blog demisec cu note fine de tehnologie

Urmăriți-mă pe Instagram și pe YouTube!

Jaguar a prezentat SUV-ul electric I-PACE, un competitor pentru Tesla Model X

Clock icon

2 Mar 2018

Tag icon

AUTO

Comments icon

14 comentarii

 

O nouă zi, o nouă lansare de SUV electric, dar cu diferența că noul Jaguar I-Pace este un model de lux, un concurent pentru Tesla X. N-au anunțat prețul, dar probabil va fi în aceeași zonă.

Și nu zic eu că este un concurent pentru Tesla Model X, ci a zis-o chiar Jaguar, arătând demonstrații în care un I-Pace era mai rapid pe accelerație inițială și frânare înapoi la zero decât cel mai performant X.

I-Pace, ce va fi fabricat în Austria, folosește două motoarele electrice plasate în cele două punți, iar totul este alimentat de un sistem de baterii de 90 kWh. Împreună cu motoarele, acestea oferă o accelerație de 4,8 secunde până la 100 km/h, o putere de 400 CP și un cuplu de 700 Nm, iar autonomia totală este de 480 km în noul ciclu de testare WLTP.

Lansarea, făcută cu un live-streaming pe Facebook cu tot cu prezența unor vedete precum iJustine, Jack Whitehall și a pilotului Mitch Evans de la echipa de Formula E Panasonic Jaguar Racing, a inclus interviuri cu cei implicați în producție și multe amănunte interesante.

Forma, de exemplu, este una potrivită tehnologiei electrice. Nu mai are un motor sub capotă, așa că acel loc este doar un portbagaj și a fost micșorat ca lungime totală, alungindu-se în schimb habitaclul pentru a oferi mai mult spațiu pasagerilor și în spate un portbagaj de 665 de litri.


Capota inspiră sportivitate, farurile la fel. Sunt uimit că au păstrat grila deschisă aerului, unele mașini electrice preferând să o închidă pentru că nu mai are un rol în răcirea motorului. Profilul lateral și spoilerul spate tot la un SUV sportiv mă fac să mă gândesc (le-a ieșit un coeficient de 0,29, foarte bun pentru acest segment).

Partea din spate poate părea ciudată. Jumătatea inferioară a haionului este ieșită binișor în relief față de lunetă și apoi tăiată aproape vertical. Nu știu câtor oameni le va plăcea acest design, dar măcar este “aglomerat” de stopuri, siglă și tot felul de muchii și curbe de design în partea inferioară a acestuia.

Interiorul este luxos și modern, cu multe ecrane îmbinate cu câteva butoane și rotițe de control, asemănător cu cel ce mi-a plăcut pe Range Rover Velar. Designerul Jaguar a spus la lansare că va fi utilizat și pentru alte modele în viitor, deci cam spre așa ceva se îndreaptă industria auto.



Ecranul central pare foarte elegant integrat în consola centrală, iar sub acesta se află o altă consolă tridimensională, ușor curbată, cu un ecran mare integrat și acolo pentru sistemul de climatizare și alte funcții ale mașinii. Butoanele se află pe lateralul acestuia. Bordul este acoperit cu piele, scaunele par de lux, un plafon panoramic de mari dimensiuni este disponibil în opțiuni.

Am văzut în prezentare că au folosit tot felul de senzori avansați pentru a detecta eventuale de surse de zgomot din bord și îmbinările acestuia, eliminând problemele pentru a crește nivelul de silențiozitate a mașinii. În același timp, un sound designer a generat sunete ce vor fi redate din difuzoarele mașinii la anumite viteze pentru a-i da șoferului senzația de viteză și putere.

Mai sunt și alte tehnologii caracteristice mașinilor de lux. Un sistem audio Meridian cu 15 difuzoare este disponibil în opțiuni, iar prin utilizarea cheilor inteligente mașina recunoaște șoferul și ajustează automat scaunele și setările pe profilul prestabilit de acesta. Mașina are și autonomie de nivel 2, adică adaptează viteza și cotește singură în situații simple, de exemplu pe autostradă.


Ca tehnologie propulsoare, se folosesc motoare sincrone de curent alternativ, cu magneți permanenți, fiecare dintre cele două generând 200 cai-putere. Câte un motor în fiecare punte înseamnă că mașina este 4×4. Bateriile, care arată plate cu unele de laptop și sunt plasate sub podeaua mașinii, se pot încărca în aproape 13 ore de la încărcătorul standard de 7 kW, dar este disponibilă și încărcare rapidă CC la 100 kW, ceea ce face plinul mașinii în puțin peste o oră.

Site-ul Jaguar România are foarte multe informații, inclusiv broșuri și un configurator în care puteți vedea cele trei variante de echipare și toate opționalele lor. Prețurile nu sunt precizate, dar vânzările în Europa încep în luna iulie, Jaguar probabil dorindu-și să atace puternic piața europeană înainte ca Tesla să extindă rețeaua de reprezentanțe, care momentan se oprește undeva la zona Germaniei și Austriei.

    14 comentarii

  1. “care arată plate cu unele de laptop” ??

      (Citează)

  2. Da, arata putin ciudat spatele, dar probabil ca atunci cand o vezi in trafic o sa arate mult mai bine decat in poze.

    Totusi, Jaguar a facut si o mica smecherie, cand vine vorba de comparatia cu Model X, si nu au folosit cel mai performant model (daca te referi la filmuletul asta: https://www.youtube.com/watch?v=fErFiWjoeCQ).
    In filmulet ziceau ca ar trebui sa incerce si cu P100D, dar la a doua incercare au folosit un 100D, care e similar cu modelul de la prima incercare, 75D. P100D accelereaza pana la 100km/h in 2,9s, in timp ce 100D in 4,7s.

      (Citează)

    • Da, plus că pe sfert de milă e posibil ca Modelul X să fi recuperat distanța. Testul acesta cu accelerație rapidă și frână rapidă nu e chiar cel mai relevant.

        (Citează)

    • Ah, voiam să zic că mi s-a părut ciudat încă de la început testul. Ei anunță 0-100 în 4 secunde și ceva pentru Jaguar, dar știam că Tesla are pe la 3 secunde. De la modelul folosit se trage, da. Oricum, rapid și Jaguarul și cu frâne bune :P

        (Citează)

  3. Carwow zice ca o sa inceapa de la 70k GBP.

      (Citează)

  4. Jaguar face printre cele mai frumoase interioare, dar e pacat ca stau extrem de prost la capitolul fiabilitate. Sunt curios daca se schimba treaba trecand la motorul electric.

      (Citează)

  5. E foarte fain sincer, dar comparaţia cu Tesla X nu ştiu cât este de corectă pentru că în Tesla încap 7 oameni, aici cu greu 4-5.

    Deci probabil greutatea face diferenţa în cazul Jaguar la viteză şi autonomie.

      (Citează)

    • În Tesla încap 7 cu tot cu locurile din portbagaj. Cred că și aici ar încăpea, dar nu vrea Jaguar.

      Cu greu 4-5 n-aș zice. În prezentarea lor spun că rândul din spate oferă mai mult loc decât un Porsche Cayenne. Cred că 5 se lăfăie.

        (Citează)

  6. Ce tare! Poti sa configurezi masina fara sa stii pretul?? Asta chiar e wow! Ce penibil! Sa sa prezinti o asemenea masina si nu spui un pret e de un ridicol iesit din comun! Am un prieten care a platit avansul pentru Tesla 3.Nu stie daca vine intr-un an si 1/2 sau doi.Atat de mare e cererea.Si tu Jaguar, lansezi masina, vrei sa te lupti cu Tesla, si nu spui un pret…

      (Citează)

    • E o practică uzuală în domeniul auto să se anunțe prețurile ulterior. Nu știu de ce, poate nu le-au decis, poate așteaptă să vadă chestii din producție, poate nu au chef, dar n-aș merge pe “un ridicol ieșit din comun”.

      Și nu da exemplul Tesla. Prețul modelului S s-a mărit de vreo 3-4 ori între anunțare, precomenzi și livrare. Ți se spune că mai ai de dat o diferență și dacă vrei, bine, dacă nu, primești avansul înapoi.

        (Citează)

  7. Cel mai performant X este P100D. Asta fyi pt Radu si pt Jaguar.

      (Citează)

  8. Mie imi place, incet incet apar tot mai multe modele electrice. Intr-un viitor apropiat ar trebui sa apara si modele accesibile ca pret si cu design placut. Acum sunt fie prea scumpe, fie prea urate.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verifică ce-ai scris. Dacă vrei să mai adaugi ceva, lasă un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite.

sus