un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Știri despre tehnologie – 8 iunie 2018

8 Jun 2018  ·

ȘTIRI  ·

17 comentarii

    17 comentarii

  1. Ref. la noile motoare de pe Duste: imi poate explica cineva ce inseamna ca singura problema asta la proprietar care va trebui sa se ingrijeasca de umplerea rezervorului cu uree ?

    In rest mie unul tot motoare micute mi se par pentru un SUV/off-roader, dar poate sunt eu subiectiv.

      (Citează)

    • http://www.automarket.ro/stiri/ce-este-adblue-si-la-ce-foloseste-58387.html

      Aceste masini mai au un rezervor langa cel de motorina in care pui o solutie pe baza de amoniac.
      Solutia aceasta de amoniac se amesteca cu gazele de esapamanet la iesirea din motor.

      “AdBlue este denumirea comercială a unei soluţii numite Diesel Exhaust Fluid (DEF). Este o soluţie apoasă ce conţine uree în proporţie de 32.5% şi apă deionizată (67.5%). Lichidul este folosit pentru a reduce emisiile de monoxid de azot (NO) şi dioxid de azot (NO2) ce apar ca noxe în urma arderii combustibilului de motoare diesel ce folosesc sistemul reducerii catalitice selective. Lichidul AdBlue este injectat direct în evacuare şi, în urma reacţiei chimice, noxele sunt descompuse în azot pur şi vapori de apă.”

        (Citează)

    • Salut,

      Inseamna ca mai are un rezervor in plus, unde este uree si care este injectata direct in gazul rezultat dupa arderea in motor pentru a obtine apa si nitrogen la iesire. Acest rezervor se goleste in timp si va trebui alimentat la fel ca rezervorul normal, cred ca este deja tehnologia asta pe majoritatea “tir-urilor”.

      http://www.automarket.ro/stiri/ce-este-adblue-si-la-ce-foloseste-58387.html

        (Citează)

    • Adica ai inca un rezervor langa cel normal in care trebui sa mai pui din cand in cand ureea aia :) Din cate stiu, nu este un aditiv si din cauza asta nu se pune in acelasi rezervor. Reactia chimica intre cele 2 lichide apare abia la evacuare.

        (Citează)

    • Consumul de AdBlue este foarte mic, probabil va trebui să alimentezi odată pe an cu câțiva litri. Costă cam 8 lei litrul pe la benzinării.

        (Citează)

  2. Catalin Tanase

    08/06/2018 la 11:10 AM

    “Facebook a făcut publice diverse mesaje private, din greșeală”

    Si cu toate probleme lor, lumea va continua sa ii foloseasca asa cum romanii continua sa voteze PSD-u’ :)

      (Citează)

  3. Pacat ca nu aduc inca pe Duster si motorul de 1.6 dci – ar fi perfecta masina atunci.

      (Citează)

  4. 1) Facebook NU a făcut publice mesajele ci a făcut “default” ca tu să scrii mesaje publice, chit că puteai schimba default-ul. Nu e chiar același lucru.

    2) @Cătălin Tănase și toți “facebook haterii”: nu cred că aveți dreptate. Personal nu postez decît extrem de rar pe Facebook dar înțeleg scopul lui, este un site de socializare adică o formă de divertisment, este varianta modernă a oamenilor care bîrfesc la un party. Dacă acolo vorbești un pic mai tare și aude altcineva o chestie, inclusiv că “dai un like verbal” cuiva, nu sare nimeni că “s-au furat date personale” etc.

    Deci nu este un site de bancă sau altceva cu miză mare. Faptul că like-urile mele sau mesajele de răspuns la un filmuleț cu pisici sau căței sînt citite și în afara grupului de close friends este un “non-issue” cum se spune. Mă lasă rece. Așa cum, repet, nu mă deranjează că aude cineva ce vorbesc la telefon în autobuz. Dacă vb. ceva confidențial, NU O FAC în autobuz ! simplu !

    Lumea nu are destule probleme reale ca problema like-urilor să ajungă în top ?

      (Citează)

    • Unii mai bagă și un număr de card ceva prin FB, pt diverse, că nu toți se uită doar la poze cu pisici.
      Ai vrea să mai aibă cineva datele alea? Sau să ajungă aiurea pe la unii? De ce ești găină și te limitezi la ideea de pisici?
      Sunt convins că nici nu ti-ar conveni să afle alții ce bârfești tu la party.

        (Citează)

  5. florin:
    Instagram RO: https://www.instagram.com/iona_cordun/

    pare sa aiba multa tehnologie pe ea ! uite asa s-a umplut planeta de reziduri de plastic

      (Citează)

  6. sper ca aia cu scosul oului din salata e doar o gluma a la Google…

      (Citează)

  7. A murit Antoine Bourdain, tipul era bucatar – celebritate.

    Am citit Kitchen Confidential si a fost destul de tare. Dar spune cum a fost dependent de heroina de a ajuns sa cerseasca un loc de munca si printre randuri numa’ nu marturiseste ca a fost si traficant in relatii cu mafia.

      (Citează)

  8. La întrebarea cu dispeceratul esti ironic? :-)

    Daca nu, răspunsul e: la fel ca la Uber, fără șoferi.

      (Citează)

  9. Castile Beats sunt o tampenie colosala, in aceeasi bani gasesti Sennheiser, AKG, Audio Technica, casti adevarate. Nu mizerii de plastic cu greutati de plumb ca sa para bine facute.

      (Citează)

  10. Ha ha ha, la prima golire a rezervorului cu adblue se duce romanashu nostru si face o anulare de Adblue.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus