blog demisec cu note fine de tehnologie

Căutați fotografii cu mâncare sau cu pisici? Ar trebui să vedeti contul meu de Instagram!

castiga un city break la frankfurt

Ca șoferi, dați prioritate și pietonilor, nu doar mașinilor, când virați la stânga

Clock icon

10 Jan 2018

Tag icon

AUTO

Comments icon

44 comentarii

Am văzut de multe ori în trafic genul acesta de aproape-accidente: cineva face stânga pe un bulevard, dă prioritate mașinilor ce vin din sensul opus și, cum prinde un spațiu printre câteva, demarează în trombă. Doar că, uneori, trec și pietoni strada, iar șoferii uită să fie atenți la ei.

Am văzut situația aceasta recent în intersecția de mai jos, la Bd Mărășești cu Splaiul Unirii. Venea o singură dubă din sens opus, dar șoferul unui Clio n-a avut chef să mai aștepte și a demarat puternic spre stânga. Pe trecerea de pietoni era o femeie ce împingea un cărucior de copii, cu un bebeluș înăuntru.

Cel cu Clio, cu demarajul în forță, s-a găsit cu femeia și copilul în fața sa, a pus frână bruscă, a oprit la 30 de cm de căruciorul copilului. Femeia a înlemnit. Duba care venea a pus frânat puternic. Omul cu Clio a tras de volan stânga și a urcat pe trotuarul podului, ca să nu rămână pe banda dubei și să fie lovit de ea. Odată scăpat, evident că a demarat în trombă mai departe, că e greu să zici măcar un “mă scuzați, o să fiu mai atent” după ce o greșești așa.

Eu, care făceam tot stânga, dar am așteptat să treacă duba, mă gândeam să merg după el și să-l întreb “băi prostule, ce pierdeai dacă mai așteptai 5 secunde să treacă și duba aia?”. Drumul era liber după aceea, traficul era redus.

Așa poți muri pe trecerea de pietoni, traversând o stradă de 5 metri lățime la lumina verde a semaforului. Când mai traversați așa, uitați-vă la mașinile din intersecție cum stau pregătite să facă stânga, așteptând să se strecoare la prima ocazie posibilă. Uitați-vă cât de puțini șoferi sunt atenți și la pietoni, nu doar la autovehiculele de pe drum.

Ca pietoni, trebuie să vă păziți și de așa ceva. Degeaba aveți dreptate în fața legii când vă lovește cu 30 km/h o mașină de 1,5 tone.

Ca șoferi, uitați-vă și după pietoni când faceți stânga.

Ca primărie sau administrator de drumuri, montați semafoare de stânga. În fiecare zi sunt sute de claxoane, nervi și blocaje în trafic inclusiv aici la mine, la Șincai, unde deși traficul este aglomerat, nu există semafoare separate de stânga decât pe o direcție din cele 4, deși utilitatea și simplitatea unui astfel de sistem este vizibilă o intersecție mai departe, la cea numită “Budapesta”.

    44 comentarii

  1. Nu a respectat regula din Seinfeld, aia cu ridicatul din maini si fluturatul lor deasupra capului cand faci o greseala in trafic. Merita să te duci după el să îi explici că nu e frumos să nu îți ceri scuze.

      (Citează)

  2. Sau iesiti un pic din casa, mergeti la Amsterdam, si realizati cat de penibile sunt scuzele de genul: Nu merg pe jos sau cu bicicleta pentru ca transpir, am tocuri, e poluare, blabla.

    O bicicleta ieftina (incat sa nu iti pară rau de ea dacă o fură) pana la metrou sau pana la serviciu, face minuni.

      (Citează)

    • Cum e vremea in Amsterdam, cum e in Bucuresti? Ai pedalat vreodata vara 10-15 km, de acasa pana la munca, gen militari – pipera?Nu toti avem unde sa ne schimbam, spalam la munca.(eu folosesc metroul)

        (Citează)

    • Exact asta zic: Ai vazut cate biciclete sunt langa gurile de metrou din Amsterdam? Daca ai metrou, chiar mai bine. Dar sa mergi cu masina in Bucuresti fara vreo ocazie speciala, mi se pare timp pierdut.

        (Citează)

    • Cred ca e util sa mergi cu trotineta electrica pana la metrou, dar intrebare, cat mai duce si metroul? La orele de varf stim toti cum este la metrou…

        (Citează)

    • În Olanda șoferii ar fi fost cu ochii în 15 în situația asta pentru că pietonii ar fi avut prioritate chiar și în lipsa trecerii de pietoni (pietonul care merge drept are prioritate în fața automobilului care ia curbă).

        (Citează)

  3. Esti tu hater. In 2019 duamna Firea va inventa semafoarele de stanga, dupa inventia gardurilor de tramvai in 2018.
    Este o politica realmente vizionara da sunteti voi carcotasi.

      (Citează)

    • Sunt unii conducători auto (ca pana la șoferi mai au mult) care au probleme cu prioritatea acordată pietonilor chiar si atunci cand vireaza la dreapta!

        (Citează)

  4. se poate merge la munca cu bicicleta fara problema daca stai la max 10 km de munca, o fac eu de mai bine de 3 ani.
    doar daca e ploaie torentiala sau zapada nu merg.

    in afara de semafoarele la stanga, o alta masura f simplu de implementat pentru fludiziarea traficului este sa nu se mai faca verde pt masini concomitent cu verde la pietoni.

    si de-abia cand esti biciclist, adica un fel de pieton, observi cat de ostil este orasul oamenilor si cat de favorabil masinilor: pe unele trotuare de-abia ai loc sa treci din cauza masinilor, semafoarele pentru pietoni stau pe rosu interminabil etc totul e pentru masini.

      (Citează)

  5. Alin:
    Cum e vremea in Amsterdam, cum e in Bucuresti? Ai pedalat vreodata vara 10-15 km, de acasa pana la munca, gen militari – pipera?Nu toti avem unde sa ne schimbam, spalam la munca.(eu folosesc metroul)

    sa stii ca vremea in amsterdam e mai ploioasa si mai vantoasa/ friguroasa decat in bucuresti.

    am fost in amsterdam intr-o iarna cand afara erau vreo -10 grade + vant, extrem de frig si zapada pe strada – totusi era plin de biciclisti

      (Citează)

    • Se poate vedea live: https://webcam.nl/toerisme/ :D

      Se pot vedea ceva bicicliști, deși zona aia (Dam) e de evitat cu bicicleta chiar și vara când e cald și soare.

        (Citează)

    • Dar nu realizezi ca sunt doar scuze pana nu vezi cu ochii tai. Scuza mea era ca e periculos pe carosabil cu bicicleta.

      Cred ca problema traficului se rezovla cu taxe imense. As propune, pentru inceput, salariul minim pe economie, lunar, daca vrei sa mergi cu masina in interiorul centurii orasului. Cu exceptia autoutiliarelor. Fara masini de serviciu pentru directori, agenti de vanzari, masini personale, etc.

        (Citează)

    • e periculos. eu m-am oprit cand un animal cu un camion a tras de volan intentionat sa se suie pe mine ca nu avea loc sa ma depaseasca. am zis fuck that, orice cutie de metal (metrou, masina) e mai buna decat fara.

        (Citează)

  6. Cătălin Tănase

    10/01/2018 la 2:23 PM

    Semafoarele alea pentru stanga inseamna investitii. In 2017, primaria generala a taiat de la investitii si a donat bisericii de vreo trei ori, daca imi amintesc bine.

    Acu’ eu sunt curios de o chestie: cati dintre cei care au votat candidatii PSD la primarii inteleg ca exista o relatie de cauzalitate intre votul lor si traficul din Bucuresti? :)

      (Citează)

  7. Tanti înlemnise din ce cauză? Unde credea că se va duce mașina de pe mijlocul drumului care semnaliza spre ea? Era și datoria ei să belească puțin și ochii.
    Poate am ar putea fi toată lumea puțin mai atentă pe unde și cum circulă.

      (Citează)

  8. semafoarele pentru stanga sunt cea mai ineficienta idee.
    eu as interzice virajul la stanga in cat mai multe locuri posibil si am avea si mai putine accidente si trafic mai fluid
    (stiu o sa mi se spuna ca e o aberatie, dar asa se spunea si cand au inceput sa fie introduse timid sensuri unice in bucuresti).

      (Citează)

  9. @Andrei: mor de ras cand aud cum vine cineva ca tine si da exemplu Amsterdamul. Sunt curios daca in mintea voastra chiar e o legatura posibila intre Amsterdam si Bucuresti in afara faptului ca ambele sunt orase.
    iar discutia e aici despre biciclete si trafic. dar putem sa vorbim despre j’de domenii si sa facem desigur comparatii cu cele mai bune situatii din lume. wtf? sunteti seriosi? la asta va raportati? asta e solutia, sa facem ca aia ca e acelasi lucru si o sa fie bine?

      (Citează)

    • Asadar, daca unii au gasit o posibila solutie, noi nu trebuie sa o adoptam? De ce, din orgoliu? Aștetăm să găsim planurile dacice cu soluția pentru trafic?

      Și dacă tot am găsit soluția, ce părere ai despre roată? Crezi că e ok sau e greșit din partea noastră să folosim această invenție soroșistă?

        (Citează)

    • Ți-aș povesti cum e în Namibia, dar n-am fost niciodată pe acolo. Asta e, lumea compară cu propria experiență.

        (Citează)

    • poate nu stiai, dar Amsterdam-ul nu a fost plin biciclete de la inceputurile timpurilor.

      a fost o strategie constienta a autoritatilor de a promova bicicleta prin anii ’60 pentru ca orasul se sufoca in trafic, adica exact ce ni se intampla noua acum, ca noi suntem cam cu juma de secol in spate

      https://www.theguardian.com/cities/2015/may/05/amsterdam-bicycle-capital-world-transport-cycling-kindermoord

      acelasi lucru e valabil si pt alte orase din tarile nordice care acum sunt pline de biciclete: a fost o STRATEGIE constienta a administratiei.

        (Citează)

    • pai da mai omule. numai ca solutia nu e bicicleta. pot sa spun ca aia e chiar spre final, atunci cand restul lucrurilor sunt puse la punct.
      problema e orasul si modul in care el functioneaza. poate ca in bucuresti solutia nu e bicicleta oricat de mult te straduiesti. solutiile de genul asta implica modificari la toate nivelurile nu doar in privinta traficului. ca nu de acolo pleci. nu traficul e problema, asta e doar o consecinta a unor politici cretine. iar urbanismul asta nenorocit nu presupune doar planuri de strazi si transport sub/suprateran si piste de bicicleta. este legat de modul de functionare a orasului in sine. si in mijlocul mizeriei asteia e bipedul si activitatile, interesele si nevoile lui. cam de la asta pleci.
      asa ca sa zici ca daca mergi cu bicicleta rezolvi problema e putin spre zero.

        (Citează)

  10. Poate intr-o zi cineva care poate lua decizii pentru imbunatatirea traficului o sa vada aceste filmulete simple si pe intelesul tuturor …

    https://www.youtube.com/watch?v=SZCuWpBM2x4&list=PLgCAUNIhjAZ1iOuISeca-GkUl8RAyRi6z

      (Citează)

  11. VOC:
    În Olanda șoferii ar fi fost cu ochii în 15 în situația asta pentru că pietonii ar fi avut prioritate chiar și în lipsa trecerii de pietoni (pietonul care merge drept are prioritate în fața automobilului care ia curbă).

    Pietonul nu are prioritate la traversarea unei strazi daca nu are trecere de pietoni. Poti sa citezi articolul de lege care spune asta?

      (Citează)

  12. Andrei:
    Firea nu intelege cum de incap oamenii in televizoare asa mici si te astepti sa se uitep pe youtube?!

    Sper ca firea nu este singura persoana care ia decizii de trafic in Bucuresti, mai sunt consilieri locali, politisti (stiu nu e bine sa ii amintesc zilele astea), arhitecti, oameni care mai au ceva intre umeri si pot influenta cumva directia de dezvoltare a orasului asta mirific.

      (Citează)

  13. Dap. Trebuia sa mergi dupa el si sa il dojenesti :).
    Doar lucruri bune pot iesi din chestia asta. In mod sigur soferul va lua pozitia “ghiocelu’ ” si-si va cere scuze – “imi pare rau, domnu’ Radu, nu se mai intampla, va rog sa nu ma dati pe blog, ca vede nevasta si ma cearta.”
    Si va pleca acasa intelegand ca daca un om care nu a fost parte implicata direct in eveniment l-a certat, e clar ca a facut ceva gresit si trebuie sa se schimbe, ca uite, lumea ia atitudine.
    Asta daca nu cumva se gandeste mai inainte sa te injure sau sa te alerge cu levier, ceva, ce mai are el prin masina.

      (Citează)

    • Plus ca, daca nu s-a vazut de afara, sigur-sigur nu a regretat. Ar fi trebuit, cel putin, sa porneasca incet de pe loc, sa se vadă durerea sufletească.

        (Citează)

  14. O alta măsura este mutarea trecerilor de pietoni la 5 metri de coltul intersecției asa cum este in Barcelona, cel care face stanga are suficient spatiu sa opreasca fara a-si face griji ca vine unul cu viteza din dreapta, el fiind in buza intersecției.

      (Citează)

  15. Guys, mai e o problemă: nimeni* în țara asta nu e conștient că în afara unghiului mort spre spate, ăla despre care ți se spune la școala de șoferi că poate ascunde o mașină care tocmai a început să te depășească, mai există un unghi mort spre față, care ascunde exact teritoriul numit generic “prima la stânga”. Unghiul ăsta e cauzat de montantul A, adică stâlpul dintre portiera șoferului și parbriz, stâlp gros, de nădejde, menit să-ți protejeze scăfârlia în caz de răsturnare.

    *) Excepțiile sunt cei care au avut neșansa să vadă ceva ițindu-se neașteptat din spatele montantului A, în trafic. Din fericire, situațiile sunt destul de rare, întrucât regula priorității de dreapta îl face pe cel plasat în acest unghi mort să frâneze când te vede.

      (Citează)

  16. Daca toata lumea ar respecta culoarea semaforului si nu ar intra in intersectie pe galben si chiar rosu, ai putea sa faci stanga in siguranta. Cand vii pe mihalache de la victoriei si vrei sa faci stanga pe banu manta spre pasajul basarab, poti sa fii prima masina si sa ramai in intersectie, intrucat cei care vin din fata nu respecta semaforul (si asta cand nu e aglomerat). Trecerile de pietoni ar putea fi mutate mai in spate si diferenta de ateva secunde intre culoarea rosie si cea verde a celorlalti. Facutul la stanga este in sport periculos in bucuresti. Si asa cum spuneau si ceilalti, este nevoie de o strategie a autoritatilor locale. Se lucra la planul integrat de mobilitate urbana bucuresti ilfov in ultima vreme. Sa vezi ce aberatii va contine cand va fi gata.

      (Citează)

  17. Ca pieton ar fi ok sa te asiguri inainte sa treci strada, chiar daca esti pe marcajul pietonal sau ai verde la semafor, asta in cazul in care te intereseaza de viata ta.

      (Citează)

  18. Una din marile probleme la noi este ca trecerea de pietoni este fix la inceputul strazii nu la 5,5m distanta de coltul intersectiei, cat sa intre o masina.

    Daca virezi stanga si te opresti ca sa lasi un pieton pe multe strazi din Bucuresti ramai in mijlocul benzii perpendicular pe directia de mers a celor carora trebuie sa le dai prioritate.

    Si atunci, daca virez stanga si trec asa ca in poza ta, 3 benzi + 1 de tramvai si nu am nici semafor.. o sa pot sa fiu foarte putin atent la pietoni.

      (Citează)

    • Mai există și varianta de a nu vira decât după ce te asiguri că poți trece și de benzile în contrasens și de trecerea de pietoni, nu?

      Dacă trecerea de pietoni e cu 5 metri mai încolo, dar spațiul e deja ocupat de o mașină atunci ce faci?

        (Citează)

    • Bunul simț spune ca o vezi mai bine decât ai vedea un pieton.

      Doar dacă nu crezi ca pietonii sunt vânați de șoferi.

        (Citează)

    • @Nashu_mare Ok, ai dreptate.

        (Citează)

  19. Situatii de genul asta ar justifica ideea ca in examenul de permis sa fie inclus si un test de inteligenta. Expresia “au luat carnet toti prostii” nu inseamna ca sunt prosti soferi, ci chiar prosti-prosti, pentru ca genul ala de oameni nu poate nici macar intelege situatiile astea, darmite sa le si anticipeze.

    In alta ordine de idei, la scoala de soferi, multi au tendinta de a “vana pietonul pe trecere”, la ujn astfel de viraj. Adica il vad, dar nu opresc, ci din instinct incearca sa-l ocoleasca, de multe ori in aceeasi directie cu cea de mers a pietonului. Explicatia este ca la inceput, cei de la volan, elevii adica, inca au instinctul de pieton mai puternic decat cel de sofer, care nu este inca dezvoltat.

      (Citează)

  20. prin alte parti ar fi fost oprit pe dreapta in urmatoarele 5 minute, doamna cu carucoriul ar fi sunat la politie, domnul cu duba si tu. Reckless Driving Laws https://www.wklaw.com/areas-reckless-driving.html

      (Citează)

  21. Prin vest exista semafoare intermitente in astfel de intersectii care au ca scop sa le readuca aminte soferilor care vireaza stanga (sau dreapta, dupa caz) ca au de dat prioritate pietonilor.

      (Citează)

  22. Malin:
    Prin vest exista semafoare intermitente in astfel de intersectii care au ca scop sa le readuca aminte soferilor care vireaza stanga (sau dreapta, dupa caz) ca au de dat prioritate pietonilor.

    Si la noi sunt, acele semnale luminoase galbene. Evident, doar in cateva intersectii

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verifică ce-ai scris. Dacă vrei să mai adaugi ceva, lasă un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite.

sus