blog demisec cu note fine de tehnologie

Review: soluția Vodafone Auto Manager pentru monitorizare flote auto

Clock icon

18 Oct 2017

Tag icon

AUTO, TEHNOLOGIE

Comments icon

29 comentarii

Acum câțiva ani am lucrat într-o firmă ce producea o soluție complexă de monitorizare a flotelor auto, genul acela de dispozitiv ce se instalează pe mașini și-ți spune poziția lor, traseele efectuate și felul în care șoferii s-au purtat cu respectivele autovehicule sau camioane, că știți că de obicei mașinile de firmă nu sunt menajate de angajați.

Mi-a plăcut mereu tehnologia acestui tip de produs și serviciu și am mai studiat-o în timp (să vedeți ce SF-uri cer unii la licitații, tot felul de senzori ce pot transmite inclusiv dacă șoferul a semnalizat când a schimbat benzile sau dacă a pus sau nu frâne bruște), așa că atunci când Vodafone a anunțat că lansează propria soluție pentru flote mici, numită Auto Manager, am vrut să o testez pe mașina mea, ceea ce am și făcut timp de aproape o lună.

BENEFICIILE UNUI SISTEM DE MONITORIZARE A FLOTEI AUTO

În general aceste soluții (inclusiv cea testată, Vodafone Auto Manager) fac următoarele:

  • monitorizează poziția și viteza de deplasare a autovehiculului, pe unde s-a mers, de câte ori a fost oprit motorul șamd.
  • transmit aceste informații serverelor, iar interfața de administrare arată mașinile pe hartă, întocmește grafice și rapoarte privind trasele și vitezele șamd.
  • au memorie pentru a reține datele în zonele fără semnal pentru a le transmite ulterior serverului.
  • trimit alerte la depășirea de viteză sau ieșirea din anumite zone (geofencing).

Sunt diverse motive pentru care managerul unei firme ar dori să instaleze o astfel de soluție. Beneficiile principale ale Auto Manager sunt:

  • arată pe hartă unde sunt mașinile. Asta-ți permite să vezi dacă au ajuns cu bine la destinație sau care este mai aproape de o anumită zonă, de exemplu de un client ce solicită să treacă cineva de la firma ta pe la el. Plus, ca patron, e chiar mișto să vezi cum roiesc pe hartă mașinile tale, cum echipele de intervenție se deplasează prin țară sau marfa este pe traseu către furnizori sau beneficiari.
  • generează lista traseelor și foaia de parcurs a fiecărei mașini, plus rapoarte privind utilizarea, viteza de deplasare și altele. Cum ar fi, vezi rapid cât a muncit flota auto pentru firmă.
  • ajută la ținerea sub control a costurilor pentru că afli din rapoarte câți kilometri se parcurg pe lună și pe ce trasee, calculezi câte ore sunt folosite mașinile, afli un estimat de consum de carburant șamd. O astfel de soluție îți poate spune, de exemplu, că șoferul de pe o anumită rută lucrează mai multe ore decât șoferii de pe alte rute și-l poți plăti suplimentar sau îi poți roti periodic pentru o încărcare corectă.
  • permite monitorizarea felului în care șoferii folosesc mașinile firmei: poți vedea cu ce viteză merg aceștia la nivel de traseu, poți vedea dacă au mers unde au fost trimiși sau au pierdut vremea oprind nejustificat pe traseu, poți seta zone din care să fii alertat atunci când ies șamd. Viteza excesivă poate duce la accidente sau la uzura rapidă a unei mașini, iar o astfel de soluție ți-o poate semnala încă din fașă.
  • alerte push și pe email privind depășirile de viteză sau ieșirea din zone, totul pe limite reglate de tine.
  • instalare foarte simplă, se conectează un mic dispozitiv în portul OBD al mașinii.

Vodafone Auto Manager face cele de mai sus, plus că include o interfață web ușor de utilizat și o aplicație de mobil ce-și face treaba la fel de bine. În plus, include și alerte de expirare a ITP-ului, asigurărilor și rovignetelor, ajutând la administrarea parcului auto și în astfel de privințe.

Există pe piață și soluții mai complexe, adaptate unui anumit tip de flotă, ce pot include, de exemplu, senzori ce monitorizează deschiderea capacului rezervorului sau nivelul carburantului (ceea ce este chiar complicat de făcut, dar nu intru în detalii). Vodafone Auto Manager se adresează oficial firmelor cu flote compuse din vreo 10 autovehicule, deși nu văd de ce nu ar merge și pentru mai multe. Vodafone are în portofoliu și soluții mai complexe, pentru flote mari, mi s-a zis.

Preț: 10 euro/lună/dispozitiv pentru contractele pe 24 de luni, 11 euro/lună/dispozitiv plus 25 euro taxă inițială pentru contractele pe 12 luni. Soluția este momentan disponibilă doar persoanelor juridice. Traficul de date este nelimitat. Funcționează și în roaming, fără cost suplimentar în Spațiul Economic European și conform tarifelor uzuale de roaming în țări din afara SEE. Are și pagină oficială.

Acum să vă arăt cum arată și cum funcționează soluția care face toate cele de mai sus.

DISPOZITIVUL

Aparatul de monitorizare este de tipul “dongle OBD”, adică o unitate micuță ce se conectează la portul OBD (on-board diagnostics) al mașinii, de unde se alimentează cu energie electrică și preia câteva date din computerul de bord.


Conform reglementărilor, toate mașinile produse după 2006 ar trebui să aibă acest port OBD într-un loc accesibil șoferului. La Mondeo este sub volan, în stânga; la un Opel Astra este între scaune, lângă schimbătorul de viteze, sub capacul ce acoperă acea zonă. V-am mai spus despre el când v-am arătat dispozitivul meu ELM 327.

Cel Vodafone arată ca mai jos și include portul de conectare la computerul de bord, un receiver GPS pentru stabilirea poziției și viteze autovehiculului și un modem pentru a transmite datele. În plus, include o baterie proprie pentru a putea transmite date în situația în care nu se poate alimenta din bateria mașinii și o memorie sub forma unui card microSD lipit acolo pentru a memora datele înainte de a fi transmise prin rețea.

Instalarea presupune demontarea dispozitivului (se apasă din laterale) pentru a introduce în el cartela SIM. Etapa este necesară pentru a se ține evidența “ce SIM este în ce dispozitiv” și nu-i nimic complicat la mijloc. Apoi, acesta trebuie înfipt în portul OBD și asta e tot. Un mic manual în română explică bine pașii.

Din ce-mi dau seama, dispozitivul transmite cam la 30 de secunde date către servere, deci se obține o imagine detaliată a traseului. Consumul său nominal este de 35 mAh, apropo, ceea ce înseamnă că ar putea descărca bateria mașinii dacă nu o porniți deloc vreo lună, dar în caz că apare acest risc chiar dispozitivul va trimite o alertă privind tensiunea scăzută și necesitatea pornirii motorului pentru încărcare.

CONFIGURAREA SISTEMULUI

Interfața web poate fi accesată din orice browser la adresa automanager.vodafone.ro, iar accesul se face cu user și parolă. Poți crea mai mulți utilizatori pe un cont, fiecare cu diverse drepturi de utilizare.

Există cinci categorii de setări: echipamente, mașini, etichete, locații și utilizatori.

ECHIPAMENTE – aici se înrolează în sistem dispozitivele de monitorizare. Pentru aceasta, este nevoie de trei date: seria cartelei SIM (să-i faceti o fotografie înainte de a o înfige în dispozitiv și dispozitivul în mașină, că altfel trebuie demontat din nou) și două serii ale dispozitivului, găsite pe acesta și pe cutie.

Odată introdus în sistemul dispozitivul, acesta va fi asociat cu un autovehicul pentru care poți completa un nume (Audi A8, “duba albă”), numărul de înmatriculare, anul fabricației, kilometrajul curent și alte date cerute acolo.

MAȘINI – aici veți vedea vehiculele asociate și puteți adăuga altele și edita cele existente. Se poate introduce și o fotografie, iar dacă veți completa date precum ziua când expiră ITP, RCA, CASCO, rovignetă și altele, veți primi alerte atunci când se apropie acel moment.

LOCAȚII – aici puteți adăuga, direct pe hartă, locațiile de interes pentru afacerea voastră, precum sediul central, depozitul de marfă, sediile clienților șamd, locuri despre care vreți să fiți anunțați când ajunge un vehicul pe acolo.

Locul se alege pe hartă, după cum vă spuneam, și se selectează raza în metri în jurul acestuia. Puteți pune astfel punctul pe sediul vostru și alege o rază de 100 de metri în jurul acestuia pentru locația Sediu. Dacă vreți să faceți din întregul oraș Cluj o locație (pentru a fi anunțați când o mașină intră sau iese din oraș, că de obicei astfel de lucruri contează), puneți pin-ul la nimereală în centrul orașului și jucați-vă din rază până când îl acoperiți pe tot.

Opțiunea aceasta vă permite să vă jucați în diverse moduri. Puneți o locație pe podul de la Cernavodă și veți afla de câte ori trec mașinile voastre Dunărea, ca apoi să-i întrebați pe șoferi dacă au plătit taxa de pod sau așteaptă amenda.

Setarea aceasta de zone de interes este probabil cea mai importantă pentru managerul unei mici flote deoarece poate afla rapid, prin alerte push în aplicație sau notificări email, când mașinile ajung la clienți sau se întorc la bază, eliminând senzația de șef pisălog ce-și sună oamenii ca să afle astfel de lucruri.

UTILIZATORI – aici puteți face un management al utilizatorilor cu drept de acces la interfață și rapoarte. Poate că firma are mai mulți manageri, poate există un responsabil cu parcul auto, dar vrea și șeful mare acces a verifica alte rapoarte ce-l interesează pe acesta.

Din această secțiune se poate alege, pentru fiecare utilizator în parte, dacă primește notificări push sau email sau amândouă, plus pentru ce fel de evenimente va fi alertat: echipament deconectat, intrare/ieșire din locație, depășire de viteză cu o limită aleasă. Mașinile pot fi împărțite, folosind opțiunea Etichete, în mai multe categorii, iar de aici se poate alege ca doar pentru anumite categorii să fie trimise alerte.

 

ETICHETE – aici se pot aloca etichete (practic, tag-uri) pentru mașini, utilizatori și locații. De exemplu puteți grupa anumite mașini sub eticheta “mașinile managerilor” și altele sub eticheta “transport marfă” și altele ca “mașini personale”, că poate înscrieți în sistem și mașina copilului, chiar dacă nu are legătură cu mersul firmei.

Majoritatea rapoartelor și alertelor pot fi generate pentru anumite etichete. De exemplu, pentru mașina copilului poate nu vă interesează alerte legate de trecerea Dunării, dar cele de viteză da. Și, folosind eticheta împreună cu meniul Utilizatori, puteți regla ca aceste alerte să le primească doar patronul, nu și responsabilul cu parcul auto.

Practic, vorbim de o configurare simplă cu aceste 5 meniuri de mai sus, care permit înrolarea și gruparea rapidă a mașinilor și zonelor de interes. Fiind o soluție gândită pentru flote mici, nici nu e nevoie de ceva mai complex.

RAPOARTE ȘI ALTE INFORMAȚII

Pe lângă inferfața web, este disponibilă și o aplicație de mobil care m-a surprins prin faptul că este bine făcută și funcționează fără probleme. Eu am luat-o din Google Play, dar există una și pentru iOS. Majoritatea opțiunilor și rapoartelor sunt disponibile și acolo și vi le arăt în paralel, dacă am tras screenshot-uri. Notificările push ale serviciului vin în această aplicație, desigur.

HARTA LIVE este cea unde vedeți poziția tuturor mașinilor înrolate. Eu am testat cu o singură mașină, așa că n-am avut multe de văzut, dar pentru o mică flotă puteți vedea pe hartă cum mașinile se agită spre clienții și furnizorii lor, iar la o apăsare de mouse puteți afla mai multe informații.

Pe mobil, puteți vedea indicatoarele de mașini, la o apăsare vedeți numărul de înmatriculare și adresa unde aceasta se află, iar cu încă o apăsare apar și mai multe detalii, precum viteza de deplasare, câți kilometri a parcurs șamd.

Tot în acest meniu de hartă puteți vedea și traseele mașinilor. Acestea se fac detaliat, puteți vedea exact ce distanță a fost parcursă, cât a durat, pe ce străzi s-a mers și care a fost viteza maximă. Traseele sunt automat grupate pe zile și călătorii, cu puncte intermediare create de fiecare dată când motorul este oprit.

Aceleași lucruri se pot face și de pe mobil, dacă doriți să aflați rapid situația unei mașini.

Din zona ALERTE puteți vedea toate alertele pentru un anumit șofer sau o anumită mașină. Aici se grupează toate: pornit motorul, oprit motorul, depășit viteza, revenit înapoi la viteze normale, ieșirea sau intrarea în locațiile predefinite, expirarea asigurărilor și tot ce mai ține. Fiecare alertă poate fi deschisă pentru mai multe detalii.

Aici sunt câteva limitări, serviciu reține datele pe o perioadă limitată de timp, le zic la final pe acestea.

Secțiunea RAPOARTE include trei tipuri de rapoarte: foaie de parcurs, analiză viteză și activitate.

Foaia de parcurs este exact ce spune, prezintă detaliat traseele făcute de acea mașină în intervalul ales de timp. Fiecare sector poate fi deschis pentru a vedea viteza medie și cea maximă, iar toate pot fi vizualizate și pe hartă.

Raportul este util pentru a vedea cum folosesc șoferii mașinile companiei. Viteza medie nu-i relevantă în oraș, că-i mereu mică, dar când vezi o maximă de 94 km/h pe un bulevard, îi poți zice șoferului să o lase mai moale. Sau dacă vezi o medie de 148 km/h pe autostradă, îi poți cere același lucru, că nu-i cursă contra cronometru acolo.

Raportul de analiză a vitezei duce acest lucru și mai departe, generând un grafic al vitezei în timp pe care poți da chiar și zoom pentru a-l vedea mai în detaliu. În cel de mai jos, puteți vedea mai precis momentele când am ieșit din localitate și am mers spre 100 km/h pe niște drumuri naționale, apoi pe autostradă cu viteze ce-au urcat spre 140 km/h. Cea maximă este indicată mai sus, de fapt, am avut un vârf de 145 km/h.

Tab-ul de statistici arată în altă formă aceste date. Acolo am putut vedea câte poziții a înregistrat aplicația în diverse intervale de viteză. Cu alte cuvinte, dacă cineva spune “nu șefu, am făcut odată o depășire și am ajuns la 98 km/h în oraș”, poți să-i arăți de câte ori a avut viteza între 70 și 120 km/h, ceea ce poate arăta dacă merge sau nu constant cu astfel de viteze.

Mi-ar fi plăcut să pot particulariza intervalele cu valorile alese de mine. Eu nu vreau să știu câte ping-uri au fost date la peste 120 km/h, ci mai degrabă la peste 130 sau 140 km/h, ceea ce ar arată o încălcare repetată a vitezei maxime de autostradă.

Raportul Activitate face un sumar al activității tuturor vehiculelor în intervalul selectat. Eu am doar un vehicul în screenshot, dar închipuiți-vă că acolo poți vedea într-un singur ecran cât timp a mers fiecare mașină, ce distanță a parcurs și un estimat al consumului de carburant.

Acest raport poate avea și formă grafică. Poți vedea, cu o privire rapidă, ce viteză maximă a avut fiecare mașină din flotă, cât timp a mers fiecare, ce distanță, care este consumul estimat și altele.

Secțiunea aceasta oferă de fapt privirea de ansamblu asupra flotei auto a firmei: distanțe totale parcurse, ce mașină a făcut cei mai mulți kilometri, cât timp a mers fiecare șofer, cam cât este consumul pentru fiecare mașină, care este consumul total lunar de carburant șamd.

Toate datele pot fi exportate ca Excel, PDF, Word și .csv pentru prelucrări ulterioare după priceperea fiecăruia.

CE NU MERGE BINE

Trăgând linie la final, întreg sistemul funcționează foarte bine, inclusiv interfața web și aplicația de mobil fiind bine făcute, cursive, intuitive pentru orice utilizator. Singurul lucru ce nu mi-a plăcut este o limitare legată de perioada de reținere a datelor:

S-ar putea ca aceste limitări să poată fi eliminate la cerere, dacă vrea clientul, dar acestea se pot discuta la contractare. Mie mi se pare că firmele sunt interesate și de rapoarte anuale sau de evaluarea anuală a activității unui șofer.

În rest, sunt doar mici erori. Dacă vă uitați în screenshot-urile de mai sus, puteți vedea că unele grafice au titluri în engleză, deci ar mai trebui traduse vreo 4-5 expresii.

Mi-ar fi plăcut și să pot schimb anumite rapoarte, cum v-am spus despre cel legat de intervalul de viteză și numărul de puncte.

Un alt minus este cel clasic al dispozitivelor care calculează distanța parcursă pe baza pozițiilor GPS înregistrate pe traseu. Pot apărea, pe termen lung, diverse erori pentru că aparatul presupune că ai mers în linie dreaptă când de fapt drumul poate a avut serpentine. Nu-i ceva semnificativ, vorbim poate de erori de 1-2%, ceea ce pentru flote mici oricum nu se întâmplă.

Deși conectat prin acel port la computerul de bord, soluția Auto Manager nu pare să dialogheze cu acesta dincolo de a determina tensiunea bateriei, ceea ce oricum nu presupune vreun mare “dialog”. Mi-ar fi plăcut ca din computerul de bord să ia ceva mai multe date, poate turația motorului și altele disponibile pe acolo în limbajul comun.

CE E BINE

CE E RĂU

  • Interfața web și aplicația mobilă funcționează bine și sunt ușor de învățat și utilizat.
  • Aplicația oferă o soluție completă pentru flote mici, unde nu e nevoie de rapoarte foarte complexe.
  • Acele limitări de intervale pentru rapoarte și memorarea datelor.

CONCLUZIE

Vodafone Auto Manager face exact ce promite, iar eu am fost mulțumit de felul în care-ți pune la dispoziție datele și de rapoartele generate de aplicație. Personal nu am întâmpinat nici un bug și nici o problemă în utilizare. Dacă sunteți în situația de a avea câteva mașini în firmă și vreți să vedeți mai bine cât, cum și când sunt utilizate, soluția Auto Manager este “ready business”, cum zice chiar Vodafone.

Sigur că mi-ar fi plăcut mai multe funcții sau rapoarte și mai configurabile, dar în același timp înțeleg că-i o soluție pentru flote mici, un serviciu “off the shelf”, pe când o soluție particularizată pe nevoile specifice ale unei companii este utilă doar flotelor mari și costă mult mai mult.

Preț: 10 euro/lună/mașină la contractul pe 24 luni, la Vodafone.

    29 comentarii

  1. O alta chestie care nu merge bine: sutele de km lipsa sau sutele de mii de km adaugate in plus destul de des, din cauze de ….. GPS, semnal etc.

    Un telefon in masina face treaba mult mai bine decat jucariile lor.

      (Citează)

    • Eu n-am avut probleme cu soluția Vodafone.

      De fapt, probleme de tipul datelor lipsă erau la începuturile acestei tehnologii, când diverse programe scrise de dezvoltatori mai aveau bug-uri șamd. S-au rezolvat între timp.

      Multe probleme raportate de clienți se dovedeau a fi din cauza șoferilor care voiau cumva să fure, dar asta se putea depista rapid.

        (Citează)

  2. Masinile au prostul obicei sa fie facut din fier, otel si alte materiale care ecraneaza semnalul GPS sii celular… cum garanteaza Vodafone ca raportarea este precisa cat de cat?

      (Citează)

  3. Vreo si misto in review …hater ca esti nascut in Bucuresti “frate”

      (Citează)

  4. Un sistem asemanator am pe mașini de vreo 2-3 ani, exista un cablu de vreun metru care extinde portul obdc si care lasă mufa disponibilă in cazul in care duci mașina la service. In cazul meu citește datele de pe obdc si îmi arată cât combustibil este in rezervor, apoi geofence poți sa setezi nelimitate, apoi alerte pentru depășirile de viteza, alertele sunt push, email si sms. Harta este Google Maps care arată si traficul, satelite view.
    As merge mai departe si as obliga toate mașinile care transporta persoane sa aibă un astfel de sistem instalat, in cazul unui accident sa vezi daca șoferul conducea ca bezmeticul sau era disciplinat si responsabil in trafic.

      (Citează)

    • Asta ar presupune legi noi și aici lucrurile se mișcă greu.

      La străini, dacă ai astfel de dispozitive sau cameră video pe mașină, plătești mai puțin la asigurare.

        (Citează)

  5.   (Citează)

    • Nu cred că este cazul. Dispozitivul are o treabă de făcut, nu comunică pe OBD cu mașina decât pentru a lua tensiunea bateriei.

      Sigur că se pot face multe pe OBD, dar cu dispozitive gândite pentru așa ceva. Este ca la USB, poți conecta o imprimantă sau un mouse, dar mouse-ul nu va tipări niciodată hârtii.

        (Citează)

  6. Cumva similar cu discutia curenta: stie cineva vreun dispozitiv cu care sa iti monitorizezi masina personala prin GPS (in caz ca e furata sau chestii)? Eventual nu unul conectat la OBD, care ar fi destul de vizibil in masina de catre “hot”.
    Am incercat o chinezarie din-aia care functioneaza cu un SIM si comenzi prin SMS… dar e o solutie foarte slaba… cand se descarca incepe si iti da SMS-uri isterice si isi consuma tot creditul… plus ca localizarea merge doar cateodata…

      (Citează)

    • Caută unul de calitate. Sunt diverse firme ce fac monitorizare auto la noi, unele cu aparate montate prin alte părți. Majoritatea s-au dus spre soluții OBD pentru persoane fizice, că e mult mai simplu de instalat.

        (Citează)

  7. Practic obd-ul e folosit doar pentru alimentarea cu energie si nu pentru comunicare cu calculatorul autovehiculului ceea ce il face ă fi un sistem rudimentar. Asa ceva există pe piață în urma cu 10 ani. Fleet manager-ele moderne au parte de mult mai mult si ofera acces la mai multi parametrii care sunt absolut necesare pentru o monitorizare mai eficienta.
    Puteau să îi facă o mufa de bricheta sau două fire cu +- si nu mai ocupau portul obd. Arată în mare stil chestia aia înfiptă în bord.

      (Citează)

    • Care bord? Portul OBD nu este la vedere, pe când bricheta de obicei este folosită pentru alte lucruri.

      Ar fi fost bine dacă lua consumul mediu din computer, dar poate în viitor…

        (Citează)

  8. nwradu:
    Caută unul de calitate. Sunt diverse firme ce fac monitorizare auto la noi, unele cu aparate montate prin alte părți. Majoritatea s-au dus spre soluții OBD pentru persoane fizice, că e mult mai simplu de instalat.

    E ista vreo soluție care sa oprească mașina din telefon în caz de urgență?

      (Citează)

    • Nu, este ilegală acționarea frânei de la distanță. Nu mai țin minte dacă ai voie să imobilizezi de la distanță mașina atunci când ea este deja oprită undeva, dar asta e treabă de alarmă sau soluție de securitate.

      Auto Manager este pentru monitorizare flote, nu antifurt. Soluțiile care fac ambele sunt altele, cu alt tip de dispozitive, senzori șamd, plus alte costuri. Are inclusiv Vodafone unele.

        (Citează)

    • sistemul care il folosesc e conectat la pompa de benzina si intrerupe alimentarea ei, masina nu se opreste brusc, dar se opreste.

        (Citează)

  9. O astfel de soluție îți poate spune, de exemplu, că șoferul de pe o anumită rută lucrează mai multe ore decât șoferii de pe alte rute și-l poți plăti suplimentar sau îi poți roti periodic pentru o încărcare corectă.

    Umor fin :).

    Aparatul alerteaza ca e deconectat si cand e masina oprita ? Intreb si eu asa pentru un prieten sofer care spunea ca soferul cand conduce se gandeste la un singur lucru. Cum sa-l fure pe patron :).

      (Citează)

    • Alertează când îl scoți din port, da. De fapt e chiar mai mișto, având bateria aia internă transmite și din buzunar o vreme. La mine a înregistrat traseul și când l-am dus înapoi, deși era pus la loc în cutie.

        (Citează)

    • Asta-i chiar tare, atunci. Merita banii .

        (Citează)

    • Se gasesc niste “emulatoare” de masini, ca sa poti sa il conectezi acolo si sa para ca e pe masina? Tot asa, pentru un prieten intreb.

        (Citează)

    • “Cum sa-l fure pe patron :)” eu zic ca se fura unul pe altul, patronul il plateste prost, soferul trebuie sa faca cumva sa supravietuiasca. Daca paronul umbla la bani, soferul nu cred ca se mai risca sa isi pierda locul de munca care e bine platit, patronul are pretentii mai mari de la sofer ca e mai bine platit si uite asa au amandoi de castigat.

        (Citează)

  10. La mine e undeva in zona centrala a bordului spre schimbător. Megane. O chestie de asta arată urat. Plus ca trebuie sa păstrez scos un capac.
    La mercedes e undeva in stanga jos sub blocul de lumini. Tot de porc arată si acolo. Mai conduc inca vreo doua atelaje catre 40to si nu le gasesc ok sa fie in mufa obd tot timpul pt ca sunt in zona in care dau cu picioarele foarte usor si sunt si obligat să conduc cu încălțăminte de protecție cu bombeu metalic. Nu face viata lunga nici acolo cu siguranta. Mai am o flota mica de Citroen Jumper/Fiat Ducato, la alea trebuie scos un capac pentru acces la OBD. Arata misto cu ala desfacut cat palma si chestia de la vodfafone, care e aproape cat un pachet de marlboro, iesind afara din gaura aia. Priza de bricheta este pentru bricheta, clar, dar am dat-o doar de exemplu. Mai sunt mașini care au priza de accesorii. Tot neinspirată e alegerea proiectantului de a folosi mufa obd, poate doar de a da impresia unui gadget minune conectat la calculatorul masinii, care afla toate chestiile despre amaratul ala de șofer. Si pe care patronul crede că îl sperie de moarte.
    PS: nu intru in polemica cu tine, (sper din tot sufletul ca nu tu l-ai proiectat) dar aceasta metoda de monitorizare flota de la Vodafone e depasita total. O sa ajunga pe urmele defunctului M-Pesa.

      (Citează)

  11. nwradu:

    Auto Manager este pentru monitorizare flote, nu antifurt. Soluțiile care fac ambele sunt altele, cu alt tip de dispozitive, senzori șamd, plus alte costuri. Are inclusiv Vodafone unele.

    pai ar fi interesant sa aflam mai multe despre unde a ajuns piata in domeniul antifurt, daca erai in pana de idei pentru posturi viitoare :)

      (Citează)

  12. nwradu:

    Cred că mi-ai șters din greșeală conținutul comentariului. Vreau să sper că din greșeală. ;)

    Mi-a plăcut exemplul cu mausul. E foarte naiv. Pentru că mausul nu conține un sistem de operare care, printre altele controlează și pinii interfeței.

      (Citează)

  13. Conectarea la OBD e de pomana si incomoda. La Volvo trebuie sa umbli sub coloana de sub volan, si, avand in vedere ca nu citeste niciun parametru motor, era mai OK daca se alimenta la un USB din portbagaj. Orice masina din secolul asta are.
    Aplicatia ar fi fost utila daca citea… On Board Diagnosis, sa-mi spuna daca exista erori in ECU, daca a scazut lichidul de racire pe masina X sun Y%, si, eventual, receiverul GPS sa poata avea acces liber la constelatie.

    Asa e doar o solutie improvizata si fara nicio aplicatie practica, in afara de un parinte care isi supravegheaza copilul student (daca asta nu e la o facultate umanista). Si pe amonament lunar? Neah.

      (Citează)

  14. numai mie mi se pare scump 10 euro/lună/dispozitiv ?
    daca ai 10 masini, 100euro/luna doar monitorizarea. Mai scump decat telefoanele de serviciu date angajatior. In plus, telefoanele alea chiar includ niste date si minute, pe cand dispozitivul asta nu cred ca trece de 100MB trafic pe luna

    Pe langa asta, portul OBD al unor masini este foarte la vedere si dispozitivul chiar ar incomoda.

      (Citează)

    • e scump daca te gandesti ca foloseste putin trafic, dar trebuie sa platesti dispozitivul care in cazul lor e unul rudimentar, foloseste OBDC doar pentru alimentare . Alte optiuni sunt o cartela cu un telefon android ascuns in masina si o aplicatie care e pe gratis sau in unele cazuri e destul de ieftina.

        (Citează)

  15. Majoritatea dubitelor il au sub bord cu capac mare peste. Daca este destul de scurt intra acolo si nici nu stiu majoritatea soferilor ca le-a fost instalat aparatul de monitorizare.

      (Citează)

  16. În calitate de patron cu 6 angajați, fiecare cu mașină de serviciu, nu aș folosi așa ceva. În momentul în care ajungi să-ți monitorizezi angajații încât să-i vezi pe hartă cum se mișcă, problema nu este flota sau mașina… Și nu, nu este vorba de numărul de angajați, că dacă ajunge CEO unei firme să urmărească angajații prin GPS firma aia are probleme și mai mari.
    Angajatul fură combustibil? OK, chiar ai nevoie de GPS să-ți spună că acela alimentează mai mult combustibil decât ar trebui?
    Se duce la coafor/cârciumă în timpul programului? Păi asta nu se reflectă în rezultatele muncii lui? Dacă are rezultate, înseamnă că e ok și chiar nu mă interesează. Eu îl plătesc pentru rezultate, nu să plimbe mașina. Dacă nu are rezultate, iar nu ai nevoie de GPS să-ți spună asta.
    Folosește mașina în interes personal în afara programului? Ce mare lucru să stabilești cu el niște reguli simple în cazuri de genul acesta?
    Ca patron, manager, cu cât vei impune angajaților mai multe restricții, cu atât ei se vor concentra mai mult pe modalități de a le evita decât pe ceea ce au efectiv de făcut. Dacă nu reușești să stabilești o relație de încredere și respect în echipa ta, ea nu va da niciodată rezultate, decât cu totul accidental (de exemplu, unii angajați pot fi motivați financiar de vreun bonus sau de alte elemente colaterale, și pot avea rezultate bune, însă asta nu durează mult și vor pleca în altă parte și vei rămâne în echipă doar cu cei mai slabi care nu găsesc loc în altă parte).

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verifică ce-ai scris. Dacă vrei să mai adaugi ceva, lasă un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite.

sus