un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

ÃŽmi place acest sezon de Formula 1!

30 Apr 2018  ·

GÂNDURI  ·

15 comentarii

Cursa de Formula 1 de la Baku a avut de toate, fiind parcă un punct culminant al unui început bun de sezon, înainte ca Formula 1 să se mute în Europa. Cei ce n-au văzut cursa și caută să o vadă în reluare n-ar trebui să citească în continuare, e cu spoilere.

ÃŽntâi vreau să zic că sunt foarte mulÈ›umit de începutul de sezon, care a fost spectaculos. MaÈ™inile Ferrari È™i Mercedes par foarte apropiate ca performanÈ›e, piloÈ›ii Red Bull asigură spectacol, McLaren are o maÈ™ină competitivă, chiar dacă nu pentru vârful clasamentului, iar Renault È™i Haas au devenit cu adevărat jucători în cursă, nu doar obstacole în calea piloÈ›ilor titraÈ›i. Am remarcat cu plăcere È™i ascensiunea echipei Force India – nu-i vorba doar de locul 3 obÈ›inut de Perez la Baku, ci de o evoluÈ›ie ascendentă începută anul trecut È™i continuată în 2018.

Cursa de la Baku a avut, însă, spectacol de la cap la coadă. Un acroșaj la început a răsturnat clasamentul de moment. Un altul spre final a răsturnat din nou situația. Grosjean a pierdut controlul și a lovit parapetul pe perioada de safety car, când mergea în zig-zag pentru a-și ține pneurile încălzite. Bottas, dintr-o dată favorit la câștigarea cursei, face pană de la resturile rămase pe circuit de la cele 3-4 incidente lăsate cu mașini distruse. Hamilton, inițial fără speranțe, câștigă locul 1 după ce aproape toată cursa i-a aparținut lui Vettel; pilotul Ferrari ajunge abia pe 4, depășit pe final de Raikkonen și Perez.

Punctul culminant a fost acroÈ™ajul dintre Max Verstappen È™i Daniel Ricciardo, coechipieri la Red Bull, amândoi ieÈ™ind din cursă. S-au bătut de multe ori în această cursă, mereu o întrecere periculoasă deoarece Baku este un circuit stradal È™i orice greÈ™eală te bagă în parapet, iar la final Verstappen È™i-a arătat din nou… lipsa de experiență? caracterul prea îndârjit? a schimbat trasa de prea multe ori iar Ricciardo l-a lovit din spate, amândoi fiind eliminaÈ›i. Mi s-a părut genul de moment în care până È™i spectatorii au simÈ›it frustrarea È™i nervii întregii echipe.

Verstappen are antecedente multe. În cursa anterioară aproape că l-a lovit din nou pe Ricciardo și chiar l-a lovit pe Vettel, ceea ce l-a costat pe german o poziționare bună la final, iar Verstappen a luat 10 secunde de penalizare. Acum și-a eliminat coechipierul și a costat echipa Red Bull o mulțime de puncte, că amândoi erau bine plasați în cursă. Omul e ca o bilă de bowling, dar în cele trei sezoane în Formula 1 a câștigat curse și a adus multe puncte echipei, deci mă aștept să rămână în continuare pe poziție. Echipa i-a băgat deja în ședință.

    15 comentarii

  1. Se zvonește că Riciardo ar pleca la Ferrari de la anul, ceea ce ar însemna că Max rămâne pilotul principal la RedBull. Nu-i iau apărarea, dar poate că dacă nu ar trebui să concureze/să se impună în fața lui Riciardo, s-ar putea concentra mai mult asupra curselor. Faptul că a venit direct la RedBull și nu la o echipă mai slabă a fost totodată un avantaj cât și un dezavantaj.

      (Citează)

  2. daca bagau apa poate nu faceau accident

      (Citează)

  3. In practica pare ok. In realitate f1 a ajuns la un nivel incredibil de masturbare tehnica.
    E suficient sa te uiti la eleroanele fata si spate, si la alti “apendici” aerodinamici. Nivelul de complexistate e absurd, toata incarcarea aerodinamica limiteaza depasirile. Proportia dintre aderenta aerodinamica si cea mecanica e total disproportionata, asta in detrimentul spectacolului.
    Cauciucurile sunt o loterie mai mare decat oricand.Pilotii sunt un fel de manageri de cauciucuri pe parcursul cursei.
    Colac peste pupaza vine rahatul de halo, de nu mai poti sa distingi usor nici pilotul.

    Depasirile sunt artificiale, de niste reguli si add on uri facute sa ocoleasca marile probleme.

    E fun inceputul de campionat, dar reteta e dezastruoasa.

    HAM castiga si anul asta. VET e prea nerabdator si o sa piarda puncte aiurea.

      (Citează)

    • Rahatul de halo e acolo ca sa salveze vieti, nu ca sa distingi tu pilotul. Daca era introdus cu mai mult timp in urma, poate ca s-ar fi evitat niste tragedii. Ce preferi: sa nu distingi un pilot in timpul cursei sau sa il distingi in timpul cursei, dar mort mai apoi?

        (Citează)

    • Cred că DRS de fapt duce la depășiri mai multe pentru că elimină dezavantajul creat de turbulenÈ›e pentru pilotul din spate.

      La cauciucuri mă bucur că au trecut de câteva sezoane la slickuri. Problema lor este că sunt prea fragile, dar asta e viața.

      Singura problemă este a costurilor. Echipele mari au bani nelimitați, așa că cele mici nu puteau concura cu ele. Din acest motiv s-au introdus limitări legate de motoare, cauciucuri șamd, ca să țină sub control costurile. Asta a readus spectacolul, de fapt, dar cu dezavantajul că piloții trebuie să țină de cauciucuri în loc să dea tot ce-i mai bun.

        (Citează)

  4. “înainte ca Formula 1 să se mute în Europa.” Formula 1 e deja in Europa : https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_European_countries_by_population
    Asa cum cel mai inalt varf din Europa nu e Mont Blanc.
    Numa’ zic, nu dau cu paru.
    Apropo Baku e un oras misto :))

      (Citează)

  5. GabrielG:
    Rahatul de halo e acolo ca sa salveze vieti, nu ca sa distingi tu pilotul. Daca era introdus cu mai mult timp in urma, poate ca s-ar fi evitat niste tragedii. Ce preferi: sa nu distingi un pilot in timpul cursei sau sa il distingi in timpul cursei, dar mort mai apoi?

    Bine ca mi-ai expicat. Ca altfel nu stiam. Parbriz, montanti A, airbag frontal si lateral.

      (Citează)

  6. Am cautat sa urmaresc mai toate cursele si pana acum, am vazut urmatoarele:
    1.RedBull si vb de piloti, daca o vor tine asa estimez ca unul din ei se va accidenta pentru o mai lunga perioada de timp. Prea multe fortari, prea putina gandire si prea multa dorinta de afirmare care au distrus sansele celorlalti, vezi Vettel in China.
    2.Ferrari, pare sa aibe lucrurile mai inchegate, iar Mercedes a luat o gura de oxigen cu victoria nesperata a lui Hamilton. Gurile rele spun ca Hamilton ar vrea mai multi bani si nu ar fi motivat, cu toate acestea Bottas este foarte convingator, ghinioanele urmarindu-l prea mult.
    3. Asa-zisul spectacol a fost din cauza faptului ca a fost cel putin o buseala facuta de cineva in primele tururi, ce a dat peste scap asa zisa strategie.

    Cumva F1 a devenit o masturbare tehnica si nu mai stim ce urmarim pilotul sau masina?

      (Citează)

  7. Anul acesta nivelul de spectacol a crescut. Cu asta cred că e toată lumea de acord. Aștept cu interes crescut fiecare cursa. Noroc cu weekendurile de MotoGP!

      (Citează)

  8. Parerea mea estca in Baku, Rici a fost peste Max, iar incidentul a fost in proportie de 80% vina lui Max . Este si articol cu reactia si parerea lui Niki Lauda.

      (Citează)

  9. Treaba cu lipsa de experienta la Verstappen nu prea mai tine. E deja la al 4-lea sezon in Formula 1. Iar acum sunt mult mai multe curse per sezon decat erau acum 20 de ani.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus