blog demisec cu note fine de tehnologie

10 luni termen de livrare pentru o mașină nouă?!

Clock icon

14 Nov 2017

Tag icon

AUTO

Comments icon

96 comentarii

Dealerul unei mărci auto (nu contează care, dar un SUV, că asta mă interesează acum) spune că termenul de livrare pentru o mașină comandată acum este de 10 luni. Plătești acum avansul și o conduci în septembrie 2018, dacă totul merge bine.

Cum așa?

Se pare că, întrucât România are o piață mare second-hand, la fabrică se alocă puține mașini pentru țara noastră, așa că durează până vine a ta. Un prieten îmi spune și de cazul unui coleg de-al său care, la alt dealer de la altă marcă, a comandat o mașină în martie și încă nu i-a sosit. Termenul inițial era de vreo 4 luni, dar s-a prelungit pe parcurs.

Treaba asta duce la un cerc vicios. Se cumpără mașini SH, așa că România nu are prioritate la fabrică. România nu are prioritate la fabrică, așa că oamenii sunt împinși și mai mult spre piața SH. Tu ai bani și vrei o mașină. Ești dispus să aștepți un termen rezonabil pentru ea, dar nu 10 luni. Așa că mergi la un dealer de second-hand sau la un cumpărător privat, scazi un pic dorințele, accepți una cu doi ani vechime și 22.000 km la bord și a doua zi conduci mașina.

Practic, în loc să fie încurajate vânzările pe o piață mică, li se pun bețe în roate.

Dacă vreți să vedeți cum se fabrică o mașină, apropo, citiți articolul meu recent despre SUV-uri Porsche. 

    96 comentarii

  1. Poti sa mergi sa o cumperi direct din Germania de la dealer, cateodata ofertele sunt si mai bune. Beneficiezi de aceiasi garantie, etc.

      (Citează)

    • Multe sunt doar pentru piata locala, am gasit eu niste oferte faine la masini, majoritatea fiind doar pentru piata locala, nu exporta.

        (Citează)

    • Bogdan a zis sa te duci sa o cumperi din Germania. Asta nu inseamna export. Export e cand ti-o trimite neamtul in Romania.

        (Citează)

    • Export nu e in niciunul din cazuri, ci e livrare pt ca atat romania cat si germania fac parte din ue.

        (Citează)

    • Repet, vorbesc stiind bine ce zic, sunt multe cazuri in care ofertele bune sunt exclusiv pentru piata locala, nu iti vor vinde masina nici daca te duci cu banii in buzunar.

        (Citează)

    • Raspunsurile lor sunt ceva de genul asta (copy paste de la unul):

      “Hello Mr. xxx,

      Thank you for your E-Mail. I am sorry to say, but we are only working as an Broker for New cars. Our SEAT dealer in Cologne, which is responsible for the offer only sells cars in germany.
      There is no export allowed it is not possible to export a car.”

      Nu va mai contraziceti va rog.
      Ce am zis mai sus se aplica la ofertele super-super bune, masini pe comanda, bineinteles ca se pot gasi si locuri de unde poti cumpara, dar nu la aceleasi preturi, credeti-ma. :)

        (Citează)

  2. O varianta, pe care eu am folosit-o, este sa cumperi masina din stoc.
    Avantajul e ca o iei pe loc sau cel mult cateva zile daca este in stoc in alt oras, plus un mic discount.
    Dezavantajul e ca esti limitat la optiunile masinii.

      (Citează)

  3. Eu am luat fix acum un an de zile, o mașină din stoc de la VW cu tot ce îmi doream + câte ceva în plus și am prins o negociere bună astfel încât am câștigat practic ce am primit în plus la ea fără să mai scot vreun ban din buzunar.

      (Citează)

  4. Aoleu. Ce amintiri imi trezeste asta. Prin 88 am asteptat un an sa vina televizorul…

      (Citează)

  5. Scazi pretențiile? De unde ai scos-o pe asta?

      (Citează)

  6. In general la masinile comandate termenul e de 3-5 luni care in multe cazuri e mai mic decat estimeaza ei.

    10 luni mi se pare foarte mult, vanzari maricele pe modelul respectiv.

      (Citează)

    • Termenul n-ar trebui să fie mai mic sau mai mare decât estimarea. Fabricile auto sunt destul de SF, pot ști exact ora la care va intra mașina ta în producție.

      Aș zice chiar că dealerul îți spune un termen mic ca apoi să-l prelungească știind că nu mai dai înapoi.

        (Citează)

    • Chestii se pot intampla. Dar de regula se si exagereaza ca sa te descurajeze. E mai bine sa vinzi ce ai pe stoc sau deja comandat.

        (Citează)

    • Nu sunt toti atat de rai. :)
      Unii iti spun si un termen maxim astfel incat sa te obisnuiesti cu ideea si masina sa se faca ceva mai repede. Da, aproape la orice masina facuta pe comanda poti vedea data cand se va fabrica.

        (Citează)

  7. Eu am luat anul asta in februarie un Opel Astra J de la reprezentanta din Pitesti
    A venit in 2 saptamani dupa comanda, iar de platit am platit-o in ziua cand a venit.
    Deci nu e peste tot la fel.

      (Citează)

  8. cred ca sunt foarte putine cazurile in care omul se decide sa ia masina noua, apoi cand afla ca dureaza mult pana vine, decide sa-si ia second hand.

    adica, mi se pare putin probabil ca timpul de asteptare sa fie un criteriu asa important cand alegi intre nou si SH.

    adica uite, de exemplu tu: acum ca ai aflat ca dureaza atat de mult te gandesti sa-ti iei second hand? sau te gandesti sa-ti iei alta marca de masina, dar tot noua?

    se poate intampla sa decizi SH din cauza timpului de asteptare daca vrei neaparat o anumita masina… doar ca daca dureaza atat de mult sa vina, inseamna ca cererea pentru masina aia e mica la noi si deci si variantele SH sunt putine.

    Bottom line e ca nu cred ca exista acel cerc vicios de care zici. Lumea-si ia SH din alte motive.

      (Citează)

    • Robo: adica, mi se pare putin probabil ca timpul de asteptare sa fie un criteriu asa important cand alegi intre nou si SH.
      adica uite, de exemplu tu: acum ca ai aflat ca dureaza atat de mult te gandesti sa-ti iei second hand? sau te gandesti sa-ti iei alta marca de masina, dar tot noua?

      Dacă la toate e 10 luni, probabil nu voi aștepta și voi merge pe stoc sau SH, da.

        (Citează)

    • pai asta e, ca nu la toate e 10 luni.
      la Dacia si la VAG, primii 2 producatori de masini noi care se vand in RO, timpul de asteptare e sub 3 luni.

        (Citează)

  9. alexEAT:
    Multe sunt doar pentru piata locala, am gasit eu niste oferte faine la masini, majoritatea fiind doar pentru piata locala, nu exporta.

    Tu te faci ca nu intelegi. Ce export? O cumperi din Germania. Punct.

      (Citează)

  10. 6 luni vechime, verificare amanuntita, pana la 5 ani garantie, 25k km.si 50% discount fata de pretul de lista. De departe o oferta de neratat.

      (Citează)

    • Am mari dubii ca iei asa ceva la jumate de pret. E devalorizare, dar nu chiar asa mare, dupa juma’ de an.

        (Citează)

    • Pai o fi fost de teste. Si cum toata lumea testeaza ‘limitele’ (de parca atunci ai luat o groapa si instant se rupe o planetara sau ceva) … discount, garantie. Te duci pe urma cu o problema si rezolvarea e simpla: nu a fost folosita corect.

        (Citează)

  11. Asta imi aduce aminte de o faza si de cum merg lucrurile in romania. O fosta d-ale mele isi comandase o kia rio cu termen de livrare 4 luni(nimic fancy:motor de 1l sau cea de gen, dotari normale etc) Dupa 6 luni in care aia de la Kia o duceau cu zaharelu’ ca vai, mai intarzie putin, ca sa vezi ce s-a intamplat….intr-o seara eram la masa si cu unchi-su(fost primar de sector pe la capitala) care o intreaba ce se mai aude de masina. Incepe asta sa se planga ca dureaza mult etc. Pune ala mana pe telefon discuta cateva minute si ii zice asteia ca s-a rezolvat. Ce crezi, dupa 1 saptamana avea kia rio cu motor de 1.4 si mai multe dotari la acelasi pret….tocmai ce se intampla sa fie una in drum spre romania :))

    Cred ca nici la un Bentley nu astepti 10 luni…

      (Citează)

    • Pai nu trebuie sa ai vreo pila. Majoritatea dealerilor au masini pe stoc sau comandate pentru stoc cu luni inainte si aflate “pe drum”. Doar ca nu se potrivesc la configuratie cu ce ai tu in minte. De regula, la astea primesti si discounturi mai mari si de aia poti face upgrade de la 1l la 1,4l in aceiasi bani

        (Citează)

    • D-aia e bine să ai număru lu șefu Goncea în telefon.

        (Citează)

    • La Bentley (Continental GT) o cunostinta a asteptat 5 luni, e drept, cumparata de la reprezentanta din Germania.

        (Citează)

  12. Colegul prietenului tau si-a luat Suzuki din Timisoara? :D

      (Citează)

  13. asa am ales si eu masina. am cumparat acu recent si a fost factorul decisiv, mai important ca pretul.
    si eu am luat masina ieftina, de volum, cine cacat asteapta 4 luni pt asa ceva?

    am luat singurul exemplar automat de pe stoc (din ungaria) asignat pietei romanesti.

    n-au vrut sa lase un euro mai mult decat reducerea “de campanie”.

      (Citează)

    • Asta e altă treabă dubioasă. Unii dealeri pot aduce mașini aflate pe stoc în țările din jur (aștepți o săptămână, să zicem), dar alții nu.

      Motivul ține uneori și de piața pentru care a fost gândită mașina, că unii vor să aibă etichetele în limba ta, manualul în limba ta șamd.

        (Citează)

    • producatorul are un stoc pentru tara ta, dealerul plateste un avans si rezerva masina. stocul e in general comun pentru toti dealerii.

      iti dai seama ca n-am facut pretentie la culoare, dotari (din fericire are destule pentru clasa ei), deci am pe locul de parcare o masina rosie.

        (Citează)

  14. Emil C:
    Am mari dubii ca iei asa ceva la jumate de pret. E devalorizare, dar nu chiar asa mare, dupa juma’ de an.

    am luat eu. a fost un lot destul de mare de mașini identice (doar culoarea era diferită)

      (Citează)

    • Audi A4 alea de la o firma de inchirieri? am vazut undeva, intr-adevar aia a fost deal, masinile erau tare misto.

        (Citează)

  15. Alex: Asta imi aduce aminte de o faza si de cum merg lucrurile in romania. O fosta d-ale mele isi comandase o kia rio cu termen de livrare 4 luni(nimic fancy:motor de 1l sau cea de gen, dotari normale etc) Dupa 6 luni in care aia de la Kia o duceau cu zaharelu’ ca vai, mai intarzie putin, ca sa vezi ce s-a intamplat….intr-o seara eram la masa si cu unchi-su(fost primar de sector pe la capitala) care o intreaba ce se mai aude de masina. Incepe asta sa se planga ca dureaza mult etc. Pune ala mana pe telefon discuta cateva minute si ii zice asteia ca s-a rezolvat. Ce crezi, dupa 1 saptamana avea kia rio cu motor de 1.4 si mai multe dotari la acelasi pret….tocmai ce se intampla sa fie una in drum spre romania :))

    la un căcaăt de mașină care se numește toyota c-hr îți dă timp de așteptare 8-10 luni. parcă și la seat ateca ai timp mare de așteptare

      (Citează)

    • bughy: toyota c-hr îți dă timp de așteptare 8-10 luni. parcă și la seat ateca ai timp mare de așteptare

      Pentru că sunt foarte dorite, Toyota aia arată bine. Și Ateca e mișto, iar mai nou sunt curios în cât timp vine un Karoq, că e aceeași mașină cu Ateca, practic.

        (Citează)

  16. Matei: Tu te faci ca nu intelegi. Ce export? O cumperi din Germania. Punct.

    Si vei avea manualul si meniul doar in germana :)

      (Citează)

    • Hai sa nu exageram. Manualul este posibil sa fie doar in germana, ceea ce nu este o problema dat fiind faptul ca exista Internet. Meniul masinii sigur este disponibil in mai multe limbi. Nu ai inchiriat niciodata o masina intr-o tara straina?

        (Citează)

  17. Să nu pățești ca și cei care au comandat la Suzuki Timișoara – Sara Motors: https://renasterea.ro/un-timisorean-tepuit-isi-spune-povestea-cum-mi-luat-zece-beri-cu-12-200-de-euro-crezand-ca-mi-iau-suzuki-vitara/
    Sunt vreo 70-80 de clienți care tot au așteptat mașina, știind că durează între 4 și 6 luni comanda, iar de fapt dealer-ul nici nu a comandat la fabrică mașinile, rula banii pe alte afaceri.

      (Citează)

  18. eu am luat acum 3 luni un Lexus RX cu buy back in provincie si aveau 200 de bucati pe vapor, in mai putin de o luna a venit.

      (Citează)

  19. Ai de capul meu. Deci ei au din start un termen de 10 luni, estimat bineinteles.Probabil se poate intinde si pe mai mult de atat pentru ca piata vestica are prioritate. Acolo si preturile si volumele sunt mult mai mari, piata romaneasca fiind oricum nesemnificativa pentru ei.

      (Citează)

  20. Este vorba de Seat, iar modelul as zice ca e Ateca.

      (Citează)

  21. Am comandat un Opel Astra K in noiembrie 2016. Mi s-a zis ca dureaza cel putin 4 luni din cauza farurilor Led Matrix (aparent nu faceau fata cu cererea mare).

    Dupa 2 luni jumatate, ma suna dealerul ca masina e deja in Ungaria iar eu stateam linistit si nici macar nu pusesem masina veche la vanzare si nici nu am mers la banca pentru demararea creditului.

    Cand i-am zis ca m-a luat pe nepregatite a zis ca mai bine imi zice un timp de livrare mai mare decat estimeaza sistemul decat sa dureze mai mult si sa il injur :))

      (Citează)

    • Dar nu înțeleg asta cu estimarea greșită. Fabrica e bine organizată, știe exact ce comenzi are și când intră a ta în producție.

      Mai probabil a renunțat altcineva la comandă și ai luat tu slotul său.

        (Citează)

  22. Andrei Monenciu

    14/11/2017 la 2:17 PM

    timpul de livrare depinde de producator de ex la Mazda dureaza cam 6 luni, dar depinde enorm si de motorizare, daca e 4×4, culoare, dotari etc.

    10 luni e enorm, daca poti, intreaba si la alte reprezentante din tara. De ex in Oradea reprezentanta Volkswagen, Audi, Seat aduceau ei masini si pt Bucuresti daca rezolvau mai repede. Cumva conteaza si de notorietatea reprezentantei cred.

      (Citează)

    • Mai e și moda asta să te duci la un dealer din altă localitate pentru că are costuri mai mici și poate da un discount suplimentar, încă 200 de euro acolo.

      Ar fi bun un sistem de stoc la nivel de țară. Dealerul din București n-are motiv să-ți spună că e mașina în stoc la un dealer din Iași, că vrea să țină vânzarea pentru el. Tu, clientul, ai vrea însă să afli asta.

      Unii fac asta, de exemplu Suzuki are pe site situația stocurilor în țară.

        (Citează)

    • Radu, eu când am cumpărat seat-ul am dat un masa spam la toate reprezentantele din tara. Mi-au răspuns cam jumate, cea mai ok oferta pentru ce vroiam (mașină de showroom) dotări/preț a fost la porchebucuresti. Da și tu emailuri, că nu costa nimic :)

        (Citează)

    • Stai să treacă bf, că poate iau acolo.

        (Citează)

  23. Pana si la Renault a durat 2 luni de la comanda pana la livrare. Totul depinde de ce, cum si unde se construiesc si de ce backlog au.

      (Citează)

  24. Intreaba in primul rand de masini pe stoc, cu livrare imediata. Eu asa am luat Tucson-ul. A venit in cateva zile si am putut alege din 5 variante de culoare. Intr-adevar era o versiune mai comuna, cu transmisie manuala, dar merita sa cauti dupa criteriul asta.

      (Citează)

  25. mArius:
    Eu am luat anul asta in februarie un Opel Astra J de la reprezentanta din Pitesti
    A venit in 2 saptamani dupa comanda, iar de platit am platit-o in ziua cand a venit.
    Deci nu e peste tot la fel.

    Aia nu a fost masina facuta pe comanda. Eventual si-au dat seama ca s-au potrivit cerintele tale pe o masina din stocul din zona verde sau de la alt dealer.
    Dar de produs si livrat in 2 saptamani, never-ever.

      (Citează)

  26. Mache:
    D-aia e bine să ai număru lu șefu Goncea în telefon.

    Stii cum e…ca de la UNPR-ist la UNPR-ist :))

      (Citează)

  27. mArius:
    Eu am luat anul asta in februarie un Opel Astra J de la reprezentanta din Pitesti
    A venit in 2 saptamani dupa comanda, iar de platit am platit-o in ziua cand a venit.
    Deci nu e peste tot la fel.

    Pentru că era deja comandată/în proces de livrare sau pe stoc la alt dealer. Gândiți și voi câteva secunde înainte să apăsați pe „Comentează”, că nu e chiar greu să-ți dai seama de lucruri.

      (Citează)

  28. La Tesla e 2 ani pt M3. Dar dacă ești descurcăreț pui cei 35k in acțiuni și pana e gata mașina, se plătește singura.

      (Citează)

  29. Apropo de dealeri din mai multe localitati, cand mi-am luat masina am dat mail cu 8-9 dealeri la To: si le-am cerut oferta la un anumit model, aflat in promotie la TV, cu livrare din stoc. Am tot dat FW la raspunsuri pana am primit cea mai buna oferta. Cand au stiut de la inceput ca negociez pe mai multe fronturi au sarit cu reduceri, “rable” cadou etc. Am castigat inca vreo 2000 de euro pe langa pretul promotional de la TV.

      (Citează)

  30. Exact cazul meu. Mers la Mazda, interesat de mazda6. Termen de livrare 9luni.
    Cumparat o skoda superb sh pe loc tot la dealer.

      (Citează)

  31. De obicei, In luna Decembrie sunt multe oferte la dealeri

      (Citează)

  32. Robo:
    pai asta e, ca nu la toate e 10 luni.
    la Dacia si la VAG, primii 2 producatori de masini noi care se vand in RO, timpul de asteptare e sub 3 luni.

    Culmea, lui nwradu tot verisorii lui VAG i-au dat termen asa mare de asteptare pentru Ateca sau Skoda aia mai mica decat Kodiaq :).

      (Citează)

  33. Depinde si de reprezentanta locala, eu am fost in aprilie sa cer o ferta pt n Tucson, aveau zeci de masini in stoc la Otopeni, am ales configuratia pe care o doream (am gasit si culoarea dorita in stoc) si in 3 zile aveam masina

      (Citează)

  34. Doar la Peugeot 3008 este timpul asta de asteptare. Chiar si asa mi se pare o tampenie , in 10 luni esti alt om , ai un copil de o luna :)) in caz ca …
    Nu merita asteptarea – pe langa majoritatea problemelor ce pot aparea (vezi cazul SARA MOTORS) in cazul in care firma e in faliment de mult si tu doar te oferi sa dai bani pe gratis, iar de recuperat nu-i poti recupera niciodata fiind fapta ce nu necesita ancheta penala.

    Mare grija ! Si nu-ti lua Suzuki Vitara , ca e ARO :)) mai bine inchegat, dar cu plasticaraie mai rau ca-n LOGAN si cu pret umflat pentru ce ofera. Singurul SUV decent, ce merita este KODIAK din stoc, ce ajunge sa coste cam 24 cu DSG 4×2 in echipare medie.

      (Citează)

  35. nwradu:
    Știu, sper să găsesc ceva mișto pe stoc poate chiar acum la Black Friday.

    La ce te-ai decis pana la urma ? (sau e o lista mai mare?)

      (Citează)

  36. bughy:
    6 luni vechime, verificare amanuntita, pana la 5 ani garantie, 25k km.si 50% discount fata de pretul de lista. De departe o oferta de neratat.

    25000 km in 6 luni ?….

      (Citează)

  37. corcolis:
    SUV 4×2 mi se pare cea mai mare prostie

    si eu aveam impresia asta pana de curand, dar trebuie sa gandesti lucrurile din alta perspectiva. cei mai multi cumpara suv-uri pentru garda la sol, pozitie de condus si spatiu. cu niste cauciucuri de iarna bune si ceva sisteme de siguranta gen ESP, n-ai nicio treaba iarna in majoritatea cazurilor. oricum majoritatea suv-urilor circula pe asfaltul oraselor. sunt de parere ca 4×4 ai nevoie doar in anumite cazuri, care nu merita investitia in costul de achizitie si apoi de intretinere.

      (Citează)

  38. SUV nu trebuie sa insemne 4×4. Cum si Gip nu inseamna Jeep :)
    Cross-over este denumirea cea mai corecta pentru aceste SUVuri de oras 4×2. Utile ca poti urca o bordura cand ai balon mai mare si 16-20cm garda la sol. Placute sa privesti traficul de la o inaltime mai mare si sa observi peste berline ce se intampla in fata ta. Cu costuri de achizitie comparabile (acum nu costa mai mult un Tiguan decat un Golf sau un Captur decat un Clio similar dotat).

    Corect spune Bogdan. Cu 4×2 si anvelope bune de iarna faci treaba buna in oras. Daca planuiesti iesiri in offroad cu siguranta in unele locuri 3008-ul lui Peugeot sau Vitara 4×2 vor fi tractate pentru a trece mai departe.

      (Citează)

  39. mazda, right ?

      (Citează)

  40. Bogdan: si eu aveam impresia asta pana de curand, dar trebuie sa gandesti lucrurile din alta perspectiva. cei mai multi cumpara suv-uri pentru garda la sol, pozitie de condus si spatiu. cu niste cauciucuri de iarna bune si ceva sisteme de siguranta gen ESP, n-ai nicio treaba iarna in majoritatea cazurilor. oricum majoritatea suv-urilor circula pe asfaltul oraselor. sunt de parere ca 4×4 ai nevoie doar in anumite cazuri, care nu merita investitia in costul de achizitie si apoi de intretinere.

    pai e o prostie. mai bine iti iei o masina combi. ai mult mai mult spatiu :)

      (Citează)

  41. vad ca a pomenit cineva de manualul sa fie in limba romana, manualele sunt deja in cateva limbi, nu se vinde masina cu manualul doar intr-o anumita limba, la fel cum sunt etichetele la haine.
    10 luni pentru ca sunt clienti care accepta asa ceva, inteleg la o masina unicat care e facuta special pentru tine, dar la o masina de serie cumperi de pe stoc. Producatorii de masinii distrug in fiecare an mii de masini din cauza supraproductiei, iar dealeri vor sa asteptam mult si bine.
    Pentru masina care o vrei sunt vreo 10 dealeri in tara, trimite-le email la toti sa ii intrebi de masina, tot se gaseste unul sa o gaseasca la alt dealer de afara pe stoc si sa o aduca intr-o saptamana.

      (Citează)

  42. Dan: 25000 km in 6 luni ?….

    Da. Am vazut si cu 60k km in 6 luni. De cand am luat-o, in alte 6 luni am mai facut si eu 14.000 km

      (Citează)

  43. Eu am avut noroc. Dura 4 luni sa livreze echiparea dorita dar nu ma hotarasem daca sa astept sau nu si peste 1 zi ma suna dealerul ca are una pe stoc echiparea urmatoare (mai sus cu vreo 700 euro) si imi da si un discount daca o iau. Norocul meu ca nu se aprobase inca rabla (de aia ramasese pe stoc, initial ma gandeam ca asa face dealearul manevre sa vanda modele mai scumpe) dar foarte frustrant sa nu iei masina pe care o vrei cu dotarile pe care le vrei si de care ai si bani doar din cauza ca trebuie sa astepti jumatate de an sau fucking 10 luni.
    Adica astia se plang ca nu vand suficient masini noi dar te pun 10 luni sa astepti ce? Sa apara modelul urmator?

      (Citează)

  44. Matei:
    Hai sa nu exageram. Manualul este posibil sa fie doar in germana, ceea ce nu este o problema dat fiind faptul ca exista Internet. Meniul masinii sigur este disponibil in mai multe limbi. Nu ai inchiriat niciodata o masina intr-o tara straina?

    Ba da, chiar am inchiriat de mai multe ori in Germania si de cateva ori mi s-a intamplat sa nimeresc masina nemteasca cu meniu doar in germana.

      (Citează)

  45. Ingrosi si tu randul celor care dau o caruta de bani sa stea in trafic :)

      (Citează)

  46.   (Citează)

  47. Asta am patit si eu vara asta la Toyota. Pe vreme aia ma interesa C-HR, am fost sa o vad… dezamagire totala. Termen de livrare minim 7 luni iar spatiul in interior era extrem de mic. M-am reorientat catre un Renegade, l-am luat in o saptamana, aveau pe stoc destul de multe optiuni.

      (Citează)

    • nu vreau să critic toyota (niște mincinoși) sau c-hr…dar este o mare inginerie să faci o mașină cât un qq cu spațiul interior din polo. unde mai pui că plătesc articole că vai de vânzări au avut deți 2008 sau 3008 au avut cu 50% mai mult și cred că qq are vânzări de 3 ori mai mari. unde mai pui că toată presa mănâncă căcăt cu hibrid electric și automat că vânzările au impulsionate…

        (Citează)

    • ce cacat e qq?

        (Citează)

    • @zup, pai cum bos, de la S-uri si astea ai ajuns intr-un renegade?

        (Citează)

  48. @add: dupa s3 am trecut si printr-un fabia :)) … am vrut ceva mai mare, e super masina asta, nu regret nimic.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verifică ce-ai scris. Dacă vrei să mai adaugi ceva, lasă un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite.

sus