Un scurt istoric despre cum blogul mi-a schimbat viața

13 Jun 2017  ·

EXPERIENȚE, GÂNDURI  ·

120 comentarii

V-am mai spus că, în ultimii 11 ani, blogul mi-a adus diverse beneficii. Nu doar bani, ci și experiențe pe care puțini au ocazia să le trăiască, precum zbor cu balonul sau condus mașini rapide pe circuit și multe altele.

Mi-a definit viața, pot spune astăzi, nu doar ca mi-a schimbat-o. Vreau să vă povestesc cum am ajuns aici, o poveste pe care cred că nimeni nu o știe în întregime, având în vedere că se conturează din segmente ce au fost până acum îmbinate în mintea mea, iar de astăzi și în textul de mai jos.

Anul era 2007 și acest blog era abia lansat. Descoperisem cu plăcere PDA-urile ca soluție mobilă pentru conectare la Internet, pentru navigație prin iGO șamd, ocazie cu care am învățat multe și despre sistemul GPS, Windows Mobile, ecrane rezistive șamd. Un coleg de muncă, Alin pe numele său, avea însă ceva mai bun: un smartphone cu Windows Mobile, un telefon Eten al cărui cod nu-l mai știu, dar care atunci reprezenta cam ce putea oferi mai bun tehnologia mobilă.

Așa am luat prima oară contact cu un smartphone și am scris diverse articole apoi despre astfel de tehnologii, ba chiar mi-am cumpărat și eu un PDA.

În același an apare primul iPhone, dar în România asta se întâmplă mai mult la nivel de știre, abia a doua generație ajungând oficial aici, dacă țin bine minte (o lansare în viscol la Orange Concept Store, parcă?). Cum am ajuns însă să scriu review-uri pentru telefoane, ceea ce practic a devenit un trademark al acestui blog în primii ani?

Ei bine, în 2008 cei de la eMAG aveau un forum și acolo au lansat un program de testare pentru membri. Ofereau la testare în special plăci video și laptopuri, ceea ce a atras multe înscrieri în program, dar eu am fost singurul care a dorit unicul telefon-PDA din lista inițială, un model Asus P750. Pe vremea aceea, apropo, nu se spunea musai smartphone, ci telefon-PDA.

Asus P750 avea cameră de 3 megapixeli și ecran 320 x 240 px de vreo doi inchi, plus taste normale de telefon sub acesta. Am fost să ridic telefonul într-o clădire de pe Virtuții unde probabil eMAG avea sediul pe vremea aceea (aceeași clădire a cărei fațadă a ars ulterior), l-am butonat câteva zile, am scris un review mare pe forumul eMAG și câteva cuvinte pe acest blog. A mers bine. Uitându-mă acum în articolele vechi, văd că în același program am testat ulterior HTC Touch Cruise, HTC Touch Diamond și Toshiba Portege G910 înainte de oprirea programului respectiv și, de altfel, a întregului forum.

Tot prin 2008 îmi dă într-o zi telefon Cristi Manafu, spunându-mi că are un telefon Nokia nou-lansat și întrebând dacă nu vreau să-i fac un review. Nici nu mai țin minte ce model era, ceva nu foarte memorabil, dar când mi l-a dat a fost și prima oară când ne-am întâlnit în persoană, dacă nu mă înșel. Țin minte că am fost uimit că producătorii și agențiile lor de comunicare au astfel de modele de împrumutat pentru review-uri fără măcar un proces verbal de predare-primire; poate părea ceva normal acum, dar eu, nevenind din filieră de presă, ci alt domeniu, nu știam atunci cum merg lucrurile.

Un pic mai târziu, însă, Vodafone lansează un program numit Gadgeteer din care fac parte diverși bloggeri și ziariști. La invitația lui Cristi Manafu, inclusiv eu. Programul a durat câțiva ani și a adus pe bloguri cele mai noi telefoane mobile, că operatorii mereu au acces la așa ceva, într-o perioadă în care lumea era pur și simplu avidă după noutăți și teste cu astfel de dispozitive. Era perioada în care producătorii de smartphone-uri cu Windows Mobile au încercat să concureze fără succes iPhone-ul, care s-a dovedit un element disruptiv peste puterile lor.

În septembrie 2008 apare însă pe piață primul telefon cu Android, HTC Dream, un model de tip slider cu tastatură completă QWERTY sub ecran. În România, Android intră destul de greu. Dacă mă uit pe articolele din acea perioadă, testam Nokia N97 și N97 Mini în acest interval de timp.

HTC Dream Orange FR.jpeg
By Akela NDEOwn work, CC BY-SA 3.0, Link

Primul telefon Android pe care-l butonez chiar eu este HTC Magic, pe care Vodafone l-a lansat oficial în România în august 2009. Magic îmi place atât de mult încât decid că trebuie să trec pe Android, impresionat fiind de fluiditatea cu care rula aplicații și interfața ușor de utilizat, butonul Back fiind o invenție excelentă. În acel moment, eu aveam un HTC Touch HD cu Windows Mobile; până l-am vândut eu, pe piața noastră deja apăruse HTC Hero, acesta urmând să fie primul meu telefon cu Android.

Apropo de cum a trecut timpul, tot în 2009 nashu_mare lăsa un prim comentariu pe blog. Acum are 4.273 de comentarii publicate și 23 în moderare, fiind cel mai activ cititor. Ne-am cunoscut personal pentru prima oară în 2011, în parcarea de la Carrefour Orhideea, unde ne-am întâlnit ca să-i vând un cablu de 5 metri mufat DVI-HDMI pentru 50 de lei.

Ne-am mai întâlnit apoi la premiera unui film pentru care eu aveam patru bilete, așa că i-am dat lui două, ocazie cu care i-am cunoscut și viitoarea soție. Ne-am văzut de multe ori ulterior. În 2013, de fapt, am plecat cu toții în excursie în Portugalia printr-o ofertă Groupon (sau alt site compatibil), ceva de genul 250 de euro de persoană pentru zbor spre Lisabona și 4 nopți de cazare în centru. A fost unul dintre cele mai mișto city-break-uri, Portugalia este o destinație minunată pentru turiști.

În 2014, repetam totul spre Amsterdam, Olanda, o altă excursie foarte frumoasă, cu excepția unei seri care a început cu chec “magic” într-un “coffee shop” și s-a terminat cu o călătorie foarte amuzantă cu tramvaiul și una pe 5 cărări prin holurile unui hotel pe care eu le vedeam pictate ca un caleidoscop, deși ele erau albe. Vă povestesc altă dată despre asta.

În ianuarie 2010, Google lansează Nexus One. Telefonul este performant, un adevărat salt evolutiv în domeniu, și are un design plăcut, fiind dorit în întreaga lume. Site-ul TechCrunch.com organizează un concurs în care dă un Nexus One ca premiu prin tragere la sorți celor ce se înscriau printr-un comentariu. Se strâng mii, poate zeci de mii de comentarii din întreaga lume, inclusiv eu lăsând unul.

N-am avut noroc, n-am câștigat cu acea ocazie, deși chiar acel Nexus One urma să-mi schimbe și mie viața. Telefonul este câștigat de altcineva din România, o domnișoară numită Matilda, care îl primește ulterior prin curier, împreună cu un tricou pe care scrie TechCrunch.

Pe Matilda am cunoscut-o personal la o întâlnire Gadgeteer, în clădirea Vodafone, la puțin timp după aceea. Noi, bloggerii și ziariștii din program, aveam întâlnirile noastre trimestriale, iar la una dintre ele a fost invitată și Matilda, ca proaspăt posesor de Nexus One, un telefon foarte dorit, după cum vă spuneam.

Acel moment când am făcut cunoștință în sediul Vodafone a fost unul destul de tipic pentru mine. Din întâmplare, m-am așezat chiar pe scaunul de lângă ea în sala respectivă, așa că i-am spus “salut” în acel prim moment și acesta a fost singurul cuvânt pe care i l-am adresat în acea zi. Nici nu ne-am luat la revedere. Tipic pentru mine, după cum vă spuneam.

Ne-am revăzut abia după doi ani, în 2012, la o petrecere organizată tot de Vodafone. Acolo am vorbit mai mult timp. În altă zi poate am continuat cu o plimbare în Cișmigiu și o cafea.

Un lucru duce la altul pe căi misterioase, imprevizibile, conectând diverse segmente și momente ale vieții. Weekendul trecut Matilda și cu mine ne-am căsătorit. Nashu_mare ne-a fost naș mare.

Acum o să mă ia la sentimente cu “fiule spiritual!” de câte ori nu-i apar comentariile pe site, dar ncsf. Și, apropo, lipsim câteva zile, așa că așteptați-vă la o activitate mai redusă pe blog, fără știrile zilei și alte articole despre întâmplările momentului.

120 comentarii

1. sentimente.ro lovește din nou!

(Citează)

2. Aha, așa m-a agățat și pe mine nevasta. Tot cu jucărele.

3. Manafu care a prezentat intalnirea bloggeritelor de fashion si beauty de acum 2 ani era vai de el. Poante mai rasuflate decat la Louis CK 2017.

Deh, varsta.

(Citează)

4. Plăcut articolul. Cam scurt, dar te înțeleg. Așa e după căsătorie. Să fie într-un ceas bun!
    Așteptăm review-uri la biberoane și topul sterilizatoarelor.
    Cheers!

(Citează)

5. Felicitari! Si multi ani inainte cu blogul!

6. Casa de piatra :)

7. Ce final neprevazut! Sa va fie de bine!

(Citează)

8. Casă de piatră și felicitări pentru blog!
    Comentez rar spre deloc, dar te citesc zilnic, este blogul de tehnologie favorit!

9. Casă de piatră :).

10. Casa de piatra.!!!!

11. Ca de la o altă persoană căreia blogul i-a definit viața (și continuă să o facă), vă urez casă de piatră și multă fericire!

12. Casa de piatra!

(Citează)

13. Casa de piatra si luna de miere de exceptie!

14. Felicitări și multă baftă !

15. Felicitari.

16. Casă de piatră!

17. Casa de piatra si blog de titan!

18. Felicitări și casă de piatră.

(Citează)

19. Casa de piatra si distractie placuta!

20. Felicitari !

21. Casa de piatra!

22. Casa de piatră!

23. Felicitari! Pe subiectul jailbreak s-a bagat in seama cu mine si a mea :))

24. Casă de piatră! Felicitări!

(Citează)

25. Felicitari si casa de piatra Radu!

26. Viata lunga si fericita.

27. Casă de piatră :)

28. Casî di chiatră!

29. Felicitări și casă de piatră!

30. De departe articolul meu preferat de pe blogul ăsta, cu tot cu twistul de la final. Să fiți fericiți împreună! :)

(Citează)

31. Te-ai grăbit, ți-am zis de ukrainianbrides.com…

32. Superb articolul :)

Casa de piatra!

33. casa de piatra!

34. Felicitări!
    Toate cele bune!

35. Casa de piatra!

36. Felicitări!

37. Casa de piatra si mult succes in continuare cu blogul!

(Citează)

38. Felicitări și casă de piatră!

39. felicitari si casa de piatra!

40. he he. spor la treaba. unde mergeti in luna de miere si cu ce companie zburati? :))

(Citează)

41. Toate cele bune si sa auzim numai de bine!

42. Felicitari, casa de piatra!

43. Casa de piatra si felicitari pt blog.

(Citează)

44. Felicitari si casa de piatra!

45. Haha, foarte tare :) felicitari si casa de piatra!

Also, e tarziu sa incep sa comentez cu un alias gen “milionaru” sau “bani_gramada”? Ca daca la nashu_mare a functionat…

46. Mircea cel vechi

13/06/2017 la 10:24 AM

Casa de piatra! Success in continuare!

47. Felicitari!

48. Cine nu știe cine e Nashu Mare poate comenta cu oricare alt ID care să semene cu al lui, dar nu va putea scrie ca Nashu Mare. Nici nu am bănuit că voi doi vă știți, darămite că sunteți așa apropiați. Casă de piatră, mai intru și eu din când în când pe blogul tău să mai citesc una, alta :)

49. Casă de piatră și vacanță plăcută!

(Citează)

50. Sa fiti fericiti! Nu inteleg ceva . De ce ai spus ca nashu_mare are 23 de comentarii in moderare? De aici incolo ar trebuie, nici sa nu mai treaca prin moderare. Acum, chiar ca, pentru tine, este nasul mare :). Ce spune el , e adevar pur pentru tine.

O sa iti spun ce urare am primit eu la nunta mea de acum 4 ani (eu doar iti povestesc, personal nu indraznesc sa urez la nimeni treaba asta): Casa de piatra sau de rahat, sa nu isi bage toti nasul in ea !

• Serban Marius: Sa fiti fericiti! Nu inteleg ceva . De ce ai spus ca nashu_mare are 23 de comentarii in moderare? De aici incolo ar trebuie, nici sa nu mai treaca prin moderare. Acum, chiar ca, pentru tine, este nasul mare :). Ce spune el , e adevar pur pentru tine.

Păi probabil a zis vreo bazaconie cândva. I-am zis că după căsătorie îi fac cont pe site, ca să nu mai intre în moderare. Poate chiar îi voi face.

51. Felicitari!

52. Felicitari. Toate cele bune.

Frumoasa poveste de viata.

(Citează)

53. Felicitări, să fiți fericiți!

54. Felicitari! Sa fiti fericiti impreuna, toti trei: Matilda, tu si blogul :)

55. Sa fiti fericiti si bucurati-va de timpul impreuna!

(Citează)

56. felicitari! 2-3 purandei si faci review-uri la jucarii :))

57. Iti urmaresc blogul de ceva timp. Zilele astea n-am mai intrat, dar azi am intrat pe facebook unde o prietena avea poze cu Matilda, de la nunta ta. Ce mica-i lumea.

58. Felicitari si casa de piatra Radu.

(Citează)

59. Felicitari si Casa de piatra!

60. Asta inseamna un final cu care iti dai cititorii pe spate.

61. Felicitari si casa de care iti doresti !

(Citează)

62. Felicitari, casa de piatra !!!

63. Felicitari, casa de piatra !!!

64. Felicitari! Sa vina copiii?????????

(Citează)

• Am auzit asta de multe ori în ziua nunții. Îmi venea să zic ca pe net: “dacă strângem 1000 de urări de copil, chiar facem unul!”

65. Casă de piatră si multă fericire !

66. Felicitari!

(Citează)

67. Felicitări și casă de piatră!

68. Super tare, felicitări!

69. Frumosa poveste, sper sa continui cu blogul tot asa!

(Citează)

70. Super tare! Felicitari, casa de piatra!

71. Felicitari Radu! Casa de piatra
    Si totusi intrebarea ramane: Nashu_mare a planuit asta de la inceput sau e doar o simpla coincidenta :)

72. Felicitari!!

73. Felicitari si numai de bine s-aveti parte!

74. Continuarea din partea mea e si mai mind bending, cel putin asa mi s-a parut dupa ce am citit tot ce ai scris aici.

Cand ai zis ca un coleg de-al tau Alin a avut primul smartphone ma gandeam daca am fost cumva colegi si nu am stiut, apoi imediat mi-am amintit ca in we l-am cunoscut si pe celalalt Alin. Zic asta pentru ca eu am avut Eten Glofish (M700) cam tot pe atunci :)

Apoi:
    Toshiba Portegee g810
    I-am luat Oanei primul iPhone si m-am dat destul de mult pe el cat sa nu imi placa absolut deloc
    HTC Touch HD
    Nexus One (lansat pe 5 ian 2010 – il tineam in maini pe 9 ian acelasi an). Cel mai longeviv telefon, l-am schimbat anul asta, dupa fix 2 ani fara o zi
    Galaxy Nexus, ultimul Android pt ca apoi am trecut pe intreg ecosistemul Apple (intai iPad, apoi iPhone si culminand cu iMac).

Ce vreau sa zic, e ca fara sa-mi dau seama am tot fost prin umbra voastra, chiar daca nu ne-am intalnit decat mult mai tarziu :). Cand a aprut pe bloguri, daca nu ma insel chiar pe Gadgeteer articolul cu Nexus One-ul Matildei, era scris ceva de genul “Primul Nexus One din Romania”. Eu il aveam deja de zile bune si am trollat-o destul de aiurea pe Matilda, deh, pustan si eu pe vremea aia si mandru ca il aveam de la numai 4 zile de la lansare :).

Fast forward, ne-am intalnit pe la evenimente, ne-am cunoscut, si in weekendul trecut ce onoare a fost pe mine sa-mi incredintati realizarea amintirilor voastre de o viata.

Multumesc dragilor si sa aveti o viata minunata impreuna!

• Foarte tare.

Știam că n-a fost primul telefon din România pentru că mai mulți dezvoltatori sau oameni de afaceri l-au cumpărat din SUA în ziua 0, dar probabil nu mai mult de 5 sau 10.

75. Felicitari Radu si Matilda! Evident ca nu-l putem uita si pe Nashu_Mare ca tata spiritual ce este… ?????

(Citează)

76. :) Felicitari! Casa de piatra si multi ani fericiti impreuna!!! :)

77. Felicitari, un articol de nota 10!

78. Pfuaaaa, casa de piatra, felicitari, la multi ani fericiti!

79. Felicitari!
    Foarte tare povestea, aproape ca merge de film.

Oricum, o sa fie misto de povestit nepotilor. Vestea buna este ca poti sa le dai link.

(Citează)

80. Te citesc des dar nu comentez decat arareori! Acum e o ocazie speciala: casa de piatra!

81. Casa de piatra !

82. Enjoy!
    Da’, cam lame, totusi. Sa te casatoresti cu o femeie pentru un telefon, lol :). Ce face facultatea de electronica din om.

(Citează)

83. Felicitari! Casa de piatra, sa fiti fericiti!

84. Casa de piatra!

85. Felicitări pentru blog, multă sănătate și poate și un nou venit în familie (și nu mă refer aici la un nou companion felin).
    Distracție plăcută!

(Citează)

86. Mulțumesc tuturor pentru urări! Mă bucur să văd atâția oameni având un gând bun pentru noi.

87. Sa fiti sanatosi si sa va respectati toata viata!
    Si un bebe cat mai repede, iti spune cineva care regreta amarnic greseala de astepta, ca deh, este tot timpul, si acum nu se mai poate.
    Te asteptam sa te intorci la blog :)

88. Felicitari! :-)

89. Bună treabă ai făcut! Felicitări și casă de piatră!

90. Ce s-a intamplat cu Nexus One, pana la urma ?

Si ca sa fie toate babele fericite : to do list :
    1. Put a baby inside the ginger lady
    2. nashu_mare nu mai intra in moderare
    3. Sa fii sanatosi, calmi si rabdatori ;)

(Citează)

91. Frumos articol! Felicitări!

92. Felicitari

93. gata, ti-ai luat adio de la burgeri. felicitari!

(Citează)

94. Felicitari !!! Casa de piatra !!!

95. Felicitari pentru blog, articol si noua familie. Am inceput sa urmaresc acest blog de vreo 2 luni, imi place foarte mult si chiar eram curios despre povestea ta.

96. Felicitari ! Casa de piatra !

(Citează)

97. La naiba, eram sigur ca aici merge articolul de cand a inceput sa apara Matilda in el. Felicitari!

98. Sa fiti fericiti! La cat mai multe articole :)

99. Daca tot ai ajuns si la asta poate ne poti impartasi cate ceva din experienta avuta (nu toti care te citesc sunt casatoriti deci nu cred ca strica). Numai bine si sa aveti vreme frumoasa acolo unde mergeti!

(Citează)

100. Frumoasa povestea. Felicitari !!

101. Mai are sotia ta Nexus-ul?

102. Felicitari!

103.   (Citează)

104. Cred ca trebuia mentionata si aventura pe forum-ul linkmania :)