un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

5 sfaturi bune către agenții pentru evenimente mai reușite

5 Oct 2012  ·

GÂNDURI  ·

19 comentarii

Merg la multe lansări şi evenimente, cred că-i clar asta. Fără a părea arogant, ba chiar cu cele mai bune intenţii, iată câteva sfaturi pentru cei ce le organizează, sfaturi menite a asigura o experienţă mai plăcută pentru bloggerii participanţi.

1. Lumină puternică. Indiferent dacă lansezi un produs sau un serviciu, lumina este esenţială astfel încât participanţii să poată trage fotografii bune.

Nu vreau să aduc cu mine 4 kg de DSLR de top, trepied, lumini şi flash pentru a face câteva fotografii. Un iluminat corespunzător în sală v-ar asigura chiar vouă o prezentare mai bună pe blogul meu, iar în lipsa acestuia măcar nişte spoturi luminoase puse pe produse ar fi un avantaj uriaş.

Aş avea de dat multe exemple negative aici, nici nu mai intru în subiect, deşi este suficient de important încât l-am pus primul. Vreau doar să mai spun, “fotografiistic” vorbind, că flash-ul nu pune bine în evidenţă nici un produs sau persoană.

2. Wireless gratuit. Dacă tot chemi bloggeri, profită de faptul că aceştia par a avea un smartphone lipit permanent de mână şi au tendinţa să dea pe Twitter tot ce aud.

Nu e vorba de zgârcenia de a consuma nişte MB din traficul 3G inclus, dar de multe ori evenimentele se desfăşoară în nişte săli sau localuri care par fi de fapt peşteri Amish, în sensul că nimic tehnologic nu funcţionează acolo. Când văd că abia prind un GPRS şi că reţeaua e aglomerată, ce să fac?

Culmea, problema este şi la locaţiile de lux. Mult noroc cu wireless-ul la Marriott sau Intercontinental. Ţin minte că am rămas uimit la Webstock de faptul că reţeaua wireless adusă de Vodafone a suportat 500 de invitaţi fără probleme sau la Ford #GoFurther unde vreo 2000 de oameni n-au avut probleme, dar în rest nu ţin minte să fi mers altceva la fel de bine.

3. Să fim digitali. Mereu primesc un teanc de comunicate de presă, deşi de cele mai multe ori este şi un stick ataşat acestora. Hai să renunţăm la irosirea hârtiei şi să păstrăm doar stickul de memorie, că doar suntem în IT toţi.

Și întrucât nu vreau zeci de stickuri acasă, propun să vin cu al meu pentru a primi fișierele.

4. Mai multe produse disponibile. Se face aglomeraţie în jurul lor, nu poţi face o fotografie fără trei mâini si 200 de amprente pe produs, nu poţi avea mai mult de 10 secunde pentru a ţine în mână ceva ce tocmai s-a lansat.

De asemenea, unele produse sunt prinse de mese, ca în magazine. WTF? Despre disponibilitatea produselor pentru dat la teste nici nu mai zic, e alt subiect acolo.

5. Evenimente multiple la aceeaşi oră. Mi s-a întâmplat de câteva ori să fie două-trei lansări la aceeaşi oră şi atunci să mă duc acolo unde am confirmat prima oară.

Cred că agenţiile ar putea discuta un pic între ele, ar putea face un calendar comun pe Google, unde să înscrie evenimentele viitoare încă din momentul când se apucă să le planifice. Nu e ceva confidenţial, toată lumea ştie ce şi cum se va lansa. Îţi faci singur un defavor dacă tot publicul este la alt eveniment şi ai cheltuit cu închirierea sălii, vorbitori, mâncare şi băutură pentru cei 3-4 inşi care îşi fac apariţia.

BONUS:
Stabilește și comunică un #hashtag oficial. Sunt acum la Maguay NTFD, după cum vă spuneam. Care o fi hashtag-ul? #ntfd? #ntfd10? #ntfd2012? Stabilește-l chiar tu și afișează-l la intrarea in sală pe o hârtie și gata.

Nu stiu dacă ați observat că la televiziunile americane apare permanent un hashtag în timpul serialelor sau emisiunilor. Ei încurajează acest tip de comunicare și o propun direct.

Lumină normală, albă. La Maguay No Time for Downtime lumina ambientală este albastră, ceea ce înseamnă haos pentru multe aparate foto. În alte localuri au spoturi sau reclame roșii sau “skittles”.

Asigurarea transportului. Săptămâna trecută Epson şi Lenovo au avut evenimente la aceeaşi oră. Lenovo l-a decalat pe al lor cu două ore, aşa că împreună cu alţii am alergat Băneasa spre Piaţa Victoriei la tramvaiul 1 spre AFI.

Chestia asta se putea rezolva rapid dacă Lenovo spunea “ah, toţi jurnaliştii pe care-i aşteptam noi sunt în Băneasa? trimitem noi un microbuz după ei”, aşa cum în străinătate fac Nokia, HTC şi mulţi alţii pe la evenimentele mari unde sute de ziarişti trebuie luaţi dintr-o parte şi duşi în alta. În cazul nostru, mulți s-au dus acasă după eveniment Epson, că nu aveau chef de tramvai sau taxi pe fugă spre Lenovo.

Hostese mai marfă. Sunt marfă de obicei, dar mai marfă nu strică niciodată. Pentru jurnaliste/bloggerițe propun să fie mereu prezent şi un hostoi, ca să nu se simtă discriminate.

EXTRA-BONUS: auzită recent când începea prezentarea: “vă rugăm să vă închideți telefoanele mobile”. Nu, că nu-i avion. Trăim în anii în care telefoanele sunt mai deschise ca oricând, profită de faptul că vin acolo si trimit live mesaje și fotografii. Ah, să-l dau pe silențios e ok, dar închisul era în anii 90.

    19 comentarii

  1. Ba, termina cu hashtagurile si twitturile live de la piscotareli! Sunt enervante pentru cei care te urmaresc. Sunt chestii pe care le bagi pe gat urmaritorilor. Cine vrea sa afle chestii despre ultimul soft ERP, iti va citi articolul de dupa. Chinezule!

      (Citează)

  2. Treaba cu twitter si facebook nu o generaliza. Sunt putini cei care dau ceva live de acolo. Plus ca unii cred ca ai si cum sa testezi cand dai ceva de la o conferinta…Mi s-a intamplat la UPC!

      (Citează)

  3. De luat aminte!

      (Citează)

  4. Imi place despre tine la partea cu hostess-ele.

      (Citează)

  5. Emilian Nedelcu

    05/10/2012 la 10:48 AM

    Eu as mai adauga inca o recomandare: daca spui ca evenimentul incepe la 10.00, ai face bine sa inceapa la 10.00, nu la 11.00, pentru ca n-a venit nu stiu ce jurnalist sau blogger vedeta. Mi se pare lipsa de respect sa ma faci sa astept atata timp. Avem cu totii si altceva de facut.

      (Citează)

    • @nashu: da, dar live tweeturile spun lumii unde vor gasi apoi un articol cuprinzator despre ce-am vazut. Pregatesc terenul.

      @sorin: Dan Dragomir scrie uneori posturile direct de acolo. Cred c-ar prefera WiFi.

      In plus, am descoperit de multe ori ca cei de pe Twitter vin cu intrebari sau cer detalii si inca sunt acolo sa le pun. Asta e un mare avantaj.

        (Citează)

  6. Sfaturi bune. Astfel ar obtine mai mult din eveniment, dar nu vad multe agentii sa atinga o parte din punctele de mai sus din lipsa de bani cel mai probabil.

      (Citează)

    • Parerea mea este ca nu e asa greu sa alegi un loc luminos in favoarea unuia intunecos. Faptul ca suntem in cine stie ce club sau bar nu ma incanta prea tare, dar lumina da.

        (Citează)

  7. Hostoi e antonim la smardoi? :D

      (Citează)

  8. @Radu, un singur tweet e suficient sa stie unde vor citi dupa aia… De fapt stiau dinainte. Altfel, pregatesti terenul pentru un spam de zile mari. Si, in niciun caz pentru Maguay sau ERP, nu ai nevoie de hashtag.

      (Citează)

  9. stick-urile le poti da ca premii cititorilor blogului :)

      (Citează)

    • @Horia: m-am gandit, dar apar probleme logistice. In primul rand, nu stiu cati ar fi incantati sa le dau stickuri de 4 sau 8 GB, branduite cu diverse marci. E asa, un fel de “ce vrea asta ma, imi da de pomana acum un stick, ca la biserica?”. Apoi, e problema logistica. Trebuie sa ne intalnim undeva, vorbim si pierdem timp mai mult decat nu face un stick.

      Altfel, daca vrea cineva, gasesc pe aici vreo 2-3 stickuri de 8 sau 4GB de care nu am nevoie.

        (Citează)

  10. daca aduc numai hostesse cum era aia de la Bitdefender la webstock, nu mai ratez nici un eveniment

      (Citează)

  11. Nu prea înțeleg eu un lucru ! Deși am ceva vechime pe aici pe web nu înțeleg prea bine ce-i ăla hashtag. Pentru mine # e sharp de la c#. Știu din franturi ca ar fi ceva de Twitter dar nimic mai mult.

      (Citează)

    • @Ștefan: ideea a pornit asemanator, sa fie un fel de identificator cu care sa poti cauta cuvinte cheie si sa-ti returneze doar ce e relevant pentru cautarea ta. De exemplu daca vrei sa urmaresti ce se zice despre vocea romaniei, e mai simplu sa cauti #vocearomaniei decat toate variantele posibile de cuvinte si termeni.

      Vrei nu vrei, iti convine sau nu cuvantul hashtag, s-a impus si toate platformele sociale au o forma din aceasta de “metadate” in ele.

        (Citează)

  12. @radu nu cred ca ai vazut foarte bine cum era aia de la BitDefender…

      (Citează)

  13. Haide mai.. lumina albastra a fost pentru a reduce din comunismul salii de conferinta. Din pacate nu exista multe optiuni in Bucuresti atunci cand vrei sa organizezi un eveniment de 300 de persoane+showcase.. And I got some ass-kicking photos pe lumina aia :P

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus