blog demisec cu note fine de tehnologie

volvo xc60Citiți despre SUV-uri noi: testdrive Volvo XC60 și lansarea producției de Ford EcoSport la Craiova.

Metrorex vrea să introducă abonament anual, deși asta nu are vreo logică

Clock icon

8 Aug 2017

Tag icon

TEHNOLOGIE

Comments icon

27 comentarii

Nu înțeleg ideea Metrorex de a introduce abonamente anuale care să coste 720 de lei. Momentan proiectul este în dezbatere, dar prevede:

cinci noi tipuri de cartele de călătorie cu metroul: cartela cu o călătorie, la un preţ de 2,5 lei, abonamentul anual (720 lei), cartela pentru grup de trei persoane (5 lei), cartela pentru grup de patru persoane (6,5 lei) şi cartela pentru grup de cinci persoane (8 lei). (Digi24)

Asta cu abonamentul de un an este foarte misterioasă.

Unu, pentru că e o sumă mare. Dacă lucrezi pe salariul minim (1400 lei, să zicem), poți plăti câte 70 de lei pe abonament lunar ca să ajungi la muncă. Nu poți însă da jumătate din salariu dintr-o dată pe abonamentul de un an. Are o reducere inclusă (70 x 12 = 840 lei față de 720 lei), dar tot mi se pare o sumă mare.

Doi, pentru că va fi tipărit tot pe cartele de hârtie, iar acelea se strică destul de ușor. Dacă se deteriorează banda magnetică, trebuie ca un an de zile să te duci la femeia omul de la turnicheți, să-i arăți abonamentul, să-i explici situația și să îl convingi să te lase să intri pe lângă aparate.

Soluția ar fi bună dacă s-ar utiliza carduri contactless de tip portofel virtual, ca la RATB. Acolo abonamentul ar fi legat de un cont personal, iar dacă pierzi cardul trebuie doar să cumperi altul și să-l înrolezi în contul tău, transferând totul acolo.

Trei, poate deteriorezi tu respectivul abonament. Îl uzi. Îl îndoi. Îl pierzi. Ce faci dacă-l pierzi după 3 luni, spui adio la câteva sute de lei?!

Tare sunt curios care au fost motivele pentru care Metrorex s-a gândit la un astfel de abonament, dar deciziile ciudate nu mă miră.

Nu uitați că Metrorex sunt cei care au mințit cu seninătate bucureștenii privind retragerea abonamentelor de 62 de călătorii, iar două treimi din bugetul lor este subvenționat de stat. Sunt și cei care de câțiva ani nu pot șterge un mare mesaj de “ești doar o târfă” scris pe pereții unui stații de metrou.

PS: vă vine să credeți că acum câțiva ani în București puteai intra pe site-ul RATB-ului ca să-ți încarci cardul contactless cu abonamente de metrou și călătorii sau abonamente de RATB, făcând plata online cu cardul, iar acum această posibilitate a dispărut deoarece cele două societăți comerciale s-au certat pe bani? Adică în loc să avansăm cumva cu tehnologia, noi am regresat?

    27 comentarii

  1. Personal nu vad o problema cu acest abonament atata timp cat nu este fortat sa fie achizitionat prin eliminarea celui de 30 de zile. Pana la urma sunt si persoane care vor achizitiona acest abonament pe acelasi principiu cu un abonament la sala etc…

    Insa intrebarile mai importante printre cele enumerate de tine sunt: care sunt conditiile abonamentului pe 12 luni? Il poti anula la jumatatea termenului? Primesti contravaloarea proportionala cu perioada nefolosita?

      (Citează)

  2. Ideea nu e rea dar principala mea problema e cea pe care ai ridicat-o si tu la punctele 2 si 3.

      (Citează)

  3. Mircea Ghitulescu

    08/08/2017 la 3:02 PM

    radule, abonamentele pe card contactless vor apares la anu , deoarece inteligentii au facu comanda mai intai de hartie si dupa au schimbat tamburetii. .
    Mie unul imi surade ideea de un abonament le 1 an. Momentan acestes exista doar pt angajatii metrorex si familia acestora.
    In plus subt si foarte curios de securitatea cardurilor, poate cine stie se vor alimenta si pe alte cai.

      (Citează)

  4. abonamentele pe un an exista de mult (gratuit) pentru veteranii de razboi, refugiati si probabil si altii. problema pe care o ridici tu cu uzarea fizica a cartelei este reala, insa eu in 5 ani de zile nu am reusit sa stric nici una pana la punctul de a fi de neutilizat.

      (Citează)

    • eu am probleme cu deteriorarea cartelei chiar si la cartela de 10 calatorii.
      nu mi-as lua niciodata un abonament pe hartie de 1 an.
      adica, pot inclusiv sa-l pierd.

      e clar ca-i o manarie ca sa creasca incasarile, nici ei nu se asteapta sa vanda un numar semnificativa de asemenea abonamente.

      era mai onest sa creasca pur si simplu pretul, dar la cat sunt de cretini…

        (Citează)

    • La gratuit e simplu, că-ți dă altul dacă-l pierzi pe al tău.

      Mie mi s-a stricat odată abonamentul și o lună de zile am tot discutat cu femeia de la casă pentru a putea să trec de aparate. De “tambureți”, cum a zis cineva. :D Nu am apreciat inconvenientul.

      Apropo de asta: Barcelona, nu-mi mai merge abonamentul de metrou că-l îndoisem sau udasem. L-am arătat unei femei de la metrou, s-a uitat la el, s-a dus la un vendomat, a băgat parola ei și mi-a emis altul înlocuitor. A durat vreo 20 de secunde totul, ce-i drept.

        (Citează)

  5. mihai:
    abonamentele pe un an exista de mult (gratuit) pentru veteranii de razboi, refugiati si probabil si altii. problema pe care o ridici tu cu uzarea fizica a cartelei este reala, insa eu in 5 ani de zile nu am reusit sa stric nici una pana la punctul de a fi de neutilizat.

    indoaie o cartela. ca sa nu eviti alte neplaceri, incearca una care mai are o singura calatorie ;)

      (Citează)

  6. *inca poti reincarca cardul RATB online – https://online.ratb.ro

      (Citează)

  7. Radu, e mult prea generic sa spui “RATB si Metrorex s-au certat la bani”.
    Pentru ca a fost, in opinia mea, o mizerie imensa la mijloc: Metrorex a incasat la casieriile lor banii de abonamente RATB dar nu au virat banii. au primit instiintari, somatii, i-a durut in cur.
    Am displace sa le tin partea jegosilor de la RATB, dar cum poti sa blochezi banii altei societatii fara ca cineva sa ajunga cercetat penal?

      (Citează)

  8. Eu ieri am mers prima dată în ultimii ani cu metroul și așteptam rest la 5 lei pentru 2 călătorii. Rămăsesem cu impresia că tariful e comparabil cu Ratb.

    Eu zic că prețul la transportul public din București e prea mic, cu toate subvențiile. Despre taxi nici nu mai vorbesc, la 0.3 euro per km nu te poți aștepta la calitate.

      (Citează)

    • Nu e comparabil, dar nici serviciile nu sunt.

        (Citează)

    • Exact. Tarifele la energie sunt comparabile cu Occidentul, mancarea la fel, vezi disputa cu Vasegrad, hainele in .ro mai scumpe pentru aceleasi zdrente, deci la ce sa te astepti cand dai un firfirel oe o cursa de, sa zic uber?
      Discutia barbateasca ar fi despre eliminarea subventiilor pentru transportul in comun si eventual a gratuitatilor pentru categoriile sensibile la vot [studenti, pensionari]. Da, na, aia e o discutie sensibila.

        (Citează)

    • Ipo,

      1. Sunt taximetristi naspa rau si asta ti-ospun eu si inca doi din familia mea. Toti am patit cu taximetristi care vorbeau de cum au primit ciubuc putin, la o cursa de 20 de lei a primit 10 lei si l-a batut pe client; moment in care mama mea i-a lasat 50 ron pe o cursa de 20 de feica, frumos nu, sa te simti ca si cum discuti cu mafia la ei in masina…sora mea la fel, eu asa si asa dar sunt destui care fac urat si daca mai si arata ca si cum ar fi luptator de subsol cu pariuri….nu te simti deloc a client ci ca si cum esti agresat.

      2. Putini nu dau ciubuc…deci tot ajungi sa treci peste 0.3 lei per km ai tai, dar dupa ce spui ca nu ai mai vazut metroul de ani buni, poate ai masina ta, eu nu asa ca spun despre intamplari reale nu pareri.

      3. Daca nu ajungi sa folosesti abonamentul acela cat mai mult, sa zicem ca iti iei vacanta de 20 de zile pe an plus ce vad ca isi mai iau altii de au concedii cu nemiluita, deja pierI 1 luna degeaba ajungi la acelasi pret ca si cum ai plati o data oe an.

      4. Daca nu fac cu cont online, iti este furat sa zicem cardul, adio investitie; sau pierdut…tot vad ca multi isi pierd atatea lucruri..

      5. Cursele uber ma scot mai ieftin decat taxiu+ciubuc in 90% din cazuri, curat, bun simt, ba chiar foarte linistitoare, eu zic ca merita chiar daca dai cat dai pe un taxi + ciubuc. Nu gasesc ce inseamna firfirel, cumva mult?

      6. Eu stiu sigur ca energia electrica este mai scumpa in occident asta la nivel salarial comparabil

      7. Discutia barbateasca, adica? Femeile nu sunt capabile sa poate discutii despre economie si politica? Dar avem femei in domeniul de economie si politica, in fine poate tu crezi ca barbat fiind esti mai destept.

      8. Discutia despre subventii pentru studenti si pensionari nu este sensibila, dar cu dus si intors.
      Uiti ca sunt care merg la facultate si parintii abia isi permit sa supravietuiasca dar sa mai dea pe langa cartile srupid de scumpe si ce mai apar si pe transport etc. Nu toti au bulan si noroc sa fie instariti. La pensionari as renunta legat de reduceri transport dar nu si la studenti, viitorul si platitorii pensiei tale

        (Citează)

  9. În Vrno abonamentul pe un an pe toate liniile orașenecși o gramada de zone limitrofe era și sper să nu mă înșel 900-1000 euro.

      (Citează)

  10. Abonamentul meu s-a demagnetizat. Ai 1 alternative: 1 mergi cu el asa si le explici de fiecare data la ghiseu si ti se da drumul. (e un nene de la pza care comenteaza mereu); 2 preschimbi abonamentul: ei retunreaza banii pt cate zile mai sunt si pui diferenta pentru a cumpara un abonament nou.

      (Citează)

  11. Intrarile noi permit cartele contactless, problema e ca nu le vor folosi.

      (Citează)

  12. Hai sa iti spun cum e la Praga – aici toata lumea are abonament pe 1 an care este 3600 czk (pe luna este 550 – deci la jumate) =620 lei.

    Abonamentul asta e pe card contactless – nominal – are calatorii nelimitate pe toate mijloacele (tramvai – metrou – autobus – vaporas – funicular) si pe cursele de noapte (care sunt 32 curse 15 cu tramvai si 17 cu buss) care conecteaza tot orasul.

    Nu exista turnicheti, validare samd – controalele sunt random si in principal la orele de varf. Cardurile se comanda online, se incarca online. Exista maximum 10 puncte de bilete cu personal – pentru biletele scurte exclusiv automate/sms (si mai nou in tram plata paypass).

    Inutil sa spun ca metroul circula in intervalul 4.45 – 0.15.

    Cred ca atat RATB cat si Metrorex sunt mult prea pline de personal, de doamne care vand bilete, de paznici, de chioscuri de bilete samd. S-ar face o economie f mare daca ne-a digitaliza si am trece exclusiv la automate (sa nu spuna cineva ca nu stie cum sa il opereze ca tot romanul stie sa comande o cafea de la automat).

      (Citează)

  13. Pentru cei care vor sa trimita sugestii si la Ministerul Transporturilor, nu doar lui Radu :), aici e pagina cu proiectul http://mt.gov.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/1661-omt08082017dtf

      (Citează)

  14. Practic, se demonstreaza ca romanului nu ii convine absolut nimic. Ti se da o posibilitate sa platesc cu 10lei mai putin pe luna? Deci din 70 se face 60. Romanu in loc sa zica: plm, 120lei/an, se plange. Da nu te obliga nimeni sa ti-l iei

      (Citează)

    • E un motiv pentru care în lume s-a trecut la plata unor chestii în rate. Dacă scoteau abonament pe 10 ani, îți luai pentru că era pe total mai ieftin?

      Lăsând la o parte că se poate rupe/pierde.

        (Citează)

    • esti culmea.
      Iti interzice cineva sa iti cumperi in continuare abonament lunar?
      Adica tu vii si intrebi: de ce ati bagat bah si o varianta si mai ieftina?

      Partea cu hartia e singura plangere reala. Restul e doar plangere romaneasca, ca aici ne plangem de orice.
      Am mai zis-o: romanu e genu care se supara daca nu il inviti la nunta si nu vine daca il inviti

        (Citează)

    • Așa orice idee proastă ar trebui pusă în practică, pe principiul “lasă că nu te obligă să o folosești”. Aș fi preferat să văd idei bune din partea lor.

        (Citează)

  15. cartela pt o calatorie? nu inteleg.
    Merg din an in pasti cu metroul, si uneori doar dus. Pana acum, exista plata direct cu cardul (si inca exista, cine stie pt cat timp, la statia de la care plec), foarte simpla… apropiai cardul, iti lua 2.5 lei. pa la revedere.

      (Citează)

  16. “Tare sunt curios care au fost motivele pentru care Metrorex s-a gândit la un astfel de abonament, dar deciziile ciudate nu mă miră.”

    e o chestie banala si nu stiu cum ti-a scapat, firmele ofera angajatilor abonamente si le este mult mai usor sa le dea un abonament in decembrie cand oricum arunca banii ramasi prin firma ca sa mai scada la impoziti, iar un abonament anual este mana cereasca

    ce fain ar fi daca s-ar face la fel si la vodafone, etc sa platesti (daca vrei ) abonamentul pe 12 luni cu reducere de 20-25% iar lunar sa platesti doar depasiri, etc. eu cel putin as face imediat chestia asta, eventual pt. optimizare as folosi un card bancar cu 12 rate :) (pentru a primi acel discount de 20-25%)

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verifică ce-ai scris. Dacă vrei să mai adaugi ceva, lasă un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite.

sus