blog demisec cu note fine de tehnologie

Urmăriți-mă gratuit pe Instagram și pe YouTube!

O situație avantajată de comerțul online

Clock icon

20 Feb 2018

Tag icon

TEHNOLOGIE

Comments icon

19 comentarii

Sâmbătă am fost la Therme. Noi și jumătate din București, se pare, pentru că pe la ora 10 și ceva era o coadă de la casele de marcat și până la intrarea în complex, pe mai multe rânduri șerpuite. De obicei în weekend este aglomerat, dar nu așa devreme dimineața.

Au însă o casă specială pentru cei ce cumpără online sau din benzinării bilete de acces sau carduri valorice. Am întrebat dacă, în caz că am așa ceva, trebuie să mai stau la toată coada sau mă pot duce direct la acea casă. Mi s-a spus că mă pot băga în față, da.

Așa că am scos telefonul din buzunar și am cumpărat online, de pe shop.therme.ro, un card cadou de 200 de lei. Nu bilete de acces, că nu mi-e clar dacă sunt valabile pe loc sau de a doua zi, ci card cadou de 200 de lei. Am plătit online cu cardul (nici măcar n-a fost nevoie să-l scot din buzunar, că Chrome îl avea în memorie), iar în câteva secunde am primit pe email confirmarea și codul de bare al cardului cadou, inclusiv în format de telefon mobil (un cod de bare mare cât întreg ecranul).

M-am băgat în față, am plătit contravaloarea a două bilete de intrare Palm cu acel card cadou, iar peste 5 minute eram în piscină, sorbind un gin tonic Whitley Neill. La coada normală probabil aș fi stat încă 30 de minute. Restul banilor până la 200 de lei i-am folosit la ieșire, achitând ce-am consumat înăuntru, plus diferența cu cardul (pentru că două bilete la Palm în weekend, două ginuri, două frappe și două masaje trec de 200 de lei).

E o metodă bună dacă vă regăsiți în aceeași situație. Puteți lua doar bilete de acces cu o zi înainte, dacă vreți, iar cardurile cadou sunt valabile un an.

Aș vrea să văd treaba asta aplicată și în alte locuri. De exemplu, duminică am fost la Grand Cinema la Black Panther. Ei au o casă de ridicare a snackurilor comandate online, dar le poți comanda online doar împreună cu bilete, iar opțiunile sunt mai puține la număr decât la casă (de exemplu nu poți lua un popcorn mare, 3 ape și 1 suc, ci trebuie să alegi din niște meniuri predefinite).

Starbucks știu că are de câțiva ani ceva asemănător, dar în SUA. Comanzi cafeaua, o găsești gata când intri acolo, ideea fiind să indici ora la care vii după ea sau să o comanzi cu 3 minute înainte de a intra în local. Cora Drive, în fond, e un sistem similar – îți adună ei cumpărăturile și tu doar treci și le ridici. Aș vrea să văd ceva asemănător și la McDonald’s, că poate te grăbești și n-ai timp să aștepți după cozile de la Dristor. Pizza pe care o ridici tu și zici la ce oră vrei să fie gata, iar angajații primesc alertă cu câteva minute în avans.

Sunt o mulțime de posibilități aici și cu beneficii de toate părțile. Clienții ce-ar folosi sistemul ar veni mai des acolo și ar scăpa rapid de cozi, toți ceilalți ar avea mai puțini oameni înaintea lor la cozi.

    19 comentarii

  1. Eu asa fac cu pizza. Cand plec de la birou dau drumul la Waze, sun la pizzerie si le spun cand vin sa o ridic. Pe langa faptul ca am pizza cand ajung acasa, pizzeria respectiva ofera si o reducere daca iti ridici singur comanda.

      (Citează)

  2. Stii cumva preturile pentru masaj la Elysium?
    M-am uitat pe site insa nu le-am gasit pe nicaieri, si n-as intra la Elysium doar ca sa vad pretul :)

      (Citează)

  3. și la Calif au făcut ceva similar, la cel de la Obor cel puțin.

      (Citează)

  4. Uite ceva similar pentru corporatiştii din Pipera, ca să nu mai stea la coadă la restaurante. https://mariussescu.ro/fastorder-comenzi-bucuresti/

      (Citează)

  5. daca pentru acces in locatie merge sa faci acces separat, mai ales daca totul e preplatit si procedura in sine tinde spre zero..
    cum iti imaginezi ca functioneaza la ora 13 o pizzerie care are comenzi de la intreg blocul de birouri de langa?
    cu ce resurse produce pizza aia ca sa fie toata gata la aceeasi ora?

      (Citează)

    • Doua persoane harnice si hotarate scot lejer intr-o juma’ de ora 50 de pizza cu un cuptor de 1500 euro. Sa nu mai zic de alea care fac 12 sau 16 pizza la o tura. In ce situatie, realist vorbind, ai nevoie de mai mult de atat?

        (Citează)

    • @lugas, si in restul timpului ce faci cu toate cuptoarele alea si cu al doilea bucatar?
      in mod normal, pauza de masa e o perioada oricum de ocupare mare pentru pizzerie, deci a incuraja si mai tare incarcarea exact pentru acea ora este ori stupid (toata lumea o sa fie nemultumita pentru nu poate cumpara sau pentru ca primesc produs “grabit”) ori o decizie asociata cu schimbari de flux de lucru + investitii (care e posibil sa stea nefolosite in restul timpului si sa coste mai mult decat produc)

        (Citează)

    • @john2381 putini ar folosi un astfel de sistem. Eu am comandat cândva la Trenta 40 de pizza și le-au livrat la aceeași oră pe toate, deci se poate.

        (Citează)

    • nwradu:
      @john2381 putini ar folosi un astfel de sistem. Eu am comandat cândva la Trenta 40 de pizza și le-au livrat la aceeași oră pe toate, deci se poate.

      1. daca e un sistem folosit de putini, nu are justificare economica / dpdv business, deci nu e bine sa fie implementat.
      avantajele pe care un sistem ti le aduce tie, singur client al sistemului, vin in completare cu un set mare de dezavantaje aduse furnizorului (care are costuri – banesti, de logistica, etc) si celorlalti clienti (care stau la coada in timp ce altul intra in fata)

      2. daca se pot livra 40 de pizza simultan..
      asta nu inseamna ca
      – toate au fost produse simultan
      – se pot livra inca 40 in acelasi timp cu ale tale 40
      – se pot livra 40 de pizza fara o comanda cu un timp mai mare inainte.

      in plus, una e sa livrezi 40 de pizza unui singur client (probabil cu 4-5 sortimente, nu cu 40 diferite) si alta e sa livrezi 40 de pizza diferite catre 40 de clienti diferiti, toate la aceeasi ora

        (Citează)

  6. Oare se gandeste cineva ca toata treaba asta cu comandatul, platitul online are ca efect….somajul?? A, nu va ganditi? Credeti ca firmele astea se gandesc la confortul nostru? Sa nu stam noi la cozi?? Hi,hi ce naivi! Nu e nimic altceva decat reducere de costuri pentru ei! O data, la banca, angajata de acolo mi-a spus ca puteam sa fac pe net ceea ce am facut in agentie.Cand i-am zis ca nu fac asta ca sa nu ramana ea fara serviciu a ramas cu gura cascata.Dar la final mi-a zis,, sa stiti nu m-am gandit la asta.Dar aveti dreptate,, Cu placere.

      (Citează)

  7. Este valabil 2 ani voucherul de la Therme

      (Citează)

  8. Therme s-a vulgarizat deja, toata plebea se duce acolo si s-a umplut de cocalari pe langa hipsterii initiali. Mi se pare o cloaca scumpa si de prost gust.

      (Citează)

  9. Slv:
    O fi ramas cu gura cascata la cat de idiot esti, iar ca sa nu te jigneasca (doar esti client) ti-a dat dreptate

    Cum spuneam: nu oricine poate sa priceapa.Sunt unii frustrati care cred le stiu pe toate.Si care confirma ca daca prostia doare, ar sta toata ziua cu gura cascata.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verifică ce-ai scris. Dacă vrei să mai adaugi ceva, lasă un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite.

sus