un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Ford a prezentat noul model EcoSport ce va fi produs la Craiova

5 Sep 2017  ·

AUTO  ·

26 comentarii

Este un SUV subcompact, ca și generația anterioară, adică o mașină mică, din clasa foarte căutată acum în Europa. Producția de B-Max a încetat la Craiova, iar în curând începe cea a acestui model EcoSport, care va fi pus la vânzare spre final de an.

Spre deosebire de vechiul EcoSport, cel nou arată mai forțos în față, asemănător cu modelul mai mare Kuga. În spate, mașina are un haion foarte drept (un avantaj pentru portbagaj) și un aspect nu foarte diferit de modelul anterior.


Dotările sunt completate de apariția tracțiunii integrale, ecran tactil de 8 inchi cu SYNC 3, cruise control ajustabil, cameră marșarier, senzori de ploaie, cruise control adaptiv, volan încălzit șamd. Gama este completată de o ediție ST-Line cu aspect mai sportiv. Mai multe motoare pe benzină și diesel sunt disponibile.

Am condus primul EcoSport și mi s-a părut că în interior s-au făcut prea multe compromisuri pentru a-i reduce prețul. Acum, că SUV-ul intră puternic pe piața europeană, cei de la Ford au schimbat și îmbunătățit interiorul, dându-i un aspect plăcut, materiale mai bune, scaune cu un design nou și dotări mai bune.

Primul EcoSport s-a vândut în 140.000 de unități în Europa, cu o creștere mare de la an la an. Cum noua mașină se va fabrica la Craiova, este foarte posibil ca asta să asigure nu doar funcționarea uzinei, ci și dezvoltarea ei ulterioară. Dacă le-ar face statul și niște drumuri ca să le scoată din țară…

Iată comparații între nou și vechi:



    26 comentarii

  1. ia întreabă, ți-l dau la preț bun, să nu mai iei vitara?

      (Citează)

  2. Foarte reusit interiorul.

      (Citează)

  3. Ford e cam cea mai proasta alegere pt. orice sofer de pe planeta! In USA exista si o zicala, ceva cu fuckin…better Dodge!
    Mai degraba iti iei o Tata!
    Parerea mea, hac!

      (Citează)

    • Lol, hai ca ai fost glumet..Inteleg ca ai avut personal pana acum cateva modele Ford si ai fost profund dezamagit de ele, nu? Pana la Ford sunt destul de multe basini pe drumuri gen Opel, Suzuki, Reno, Seat, Toyota etc. si asta asa doar sa numesc cateva.

      Experienta mea personala cu Ford e una foarte buna, da intr-adevar unele plastice nu sunt foarte bune, dar bottom line, in Europa, e una dintre cele mai bune marci non-premium.

        (Citează)

    • Eu sunt foarte mulțumit de Mondeo. Mașinile Ford în general îți oferă multe pentru banii lor, iar vânzările confirmă asta.

        (Citează)

    • Amuzant ca
      1) unul arunca cu noroi in Ford, care e o companie semnificativa in industria auto (vezi ca au un Raptor de 3.5L, V6 cu ceva 500cp si 9-10 trepte de viteza, just for fun, ca sa nu amintesc ca au (avut) GT40)
      2) iar ca replica, vine unu’ care spune ca Toyota sau Reno “sunt basini”, ambele fiind companii care au ocupat, respectiv ocupa Locul 1 in topul companiilor auto (Reno impreuna cu Nissan, dar mna)

      Nu mai bine mai multe articole despre burgeri..?

        (Citează)

    • Ford pe america au bulit masinile mici, daca te uiti atent vezi ca mai sunt o gramada de forduri F250 de prin ’90 care merg foarte bine. F150 a fost cel mai bine vandut truck. Dodge au avut Ram-ul care se vindea bine, dar acum e brand separat. De cand au ecoboost pe F-series au vandut la greu si lumea e multumita de ele.

        (Citează)

  4. Bordului arata mult mai bine la generatia veche. Ma bucur ca Ford a gasit o linie de design decenta si placuta. Cand imi cautam masina la inceputul anului am taiat Kuga de pe lista din start, dupa ce am vazut bordul ala oribil, care zici ca are un monitor CRT ingropat in el.

      (Citează)

  5. Interior simpatic, mult peste generatia veche si peste actualul Focus.
    Exterior naspa, fata de SUV, spate de monovolum.

    D-asta tot zic ca VW e din ce in ce mai mult in fata Ford/Opel, parca T-Roc e mai fain la toate capitolele.

      (Citează)

    • alexEAT: spate de monovolum.

      Pentru că e mic. Un spate cu o linie descendetă frumoasă poți face la un SUV mare, unde portbagajul este mai mare și nu contează că tai din el prin haion înclinat. La un SUV mic, pierzi spațiu prețios pentru că nu poți pune bagajele în picioare până la plafon din cauza spațiului necesar închiderii haionului.

        (Citează)

  6. E o logica a romanului, unde decat sa dai 18.000 euro pe un ford mai bine dai 23.000 pe un VW, ca e mai fiabil.
    Sa zicem ca ipoteza e corecta (am dubii) , dar sigur fordul nu o sa aiba defectiuni de 5000 de euro peste VW.

      (Citează)

    • T-Roc incepe de la 20k in Germania, teoretic putin mai ieftin in RO pentru ca incepe de la 21k Tiguan, cred ca in jur de 18.5k pretul de pornire in RO.

        (Citează)

    • Tiguan începe de la 21.700 euro și singura dotare importantă este aerul condiționat inclus standard. Dacă alegi câteva dotări importante, ai ajuns la 26.000.

      Oricum noul Tiguan este împins spre clasa D, pe când noul EcoSport este clasa B, nu are rost comparația.

        (Citează)

    • Referitor la logica romanului, probabil vor vinde (si sper pentru ca e facuta in RO) foarte multe bucati Ford, mai ieftine decat T Roc, prin urmare afirmatia ta n-are valoare.

      Eu vorbeam strict de calitatea constructiei care la VW creste destul de mult de la o generatie la alta iar ceilalti doi au cam ramas in spate.

      Exemplu: noul Polo are instrumente de bord digitale, customizabile, nu cred ca alt model din clasa mica sa aiba asa ceva. Si crede-ma ca au chestii in plus la fiecare clasa.

        (Citează)

    • Sunt otal de acord ca VW este foarte scump comparativ cu Ford/Opel unde se obtin niste discounturi dragute de la preturile de lista, pe cand la VW maxim 7-8% in cazuri exceptionale.

        (Citează)

    • @alexEAT, problema la vw e ca, dacă adaugi toate optiunile de secol 21 pe o mașină de-ale lor, ajungi la preț de mașină premium. Un golf cu chestii decente pe el ajunge la 30000 de euro. Dacă te chinui puțin, îl faci de 35000, bani cu care iei un c class.

        (Citează)

  7. Arata ceva mai bine la exteriora fata de vechiul model insa tot sentimentul de comoda suprainaltata pe roti iti da… Interiorul da, like, oricum aici Ford a stat mereu mai bine. La clasa asta nu cred sa existe ceva care sa-ti placa all around, dar nici bani de suv nu dai

      (Citează)

  8. alexEAT:
    Referitor la logica romanului, probabil vor vinde (si sper pentru ca e facuta in RO) foarte multe bucati Ford, mai ieftine decat T Roc, prin urmare afirmatia ta n-are valoare.

    Eu vorbeam strict de calitatea constructiei care la VW creste destul de mult de la o generatie la alta iar ceilalti doi au cam ramas in spate.

    Exemplu: noul Polo are instrumente de bord digitale, customizabile, nu cred ca alt model din clasa mica sa aiba asa ceva. Si crede-ma ca au chestii in plus la fiecare clasa.

    Bordul digital nu e o mostra calitativa, ci e una de economie, complexitate redusa, montaj mai usor, standardizari, upgrade mai usor.

      (Citează)

  9. Ionutb: Bordul digital nu e o mostra calitativa, ci e una de economie, complexitate redusa,montaj mai usor, standardizari, upgrade mai usor.

    Cred ca faci o confuzie. El se refera la panoul digital care inlocuieste ceasurile classice (vitezometru, turometru, functii computer de bord). Poti folosi chiar sistemul de navigatie acolo, fara sa fi nevoit sa te uiti in dreapta, la display-ul central.
    Masinile din grupul VAG au asta ca optiune pe multe actuale si costa in plus. La Golf era vreo 2000 de euro cand m-am uitat eu. Nu e vorba de economie, ci de inovatie.

      (Citează)

  10. zetanu: Lol, hai ca ai fost glumet..Inteleg ca ai avut personal pana acum cateva modele Ford si ai fost profund dezamagit de ele, nu? Pana la Ford sunt destul de multe basini pe drumuri gen Opel, Suzuki, Reno, Seat, Toyota etc. si asta asa doar sa numesc cateva.

    Reno? ala nu era un oras prin Nevada. Habar nu aveam ca e si un brand de masini.

      (Citează)

  11. Costin: Exemplu: noul Polo are instrumente de bord digitale, customizabile, nu cred ca alt model din clasa mica sa aiba asa ceva. Si crede-ma ca au chestii in plus la fiecare clasa.

    C Class care are cele mai putine optiuni posible in dotarea standard si pentru care oglizile electrice costa 600 de Euro….

      (Citează)

    • Măcar îți dă clima, senzori de parcare și încălzire în scaune de banii aia. La vw îți ia câteva mii pentru fiecare din astea.

        (Citează)

  12. alexEAT:
    Sunt otal de acord ca VW este foarte scump comparativ cu Ford/Opel unde se obtin niste discounturi dragute de la preturile de lista, pe cand la VW maxim 7-8% in cazuri exceptionale.

    Nu stiti nimic. Numai burghezi pe aici. Toate lumea stie ca VW se cumpara numai second. Ce naiba.

      (Citează)

  13. Oare usa portbagajului se va deshide tot in lateral, ca la generatia precedenta? Din moment ce e asa dreapta, as crede ca da. E un inconvenient destul de mare pentru ca trebui sa ai un spatiu foarte mare in spatele masini cand ai nevoie sa accesezi portbagajul.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus