un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Tech7: ediție specială de la Salonul Auto București

24 Mar 2018  ·

AUTO  ·

22 comentarii

N-am mai comentat știrile săptămânii, ci am făcut un live facebook mare de tot de la salonul auto, prezentând toate standurile de acolo. De ce? Pentru că singura știre importantă a săptămânii a fost cea legată de Facebook–Cambridge Analytica și puteți citi direct articolul din link pentru toate detaliile.

Salonul Internațional Auto de la București se deschide astăzi și ține până pe 1 aprilie. Ca avertizare, lipsesc foarte multe mărci. Lipsesc Dacia, Renault, Nissan, Peugeot, Citroen, Mercedes, Smart, Fiat, Alfa Romeo, Maserati, Jeep, Hyundai, Jaguar, Land Rover. Sunt multe, dar rămân la fel de mulți expozanți și sunt destule mașini frumoase, chiar rare, pe acolo.

Iată ce să urmăriți pe acolo:

BMW are la stand toate modelele M, inclusiv noul M5 de 600 CP, care mie mi se pare combinația perfectă între limuzină și mașină sport.

Tot la BMW puteți vedea noile X4 și X2. X4 este un fel de X6 mai mic, pe când X2 este un X1 mai mic, având acel aspect mai degrabă de SUV clasic precum X1 decât de linii făcute celebre de modelul X6. Mi-a plăcut și prețul, X4 modelul M40d, cel mai performant, costă în jur 60.000 de euro.

Și tot BMW are o motocicletă de 80.000 de euro acolo, cu șasiul din fibră de carbon și performanțe de clasa Superbike. Este făcută pentru circuit, nu pentru stradă.

Mini prezintă modelele cu facelift, puteți vedea stopurile inspirate din steagul Marii Britanii, un detaliu de design foarte reușit.

Noul Rolls-Royce Phantom este expus tot acolo. Eu am avut ocazia să-l văd de aproape, este uimitor în multe detalii (are inclusiv un fel de spațiu de galerie în bord, unde poți pune ce vrei tu acolo, poate un tablou, o vază, un model din aur al produsului care te-a făcut milionar șamd. Înăuntru este un lux absolut, iar tehnologia este integrată în toate aspectele. Inclusiv măsuța ce se rabate din scaunul din față, ca la cele de avion, este motorizată, apeși buton și se deschide și închide singură. Șocant, am refuzat să mă urc în el și nici selfie sau poză lângă mașină nu mi-au făcut.

Ford a adus noul GT și arată incredibil! E și un Mustang acolo, dar când îl vezi lângă GT nici nu-ți vine să-i dai atenție. Puteți vedea și noul EcoSport, cel fabricat la Craiova.

Volvo are noul V60, cu același design plăcut al generației curente de mașini, și puteți vedea și un XC40 în varianta two-tone.

Audi are noul A6 și un concept e-tron quattro.

Volkswagen a dezvăluit noul Touareg în premieră în Europa, iar lângă el puteți vedea un concept Golf GTE Sport și microbuzul electric I.D., care arată super-super-mișto, zici că e o jucărie. Detalii și prețuri la noul Touareg găsiți aici.

Puteți vedea Lamborghini Aventador S Roadster și Huracan Spyder, iar lângă acestea un Bentley Continental Supersport ediție specială, doar 26 produse, și un Bentayga V8, plus ceva mai “uzualele” Porsche 911 GT3, Carrera Turbo, Panamera Turbo S e-Hybrid.

via GIPHY

La Seat eu am văzut pentru prima oară un model Arona, un SUV mai mic decât Ateca.

Kia are modelul Stinger, o mașină cu aspect sportiv pe care am admirat-o la lansările din străinătate.

Tot la Kia puteți vedea noul Stonic, un crossover de oraș cu prețuri între 13.000 și 17.000 euro.

Suzuki a lansat noul Swift. Modelul Swift Sport, expus lângă, arată mult mai bine față de generația anterioară, având un aspect mai agresiv.

Toyota are la stand și modelul Mirai, alimentat cu hidrogen.

Mai sunt și standurile Honda, Mazda și Opel, dar nu am remarcat noutăți pe acolo, dar asta nu înseamnă că cei interesați de aceste mărci nu pot vedea modelele curente și poate negocia un discount mai bun.

Mai sunt și producători de accesorii și gadgeturi. Sunt vreo 3 standuri cu trotinete electrice (Etow, Segway Ninebot etc), iar Falcon Electronics puteți vedea o gamă largă de accesorii auto, inclusiv audio JVC și Sony, plus drone de mai multe feluri. Mi se pare interesant că cei de la Falcon Electronics au fost selectați de Dacia pentru a dezvolta diverse accesorii electronice pentru noul Duster, de exemplu o cameră video 180 de grade ce poate fi integrată în grila frontală.

Cei de la Volkswagen estimează că în 2020 vor vinde peste 2500 de mașini electrice în România, după ce aduc noile game. Cu toate acestea, la SIAB cred că poți număra pe degetele de la o singură mână mașinile electrice de la toți producătorii prezenți.

    22 comentarii

  1. Mai bine ar renunta de tot la salonul asta. De ani de zile a devenit ceva jenant. Un fel de ”decat deloc mai bine 3 lulele” sa mai scoatem de-o cola din banii luati pe bilete. Bravo celor care expun si rusine organizatorilor ca nu stiu sa atraga cat mai multe marci.
    Tin minte editiile cand se expunea in hangarele de la baneasa. Abia iti ajungea o zi sa vezi tot. Si la vremea aia chiar era un eveniment salonul. Il asteptam de la an la an. Veneau o gramada de umani din provincie sa viziteze. Era jale cu parcatu. Masini din toata tara. Acum, de niste ani noroc ca mai apare cate o stire despre el, ca altfel habar n.ai c.a fost.

      (Citează)

    • Salonul acesta, după 11 ani, este unul Internațional din calendarul de saloane auto, și asta e important.

      Apoi, nu e vine organizatorilor că nu atrag diverse mărci. Cum ai putea să le atragi? Dacă mărcile nu vor să investească în standuri, ce-ar putea să le ofere organizatorii ca să o facă? Să le dea și bani? Situația este similară în toată lumea, diverși producători renunță la prezența la saloanele auto.

      Care sunt motivele pentru care se renunță la prezentă, iar publicul nu mai este așa numeros? Păi, mașinile pot fi văzute și pe stradă, nu mai sunt vremurile de care spui tu când era acel boom; le știu și eu, așa este, era jale cu parcatul, iar acolo te călcai pe picioare. Doi la mână, acum poți afla online toate informațiile despre mașini, salonul rămâne mai degrabă un loc unde să o pipăi cu mâna ta și poate să afli de o ofertă specială.

      Când căutam noi mașină, să le văd aliniate la salonul din octombrie și să ne urcăm la rând în toate, pentru comparație, a fost de mare ajutor.

        (Citează)

  2. Daca vreau sa-mi iau o masina, ma uit la Doug DeMuro.

      (Citează)

  3. Superb Ford GT-ul! :D
    Legat de Volvo…exterior superb 10+, interior extrem de nasol 1+ :)) Mereu mi-au placut masinile lor dar doar pe dinafara, nu stiu cum procedeaza: la exterior angajeaza cei mai buni designeri iar pentru interior…probabil nu le mai raman destui bani.

      (Citează)

    • De ce, ce nu-ți place? Mie mi se pare bine lucrat interiorul, iar faptul că pun ecranul central în mod vertical este un alt avantaj, că-i mai util așa.

        (Citează)

    • E mult…nu stiu…prea sec ? (In comparatie cu Volkswagen (ca sa nu zic de Audi, BMW, Mercedes)). Design minimalist?

        (Citează)

    • Volkswagen nu are deloc vreun bord atractiv… nu e bun de dat exemplu.

        (Citează)

    • Da, e clar că depinde de gusturile fiecăruia aici. Unii producători au bord de navă spațială, cu multe butoane, alții merg pe minimalism, ecrane multifuncționale șamd.

        (Citează)

    • E clar că ține de gust. Mie exteriorul mi se pare meh, iar interiorul frumos. Sunt curios cum sunt scaunele, dacă respectă tradiția de a fi celeai comode din industrie.

        (Citează)

  4. Cu tot internetul si accesul la informatii, cu toate ca poti pipai masinile la fiecare showroom in parte, un astfel de salon are farmecul lui….sunt toate marcile si modelele la un loc. Ma rog, nu la noi.
    Si apropo de neparticiparea unor marci accesibile ptr romani gen citroen, hyundai, peugeot, fiat…etc…..de ce nu apare acolo taman dacia-renault? Sa fie din cauza c.au primit cel mai de kkt spatiu ptr expunere si au refuzat? Ca doar se stie ca dacia renault au vanzari infime in romania fata de bmw care rupe cu m5uri noi vandute.

      (Citează)

  5. Radu, ai auzit ceva de un traseu amenajat la salon pentru teste cu masini electrice ?

      (Citează)

    • Da, cică ar fi fost pe afară o zonă verde și una off-road, dar cu zăpada asta nu știu cât de multe acțiuni se întâmplă acolo.

        (Citează)

  6. Am si eu o nedumerire, la fel ca la YT, o vizionare la un video din asta pe FB se considera una pornita, sau una vazuta pana la capat? Eu unul am apasat play, am vazut ca dureaza o ora, am inchis.

      (Citează)

    • Habar n-am. La YouTube parcă trebuie să stai o vreme pe acolo.
      La acest clip bănuiesc că marea majoritate a vizualizărilor s-au făcut live pe Facebook.

        (Citează)

  7. Giovani:
    nu stiu unde m-am plans ca ceva bun dureaza mult…

    Probabil ca atunci cand ai aflat de noua condamnare la mititica!

      (Citează)

  8. Am fost si eu ieri dupaamiaza.
    O hala intreaga aproae e numai pentru bavaria. La iesire au pus cei de la mercedes doua masini, fix la intrarea in pavilionul mare. In afara expozitiei… statement?
    Mi-au placut multe modele. Dar preturile au luat-o razna la toti… 44.000 un leon? Da, e cupra, dar totusi. 70.000 un m2? Face si curat si gateste la banii astia? 100.000 un m3 cabrio. Pret de porsche…. pentru un seria 3 glorificat.
    Majoritatea vanzatorilor nepregatiti. Nu stiau ce oferte au, nu cunostea preturile sau datele tehnice. La suzuki am stat 5 minute pana au descuiat o masina. Aveau toate cheile intr-o punga….

      (Citează)

  9. Am mai vrut sa fac un comentariu: mai bine folosești o cameră foto bună, pozele cu telefonul sînt slabe.

      (Citează)

    • Fotografiile nu sunt făcute cu telefonul, de asta sunt slabe. Vreo trei sunt făcute cu telefonul și se văd mai bine culorile caroseriilor, probabil modul hdr a contribuit acolo.

        (Citează)

  10. Misto filmul, good job!

    Offtopic: ce aplicatie e aia care iti spune doar numele aplicatiei din notificari?

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus