blog demisec cu note fine de tehnologie

Câteva zile va fi program redus pe blog, sunt ușor plecat. Urmăriți-mă pe Instagram și pe YouTube!

Situația taxiurilor în aeroportul Otopeni este din nou… complicată

Clock icon

21 May 2018

Tag icon

GÂNDURI

Comments icon

22 comentarii

Anul 2018: alții trimit rachete spre Marte, Compania Națională de Aeroporturi București nu poate asigura un serviciu taxi la standarde normale în aeroportul Otopeni.

Doamnelor și domnilor,

Vă informăm că unele companii de taxi au decis unilateral oprirea terminalelor de comandă taxi din Aeroport.

Regretăm situația creată și recomandăm clienților să utilizeze taxiurile autorizate care așteaptă în stația din fața terminalului.

Tariful maxim este de 3,5 lei/km

Știu, nu-i vina lor, cu este o “decizia unilaterală” a taximetriștilor. Dar, din câte țin minte, taximetriștii trebuie să aibă o autorizație specială pentru a lua clienți din aeroport, adică oficialitățile aeroportului au niște pârghii de care ar putea să tragă pentru nu se ajunge la această situație. Cea mai rapidă ar fi “cine nu este în aplicația de pe infochioșc, nu primește autorizație”. Cea mai simplă ar fi să pună o coală A4 pe ecranul infochioșcurilor și să spună “nu mai merge”, ridicând din umeri.

Adevărul este că, odată aterizat pe Henri Coandă Otopeni, devii prizonierul lor, fiind destul de complicat să pleci de acolo. Trenul e o glumă proastă, autobuzele 780 și 783 nu au rafturi pentru bagaje și se aglomerează pe drum oprind în alte stații, taxiurile sunt cu negociere, metrou nu există și probabil nu va exista nici în 2030.

Apoi îți aduci aminte că există Uber, îl poți comanda din telefon și îți scrie pe ecran cât va costa cursa. Nu mi-e clar dacă la Otopeni se aplică suprataxa asta nouă, am mers acum două săptămâni cu Uber și nu mi-a apărut nici un cost suplimentar dincolo de 15 km; o fi pentru destinații nespeciale. Dar acum parcă văd că taximetriștii vor spune în continuare cum Uber le ia pâinea de la gură.

În alte țări vezi nu doar transport public performant și taxiuri cu tarif normal, dar inclusiv ghișee de unde poți tocmi pe loc mașină cu șofer, de obicei cu tarif fix oriunde în oraș. Sunt și la noi astfel de servicii, cu rezervare în prealabil, și dacă nu vreți taxi sau Uber, folosiți un astfel de serviciu.

    22 comentarii

  1. Eu las masina la aerooport de multa vreme, in principal pentru ca n-am optiune sa transport copilul in siguranta cu altceva si apoi pt rahatul care ma asteapta la intoarcere.

    Ca bani ies tot pe-acolo. Depinde cat stau plecat.

    Bine, nu “la aeroport” la aeroport, ca nici parcarea pe termen lung nu-s in stare s-o faca calumea. La altii, cu programare, civilizat.

      (Citează)

  2. Cumva nu ma mira si chiar ma astept implementata sugestia ta cu foaia A4 pe infochioscuri. S-ar incadra perfect in culoarea locala.

    Personal, folosesc de cativa ani numai Black Cab pentru transportul la si de la aeroport si sunt multumit de serviciu. Preturile sunt in jur de 40-50 RON/transfer, ceea ce e in multe cazuri cel putin egal daca nu chiar mai ieftin decat cu taxiul. Plus, pot plati cu cardul ceea ce este minunat.

    In plus, ca avantaje as mentiona si faptul ca elimina elemente de stres suplimentar: gasesc taxi repede? oare imi va cere sa-i platesc altceva decat scrie pe aparat? oare cand vine autobuzul 780/783? Or fi trecut 2 deja acum 10 minute? etc…

      (Citează)

    • 783 circulă totuși la programul afișat, din câte am observat eu.

        (Citează)

    • Din câte amintesc, 780 și 783 merg ambele pana la Piața Presei, asa ca din aeroport nu aștepți mai mult de 10 minute în stație pentru a prinde unul din ele, din Piața Presei poți lua Uber sau taxi la preț decent.

        (Citează)

  3. https://ibb.co/gF44o8
    https://ibb.co/hrLzMT

    La uber platesti in plus, daca depasesti distanta de 15km, indiferent de destinatie.

      (Citează)

  4. romanisme. asa o sa fie vesnic

      (Citează)

  5. Probabil tine de presiunea pe care o face COTAR pe aplicatii. Automatele tot un fel de aplicatii agregatoare sunt.

      (Citează)

    • Automatele alea au fost realizate cu sprijinul Vodafone după scandalul cu turista din China omorâtă de un taximetrist.

        (Citează)

  6. Macar exista busul 783 toata noaptea, de la o vreme, cu ghiseu de bilete deschis non-stop, nu ca la Cluj pe aeroport de unde dupa 22:30 si pana la 5 dimineata nu mai ai cu ce sa te intorci in oras!

      (Citează)

  7. Daca nu vrei sa depinzi de taxi cand te intorci, poti sa lasi masina intr-una din cele 120130123 de parcari private din zona aeroportului. Pentru 5 zile + meet & greet dai undeva la 100 de lei. Eu am folosit Park&Go, le scrii pe whatsapp cu 15 minute inainte sa ajungi la aeroport si la intoarcere cu 15 inainte sa ai nevoie de masina (cand astepti bagajul de obicei). Banuiesc ca si celelalte parcari ofera aceleasi servicii si sunt la fel de flexibili.

      (Citează)

    • Mie îmi place să consum alcool în avion.

        (Citează)

    • @Costin, mersi pentru pont. De ceva timp mă tot gândesc că e mai bine să merg cu mașina și s-o las așa acolo, mai ales că dus-întors mă costă taxi/uber pe la 150 lei mai nou.

      La următoarea excursie testez treaba. :)

        (Citează)

  8. Am aterizat vineri la ora 3 dimineata. Nema Uber sau taxify. Nimic. Aparatul inca mergea dar dupa 15 minute, au prins taxi doar 2 persoane.
    A trebuit sa caut taxi care ma ia pe aparat pentru decont. Noroc ca m-a luat din prima unul pe aparat. Dar tot am pierdut 30 de minute cu cauta uber, taxify, clever taxi si stat la coada la aparatul ala.

      (Citează)

  9. Ultima data cand am aterizat pe Otopeni, undeva in jurul orei 01:30, am incercat sa fac o comanda la Uber. La cateva secunde dupa acceptarea cursei, soferii anulau. S-a intamplat de 4-5 ori schema asta, pana cand am inchis aplicatia si m-am dus sa comand un taxi.
    Frustrant ca in tara ta ai parte, inca de la sosire, de astfel de servicii, in conditiile in care de unde am venit aveai tren, autobuze (da, mai multe linii), uber, taxi de la / spre aeroport…

      (Citează)

    • Pentru că pe Uber/Taxify s-a umplut tocmai de foștii taximetriști care înjurau aceste servicii.
      Și au adus apucăturile astea și aici, cu aparentul sprijin Uber, care le permite atât să anuleze, cât și să refuze curse pe motiv că „le îngheață telefoanele” (cea mai des întâlnită scuză când șoferii nu au nici decența să anuleze ei) mai nou.
      Deci aș spune că oportuniștii s-au mutat tocmai aici.

        (Citează)

  10. Atat timp cat nimeni nu va disloca gasca de interese oculte care conduce aeroportul Henri Coanda, fost Otopeni, lucrurile astea se vor tot intampla, ba chiar accentua.

      (Citează)

  11. nu stiu ce inseamna pentru tine tarif normal. Aici e cam 40-50 euro sa te aduca in centru. In functie de unde stai, dai si 100

      (Citează)

  12. La ultima cursă cu Uber la aeroport, a venit un cetățean cu centurile ascunse în spatele scaunelor, ca la taxi. A doua oară când mi s-a întâmplat asta, doar că de data asta voiam să leg înălțătorul copilului. Omul era foarte surprins de acest aspect. Întreba de ce n-am luat Uber cu scaun de copil, de parcă e plin Bucureștiul de ele la 4 dimineața.

    Cursa a fost 60 de lei. Făcut reclamație și au zis că “investighează” și altceva n-am mai primit.

    Singura alternativă care pare că rămâne decentă e BlackCab, deși ultima oară a fost 80 de lei la aeroport. Și mai găsisem niște oameni care au părut super decenți, chiar dacă a trebuit să anulez rezervarea până la urmă: Otopeni Taxi

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verifică ce-ai scris. Dacă vrei să mai adaugi ceva, lasă un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite.

sus