blog demisec cu note fine de tehnologie

Urmăriți-mă gratuit pe Instagram și pe YouTube!

Hyundai a prezentat noul Kona Electric, un SUV micuț pentru piața europeană

Clock icon

28 Feb 2018

Tag icon

AUTO

Comments icon

14 comentarii

Hyundai a prezentat oficial noul model Kona complet electric, un SUV subcompact cu autonomie maximă de 470 km și 200 de cai-putere… putere.



SUV subcompact = gândiți-vă la Ford EcoSport, Renault Captur, Opel Mokka. Lungimea totală a lui Kona Electric este de 4180 mm.

Kona este primul SUV complet electric din clasa sa adus în Europa, dar cred că în viitor vom vedea mult mai multe mașini de acest tip. SUV-urile în general sunt categoria cu cea mai mare creștere în vânzări (câteva statistici aici), iar motoarele electrice se pretează foarte bine în orașe, unde frâna regenerativă și vitezele relativ mici prelungesc autonomia bateriilor. Jaguar I-Pace, un SUV electric din altă clasă, va fi prezentat mâine.

Kona Electric arată precum Kona pe benzină, acesta din urmă fiind listat și pe site-ul românesc. Varianta electrică are două versiuni, cea cu baterii de 39,2 kWh asigurând o autonomie de 300 km și cea de 67 kWh o autonomie de 470 km conform ciclurilor oficiale de testare WLTP.

Design-ul îmi place, pare tineresc, jucăuș, mai ales în această culoare turcoaz din fotografiile oficiale. Interiorul pare la fel, chiar dacă vine cu design-ul clasic al acestei perioade, adică un soi de tabletă proptită în centrul bordului, ca la multe alte mașini. Au renunțat la un schimbător clasic de viteze, preferând butoane pentru modurile Drive, Reverse și restul.


Mașina vine cu mai multe niveluri de reglaj pentru frâna regenerativă, adoptând probabil sistemul făcut popular de BMW i3, adică frânează automat când ridici piciorul de pe accelerație iar tu poți alege în ce măsură să facă acest lucru. Dotările includ faruri LED, o mulțime de sisteme de analiză a traficului și avertizare la pericole, Android Auto și Apple CarPlay, scaune încălzite și ventilate, sistem audio cu 8 difuzoare, adaptive cruise control cu stop&go și altele.

Ca tehnologie, Kona Electric folosește un motor sincron cu magneți permanenți, deși nu cred că eventualilor clienți le pasă prea tare exact ce tip de motor electric au integrat, având în vedere că mentenanța acestora este în general mult mai ieftină decât a motoarelor clasice (în principal pentru că sunt mult, mult mai simple și cu mai puține piese și subansamble și consumabile).

Mai important este că bancul de baterii Li-Ion Polymer poate fi încărcat rapid (80% în 54 de minute, dar probabil extraopțiunea aceasta va costa mult), în timp ce dotarea standard este de încărcător AC unde încărcarea durează aproape 10 ore pentru pack-ul de 67 kWh și 6 ore și ceva pentru varianta de capacitate mai mică.

Asta poate părea mult, dar 470 km autonomie înseamnă cam 15 zile de circulație prin oraș după care trebuie să o încarci peste noapte, iar cum stații de încărcare se găsesc în tot mai multe locuri (malluri, parcări de companii etc) și poți fura câte o oră sau două pe acolo, astfel de timpi de încărcare nu mi se par problematici.

Nu știu cât va costa.

    14 comentarii

  1. Cine vrea sa vada maine lansarea live Jaguar I-Pace….. https://www.youtube.com/watch?v=gpyh-4q661g

      (Citează)

  2. suv electric cu care nici sa vrei nu prea poti iesi din oras… nu-mi da.

      (Citează)

  3. Pret aproximativ?

      (Citează)

  4. MariusA:
    Pret aproximativ?

    Având în vedere ca Hyunday Ioniq Electric pleaca de la 31.635 euro la germani, și Kona normal se vinde cu prețuri intre 14.000 și 30.000 euro la noi, cred că va fii peste 35.000 euro

      (Citează)

  5. add:
    suv electric cu care nici sa vrei nu prea poti iesi din oras… nu-mi da.

    Da, există piaţă pentru aşa ceva – familiile cu 2 maşini: el are o maşină mai mare, cu care familia pleacă în călătorii mai lungi, ea are o maşină mai mică, ideal cu garda la sol puţin mai mare, strict pentru oraş.

      (Citează)

  6. GabrielG:
    E incredibil cum nimic nu le convine romanilor…

    si… nu-i voie? sau?

    Bogdan: Da, există piaţă pentru aşa ceva – familiile cu 2 maşini: el are o maşină mai mare, cu care familia pleacă în călătorii mai lungi, ea are o maşină mai mică, ideal cu garda la sol puţin mai mare, strict pentru oraş.

    si ce-ar avea mica si-atat? inteleg ca e cerere, ca altfel n-ar face, nu inteleg pentru ce exista…

      (Citează)

    • E voie, dar parca prea vedem partea intunecata a lucrurilor. Hai sa ne mai deschidem putin mintea si sa gandim altfel. E o masina noua, suv subcompact (cum cere piata), electric, ofera autonomie mai mult decat decenta si arata si bine.

        (Citează)

    • Este ca iti lipseste inchizitia? Ce bine ti ar sta: sa ardă pe rug ereticii cu mașinile lor electrice cu tot! Tu si cu prietenul tău Trump – “beautiful clean coal”.

      Lăsând la o parte comentariile acide, cred ca este un pas natural spre viitor din mai multe privinte: limitarea resurselor clasice, evitarea poluării și impulsionarea dezvoltarii tehnologice. Evident discuțiile sunt lungi si exista în mod sigur argumente valide si de cealaltă parte.

        (Citează)

    • Astea cu autonomia sunt discuții de dragul discuției. Și dacă ar avea 1000 km probabil s-ar zice că nu-i suficient, că nu ajungi la Satu Mare și înapoi.

      În practică, e o mașină de frecat în oraș și împrejurimi și pe care o încarci la două săptămâni, peste noapte, ba chiar o poți pune în fiecare noapte la încărcat, dacă ai casă, sau tragi la muncă un prelungitor pe geam, că e ieftin curentul.

      Lăsăm la o partea faptul că noi ne raportăm la România, o țară înapoiată, în timp ce în străinătate mulți preferă ca pe distanțe lungi să ia trenul, că le e mai simplu, și cu mașina să se învârtă doar la naveta zilnică la muncă.

        (Citează)

  7. Kona ? Fain nume. Ma gandesc ca, in Portugalia mai ales, va avea un succes enorm :)) La fel de bine puteau sa-i zica caralho.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verifică ce-ai scris. Dacă vrei să mai adaugi ceva, lasă un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite.

sus