blog demisec cu note fine de tehnologie

Ce-am mai făcut apropo de Suzuki Vitara

Clock icon

13 Jul 2017

Tag icon

AUTO

Comments icon

90 comentarii

M-au întrebat mai mulți cititori la ce concluzie am ajuns față de Suzuki Vitara, despre care vă spuneam că în versiunea automată și 4×4, cu toate dotările, costă vreo 20.000 de euro, probabil 18.000 de euro după un discount.

Concluzia a fost că-i o mașină bună, dacă mă iau după comentariile și emailurile unor proprietari de acest model. Toți au spus că sunt mulțumiți de mașină, singurele probleme raportate fiind unele minore, gen faptul că o portieră trebuie trântită mai cu spor pentru a se închide. Am fost mai degrabă plăcut surprins de comentariile ce spuneau de zeci de mii de kilometri parcurși fără vreo problemă.

Acest Vitara S este cel mai ieftin SUV de pe piață cu dotările vrute de mine. Nu mă omor după el, nu era nici măcar pe radarul meu până acum o lună (mașina la care visez este un Toyota RAV4 Hibrid, dar începe de la 33.500 de euro din care poate se scad cei 5.000 de euro dați de stat ca ecobonus, dar tot rămâne prea scump – nu intenționez să cheltui mai mult de 20.000 pe o mașină), dar prețul Suzuki-ului este foarte atrăgător.

(Ca o paranteză, pot visa și la acest Lexus)

Mă uit în paralel și pe mașini second-hand pe Autovit. Slabă oferta pe ce vreau eu. Sunt cam două tipuri de mașini acolo:

  1. SUV-uri gen X5, Touareg, X3, Mercedes GLK șamd, care sunt tot spre 20K €, dar au măcar 100.000 km la bord, asta dacă găsești unul non-țeapă, iar problema rămâne la întreținerea pe termen lung, unde sunt scumpe
  2. SUV-uri cam în genul celor căutate de mine, puține la număr.

Acestea din urmă sunt de genul Kuga la 16.000 €, dar cu 90.000 de km la bord, din 2012, sau modele similare precum Kia Sportage și poate vreun Tiguan. Merită o mașină veche de 5 ani, cu rulaj 100.000 de kilometri, cu doar 2.000-3.000 de euro mai ieftină decât una nouă? Nu știu, încă nu-s decis. Mi-a plăcut un Hyundai ix35 că-i puternic, dar 150.000 de km?!

Pe Germania încă nu m-am uitat. Mai e timp. Între timp probabil vor merge la un drivetest cu Vitara S, să văd ce poate motorul și cum se simte la condus.

    90 comentarii

  1. Cere cartea service ca sa verifici km si seria de sasiu pentru alte verificari referitoare la accidente, daca vrei sa iei sh.

      (Citează)

  2. lasă prostiile cu vitara, ai ieșit pe plus la nuntă? :D

      (Citează)

  3. In mod sigur nu merita sa iei masina la mana doua pentru ca este cu 10% mai ieftina. Daca gasesti si o rabla sa o dai, nu mai scazi un rand de bani din pretul de noua?

      (Citează)

    • Cred ca s-a exprimat ciudat…adica de fapt un Tiguan second e cu 2 3 mii mai ieftin decat Vitara noua…eu la banii astia as merge pe o Skoda Superb…are confort si optiuni garla.

        (Citează)

  4. Să respectăm realitatea – Vitara S AT Allgrip costă 21.450, preț de listă + 400 vopseaua metalizată. Cu discount poate pe la 20.500. Dacă pui și rabla (s-au terminat tichetele?), ajungi pe la 19000…

      (Citează)

    • Numai 1500 de euro e discountul la Suzuki? :) Atunci chiar nu merita.

      Apropo de asta, eu as cere oferte de pe la toti concurentii. Preturile de lista pot fi inselatoare. In urma negocierilor, s-ar putea sa iasa altfel clasamentul preturilor.

        (Citează)

    • Rapid așa, când am fost la DAB, mi-a făcut cineva o ofertă aproape hilară. Era prețul mașinii din care scădea Rabla și încă 500 euro, iar eu plăteam aproape 500 euro ca să găsească ei o rablă.

      Mi s-a părut amuzant, practic nu era nici un discount.

        (Citează)

    • Pai rapid asa nu are rost. Ii spui pe unde ai mai fost, ce ai mai testat etc. Trebuie sa arati ca esti din ala care cumpara nu din ala care intreaba. Stii, cele doua preturi…

        (Citează)

    • @nashu_mare – cam ce discount ”se merită”?
      @radu – fă o cerere la Royal Motors, la Pitești. Dar la telefon, că merge ceva mai greu cu mailul… Cuponul de rabla nu ar trebui să coste mai mult de 1500-1600 lei.

        (Citează)

    • Ai pus “se”-ul in “se merita” de la tine.

      Discountul discutat este mic comparativ cu ce ofera alte marci si, cum pretul este o componenta importanta a deciziei de cumparare nu merita sa ramana doar la Vitara. De altfel, informatiile astea erau in comentariul meu original.

        (Citează)

    • ”se”-ul nu era pentru tine. Dar nu știu cum să fac să scriu ”italic”…

      Așadar, 1500 de la dealer + 500 metalizata – iese 2000; în valoare relativă cam 9%. Nu e bine?

      Cam ce se obține de la alte mărci pentru modele cu dotări similare? Ajungi cu prețul de achiziție în jurul valorii de 20000? Ține cont, tot pentru 4×4 AT, nu altceva, cu dotări similare (măcar RBS, ACC, Led pe faza scurtă, alcantara; de climă automată, oglinzi pliabile, geamuri electrice, de-astea, nici nu mai zic, că sunt de bun simț).

        (Citează)

    • Mai sus ti-a iesit 1500 de euro (sau 1000, daca aia 400 ii introdusesei deja in pret calculul.
      Rabla nu pun la socoteala. Aia e altceva.

        (Citează)

    • Mda… poate am rotunjit eu în sus prea mult, sunt prea optimist! :)

      Ideea e că prețul de listă e pe la 21850 cu tot cu metalizată. Poți ajunge să o cumperi foarte aproape de 20000, poate chiar puțin sub, asta fără rablă. Cred că e maxim ce poți obține de la orice dealer.

      Repet – ce alternativă ai în banii ăștia (20k) de la concurență, ținând cont de caracteristici și să fie cu dotări similare? Recunosc, nu le știu eu pe toate, dar din ce am căutat … nu prea este.

        (Citează)

    • Nimic, da. Poate Cactus cu motor de 1,2 și fără aceleași dotări.

        (Citează)

    • Nu imi place clasa asta de masini, asa ca nu m-am interesat. Din observatia pe alt segment, in jurul valorii asteia de 20-25 de mii de euro, vei obtine discounturi mai mari din partea firmelor care se pozitioneaza cu pretul de lista mai sus (Opel sau Peugeot, spre ex), in timp ce aia care pornesc cu pret de lista mic (Kia, Chevrolet etc ) vor da un discount mic, astfel incat la sfarsit toate preturile sunt foarte apropiate.
      Vezi cat discount poti obtine la o Dacia!

        (Citează)

    • @radu: citroen c4 cactus n-are 4×4 … sau în lista de prețuri în care m-am uitat eu nu scrie de așa ceva. Deci nu!

      @nashu_mare: păi eu ce-am zis? Preț de listă mic – discount mic…

        (Citează)

  5. Exista niște norme minime de poluare nu se mai aplica rabla asa oricum și oriunde… Încearcă totuși și o Honda crv,este sfârșit de generație și preturile sunt chiar interesante (e drept nu la nivelul de 20.000 dar destul de bine sub 30.000).

      (Citează)

  6. Salut. Eu am o Vitara S automata. Prețul cu tichet rabla a fost de 19900, însă am cerut câteva facilități în plus fata de varianta de baza. Mașină este extrem de buna pentru prețul ei. Vopseaua metalizata, nu se taxează..nu am auzit nici un posesor de vitara căruia sa ii fi luat bani în plus pentru asta. Și da, are emisii ce se încadrează în grila rabla

      (Citează)

    • În lista de prețuri apare cu +400 euro pentru metalizată și încă 400 pentru bicoloră.

        (Citează)

    • Intradevar însă cu o negociere de aproximativ 5 minute vopseaua metalizata, dacă nu chiar biton este gratis. Poza pusa de tine este o Vitara spirit, nu vitara s

        (Citează)

    • Am pozat și eu una frumoasă din parcarea dealerului, să fie pentru articol. :P

      În practică aș alege-o pe cea turcoaz și nu bicolor, că nu-mi place cum arată.

        (Citează)

  7. Vitara 4×4 cu 1.6 diesel este o mașinuță încântătoare, cu un motor foarte sprinten și cu capabilități light off road reale. Doar două lucruri nu mi-au plăcut la ea: bordul (lucios-ieftinache) și, ai să râzi, pragurile foarte late, mereu le ștergeam cu pantalonii la coborâre. Menționez că am avut mașina la drive test câteva zile, n-am utilizat-o mai mult.

      (Citează)

  8. vali:
    și GLE coupe are aceeași problemă cu pragurile, în caz că vrei :D

    La GLE nu suport culorile disponibile :)

      (Citează)

  9. nashu_mare:
    Numai 1500 de euro e discountul la Suzuki? :) Atunci chiar nu merita.

    Apropo de asta, eu as cere oferte de pe la toti concurentii. Preturile de lista pot fi inselatoare. In urma negocierilor, s-ar putea sa iasa altfel clasamentul preturilor.

    Ți-ai achitionat mașină recent? Eu am avut timp de așteptare de 3 luni..industria auto a explodat de un an de zile, deci clienti exista. Negocierile făcute în reprezentanta nu sar de 8% din valoare deloc. Eu am negociat dur cu toate reprezentantele și am reușit un discount de 1500. Nu mai este situația de acum 2 ani..

      (Citează)

    • Da, acum vreo 2 ani. Insa, chiar si atunci, daca erai dispus sa astepti 3 luni dupa masina, nu iti dadea nimeni discount semnificativ. Nici eu nu as da daca as fi in locul dealer-ului. Daca esti dispus sa astepti 3 luni, inseamna ca tu chiar vrei masina aia, deci de ce sa iti dea un pret mai mic? Discount primesti la ce e pe stoc sau la ce e deja comandat si “pe drum” spre dealer.

        (Citează)

  10. As vrea sa vad si eu de la tine un articol inginereste argumentat de ce sa cumperi un SUV compact. Pe bune, este exact segmentul de masini pe val, pe care nu il inteleg, nici cal, nici magar, nu stie nici offroad, n-are nici portbagaj, nu-i nici inalt, nici scund. Zici ca e in basme, Jumatate de om calare me jumatate de iepure schiop. Si, avand in vedere ca o masina noua [chiar si SH], o tii macar 3-4 ani, de ce nu ai investi intr-un break? Mai ales ca exista variante 4×4, in caz ca nu poti sa iesi cu balans din zapada, in alea 3-4 zile de iarna grea din Bucuresti?

    A, apropo, sa vezi haz cand m-am dat jos anul trecut din sedan si am impins la Outlander, ca sa treaca toata lumea prin cei 20 cm de zapada. Nokian vs Fulda = #win.

      (Citează)

    • Break nu, e practic opusul la ce caut.

      Mondeo e prea mare. Greu de parcat, de strecurat șamd, în condițiile în care suntem doi oameni și niște pungi de cumpărături. Așa că de mult estimam că următoarea mașină va fi mai mică, gen Focus/Golf.

      Dar apoi am condus niște SUV-uri și mi-a plăcut mult poziția mai înaltă la volan, faptul că merg mult mai bine prin gropi, siguranța ușor sporită șamd. Portbagajul e la fel ca la alte mașini compacte (un pas înapoi față de Mondeo, unde încap 2 cadavre; aici încape doar unul).

      De offroad nu-mi pasă, dar dacă poate intra pe un drum pietruit sau forestier fără probleme, e un bonus. Uite aici exemplu de drumuri pe care poți ajunge cu o gardă la sol mai înaltă http://www.nwradu.ro/2015/09/la-drum-cu-mercedes-gle-gle-coupe-si-glc/

      În rest, să fie automată, nu mai vreau manuală.

        (Citează)

    • Am inteles, dar vezi ca esti proaspat casatorit, nu stii niciodata ce se intampla peste 9 luni, de ai nevoie subita de portbagaj. :)
      Compacta este exact briceagul elvetian, suficienta pentru 2-4 persoane, oras 80% si concedii/calatorii 20%. SUV-ul compact e, in optinia mea, briceagul ala elvetian cu lingura, furculita si te mai miri ce chestii inutile adaugate, cat sa coste cu 15% mai mult.

      Pana la urma insa inteleg ca poate vorbesc prea mult despre procente, deformatie profesionala.

        (Citează)

    • Lasă că știu oameni cu copii care se descurcă și cu subcompacte. Mai pui și pe banchetă lucruri :P

        (Citează)

    • Ovi Sîrb, de pildă. :)

        (Citează)

    • Am înțeles, sigur că te poți descurca cu un Matiz, dacă pe ăla ți-l permiți. Eu schimb rabla anul acesta și mă gândesc încă dacă merită o compactă mai nouă, sau un break mare mai vechi. Un V70 m-ar coafa de exemplu, dar în România nu prea se găsesc 20 benzină, cred ca Focus sau Civic mă mănâncă. Dar, cum spune cineva mai jos, o să simt diferența dintre o mașină de clasă superioară, fostă cândva premium și o compactă de volum. (Acum am un Volvo S40 de 19 ani).

      Să te vedem cu un review după primul an.

        (Citează)

  11. Sunt dispus sa bag mana in foc ca iti vei lua masina noua. Pur si simplu nu-mi pari omul care sa-si ia SH.
    Asa ca te-as sfatui sa nu-ti mai chinui energia pe autovit :-D

      (Citează)

    • Asta curentă am luat-o SH. N-am nimic împotriva mașinilor SH, câtă vreme reușești să elimini țepele.

      Sigur, sentimentul de mașină nouă este mișto. Scaunul încă nemulat pe forma cuiva, faptul că nu are probleme multe mii de km șamd.

      Dar pentru mine mașina este în primul rând o unealtă. Nu-s foarte atent cu ea, nu o bibilesc ca pe copil. Dacă pot plăti mai puțin pe ceva care să mă ducă de la A la B în niște condiții (dotări) cerute de mine, nu refuz.

        (Citează)

  12. tndb:
    Sunt dispus sa bag mana in foc ca iti vei lua masina noua. Pur si simplu nu-mi pari omul care sa-si ia SH.
    Asa ca te-as sfatui sa nu-ti mai chinui energia pe autovit :-D

    Consumi* energia

      (Citează)

  13. Dacă vrei masina nouă, așteaptă până spre sfârșitul anului. Atunci incep discounturile la dealeri din motive evidente.

      (Citează)

  14. Daca nu te superi, o sugestie: Subaru Forester, un motor boxer destul de eficient si fiabil, o masina pe care o au 2 prieteni de 4 ani si amandoi au numai cuvinte de lauda la adresa ei, atat pe drum bun cat si pe zapada, polei, drum forestier (nu offroad, totusi!) sau noroi cu ploaie torentiala, pastreaza controlul si are tractiune excelenta. Usoara, confortabila ca suspensii, bancheta spate partial sau complet rabatabila, trapa la unele, arunca un ochi si vezi daca se potriveste nevoilor tale. Uite si un exemplu Sh: https://www.autovit.ro/anunt/subaru-forester-ID7Gm0BF.html#eb4fccd351

      (Citează)

  15. Ia-ti un Duster! Pentru o masina noua, raportul calitate-pret e imbatabil. Nu e cea mai cea, dar isi face treaba. Oricum masina nu e o investitie ci o cheltuiala.

      (Citează)

    • N-are toate dotările dorite de mine, iar noul Duster apare în ianuarie. Eu vreau să rezolv în august totul.

        (Citează)

    • De data asta nici nu ma refeream la cel de anul viitor; generatia actuala are cam tot ce poate oferi in afara de aspect. Probabil cel nou va avea doar designul schimbat cam ca “noul” Logan. Si nu, nu trebuie sa astepti pana in Ianuarie. Se lanseaza in Septembrie, la Paris. ;)

        (Citează)

    • Nu-mi place Dusterul actual.

        (Citează)

  16. Dacă vrei SUV de la Hyundai poate ar trebui sa te uiți și la Kia sunt înfrățite. Sau sunt prea mari ca dimensiuni?

    Interiorul s-a îmbunătățit și modele de baza au multe dotări standard

      (Citează)

  17. Pe cand niste tips and tricks cum sa iei de pe mobile.de? Am auzit recent niste sfaturi de la cineva, incat peste 3-4 ani ajunge si Germania un fel de autovit romanesc.

      (Citează)

  18. Eu inteleg ce vrei si de ce vrei (pe linga ca e o tendinta la mare moda, asta cu suv) dar doar un lucru vreau sa subliniez: este o diferenta evidenta de clasa intre Mondeo pe care il ai si Suzuki Vitara. Asta o vei observa in folosirea curenta: calitatea fabricatiei (materiale, imbinari), spatiu (care inseamna confort, in ultima instanta), tinuta de drum (stabilitate si alte aspecte la care diferenta e colosala).

    Daca esti dispus sa faci acest downgrade, atunci e ok. Bineinteles ca vorbesc de Vitara, daca te urci catre categoria mai maricica e mult mai bine.

      (Citează)

  19. Si eu eram in situatia ta acum vreo 3 luni. Pana la urma am decis sa iau masina noua (Tucson) pentru confortul meu psihic. (5 ani garantie, fara limita de KM si asistenta rutiera inclusa).

    Nu stiu cat de bine te pricepi la masini, dar daca e vorba de second hand, poate vrei sa apelezi la un serviciu de consultanta (gen https://masinapotrivita.wordpress.com), care sa verifice in mare detaliu atat starea tehnica, cat si actele masinii. De cand s-a scos timbrul de mediu, riscurile cu masinile SH au crescut enorm.

      (Citează)

  20. Am un Vitara de un an de zile si va spun ca nu am avut nicio problema. Am făcut 17000 km. Cât privește întreținerea si alte costuri, sunt in limite rezonabile. Am avut un Volvo XC. 90 timp de 10 ani luat de nou. Costurile erau mari, întreținerea si piesele de schimb. Desigur ca nu putem compara o mașina de 2400 cm cu una de 1600 cm, dar trecând peste acest aspect, reiterez faptul ca Vitara este o mașina care merita cumpărată.

      (Citează)

  21. Atunci cand mi -am luat Honda la sfatul unui prieten am cerut oferte de la dealerii Honda din tara . Toti mi-au facut oferte cu 1000-2000 de euro mai joase decat oferta primita de la dealerii bucuresteni . Si cand am discutat cu ei au mai oferit si cateva facilitati extra .

      (Citează)

  22. nwradu: Deci ar fi bună de București…

    Daca nu mergi mult si doar prin Bicuresti, la ce iti trebuie 4X4?? Eu am pus ochii pe Honda Civic si Mazda 6. Prima e 22 cealalta 25. Crede-ma nu sufera comparatie cu Susuki! Pentru 2000 in plus diferenta e de la cer la pamant! Ca sfat: un credit de 5000 euro pe 5 ani inseamna rata 125 pe luna.+/-

      (Citează)

  23. Salut! Incearca un Peugeot 3008 dar du-te sa-l vezi live si fa un drive test cu el. Este masina care ma tenteaza cel mai mult momentan. Sunt curios ce parere o sa ai dupa drive test.

      (Citează)

  24. Un sfat de la un patit ;).. tine cont ca daca iei masina noua, o iei sa o tii minim 5-6 ani (altfel nu se merita noua). Gandeste-te daca in 5-6 ani veti mai fi doar 2 si niste pungi, cum ziceai mai sus ;) S-ar putea ca un Mondeo sa nu mai para chiar asa mare :p.

    Am fost in we plecat si am parcat Sharan-ul langa un Vitara S si un Duster… Ghici care era mai mare si mai incapatoare? :) (PS: exsista si versiunea 4×4)

      (Citează)

    • Mondeo suge prea mulți bani, a ajuns la vârsta la care tot se defectează chestii minore.

      Eu nu văd o problemă în a vinde o mașină după 3 ani. Cu cât e mai nouă, cu atât vei lua mai bine pe ea.

      Lasă Sharan-ul, că încă n-am făcut gemeni :P

        (Citează)

  25. nwradu:
    Nimic, da. Poate Cactus cu motor de 1,2 și fără aceleași dotări.

    Da… Dar chiar trebuie sa ai un fel de preludiu cu mașina aia…. Ca sa o înțelegi mai bine :) E aproape hidoasă…

      (Citează)

  26. Alin:
    Un sfat de la un patit ;).. tine cont ca daca iei masina noua, o iei sa o tii minim 5-6 ani (altfel nu se merita noua). Gandeste-te daca in 5-6 ani veti mai fi doar 2 si niste pungi, cum ziceai mai sus ;) S-ar putea ca un Mondeo sa nu mai para chiar asa mare :p.

    Am fost in we plecat si am parcat Sharan-ul langa un Vitara S si un Duster… Ghici care era mai mare si mai incapatoare? :) (PS: exsista si versiunea 4×4)

    Oamenii poate se rezuma la un copchil. Sharan iti iei daca ai juma de grupa de gradinita sau daca esti mamica plictisita care duce juma’ de cartier la gradi.

    Acum, fara misto, inteleg rostul unui monovolum daca stau asa bine si ma gandesc, dar sunt appealing pentru 0,05% din populatie.

      (Citează)

  27. nwradu: DAB

    La Pitesti (Royal Motors), mi-au dat 1000 Euro discount + un cupon rabla (care ma costa 1700 ron). Vitara S

      (Citează)

  28. nwradu: Alin are trei copii :D

    Tocmai..0.05% :)

      (Citează)

  29. Radu, te-ar interesa sa faci un material despre un mare producator auto ce vinde masini noi la oferta ( destocaj ) masini ce teoretic sunt noi dar practic sunt masini lovite, reparate si vandute ca noi? Iti pot pune la dispozitie o masina de acest tip sa ii faci poze si filme cate vrei… Te rog sa raspunzi aici pe blog. Multumesc

      (Citează)

  30. mitsubishi asx anyone?

      (Citează)

  31. Salut, Mazda CX-3, 4×4, cutie automata, penulimta optiune dintre dotari. Am dat pe ea cu tot cu reducere si tichet de la rabla ~22.000 euro. O am momentan de aproape 2 ani si pot sa zic ca pe langa faptul ca se misca superb nu am avut nici o problema cu ea.

      (Citează)

    • Cati CP? (lene sa caut, tarziu)

        (Citează)

    • Mazda CX-3 e prea mică la interior. E făcută pe platforma Mazda 2. Altfel da… roșul ăla metalizat, specific… mmm!

      P.S. Prețul de listă pentru Revolution 4×4 AT este 24590… plus 500 metalizata! Și față de Vitara n-ai alcantara, pilotul automat adaptiv, RBS… Dacă le vrei pe toate (e drept, și altele în plus) sari de 27000.

        (Citează)

  32. 150

      (Citează)

  33. nwradu:
    E vreuna dintre ele SUV și sub 20.000 de euro sau de ce discutăm? Că așa și eu am pus ochii pe un Jaguar.

    Tocmai ce te intrebasem la ce iti trebuie 4X4 daca mergi doar prin Bucuresti. Macar daca ai citi atent. Dar asa e cu facerea de bine! Sa fii sanatos,i-ati suzuki dar sa nu plangi ca nu ai stiut.

      (Citează)

  34. Tot Suzuki, dar SX4?

      (Citează)

  35. https://masinapotrivita.wordpress.com/
    vezi in contextul problemei daca te poate ajuta si te decizi la un SH. Nu cunosc personal persoana/persoanele insa pare ca stie despre ce vorbeste. Am gasit site-ul accidental si am studiat modul in care a testat revanzatorii.
    Poate iti gaseste o alternativa potrivita.

      (Citează)

  36. eu din EU: discount

    Ma indoiesc, spre sfarsitul anului dispare rabla …

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verifică ce-ai scris. Dacă vrei să mai adaugi ceva, lasă un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite.

sus