un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Trecerea de pietoni din gardul Direcției Permise

23 Jan 2018  ·

AUTO, GÂNDURI  ·

29 comentarii

Dacă vreți încă o dovadă că țara noastră nu are mari șanse de supraviețuire, uitați-vă pe imaginile de mai jos. Sunt de la sediul DRPCIV, Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare Vehicule, locul unde mii de români merg zilnic nu doar pentru cele din titlu, ci și pentru examene auto și pașapoarte. Știți locul, a devenit celebru după ce Tăriceanu, al doilea om în stat, văzând o coadă de sute de persoane a luat măsuri rapide pentru a eficientiza activitatea s-a băgat în față.

Clădirea este destul de nouă, construită la marginea unui drum și el destul de modern.

Trecerea de pietoni duce într-un gard. Porțile de intrare sunt la 20 de metri în stânga și în dreapta. De ce n-au făcut poartă pietonală în dreptul trecerii de pietoni sau una auto chiar lângă? Nu știu.

Dar măcar ai trotuar, nu? Nu, nu nici un trotuar între trecerea de pietoni și poartă. Poliția s-a gândit că pietonii vor merge pe marginea unui drum unde se circulă cu viteză mare.

De fapt nu-i chiar pe marginea drumului, că sunt mașini parcate ilegal acolo și te protejează. Mai puțin când parchează până în gard și atunci tu mergi chiar pe banda 1 a drumului.

Iar la poartă este o mare baltă, că s-a lăsat asfaltul. Mașinile trec fără probleme, pietonii sar peste.

Și, deși în curte este o parcare de câteva sute de locuri unde atunci când am fost eu erau vreo 30-40 libere, câteva mașini parcaseră ilegal, pe trotuar, ca să fie cât mai aproape de ușă. Să formulez altfel: în curtea Direcției Permise se parchează ilegal! Atât de frumos încât un domn făcea scandal înăuntru că altcineva îi blocase mașina și nu poate pleca.

În rest, însă, am terminat rapid cu înmatricularea noii mașini. Pe 27 decembrie am făcut o programare online pentru înmatriculare și prima dată disponibilă era 15 februarie! Noroc cu Nashu_mare, că mi-a zis să mă duc oricând vreau eu și, odată ajuns acolo, am înțeles de ce: există un ghișeul pentru cei cu programări online și vreo șapte pentru oameni fără programări. Dacă evitați momentele de dimineață, când se fac cozile mari cu liste șamd (ba chiar e posibil ca acelea să fie la ghișeele separate pentru Ilfov), puteți înmatricula rapid o mașină.

Eu am fost la ora 16, am avut 20 de persoane în față și cam 30 de minute de așteptare (cu bon de ordine), apoi am dat actele cerute și am rezolvat.

Site-urile de informare sunt destul de slabe. Vă provoc să găsiți pe site-ul oficial drpciv.ro actele necesare înmatriculării, deși în meniul din stânga este de vreo trei ori pomenit acest termen. Nu le găsiți? Sunt pe site-ul prefecturii București, care arată ca în anii 90, dar informațiile sunt (cel puțin acum) la zi.

Mergeți cu actele pregătite de acasă. Dacă aveți nevoie acolo de o copie Xerox, de exemplu, va trebui să ieșiți din sediu și să traversați vizavi. Aveți nevoie de factura pe care au pus cei de la Taxe și impozite ștampila de luare în evidență și de fișă fiscală tot cu ștampila lor (le-am luat pe ambele când am fost la T&I pentru luare în evidență; nu plecați de acolo fără fișă fiscală validată de ei, că doar vă veți întoarce mai târziu după una). Taxele de înmatriculare se plătesc chiar la ghișeul unde depuneți actele, ceea ce te poate face să te întrebi de ce nu a fost așa simplu dintotdeauna.

    29 comentarii

  1. si ca sa fie totul complet stau si la panda cu radarul 500 m mai incolo

      (Citează)

    • Confirm – erau acolo acum 2 saptamani cand m-am dus sa-mi schimb pasaportul…
      Pai nu? Preventie – ce mama dracului… :)

        (Citează)

  2. Cred că cel mai liber la ghișee e undeva pe la ora 13-14. Ultima oară când am fost pe acolo la depus acte (pentru reînnoirea carnetului) a mers ok, dar am observat că pe la orele alea erau 3-4 persoane la depus acte la ora când m-am dus să ridic.

      (Citează)

  3. Si ce masina ti-ai luat ?

      (Citează)

  4. Problema cu acel gard e veche. Politistii nu au vrut sa respecte reglementarile urbanistice ale zonei si au facut imprejmuirea fara a mai tine cont de retragerile impuse de primarie pentru a putea asigura trotuarul. Daca privesti spre imobilele invecinate observi faptul ca ele in realitate sunt cu 1.5~2 m mai retrase fata de drum.

      (Citează)

  5. Saptamana viitoare trebuie sa ajung si eu pe acolo. Am gasit mai multe firme care pentru 200-300 ron(taxa lor) iti iau actele de acasa si iti aduc numerele . Sa inteleg ca nu are rost sa le dau $$ degeaba, ca merge destul de repede?

      (Citează)

    • Nu are rost. Sunt multe ghisee si merge repede. Daca te duci seara, dupa 5-6 este pustiu pe acolo rezolvi imediat.

        (Citează)

  6. Am fost de curand acolo pentru preschimbare permis si confirm aglomeratia…

      (Citează)

  7. Atentie la cei cu xerox de vis-a-vis, sunt niste tepari si profita de bunul simt alt cetateanului. Te abordeaza de cum intri in cladirea cu xerox-uri si incearca sa te jupuiasca de bani. Luna trecuta am platit 10 lei pentru o copie xerox. Te invita sa iei loc pe un scaun, se fac ca iti verifica actele si iti cer multi bani pe motiv ca ti-au facut consultanta. Desi eu doar am solicitat de la bun inceput o copie xerox. Eram informat si stiam deja ce trebuie sa contina dosarul de inmatriculare si nu aveam nevoie de alte “detalii”. Mare atentie cu ei.

      (Citează)

  8. Adica nu se mai sta o ora la coada la CEC-ul din DRPCIV ca sa platesti taxele? Wow…

      (Citează)

  9. Salut, va recomand sa completati datele in mesajul de mai jos si sa il trimiteti la Presa Politia Capitalei .
    Pentru astfel de probleme am mai trimis mailuri catre ei si mi-au raspuns ca au avertizat administratorul drumului public. Mai faceti o sesizare dupa 30 de zile sa ii dea amenda daca nu a facut amenajarile. Dupa 30 de zile mai faceti o sesizare pentru avertisemnt, dupa 30 pentru amenda, si tot asa cam 1 an pana se hotarasc sa faca ceva sa nu mai plateasca amenzi.
    Atat mi-a luat ca sa ii oblig sa traga dungi pe Doamna Ghica (langa parcul Plumbuita). https://imgur.com/a/rXJ90

    Cele mai importante sunt urmatoarele articole din “Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, republicată”;
    – Art.5 – (1) si (9)
    – Art.53
    – Art.105 (25)

    ——————————————————————————————————————-

    Bună ziua,

    Mă numesc X, domiciliez in București, Sector X, Str. X Nr. și doresc să depun o sesizare privind amenajarea drumurilor publice.

    In conformitate cu prevederile legale din codul rutier, menționate mai jos, va rog sa luați măsurile necesare de sancționare a administratorului drumului public pentru nerespectarea urmatoarelor obligații:
    – de a executa amenajări rutiere destinate circulației pietonilor în zona cladirii DRPCIV din Soseaua Pipera 49, Bucuresti 014254
    – de a executa marcajer rutiere pe drumurile publice conform standardelor in vigoare si de a le mentine in stare corespunzatoare
    După cum știți și dumneavoastră această zonă este intens circulată atât de mașini cât și de pietoni, cladirea fiind una de interes public.

    Va rog să confirmați primirea e-mailului și să imi transmiteți numărul de înregistrare pentru sesizare.

    Vă mulțumesc,
    X X
    numar telefon

    —————————————————————————————–
    Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, republicată

    Art.5. – (1) Administratorul drumului public, antreprenorul sau executantul lucrărilor, conform competenţelor ce îi revin, cu avizul poliţiei rutiere, este obligat să instaleze indicatoare ori alte dispozitive speciale, să aplice marcaje pe drumurile publice, conform standardelor în vigoare, şi să le menţină în stare corespunzătoare.
    (2) Administratorul drumului public sau, după caz, antreprenorul ori executantul lucrărilor este obligat să semnalizeze corespunzător, cât mai repede posibil, orice obstacol aflat pe partea carosabilă, care stânjeneşte sau pune în pericol siguranţa circulaţiei, şi să ia toate măsurile de înlăturare a acestuia.
    (9) În scopul asigurării desfăşurării în condiţii de siguranţă a circulaţiei pe drumurile publice, poliţia rutieră poate solicita administratorului drumului public executarea sau, după caz, desfiinţarea de amenajări rutiere

    Art.30. – (1) Mijloacele de semnalizare rutiera sunt:
    a) sistemele de semnalizare luminoasa sau sonora;
    b) indicatoarele;
    c) marcajele;
    d) alte dispozitive speciale.
    (4) Mijloacele de semnalizare rutiera, precum si alte dispozitive speciale de acest fel se asigura, se instaleaza si se întretin prin grija administratorului drumului public respectiv ori al caii ferate, dupa caz. Instalarea mijloacelor de semnalizare rutiera si a dispozitivelor speciale se executa numai cu avizul prealabil al politiei rutiere.
    (5) Mijloacele de semnalizare si presemnalizare a intersectiilor dintre doua drumuri de categorii diferite se asigura, se instaleaza si se întretin de catre administratorul fiecarui drum, cu respectarea modului de reglementare a circulatiei stabilit în nodul rutier respectiv.

    Art.33. – (1) Semnalizarea si amenajarile rutiere necesare pe drumurile publice se asigura de catre administratorul drumului respectiv si se efectueaza numai cu avizul politiei rutiere.

    Art.53. – Autorităţile publice locale, cu autorizaţia administratorului drumului public şi cu avizul poliţiei rutiere sau la solicitarea acesteia, sunt obligate să ia măsuri pentru realizarea de amenajări rutiere destinate circulaţiei pietonilor, bicicliştilor, vehiculelor cu tracţiune animală şi calmării traficului, semnalizate corespunzător, în apropierea unităţilor de învăţământ, pieţelor, târgurilor, spitalelor, precum şi în zonele cu risc sporit de accidente.

    Art.105. – Constituie contraventii si se sanctioneaza cu amenda prevazuta în clasa a V-a de sanctiuni urmatoarele fapte savârsite de catre persoane juridice:
    1. nesemnalizarea sau semnalizarea necorespunzătoare a drumului public sau a trecerilor la nivel cu calea ferată, conform standardelor în vigoare; neînlăturarea obstacolelor care împiedică vizibilitatea conducătorilor de vehicule la trecerile la nivel cu calea ferată;
    2. neîndeplinirea obligaţiilor de instalare a mijloacelor de semnalizare rutieră, precum şi a dispozitivelor speciale de acest fel;
    3. nesemnalizarea sau semnalizarea necorespunzătoare, conform standardelor în vigoare, a obstacolelor sau lucrărilor aflate în zona drumului public;
    4. neasigurarea stării de viabilitate a părţii carosabile potrivit standardelor în vigoare, precum şi neluarea măsurilor de înlăturare a obstacolelor aflate pe partea carosabilă;
    25. nerespectarea obligatiei administratorului drumului public sau autoritatii publice locale de a executa sau, dupa caz, de a desfiinta amenajarile rutiere, în termenul stabilit împreuna cu politia rutiera;

    Regulament de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice

    Art. 3. – (1) Administratorul drumului public este obligat să asigure viabilitatea acestuia.
    (2) În scopul desfăşurării în condiţii de siguranţă a circulaţiei pe drumurile publice, administratorul drumului public trebuie să realizeze amenajări rutiere pentru a determina participanţii la trafic să respecte semnificaţia semnalizării rutiere.

    Art. 46. – (1) Semnificaţia, precum şi dimensiunile mijloacelor de semnalizare rutieră, forma, simbolul, culoarea şi condiţiile de execuţie, amplasarea, instalarea şi aplicarea acestora se stabilesc în conformitate cu standardele în domeniu.
    (2) Semnalizarea rutieră în tunele sau pe viaducte se asigură, se realizează şi se întreţine de către administratorul acestora.

    Art. 77. – (1) Administratorul drumului public este obligat să aplice marcaje cu linii continue sau discontinue, după caz, atât pentru separarea sensurilor şi benzilor de circulaţie, cât şi pentru delimitarea părţii carosabile.

    Art. 96. – (1) Participanţii la trafic sunt obligaţi să anunţe administratorul drumului public ori cea mai apropiată unitate de poliţie atunci când au cunoştinţă despre existenţa pe drum a unui obstacol sau a oricărei alte situaţii periculoase pentru fluenţa şi siguranţa circulaţiei.

    Art. 121. – (1) Conducătorii de vehicule sunt obligaţi să respecte viteza maximă admisă pe sectorul de drum pe care circulă şi pentru categoria din care face parte vehiculul condus, precum şi cea impusă prin mijloacele de semnalizare.
    (3) Administratorul drumului public este obligat să instaleze indicatoare pentru reglementarea
    regimului de viteză.

    Art. 144. – (1) Administratorul drumului public este obligat să delimiteze şi să semnalizeze corespunzător sectoarele de drum public unde este interzisă oprirea sau staţionarea vehiculelor.

      (Citează)

  10. Povestea cu gardul DRPCIV nu e noua deloc. Ca sa se rezolve este nevoie de un ordin de ministru (Administratie si Interne) prin care terenul respectiv sa fie trecut din administrarea MAI in administrarea Primariei Generale. Apoi o licitatie pentru proiectare + executie si in final lucrarea propriu-zisa.

    Din acelasi registru:
    – Pasajul Basarab nu a fost preluat in administrare de Primarie de la constructor-> mentenanta 0
    – Sectorul de DN1 intre pasaj Baneasa si podul peste DNCB/intrare in Otopeni desi este pe teritoriul Bucurestiului nu a fost preluat de Primarie dupa ce au fost facute toate pasajele -> mai mult de jumatate din iluminat nu merge pentru ca Luxten are mentenanta doar pentru strazile administrate de Primarie.

    Lista poate continua la nesfarsit cu o multime de alte aberatii.

      (Citează)

    • Ca orădean îţi pot zice situaţia de la intrarea în ţară.

      Drumul din vamă aparţine de direcţia vămi, care nu are voie să organizeze licitaţii de drum practic.

      Iar cnadnr (sau cum s-o mai numi azi) zice că pentru ei competenţa se termină la DN1, la 200 de metri de vamă.

      Aşa că există o porţiune de 200 m a nimănui, plină de gropi, care îţi zice literalmente “Welcome to Romania”, e şi semn pus pe dreapta, trebuie să mergi cu a-ntâia.

      E aşa de când am intrat în UE.

        (Citează)

    • @manu144

      Asa e si la vama intre Rep Moldova si România. In no man’s world sunt niste gropi de nici noua masina a lui Radu nu poate merge cu mai mult de 5 la ora.

        (Citează)

  11. cum adica cu stampila? Pai nu era vorba ca s-a eliminat stampila? Parca e si lege pentru asa ceva. Nu se poate face plangere penala pentru abuzul in serviciu?

      (Citează)

  12. Poti plati toate taxele si online.
    Eu am platit taxa de talon, de placute cat si taxa de schimbare permis cu online banking si am atasat la dosar copia platii.
    A mers snur, acum astept 2 saptamani dupa numere preferentiale :(

      (Citează)

  13. “Dacă vreți încă o dovadă că țara noastră nu are mari șanse de supraviețuire”

    A supravieţuit 1000-2000 de ani şi va supravieţui în continuare în ciuda comentariilor de genul ăsta care îndeamnă oamenii să părăsească ţara în loc să găsească moduri mai constructive de a îmbunătăţi lucrurile. (Gen de comentarii întâlnit şi la Hotnews).

      (Citează)

    • @Andrei: e și aia o soluție. Eu am părăsit țara și lucrurile s-au îmbunătățit considerabil pentru mine.

        (Citează)

  14. Bine ca ai rezolvat rapid. Asteptam si review-ul. La tigaie, bineinteles.

      (Citează)

  15. Treaba ta @VOC. Dar eu am ajuns la concluzia că atitudini de genul ăsta fac mai mult rău ţării chiar decât PSD-ul. PSD-ul vrea să salveze nişte baroni, se mai fură nişte milioane de euro, dar supravieţuim, mai protestăm, îi mai aducem cu picioarele pe pământ, poate şi pierd alegerile următoare. Pe de altă parte, dacă pleacă milioane de tineri educaţi cum ne îndeamnă Hotnews (într-un sondaj în care varianta cea mai optimistă este “mai dau o şansă ţării 1-2 ani”) atunci pericolul este mult mai mare.

      (Citează)

    • Deja au plecat milioane de oameni educati. Au mai ramas unii in capitala si orasele mari. In rest, in orasele mai mici e de plans. Si o sa mai plece oameni educati. E mai usor sa-ti faci bagajul si sa pleci intr-un loc unde esti apreciat la justa valoare, decat sa te lupti cu restul de 90% de populatie ca sa le explici ca isi taie craca de sub picioare. Mai ales cand vezi cum isi bat joc oamenii de tine pe banii tai.

      Unii au fost prosti, au ramas prosti si vor ramane prosti doar din cauza ca este confortabil asa. Am locuit un an intr-un oras de provincie cu peste 100.000 de oameni. 90% din locuitorii de acolo erau oi care asteptau sa fie manate; zero gandire proprie.

        (Citează)

  16. “De ce n-au făcut poartă pietonală în dreptul trecerii de pietoni sau una auto chiar lângă? Nu știu.”
    Bănuiesc faptul că dacă puteau, duceau trecerea de pietoni până la ghișeul de informații..
    Glumesc.
    Oricât de publica e locația, au reguli de acces și oameni care sunt de serviciu, bănuiesc. Poate s-au gândit că după ore nebune de așteptare, omul/petentul să nu se arunce în șosea “că e dreptul lui de pieton”.
    Poate..
    In rest, cam ai dreptate..

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus