe cele interesante.

      Pe langa site-urile pe care mi le-ati zis voi, mi-a fost aratat si http://anvelope.auto.ro/ unde am inteles ca ar livra gratuit inclusiv 1 sau 2 bucati. Inca n-am cercetat cu atentie. Ma intereseaza totusi si montarea gratuita, ca sa nu mai dau alti 100 de lei pe asta.

        (Citează)

    • @grecu: as vrea sa iau ceva mai smecher pentru ca le-as schimba mai rar.
      Calculul e de forma: dau 1000 lei acum si ma tin 2 ani sau 1500 lei acum si ma tin 4 ani.

        (Citează)

  7. Cred ca brandul nu conteaza atat de mult, daca e brand (si nu resapate sau Xixuan Tires). Adica, sunt OK si Michelin, Vredestein, Good Year, dar si Fulda sau Debica. Mai ales ca sunt puse pe o masina normala, condusa normal. Iar cel mai ieftin Michelin nu este cu (probabil aproape) nimic mai bun decat o Fulda.

      (Citează)

  8. Ia-ti Nokian

      (Citează)

  9. Ei bine, pentru ca s-a apropiat perioada in care trebuie puse anvelopele de iarna, preturile au crescut, deci te vor costa ceva anvelopele.
    Eu am avut GoodYear de iarna, au fost foarte ok, m-am descurcat si la munte, unde altii cu alte masini s-au dat batuti (n-am SUV). Pe alta masina am avut Continental si s-au descurcat la fel de bine iarna. Sunt de parere ca daca cumperi o marca cunoscuta (excludem Matador si altele, care nu degeaba sunt ieftine) nu vei avea probleme, diferentele fiind destul de mici incat sa nu le bagi in seama.

      (Citează)

    • @Sabotor: asa zic si eu, de asta as vrea ceva cunoscut (dar ieftin), sau Vredstein pe care le-am avut si au mers bine. Probabil ca merg si altele bine, dar daca nu le-am putut testa, nu ma bag.

        (Citează)

  10. și eu sunt în căutare, aceeași dimensiuni pt vară, dar pt iarnă am jenți pt 195/65/r15.

    Am avut pe altă mașină Michelin Energy Saver – și mi se pare că am reușit acolo să-mi scadă consumul. Eu după astea mă uitam.

      (Citează)

    • @Ariel: sigur? N-am crezut nicidata in gama Energy Saver. Mi-am luat Michelin de vara si cele Energy Saver erau cu vreo 50% mai scumpe, ca am intrebat. Consumul scade cu vreo 5% fata de cel actual, asa ca mi-as fi recuperat banii in mult, mult timp. Ah, daca mergi toata ziua la drum prin tara, poate merita.

        (Citează)

  11. Eu am avut Nokian pe masina si au fost excelente, iar cand le-am schimbat mi-am luat niste Debica pt iarna si s-a simtit diferenta, mergeau mai prost decat Nokianurile tocite. Cand am avut nevoie de cauciucuri am apelat la magazinul asta, gasit de mine pe forumul Volvo http://www.dealeranvelope.ro.

      (Citează)

  12. Bogdan Sultana

    18/10/2012 la 3:37 PM

    Uite-te pe http://www.adac.de cu google translate (or not, dacă şprahăn-zi-doici) si cauta teste cauciucuri. Eu as avea mai mare incredere in testul ADAC decat in sfaturile comentatorilor.
    Better yet, daca-l vrei deja tradus si bagat in Excel color-coded, da-mi un mail si ti-l trimit. Am pentru 196/65 R15 si 165/70 R14. Banuiesc ca-ti trebuie ala de R15.

      (Citează)

  13. Văd că deja s-au făcut recomandări pentru două site-uri OK: anvelopejantepromotii.ro şi dealeranvelope.ro. AM cumpărat şi eu de la amândouă şi sunt OK, au cele mai mici preţuri (cel puţin pe ce am căutat eu).

    Acum, depinde foarte mult de planul tău pe termen lung. Dacă mai ţii maşina 3-4 ani, este mai bine să iei un set premium (Dunlop, de preferat). Dacă te gândeşti să o mai ţii 1-2 ani, poţi merge pe categoria buget, unde recomand Debica (deşi comportamentul cauciucului depinde foarte mult de dimensiune şi nişte cauciucuri bune pe o dimensiune pot fi jalnice pe una mai mare/mică).
    Orice cauciuc nou ar trebui să fie OK cel puţin două ierni şi vreo 10.000 km. Cu rare excepţii, zăpada nu stă foarte mult pe străzile noastre, ceva mai mult pe aleile dintre blocuri, deci n-ar trebui să ai probleme.

      (Citează)

    • @Cristian: vreau sa iau premium, dar vanzarea de anvelope este un domeniu in care preturile variaza foarte mult. De fapt eu caut sfaturi despre unde as putea gasi cat mai ieftin.

        (Citează)

  14. Eu nu mai stiu marca, stiu doar ca m-am uitat sa fie 4 season sau all season… In Romania e vreo problema daca folosesti tipul asta de cauciuc?

      (Citează)

    • @Nic: pot sa fie “all season” sau “testoasele ninja” ca marca, important este ce spune legea si legea spune urmatoarele:
      – esti obligat sa conduci pe drumurile acoperite cu polei sau zapada cu anvelope de iarna, altfel se lasa cu amenda/bataie/retinerea talonului si mi se pare ca si asigurarile nu te mai despagubesc
      – legea nu face referire la un interval de timp. 1 noiembrie este o data psihologia, dar in realitate daca ninge in august si tu nu ai rotile de iarna pe un astfel de drum, este contraventie. De exemplu prin Aprilie inca mai e zapada pe la munte, asa ca atentie cand le schimbi la loc.

      Referitor la ce inseamna “anvelope de iarna”, ordonanta 5/2011 de fapt mentioneaza urmatoarele:
      6. anvelope de iarnă – anvelope omologate conform Directivei 92/23/CE a Consiliului din 31 martie 1992 privind pneurile autovehiculelor şi ale remorcilor acestora, precum şi montarea lor, Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizaţiei Naţiunilor Unite (CEE-ONU) nr. 30 sau Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizaţiei Naţiunilor Unite CEE-ONU nr. 54, după caz.

      Buuun… ce zic directivele respective?
      O poti gasi pe prima pe site-ul http://www.politiarutiera.ro/index.php?option=com_taxonomy&tag=Directiva%2092/23/CE&view=tag
      unde zice ca pneurile de zapada sunt inscriptionate cu M+S, M.S. sau M&S (mud, snow). Mai sunt si alte caracteristici necesare, precum diametre, adancituri etc, dar acestea sunt greu de verificat vizual si cu siguranta politistul care te amendeaza nu are competenta sa o faca. El se uita doar la inscriptia M + S

      Despre all-seasons sta scris pe acel site (nu este unul oficial, in ciuda domeniului, dar au compilat niste informatii din itnerviuri)

      Având în vedere discuţiile în jurul anvelopelor all-season atât din Ministerul Transporturilor cât şi din Parlament, s-a concluzionat că şi acestea vor fi luate în calcul, dar numai în cazul în care sunt incripţionate M plus S, iar RAR a revenit asupra primului comunicat, cu o completare. Dacă anvelopele all-season nu vor prezenta acest marcaj, atunci anvelopele all season vor fi asimilate celor de vară şi implicit conducătorul automobilului va fi sancţionat în cazul în care va rula pe un drum acoperit cu gheaţă sau zăpadă. Miza acestei modificări reprezintă o piaţă de aproape 700 mil. euro.

      Potrivit oficialilor RAR din punct de vedere tehnnic anvelopa “all season” nu este recomandată pentru utilizarea pe tot parcursul anului în ţări cu o climă precum cea a României, în condiţiile în care la noi temperaturile scad şi la mai puţin de -20 de grade Celsius.

        (Citează)

  15. – all season nu-s bune nici iarna nici vara.
    – caucioacele nu le iei sa mergi pe zapada (o sa observi ca mergi foarte putin pe zapada) ci pentru carosabil rece, polei…
    – nu tre sa te zgarcesti la cauciucuri, recuperezi diferenta din carburantul economisit si din fransiza la casco.
    – inainte cu cateva zile sa intre in vigoare legea aia cu cauciucurile obligatorii nu e chiar pont sa cumperi. ~ 500 ron vad ca e o anvelopa buna la dimensiunile alea

      (Citează)

  16. Bogdan Sultana nu poti face public fisierul ala XLS pentru pentru 195/65 R15 ?

      (Citează)

  17. Bogdan Sultana

    18/10/2012 la 4:13 PM

    Try this:
    https://www.dropbox.com/s/3zt0zt1tbw25ll6/cauciucuri_iarna.xlsx

    Sa-mi spuneti daca se poate downloada. Si tineti minte: verde-i de bine, rosu-i de rau (color code) :)

      (Citează)

  18. mersi, merge downloadat.

    De vredestein citisem pe club ford ca-s bune. NU le-am prea gasit la noi.

      (Citează)

  19. Esti enervant si nu prea imi placi asa ca iti recomand Debica.

      (Citează)

  20. Nokian. De departe cel mai bun raport pret-calitate-performanta pt o anvelopa de iarna. Vezi http://www.marso.ro

      (Citează)

  21. Sincer după 5 ierni cu niște anvelope de iarnă no name no face no number nu pot decât să le recomand : toyo și hankook.

    Eu am 2 toyo și 2 hankook și n-am avut probleme nici în țară nici prin troienele bucureștene de anul trecut(când iarna a fost crâncenă).

    Ce este de reținut este că iarna nu faci “performanță” ci doar vrei să ajungi întreg la destinație.

    Pentru asta poți să iei orice anvelopă de iarnă.

    Brandul contează cel mai mult la anvelopele de vară.

      (Citează)

    • @Alexandru: dude, Toyo si Hankook sunt din alea de tuning, n-ai jucat NFS? :P
      Tocmai pentru a ajunge intreg la destinatie vreau unele bune. Si ca sa nu ma chinui sa scot masina de pe gheata sau din zapada, ca iarna trecuta am dat la lopata o gramada pentru Ford, in timp ce cu Loganul zici ca eram pe uscat in fix acelasi loc (la propriu, in acelasi loc, ca faceam rocada in parcare).

        (Citează)

  22. LOL, toyo noname. Si Hankook…

    Cineva mai sus a spus ca se recomanda roti mai inguste pe zapada. Da, de aia snowmobilele au roti de bicicleta.

      (Citează)

  23. Eu zic sa mergi tot pe Dunlop.

      (Citează)

  24. Bogdan Sultana

    18/10/2012 la 6:23 PM

    @alexandrusavu: Distantele de franare pot sa varieze dramatic de la un model la altul. Dramatic din toate punctele de vedere, cateodata. Diferenta asta se vede in situatii critice – e alegerea fiecaruia daca-si asuma sau nu riscul. E aceeasi poveste cu a cumpara un Logan (3 stele) vs o masina de 5 stele euroncap: o diferenta de care nu beneficiezi decat o data, in unele situatii, ce-i drept, rare.
    Si, ca sa te scutesc de replica “dar eu merg foarte incet si atent iarna” – trebuie sa te anunt ca esti dependent de toti ceilalti “participanti la trafic”.
    De acord, nu exista buget pentru cauciucuri scumpe, dar hai sa fim macar realisti, adica sa fim constienti de diferentele dintre produse. Pentru asta exista testul ADAC. Si nemtii, in general. :D

      (Citează)

  25. Daca esti interesat de anvelope Michelin, cumpara direct de la sursa: http://www.euromaster.ro/contact.htm ,cere oferta apoi poti renegocia pretul.

      (Citează)

  26. radu, n-am, dar decât să iau unele ieftine şi să mă ţină 2 ani, mai bine unele mai bunicele care ţin 4-5 ani. la fel şi cu alea de vară, le-am luat anul trecut pe vremea asta, la ofertă.

      (Citează)

  27. Mergi linistit pe Dunlop winter sport 3d sau vredestein eu sunt foarte multumit de ele.

      (Citează)

  28. @nwradu – iarna trecută am mers aproape zi de zi cu mașina. Mai puțin când n-a vrut vanghelie să dezăpesească strada unde parcam.

    Ca să nu mai zic că am fost și pe la munte și prin țară și nu m-am făcut de rușine.

    Dar dacă tu vrei să dai cu 300 ron mai mult pe anvelope, nu te lua după mine.

      (Citează)

  29. Gasesti in numarul de azi al AutoBild un test preliminar pentru anvelope de iarna. In numarul urmator va fi testul final.Nu am revista acum la mine.
    Daca doresti, iti pot atasa un scan maine.

      (Citează)

  30. Vredestein sunt foarte bune . 2009/2010 au fost campioni pe segmentul de iarna daca nu ma insel. Eu am Quatrac 3 si sunt multumit.
    Michelin e scump..

      (Citează)

  31. @Bogdan Sultana, multumim ptr. xls

    @Alexandru Savu … LOL ! Astea nu merg puse decat pe o masina no-name gen … Mercedes ?!

      (Citează)

  32. @nwradu ref la Michelin Energy Saver, cu cauciucuri de vara (4 buc) pe un Fiesta, consumul a scăzut. Îmi țineam evidența la plinuri si kilometri.

    – pentru 195/65/15 mă orientasem spre Vredestein, aproape că dadusem comanda. Ma luasem dupa excelul pus la dispozitie de Bogdan Sultana unde e evidențiat Vredestein Sportrac 3 ce apare cu un indice consum de 2.4 si uzura 1.5
    De pe site-ul ADAC (a se intra cu chrome, ca traduce imediat in EN) http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2011_Winterreifen_Test_195_65_R15.aspx găsesc în comparație Vredestein Snowtrac 3 cu ambii indici 2.3
    Încă mai analizez informațiile, mă interesează mai mult consumul.

    – pentru 205/55/16 dati un ochi aici http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2011-Auto-Zeitung-Winter-Tyre-Test.htm

      (Citează)

  33. Nokian, Dunlop. Nu Michelin…

      (Citează)

  34. off: Daniel e prost.

    on: Foarte multumit de Dunlop Sport 3D si GoodYear UltraGrip8 pe masina proprie. Am mai mers destul de mult cu alte masini cu Michelin Alpin si Vredestein NuMaiStiuCeModel

      (Citează)

  35. dunlop winter sports 3d au fost cele mai bune cauciucuri de iarna pe care le-am avut. acum am debica frigo si sunt f multumit de ele

      (Citează)

  36. @Ariel
    cu cat a scazut consumul?

      (Citează)

  37. @Sabotor

    în cazul meu cu Fiesta, benzină, condus în ofara orașelor mai sportiv eram în jur de 6,8%-7%, de obicei la drum lung. Dacă prindem și urban bătea înspre 8%.

    După schimbat anvelope cu Michellin Energy Saver 175/65/R14 de vară, am fost chiar atent la consum (plin vs km nu computer de bord) și la aceleași drumuri lungi și același stil de condus – ajunsesem la 6,2%. După o vreme când am început să cunosc ce poate mașina și să conduc mai eficient am scos și 5,9% pe drumuri repetate BV-Otopeni. În cazul meu se meritase, bagăm mulți kilometri.

    Dacă verifici în testele de la ADAC sau in XLSul postat pe dropbox si acolo e evidențiat consumul mai mic la anvelopele astea pentru carburant. Evident, contează si diametrul roții dar se poate.

      (Citează)

  38. OMG WTF nu pot sa cred!

    Vredestein nu e in categoria verde? Dar sunt atat de multi care spun ca sunt cele mai bune!?!

    Kormoran Snowpro (Kormoran, ca si BFGoodrich, Kleber, Riken, Uniroyal tin de Michelin, deci sunt probabil cam ca Alpin A4.. :P) in categoria rosie? Dar sunt atat de multi care spun ca sunt geniale!

    P.S. Primele mele anvelope de iarna au fost Kormoran (acum cativa ani buni) si am fost f. multumit de ele, asta pana sa folosesc Dunlop, Good Year si Michelin.

      (Citează)

  39. după lungi căutări și studii am produs asta – http://www.crossfire.ro/2012/10/ghid-alegere-corecta-anvelope-iarna-cauciucuri/

    Am găsit resurse complete, incluse mai sus, care m-au făcut sa-mi schimb părerea și m-au ajutat să dau banii exact pe am considerat că e conform cu cerințele mele. Am găsit în format complet testele de la AutoBild și AutoZeitung, însă pentru mine ADAC rullz.

    @Radu – Am discutat ieri si azi cu mai multi furnizori. 1 Janta de tabla R15 e 220 – 250 lei. Diferenta de pret intre o anvelopă 205/55 R16 si 195/65 R15 pe marca premium Continental TS830 e vreo 180 lei (580 vs 400). Eu zic că se merită. Prin Germania am văzut multe masini iarna care aveau jante de tablă fără capace.

      (Citează)

    • Esti convins ca-s mai bune anvelopele mai putin late? Iarna de obicei lumea le mai dezumfla tocmai pentru a avea amprenta pe sol mai mare, de ce ai vrea unele mai inguste? Mai ales ca la cele de iarna o anvelopa mai lata inseamna un profil mai complex, care face fata mai bine tuturor situatiilor posibile?

        (Citează)

  40. Off: @Florin, mama ta are ceapa?

      (Citează)

  41. Compozitia anvelopei iarna se rigidizeaza si atunci se lasa o presiune mai mica daca anvelopa nu este de calitate.
    Iarna se recomanda o anvelopa cu latimea mai mica pentru a micsora sansele sa se afunde in zapada.

      (Citează)

  42. @Alex

    LOL! Ia încearcă tu să afunzi un cuţit in zăpadă pe grosimea lui (tăişul) şi o dată pe lăţime. Care o fi mai dificilă?

      (Citează)

  43. Cum ziceai mai sus, intervin multi factori în a determina care e cea mai bună anvelopă de drum iarna deoarece trebuie luați în calcul multi factori precum acoperirea soșelei: zăpadă, gheață, polei, mâzgă, frig + drum uscat. Atât vara cât și iarna se apelează la un compromis – anvelopa care are cele mai multe plusuri, însă are și minus-uri.

    Iarna, cazurile ideale, luate individual sunt:
    – zăpadă – pentru uz urban – anvelope înguste, ca să taie zăpadă și să ajunga la asfalt;
    – zăpadă – pentru uz offroad (monster truck)- anvelope cât mai late, ca să nu permită mașinii să se afunde;
    – gheață (full gheață, ca pe patinoar) – anvelope cu crampoane;
    – polei (peliculă gheață) – aici nu sunt convins 100% care-i optimul. La cât de curate sunt drumurile la noi, e mai probabil să dai de mâzgă;
    – mâzga (peliculă noroi aproape de îngheț) – Are loc un efect similar cu acvaplanare – care e direct proporțională cu lățimea anvelopei. Mai îngust : mai bine;
    – dum uscat (100%), dar temperaturi joase de iarnă – anvelope late. Pe același principiu pentru care se aleg și vara astea late: suprafață de contact mai mare cu șoseaua > stabilitate/aderență maximă.

    Acum care-i soluția optimă pentru un mix de situații ca mai sus ? Eu zic că tot cele înguste, însă trebuie analizat fiecare caz în parte. Argumente pentru cele înguste:
    1) la raliuri pe zăpadă/iarnă, gen WRC, folosesc anvelope înguste față de macadam;
    2) la mine, Ford Cmax, aveam trecut in CIV cele de M&S mai înguste. Link: http://i49.tinypic.com/2ir9bep.jpg În talonul nemțesc al mașinii era trecut la fel.
    3) un amic cu Skoda Superb, anul trecut s-a dus la reprezentață și i-a întrebat ce să pună pentru iarnă. În cazul lui au fost tot anvelope mai înguste + jante de tablă noi. (Evident adaosul e în funcție de vânzări, soluția propusă costa mai puțin decât anvelopele late, varianta de M&S);
    4) la nemți, prin Bavaria, marea majoritatea întâlnită de mine schimbă iarna pe jante de tablă + cauciucuri înguste. Jantele bengoase de aluminiu le pun la păstrare; Chiar li se rupe de cum arată mașina, și nu-și pun nici capace.

    Diferențe mari pt 10mm diferență la lățime (195 vs 205), ~5%, nu văd să fie, oricare variantă ai alege. La diferențe de lățimi mari, poți avea un comportament diferit al mașinii (175 vs 225.. etc)

      (Citează)

  44. De un an am trecut si eu pentru iarna de la 205/55 R16 la 195/65 R15 iar pentru cele din urma am luat jante de tabla exact cu diferenta de bani de la anvelope.
    Cred ca se pastreaza mai bine anvelopele nefolosite stand pe janta (le-am luat un suport), e mai bine si mai ieftin sa nu le tot pun si scot de pe jante de 2 ori pe an.
    In legatura cu latimea anvelopei: “A smaller and narrower tire has better grip and performance in snow or ice. This is both because the smaller tire cuts through snow more effectively, and because the weight of the car is pressing on a more focused set of contact patches.”

      (Citează)

  45. Asa e, insa acolo e vorba de un comparativ, adica toate sunt testate in aceleasi conditii. Desi pot exista exceptii, in conditii usor modificate raportul intre ele e probabil acelasi, desi cifrele vor fi diferite.

    Experientele individuale nu au nici o relevanta in marea masa a produselor, fiindca nu exista nici o comparatie. Gigel are X si zice ca e buna, Cornel are Y si zice ca e buna, Margaritel are Z si zice ca e buna. Fiecare separat.
    Dar daca pui X langa Y si Z, si constati ca prin comparatie diferentele intre ele sunt mari, e clar ca nu toate sunt “bune”.

    Rezultatele si clasamentul unui test sunt bineinteles dependente de metodologia de testare si de importanta fiecarui test in parte. Din pacate nu inteleg total ce scrie in testul ADAC. Dupa traducere pare ca juamatate din nota e dat de comportarea pe ud (30%) si zapada ( 15%)

    La AutoBild testele lor au componenta initiala eliminatorie a franarii pe umed/zapada, si apoi clasificarea celor calificati dupa performantele in celelalte probe ( rezultatele finale o sa fie in numarul de pe 31 octombrie).
    Apropo, testul e facut in Germania , doar preluat de publicatia romana.

    Si Auto,Motro& Sport testeaza anvelope de iarna, o sa vad daca apare ceva in numarul urmator.

      (Citează)

  46. Zapada e 20% mai sus.

    Testul comparativ din AutoBild e doar o idee. Si inca nu e gata.

      (Citează)

    • Am fost prin magazinele Carrefour si Metro, am updatat postul cu niste preturi. Slabute ofertele, prea scumpe sau nimic interesant.

      Am fost si la Savhor, distribuitor autorizat Vredestein. 432 lei anvelopa 205/55/R16, prea mult.

        (Citează)

  47. recomand conti wintercontact ts850

    480lei/buc de aici http://www.anvelonet.ro/produs/anvelopa/continental/ts%20850/205/55R16%2091H/anvelopadeiarna/?id=20555R16HTS85

    am tot mondeo mk3, cu 205 55 16

    m-am docum destul pe testele nemtesti si la astea am ajuns

    ptr aprofundari : http://www.testberichte.de/p/continental-tests/wintercontact-ts-850-205-55-r16-h-testbericht.html

    si aici http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Continental/WinterContact-TS-850.htm

    a castigat toate testele importante din 2012 dupa cum se poate vedea acolo… adaugand la asta faptul ca e un cauciuc nou (astea luate de mine au DOT 3012, deci produse in sapt 30 din 2012… cred ca merita recomandate)

      (Citează)

  48. recomand conti wintercontact ts850

    480lei/buc de aici http://www.anvelonet.ro/produs/anvelopa/continental/ts%20850/205/55R16%2091H/anvelopadeiarna/?id=20555R16HTS85

    am tot mondeo mk3, cu 205 55 162

    m-am docum destul pe testele nemtesti si la astea am ajuns

    ptr aprofundari : http://www.testberichte.de/p/continental-tests/wintercontact-ts-850-205-55-r16-h-testbericht.html

    si aici http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Continental/WinterContact-TS-850.htm

    a castigat toate testele importante din 2012 dupa cum se poate vedea acolo… adaugand la asta faptul ca e un cauciuc nou (astea luate de mine au DOT 3012, deci produse in sapt 30 din 2012… cred ca merita recomandate)

      (Citează)

  49. si testele finale din autobild si ams Ro 2012
    http://www.filehost.ro/28992656/AMS_AutoBild_teste_anvelope_2012_zip/

      (Citează)

  50. Cred ca pana la urma orice tip de anvelopa din clasa premium sau din clasa de mijloc alegi o sa fie potrivita si sigur isi va face treaba in condiditii de iarna. Daca vrei sa ai doua seturi de roti te sfatuiesc sa iei jante pe 15″ de tabla si anvelope 195/65 R15, s-ar putea sa fie mai ieftin in timp (nu mai trebuie sa schimbi anvelope de pe janta ceea ce implica costuri – de doua ori pe an). Pe 15″ exista o anvelopa cu aceeasi latime a benzii de rulare 205/60 R15 care este echivalenta, dar este mai scumpa decat 195/65 R15. In cazul meu, am reusit sa gasesc un set de jante de tabla second hand si le-am echipat cu anvelope de iarna.

      (Citează)

  51. Sustin ideea lui Mihai

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus