un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Noul sezon de Formula 1 începe în acest weekend (update: Digi Sport va transmite cursele)

23 Mar 2018  ·

FOOD & LIFESTYLE  ·

25 comentarii

Și în România încă nu îl transmite nimeni oficial, iar serviciul de streaming F1 TV încă nu este lansat, așa că cel mai probabil doritorii vor putea vedea cursa doar pe canale străine. Update ora 21: Digi a luat drepturile pentru 2018 și 2019, Formula 1 se va transmite pe Digi Sport.

Prima cursă este cea din Australia, iar startul se va da duminică la ora României 8 am. Următoarea cursă va fi în Bahrein, pe 8 aprilie. Click aici pentru a descărca un calendar de pe site-ul oficial (fișierul .ics poate fi importat în Google Calendar, de exemplu).

Noul sezon nu vine cu modificări importante de regulament. Cea mai observabilă noutate este dispozitivul Halo, o bară de protecție construită din titaniu și care va proteja capul pilotului în cazul unor accidente. Anterior au fost răni și chiar decese cauzate de anvelope sau alte obiecte ce puteau nimeni pilotul, iar Halo va asigura un nivel sporit de protecție la așa ceva, plus protecție în cazul impactului cu zidul de anvelope sau altă mașină.

Alte modificări ale regulamentului sunt:

  • interzicerea unor elemente aerodinamice minore de pe mașină
  • limitarea la doar 3 motoare per sezon (anterior erau 4)
  • mai multe tipuri de pneuri din care echipele pot alege trei per cursă.

Între noile tipuri de pneuri apare unul numit hypersoft, cel mai rapid de până acum, vizibil prin culoarea roz deschis pe care o au dungile de marcaj de pe el. În ce privește modificările de aspect ale mașinii, urmăriți clipul de mai jos care compară monopostul Mercedes de anul acesta cu cel de anul trecut.

O altă modificare este eliminarea femeilor frumoase ce însoțeau piloții prin paddock sau la ceremonia de premiere. Eu credeam că se numesc pitbabes, dar aparent numele oficial este grid girls. Am citit un articol interesant despre această meserie, iar femeile de acolo o apără, spunând că e doar o meserie de hostesă, că piloții nu au chef de discuții, interviuri și autografe, așa că ele preluau o parte din interacțiunea cu fanii și fotografii șamd. Oficialii au decis însă că prezența lor este o practică învechită, iar femeile nu trebuie tratate ca obiecte frumoase de scos la paradă.

În ce privește campionatul în sine, rămâne de văzut dacă Lewis Hamilton va câștiga un al cincilea titlu mondial sau dacă vom vedea o surpriză din partea lui Vettel de la Ferrari sau poate a lui Ricciardo de la Red Bull. Nu l-aș neglija nici pe Max Verstappen; poate că nu e gata de un titlu de campion, dar duelul “secunzilor” Bottas, Raikkonen și Verstappen poate decide campionatul constructorilor.

În restul plutonului, McLaren a trecut la motoare Renault, iar Williams și Sauber au în echipe și debutanți. Primii pe Sergey Sirotkin, 23 de ani din Rusia, ai doilea pe Charles Leclerc, 21 de ani din Monaco.

Formula 1 vine și cu un nou logo:

    25 comentarii

  1. Foarte tare, de abia astept, multumesc pentru informatie.

      (Citează)

  2.   (Citează)

  3. As avea multe de spus daca as avea rabdarea necesara.
    Asa, doar citeva puncte: halo ala e o mizerie inutila, masinile sint prea mari (nu de anul asta, de citiva ani, o masina de F1 are peste 5 metri jumate lungime) si grele, prostia cu grid girls e o gogomanie fara margini, limitarea la 3 motoare e total absurda.
    Cea mai mare problema e ca nu mai avem transmisie in Romania pe nici un canal. Sa vedem cit o mai tine cu streamingul, ca hotii de la FOM sint ca aia de la Hollywood si de la marile case de productie muzicala, cer mult prea mult pe ce produc.
    Dpdv sportiv, se pare ca tot Mercedes e in fata, dar cel mai periculos adversar pare Verstappen, pustiul obraznic din Olanda. Mie mi se pare ca Vettel a cam pierdut contactul cu realitatea, iar Kimi e visator.

      (Citează)

  4. Deci pe ele (grid girls) nu le deranjeaza ca fac treaba asta si totusi organizatorii au decis eliminarea lor. Sigur au fost presiuni din partea feministelor sau a celor din tabara political correct.

      (Citează)

    • Păi cele care câștigă bani din asta ce să zică, că nu le convine? Nu e că le-a obligat cineva să fie acolo.

      Pe total, însă, e un curent împotriva utilizării femeilor frumoase și sumar îmbrăcate pe post de decor, transmite mesajul că femeile sunt obiecte. Totul are argumente pro și contra și e greu de definit, dar ca să evite scandalul au preferat să taie totul și gata.

        (Citează)

  5. Ultimul deces a fost al lui Jules Bianchi, când monopostul său a ieșit în decor din cauza apei de pe pistă și a intrat sub o macară care încearca să ridice altă mașină. Sincer, nu știu dacă acel halo era suficient de rezistent încât să îl protejeze pe șofer la un asemenea impact. Mașina a intrat cu viteză sub o macară de câteva tone.

    Accident anterior cauzat de resturi de pneuri a fost cu Massa, cu ceva ani înainte.

      (Citează)

  6. Deci, rămâne să mă uit pe RTL sau pe M4Sport. Din ce am înțeles F1 nu era chiar un pariu pierdut pentru tv, nu înțeleg de ce nu îl vrea nimeni.

      (Citează)

  7. Probabil cu aceasta ocazie, jocul F1 2015 e gratis astazi si maine: https://www.humblebundle.com/store/f1-2015

      (Citează)

  8. Nestian:
    Ultimul deces a fost al lui Jules Bianchi, când monopostul său a ieșit în decor din cauza apei de pe pistă și a intrat sub o macară care încearca să ridice altă mașină. Sincer, nu știu dacă acel halo era suficient de rezistent încât să îl protejeze pe șofer la un asemenea impact. Mașina a intrat cu viteză sub o macară de câteva tone.

    Accident anterior cauzat de resturi de pneuri a fost cu Massa, cu ceva ani înainte.

    Cu siguranta, Halo l-ar fi salvat pe Jules Bianchi. Accidentul lui s-a petrecuta la viteza mica, dar a lovit cu capul acea macara. Halo e cea mai rezistenta parte a unei masini de F1 si poate sustine greutatea unui autobuz double decker, conform lor.

      (Citează)

    • Nu a fost nicidecum la viteză mică. Opinia specialiștilor este că nu l-ar fi ajutat (aproape) deloc. Cred ca singurele accidente la care ar fi putut fi de folos au fost cele ale lui Henry Surtees (din F2 în 2009) și cel al Mariei Villota (care a fost într-adevăr la viteză mică), și poate cu noroc la cel al lui Massa de pe Hungaroring.
      Halo aduce în schimb o grămadă de probleme și puncte de întrebare: îngreuneaza accesul și ieșirea din mașină, ridică centrul de greutate și pune mari probleme în proiectarea structurală a monopostului, mărește greutatea totala…

        (Citează)

    • Emil C: mărește greutatea totala…

      Cu 14 kg sau așa.

        (Citează)

  9. Emil C:
    Nu a fost nicidecum la viteză mică. Opinia specialiștilor este că nu l-ar fi ajutat (aproape) deloc. Cred ca singurele accidente la care ar fi putut fi de folos au fost cele ale lui Henry Surtees (din F2 în 2009) și cel al Mariei Villota (care a fost într-adevăr la viteză mică), și poate cu noroc la cel al lui Massa de pe Hungaroring.
    Halo aduce în schimb o grămadă de probleme și puncte de întrebare: îngreuneaza accesul și ieșirea din mașină, ridică centrul de greutate și pune mari probleme în proiectarea structurală a monopostului, mărește greutatea totala…

    M-am grabit eu. Analiza Fia a dat resultatul “Neutral”. In schimb, sunt multe alte incidente cu rezultat “Positive” in favoarea Halo: https://www.youtube.com/watch?v=AYkGjUHstKY&feature=youtu.be&t=12m8s

      (Citează)

  10. In Romania Formula 1 a ajuns sa aiba audienta mai mica decat CM de snooker. Nu are nici o televiziune notiv sa mai cumpere drepturile. Nu stiu cum o fi la nivel mondial, mi-e lene sa caut, dar mi se pare ca e o competitie pe duca.

      (Citează)

  11. F1 2015 gratuit pe Steam daca il iei din HumbleB. https://www.humblebundle.com/store/f1-2015

      (Citează)

  12. Great news!
    Digisport transmite Formula 1 și anul acesta!

      (Citează)

  13. Eu stiu ca Telekom sport a luat drepturile pentru F1! Acum poate verifici mai bine sa dai totusi o informatie exacta.Si eventual completa.

      (Citează)

  14. Femeile acelea faceau un ban cinstit, dar nah, vai sa nu le consideram obiecte sexuale cand ele din asta traiesc si fac parte dintr-o traditie. Exista obiceiuri mai ingrozitoare, gen corridele in Spania, pe care nu le interzice nimeni.

    Poti sa fii sigur ca femeile n-au protestat cand li s-a oferit carne de mamut pentru “prajiturica” si n-au umplut peretii cavernelor de hashtag-uri #metoo sau #rezist. Si niciodata cand a fost o interesul lor sa fie obiectivizate n-au avut de comentat.

    De cand mi-am luat TV-ul nou n-am vazut nici o cursa de F1, ar trebui sa ma mobilizez mai ales ca voi avea ocazia sa compar intre 4K de Grundig si LG. Indiferent care va iesi mai bine, ma voi enerva ca n-am luat 2 ca acela :))

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus