un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Întrebare pentru posesorii de Suzuki Vitara: cum este mașina?

15 Jun 2017  ·

AUTO  ·

170 comentarii

Update: hai să ne concentrăm pe discuția despre Suzuki. Știu ce alte modele sunt pe piață, configurația dorită de mine începe pe la 27.000 de euro la alții, știu și de opțiunea second-hand. Eu sunt curios cum este Suzuki pentru că-i foarte ieftin. Și am uitat să zic că eu fac în jur de 12.000 km pe an, 70% în oraș.

De vreun an de zile mă bate ideea să iau un SUV cu transmisie automată, asta fiind o condiție principală, și cu sistem 4×4. Vreau SUV în primul rând pentru poziția mai ridicată la volan, apoi pentru capacitatea de a merge pe drumuri proaste; mi-a făcut mare plăcere să conduc așa ceva când am avut ocazie. Automată pentru că m-am săturat de schimbat vitezele din 20 în 20 de secunde, iar 4×4 cu gândul că e mai bun iarna și… na, nu strică. Mai vreau și câteva dotări minime, gen cameră marșarier, airbaguri mai multe, poate parbriz încălzit șamd.

Update: am făcut un testdrive cu Suzuki Vitara S 1,4 litri turbo, citiți acolo cum mi s-a părut mașina.

Am căutat pe Autovit, dar situația e tristă. Nu prea s-au vândut la noi SUV-uri automate și 4×4, ca să fie acum la revânzare la un preț de maxim 15.000 de euro, să zicem. Se găsesc mai mult Touareg-uri și alte mașini mari.



Cercetând cât costă un SUV nou cu specificațiile minime cerute de mine, am descoperit că majoritatea încep pe la 26.000 de euro. Kuga, Tucson, Cactus… toate încep pe acolo.

Mai puțin Suzuki Vitara S, care costă 21.450 euro în varianta full-option: automată, 4×4, cameră spate, ștergătoare automate, cruise control, keyless start, oglinzi încălzite, faruri automate, scuturi de protecție, oglinzi încălzite, ecran de 7 inchi cu sistem multimedia șamd. Motorul este un 1.4 litri de 140 CP. Acceptabil.

Am fost zilele trecute la un dealer Suzuki ca să văd mașina. Arată bine, nu că mi-ar păsa prea tare de acest aspect, iar interiorul are un aspect standard. Plasticul părea cam ieftin, portbagajul cam mic, dar nu mă deranjează aceste aspecte când le pun în balanță cu dotările și cu prețul.

Așa că mă întreb cum este mașina pe total. Merge bine? Sunteți mulțumit de ea?

    170 comentarii

  1. motor 1.4? vrei să alegi pe lângă ea?

      (Citează)

    • Da, e cam singurul neajuns. Aș fi vrut ceva mai puternic, deși față de ce am acum tot ar fi un upgrade.

        (Citează)

    • wtf? sa inteleg ca ai 1.2? sau 1? :D

        (Citează)

    • geretus:
      wtf? sa inteleg ca ai 1.2? sau 1? :D

      Mondeo are 125 CP (sau avea nou – cine știe cât o avea acum) pe o greutate mult mai mare. Vitara S are 140 CP pe 1,2 tone, un raport foarte bun.

      Dacă aveau motoare mai puternice, m-aș fi gândit la ele, dar nu au. Kuga parcă are unul de 180 CP, acela suna chiar bine, dar e 8000 de euro în plus.

        (Citează)

    • explicație brutală: pui un cal foarte mic să tragă o căruță puțin cam mar pentru el. o trage, se opintește, are turbo, îi pui nutreț bun, o face din soft, dar finalitatea e aceeași: calul moare mult mai repede de la efort. sigur, nu moare azi sau mâine, dar s-ar putea ca în 3 sau 5 ani să ai surprize neplăcute.

      ia măcar dieselul de 1.6.

        (Citează)

    • Stai că nu mă duc să o plătesc. Eu întâi sunt curios de ce-i mai ieftină decât toate celelalte, apoi urmează etapa de mobile.de și în paralel oi merge și să văd diversele motoare de pe Vitara.

        (Citează)

    • pentru că e făcută aproape, pentru că nu pun multe electronice pe ea, pentru că bordul e din 1998…

        (Citează)

    • Ia-ti una la mana a 4-a ca soso.

        (Citează)

    • @alexeat: Ne scuzi că luăm mașină second hand, ca săracii. O să mă reorientez spre Bentayga.

      Eu merg 12.000 pe an și uneori mașina sta zile întregi nemișcată (e ok și metroul, nu mă tem de el) chiar mi-ar trebui o mașină nouă.

      Să iau o mașină nouă fără să mă bucur de ea zilnic și des nu mi se pare o afacere bună. Singura treabă este că acest Vitara S nou este doar un pic mai scump decât un SH cu aceleași dotări, așa că mă întreb cum este.

      Orice alt SUV nou este mult mai scump. Dacă Vitara S nu mă convinge, mă întorc la cautat SH.

        (Citează)

    • Doar il trollam pe soso.

      Nu am nimic cu masinile SH, si eu o sa trebuiasca sa schimb masina anul asta si probabil tot ceva SH imi voi lua DAR cu maxim doi ani vechime si maxim 25-40k km, mai toate au garantie in parametrii astia.

      Cu masinile SH e chestie de perceptie gresita, multi indivizi tind sa isi cumpere masini pe care nu si le permit, cu ff multi km. Nici pe tine nu te vad, sincer sa-ti iei masina cu peste 150-200k km, oricat ai zice tu. :)

        (Citează)

    • @Radu, eu sunt de acord cu Zoso. Motor de 1.4 la 140 e cam tras de par. O rezista cat o rezista, dar cedeaza in cativa ani din cauza ca e subdimensionat. Plus, tind sa cred ca are un cuplu de toata rusinea.

      Asa cum ai zis si tu, un SH ar merge mai bine. De obicei nu sunt schimbari mari intre generatii (depinde si de generatii), dar de obicei au un facelift si niste chestii minore adaugate.

      De exemplu, masina mea, desi e o generatie mai veche ca a unui prieten, e ceva mai buna. Are mai multe extraoptiuni, si in plus, inca nu fusese compania obligata sa treaca la materiale “eco” si interiorul e mai confortabil si nu pare atat de plastificat.

        (Citează)

    • Pluto: @Radu, eu sunt de acord cu Zoso. Motor de 1.4 la 140 e cam tras de par. O rezista cat o rezista, dar cedeaza in cativa ani din cauza ca e subdimensionat. Plus, tind sa cred ca are un cuplu de toata rusinea.

      O fi, dar are 7 ani garanției, iar la acei bani, îți rămân suficienți să înlocuiești tot motorul. Alții au motoare și de 1.2.

      Cuplu 220 / 1.500 – 4.000 (Nm/rpm)

        (Citează)

    • @ Vali – Eu am Vitara automata din 1995. Modificata pentru off-road greu, gume mai mari si grele, bara metalica, troliu etc… si pana la 110-120 trage f bine. E 1.6 16v aspirat.

      Tu ai avut un Subaru care golea cisterna la 100km parcursi… Suzuki sunt motoare de turatie, se simt bine la peste 3000 de ture dar consuma decent.

      @alex – Suzuki nu sunt fiabile? Eu am un Suzuki care are 180.000 km, 22 de ani ca varsta si e merge excelent. E cu cutie automata in 4 trepte, schimba impecabil. Nu ma auzit de motor Suzuki benzina aspirat sa aiba probleme.

      @Radu – masina mea are 22 de ani (e din 1995 si e extrem de fiabila!).
      Eu o am de 2 ani si jumatate, daca nu o bagam la offroad cerea doar revizii. Motorul e aspirat si f fiabil.
      Ca si tine caut si eu masina noua – Sunt in dubii intre Vitara 1.6 aspirat si Duster diesel, dar la mine criteriile sunt un pic diferite.
      testeaza si 1.6 aspirat (pune cutia automata in mod P(sau Sport) dar mergi turat – va fi o placere sa auzi motorul. Si e un motor extrem de fiabil, imperecheat cu o cutie care a castigat f multe premii de-a lungul anilor pentru fiabilitate.
      Daca Duster avea pe 1.5 Dci cutie EDC si 4×4 era un best buy… asa probabil voi lua Vitara.

        (Citează)

    • Alin:
      @ Vali – Eu am Vitara automata din 1995. Modificata pentru off-road greu, gume mai mari si grele, bara metalica, troliu etc… si pana la 110-120 trage f bine. E 1.6 16v aspirat.

      Tu ai avut un Subaru care golea cisterna la 100km parcursi… Suzuki sunt motoare de turatie, se simt bine la peste 3000 de ture dar consuma decent.

      @alex – Suzuki nu sunt fiabile? Eu am un Suzuki care are 180.000 km, 22 de ani ca varsta si e merge excelent. E cu cutie automata in 4 trepte, schimba impecabil. Nu ma auzit de motor Suzuki benzina aspirat sa aiba probleme.

      @Radu – masina mea are 22 de ani (e din 1995 si e extrem de fiabila!).
      Eu o am de 2 ani si jumatate, daca nu o bagam la offroad cerea doar revizii. Motorul e aspirat si f fiabil.
      Ca si tine caut si eu masina noua – Sunt in dubii intre Vitara 1.6 aspirat si Duster diesel, dar la mine criteriile sunt un pic diferite.
      testeaza si 1.6 aspirat (pune cutia automata in mod P(sau Sport) dar mergi turat – va fi o placere sa auzi motorul. Si e un motor extrem de fiabil, imperecheat cu o cutie care a castigat f multe premii de-a lungul anilor pentru fiabilitate.
      Daca Duster avea pe 1.5 Dci cutie EDC si 4×4 era un best buy… asa probabil voi lua Vitara.

        (Citează)

  2. Am Făcut drivetest cu vitara. La exterior este foarte frumoasa, plus culori foarte faine. La interior nu mi-a plăcut nordul si imbinarile intre forme si materiale (la duster sunt făcute mai bine) si pozitia de condus. Eu zic ca e un suv pentru femei (1,6-1,7 m inaltime si 50-60 de kg) care il folosesc in oras – este galagios pe extern. Daca ai alte dimensiuni pierzi la conform.
    Sincer, recomand duster – mai ales ca urmează sa se lanseze modelul nou.

      (Citează)

  3. Portbagajul e ok sa-ti cari laptopurile. Motorul e mic de tot ptr acest asa zis SUV. Daca-l iei ptr oras, poate-i bun, dar banuiesc ca mai iesi din Bucuresti.
    La 15k iti iei ceva foarte tare la un 2L de prin afara cu undeva la sub 100k km.
    Sau daca-i a doua masina, e iar ok.
    Ptr mine, un SUV inseamna sa urc pe orice deal, sa urc Insignia in el si sa plec, si sa aiba si pragul ala de pui piciorul inainte de te urci in masina.

      (Citează)

  4. Am fost in showroom si Am vazut primul model la 14500e, cu motor 1.0 …interiorul are plastice ieftine,si eu as prefera un duster de 1.5dci .

      (Citează)

  5. Am condus un Jimny care avea cativa ani si fusese tras de masina, dar acele plastice interioare scartaiau foarte tare, scaunele erau foarte incomode. Cutia era manuala, dar parea ca faci mamaliga…
    Motorul era tot de 1.4, nu cred ca de 140 de cai, dar nu prea ajuta…
    Sincer nu cred ca e o optiune asa buna.

      (Citează)

  6. Si zi asa, vrei sa ii faci un cadou dragut sotiei :)

      (Citează)

  7. 1.4, serios?

    Uite, mi-a luat 2 minute si 5-6 clickuri sa gasesc ceva mai bun:
    https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=245151091

      (Citează)

    • Contează capacitatea cilindrică sau puterea și eventual puterea/tonă?

      Știu că o mașină SH este mai bună la aceiași bani, deși BMW-ul cred că e scump la întreținere ulterioară și nu mă simt așa de bogat. În plus, aș vrea să evit motoare diesel.
      Nu-i rău prețul acelui X1, însă.

        (Citează)

    • Am ales un exemplu aleator, nu am stat sa caut cu atentie.
      Si eu sunt pro masina noua, ca idee, insa uneori (in cazul unui buget la limita categoriei auto) iau in considerare si SH.

      Intr-adevar, CP/kg sunt mai multi la Suzuki, dar sunt alte (multe) dezavantaje:
      Pe langa ce s-a spus aici, cu interiorul de proasta calitate si consum mare, mai sunt si alte aspecte: Suzuki are punte pe spate, nu suspensie independenta, e mai zgomotoasa si mai putin confortabila. De aspect nu vreau sa zic nimic, ca e ceva subiectiv.

        (Citează)

    • Ce mi-a dat mie de gândit este următorul aspect: SH la 17.000 sau Vitara S nou la 20.000, cu garanție 7 ani. Dacă o vând peste 5 ani, cred că ies în avantaj cu Suzuki.

        (Citează)

    • nu-ti permiti inca sa eviti motoarele diesel :D decat daca vrei un 1.4 :D

        (Citează)

    • add:
      nu-ti permiti inca sa eviti motoarele diesel :D decat daca vrei un 1.4 :D

      Ba chiar vreau să evit, că nu-mi place să contribui la poluare și aerul oribil din București.

        (Citează)

  8. BMW? Worst choice mai ales sh. Stii cum sunt astea după ce ies din garanție? Orice problema ai avea ,numai diagnosticul te costa 5-6-700 lei. Apoi vin piesele si manopera. Si de cele mai multe ori ajungi tot la dealer, dacă e ceva serios, ca restu nu se pricep nu se baga etc.
    Uite exemplu: BMW din dec 2011, 77000,km, proaspăt ieșit din garanție, se aprinde martorul de presiune scăzut la ulei , se oprește motorul la relanti. Diagnoza se poate face doar la dealer: 600 lei. Defectiunea: pompa de ulei busita. Cost: 6300 lei piesa si montaj
    Do not underestimate masinile ieftine japoneze coreene etc. Măcar ele costa mai Putin când îmbătrânesc.
    Eu i-as recomanda o honda crv. Mai scumpa ca vitara, dar cu motoare mai mari, mașina e mai mare, portbagaj de neam prost, etc

      (Citează)

  9. FaneManaCalda

    15/06/2017 la 8:10 AM

    Ai bagat 4×4 cat sa nu fie noul duster ?

      (Citează)

  10. Salut.
    De o saptamana sunt posesor de Vitara 4×4.
    A mea e 1.6 benzina, 120 CP, cutie manuala in 5 trepte.
    M-am hotarat s-o cumpar dupa ce am citit fiecare pagina din forumul suzuki-club.

    Acum concluzii:
    – 1.4 Turbo e mult mai fain la condus decat 1.6 (diesel sau benzina). Greutatea mica a masinii o face destul de sportiva.
    – 1.4 consuma mai mult decat 1.6

    Parti bune:
    – tapiseria din piele + alcantara (sa vedem cum o sa arate peste 1-2 ani)
    – ACC (Cruise Control adaptiv) – e extraordinar!
    – sistemul 4×4 se comporta foarte bine, ieri am avut ocazia sa fac niste urcari abrupte pe iarba
    – meniurile sunt simple si intuitive
    – pozitia la volan e foarte buna
    – spatiul pentru pasagerii spate este mai mult decat generos
    – clima functioneaza foarte bine, raceste masina instant
    – suspensii mai tari, sta foarte bine in curbe. N-am reusit s-o fac sa derapeze nici pe nisip
    – luminile sunt foarte bune

    Parti mai putin bune:
    – usile si hayonul trebuie trantite sa se inchida, par foarte usoare la “handling”
    – plasticul de bord este identic cu cel de pe logan
    – nu are posibilitatea de a ridica – cobori geamurile din cheie, nici sa inchida-deschida oglinzile la pornire
    – la viteza mare e zgomot in masina ->insonorizarea lasa de dorit
    – hartile navigatiei sunt invechite, nu are rost sa folosesti sistemul.

    Atentie: daca versiunea dorita de tine are trapa, o sa “pape” cativa centimetri din inaltimea plafonului. Pasagerii spate s-ar putea sa aiba probleme cu asta.

    Una peste alta eu m-am indragostit de ea.
    Daca ajungi prin Cluj, da un semn si facem un test-drive.

      (Citează)

    • Inca o bila alba de care am uitat: Garantie 7 ani fara limita de km. Sa vedem ce masina adusa din DE ofera asa ceva.

        (Citează)

    • Mulțumesc pentru comentariul detaliat. Ce spui la negative nu contează așa mult pentru mine, cred că am folosit deschiderea geamurilor din cheie de 2 ori pe an.
      Dar de ce n-ai luat Vitara S cu motorul 1.4 / 140 CP? E mai nou și mai eficient, zic eu.

        (Citează)

    • @Radu: asta e banc, cu downsizing-ul si consumul de benzina mic, e mic doar daca mergi ca un pensionar, si asta in afara orasului.
      Cel mai bun lucru la aceste motoare turbo cu benzina este placerea la condus. Sint motoare foarte elastice, practic trag la orice turatie, nu fac zgomot.
      Vorbesc din experienta, detin o masina cu un astfel de motor.

        (Citează)

    • Nu mă interesează consumul prea tare încât să fie un factor principal.

        (Citează)

    • Din pacate, nu m-am incadrat cu banii. Modelul cumparat de mine a costat (cu extra-garantie, vopsea metalizata si scuturi) 19800 EUR.
      Cu rabla si discounturi l-am scos la 17000 cash.
      Era mult sa mai scot 2000-2500 EUR.

      Alte motive mai putin importante pentru care am ales motorul pe benzina aspirat normal:
      – intretinerea ieftina
      – consumul relativ mic (am 650 km pana acum si un consum mediu de 6.5%)
      – distributia pe lant (aia este si la 1.4 din cate stiu)
      – am avut doar masini pe benzina aspirate pana acum, de 1.3 si 1.6, si am fost multumit

      Daca banii nu ar fi fost o problema m-as fi orientat catre VW Tiguan (>35000 EUR) sau Mazda MX-3 sau MX-5.

        (Citează)

    • si eu am SUZUKI 1.6 benzina este ok.

        (Citează)

  11. Salut, am masina( Vitara S) de un an și am făcut 15 mii de km. Sunt foarte mulțumit de mașină. Cutia automata e foarte ok iar motorul trage foarte bine în depășiri. Garda la sol e mai mica decât la Duster dar e rezonabila pentru o masina care nu are pretenții prea mari de off-road.
    Dacă vrei putem face un test – drive. Da mi un semn.

      (Citează)

    • Mulțumesc! Mersi și de invitație, dar probabil mă duc la dealer pentru drivetest, că au obiceiul să mai facă discount-uri dacă te văd pe acolo.

        (Citează)

  12. Cred ca e la modă mașina asta, știu vreo 2 persoane care vor sa o cumpere și părinții mei au comandat-o deja

      (Citează)

  13. cauta o varianta cu motor mai mare second hand de prin tarile cu apa calda

      (Citează)

  14. Portbagajul nu e facut sa cari laptop. Vrei nu vrei, tot ajungi in situatia in care va trebui incarcat la un maxim al sau (copii, concedii, etc), si daca acel maxim pentru tine ajunge sa fie 3 bagaje, inseamna ca ai un portbagaj mic, ajungi sa regreti, investesti in ceva portbagaj care se monteaza deasupra masinii, te costa 1000 de euro, iti creste consumul, etc.
    Deci decat sa regreti pe viitor, iti recomand sa te asiguri ca ai destul spatiu.
    Radu, sa nu zici ca nu iti pasa de portbagaj e ceva ce ar zice unu de isi cumpara un Aventador, ca da, aia nu care lapte de la Kaufland, si cartofi, si ulei, etc.
    Tu te situezi in alta clasa, si cand o sa vezi ca e prea mic, iti va parea rau.

    alex:
    Portbagajul e ok sa-ti cari laptopurile. Motorul e mic de tot ptr acest asa zis SUV. Daca-l iei ptr oras, poate-i bun, dar banuiesc ca mai iesi din Bucuresti.
    La 15k iti iei ceva foarte tare la un 2L de prin afara cu undeva la sub 100k km.
    Sau daca-i a doua masina, e iar ok.
    Ptr mine, un SUV inseamna sa urc pe orice deal, sa urc Insignia in el si sa plec, si sa aiba si pragul ala de pui piciorul inainte de te urci in masina.

      (Citează)

    • Păi îmi pasă de portbagaj. Acum am 530 de litri portbagaj și, dacă plecăm 4 persoane, îl umplu.

      În mod normal, două persoane plus cumpărături, e ok și cel de pe Vitara. Încep să apreciez suv-urile cu haion vertical, nu oblic, că măcar nu pierzi și acolo.

        (Citează)

    • n-o sa vrei sa incarci pana sus sa pierzi vizibilitatea spate ca la papuc. eu ma feresc sa pun ceva in luneta. dar e bun cand nu ai incotro.

        (Citează)

    • Nu până sus, dar până la nivelul tetierelor s-ar putea să fie dificil pentru că trebuie să se închidă haionul.

        (Citează)

  15. Vezi că un Sportage 4×4 2.0 At este în jur de 24.000. Nici ei nu dau cine știe ce discount, dar măcar îți cumperi mașină. Dacă vrei fițe, ai Juke 4×4 cu motor de 190 de cai și automată în jur de 22.000. Care iar dă clasă Vitarei la orice vrei.

      (Citează)

  16. Motorul de 1.4 benzina turbo de 140 de cai este suficient de bun pentru masina asta dar are un consum destul de mare. Cand apesi pedala ai putere dar ai si consum. Daca mergi cuminte cu 110 km/h pe autostrada este un consum decent. Nu mai tin minte, dar parca acel sistem de navigatie stie sa se vada cu telefonul si nu mai ai nevoie sa folosesti navigatia lor implicita ci folosesti google maps, waze, sau orice ai pe telefon.
    M-a batut si pe mine gandul sa imi cumpar masina aceea, dar cand inca nu aparuse acest motor. Era 18.000 euro un diesel cu cutie manuala dar destul de puturos in ceea ce priveste caii putere.
    Poti sa iei in calcul si noul Duster cu cutia aceea automata.

      (Citează)

    • Asta cu telefonul ar fi un mare bonus. De câte ori aud că o mașină include navigație, eu îmi dau ochii peste cap deoarece oricum folosesc Waze.

        (Citează)

    • +1 pt CX-3

        (Citează)

    • Nu o cunosc deloc, dar începe la 24.500 de euro în echiparea dorită de mine. Nu am banii aceștia, eu mă gândeam la 15.000 euro pentru un SH.

      OK, aș putea da 19.000 pe un Suzuki Vitara S nou, cu gândul că măcar e nou, are garanție 7 ani și la revânzare mai scot ceva pe el. Dar nu mai mult.

        (Citează)

  17. Am citit un review bun la BMW 540i xDrive, recomand.

      (Citează)

  18. Kia sportage?

      (Citează)

  19. De ce vrei sa eviti motoarele diesel?

    nwradu:
    Contează capacitatea cilindrică sau puterea și eventual puterea/tonă?

    Știu că o mașină SH este mai bună la aceiași bani, deși BMW-ul cred că e scump la întreținere ulterioară și nu mă simt așa de bogat. În plus, aș vrea să evit motoare diesel.
    Nu-i rău prețul acelui X1, însă.

      (Citează)

    • Poluează. Au și întreținerea mai scumpă, sunt rentabile pentru un anumit număr de km pe an, iar mie nu-mi place foarte mult să călătoresc.

        (Citează)

  20. nwradu:
    Juke de care zici începe pe la 24.300 €. Încă nu sunt decis dacă-mi place cum arată sau e oribil.

    Da, acela este prețul de listă, dar cei de la Nissan sunt mai generoși cu discountul.

      (Citează)

    • Cred că toți sunt, mai ales dacă te duci la final de trimestru sau după ce trece Rabla și le scad vânzările. Dar mă gândesc că prețul de listă este un indicator bun pentru un research inițial, mai ales că bugetul meu era de 15.000 €

        (Citează)

  21. Am avut 1.4 pe un Golf, mi-a ajuns. Sa nu mai aud de motoare mici. Poate sa aiba si 190cp cu 1.4, decat daca merg la raliu unde stiu ca o tin ridicata in ture, prefer un motor mai mare cu cai mai putini. De foarte mult ori m-am aflat in trafic cu nevoia de cuplu mai mare decat cai.
    La un SUV care opune rezistenta la inaintare mai mult decat o masina mica, 1.4 si un aer conditionat activat, good luck cu tot cu turbina, ca masina aia sufera si trepideaza in treapta a doua la deal. Daca e doar pt. oras ar fi ok, dar in rest, nu merita.

      (Citează)

    • Habar nu ai despre ce vorbesti. Tocmai cuplul mare de la turatii mici este atuul motoarelor turbo. Nu e nevoie sa urci mai tare in ture, nici nu au turatia de putere maxima foarte sus.
      Tu ori ai avut cazan de 75 de cai, ceea ce nu are nici o legatura cu subiectul, ori, daca ai avut TSI, era defect.

        (Citează)

    • Shack: Am avut 1.4 pe un Golf, mi-a ajuns. Sa nu mai aud de motoare mici. Poate sa aiba si 190cp cu 1.4, decat daca merg la raliu unde stiu ca o tin ridicata in ture, prefer un motor mai mare cu cai mai putini. De foarte mult ori m-am aflat in trafic cu nevoia de cuplu mai mare decat cai.

      Păi lucrurile nu merg așa.

      Vitara normal: motor 1,6 litri, 120 CP, cuplu 156 Nn la 4400 rpm
      Vitara S: motor 1,4 litri, 140 CP, cuplu 220 Nm începând cu 1500 RPM

        (Citează)

  22. nwradu: upgrade

    Eu am cumpărat o mașină cu 25.000 de km și garanție încă 4 ani și ceva cu 50% față de prețul de catalog. mașina a fost luată de la reprezentanță nu din vreun parc auto sau cine știe ce alte chestii dubioase, cu verificare făcută la sânge.
    îți recomand să cauți pe mobile, zile-săptămâni și sigur vei găsi un model care să te satisfacă. Eu cred că poți să găsești în viitorul apropiat un kuga (noul model) la 20.000-22.000 de euro cu opțiunile pe care ți le dorești și garanție.

      (Citează)

    • O să mă uit și dacă Suzuki nu vinde Vitara S deja rulată. Treaba e că-mi plăcuse varianta aia turcoaz, frumoase culoare, bărbătească.

        (Citează)

  23. vali:
    motor 1.4? vrei să alegi pe lângă ea?

    Tu o tii una si buna, cu masinile tale de la 3.0 in sus. Dar aici e altă nișă, la alte costuri: mașină nouă, 4*4, performanțe decente.
    Radu – fă un test drive. Dacă dealerul știe să vândă bine pe nișa asta, te va scoate si la un soft off-road. Pe mine așa m-a convins.
    Subscriu la tot ce a scris MariusR mai jos.

    Posesor de Vitara S 4*4 automat.

      (Citează)

  24. Cristi Mazăre

    15/06/2017 la 9:54 AM

    Salut, eu îţi recomand fie un Mitsubishi Outlander(care vine cu 7 scaune din start), fie un Mazda CX5, asta dacă te gândeşti că pe viitor vei avea un copil(apropo felicitări şi casă de piatră) şi o să ai nevoie de portbagaj mai mare(nu îţi vine să crezi câte lucruri îţi trebuie dacă pleci cu copilul în concediu, mai ales în primii ani). Eu am trecut de la o Toyota Avensis cumpărată de nou în 2014 la Mitsubishi Outlander s.h. tot 2014 luat din Germania chiar de pe mobile.de şi sunt foarte mulţumit de el. Ca şi tine am căutat 4*4 automată însă am vrut cu portbagaj mare fiind sătul să umplu portbagajul la Toyota din câteva bagaje. Mitsubishi, Mazda şi Volvo au cele mai mari portbagaje din clasa lor, din câte am văzut eu, iar în ceea ce le priveşte pe primele două, dacă le cumperi s.h., întreţinerea nu este deloc scumpă iar maşinile sunt destul de fiabile.

      (Citează)

  25. O sa-mi iau niste mui, dar vezi si

    PEUGEOT 3008 SUV – De la 20 229 € DDP

    e frantuzeasca dar daca e noua si are garantie, arata bine la interior, etc. vezi ca iti mai ofera astia si tichet rabla la vo 1500 de lei (pt o reducere de 6000 sau cat cacat e…)

    Eu sincer mi-as lua SH pe motorina, dar na, pot intelege “de unde vii”.

      (Citează)

    • m-am mai uitat si au tot motoare penibile, ca la suzuki :D, dar la interior nu se compara.

        (Citează)

    • in plus au facut lansare cu blogeri and shit, poate gasesti ceva buget de un “review extins” sau whatever :)

        (Citează)

    • E o clasa peste Vitara… iar daca e frantuzeasca ce are?

        (Citează)

    • Hai să revenim pe Pământ, lăsați “începând cu…”. Peugeot 3008 automat este 22.900 cu motorul de 1.2 și 130 CP.

      3008 automat, 1.6 și ceva dotări este 26.400 €. Transmisie 4×4 nu au. N-ar fi asta un capăt de țară, dar mi se pare scump.

        (Citează)

  26. geretus:
    wtf? sa inteleg ca ai 1.2? sau 1? :D

    Cai putere, cuplu, chestii d-astea… Te uiti repede la cilindree dar nu te uiti sa vezi si ce scoate ascutitoarea aia de 1 l. Sigur unele motoare mici sunt lesinate din principiu dar altele nu, iar alea care nu sunt se bat fara probleme cu 1.6 sau chiar putin mai mare de acum 10-15 ani.

      (Citează)

  27. Daca vrei poti incerca si dieselul automat.
    Un foarte bun prieten o vinde pentru ca are nevoie de bani de investit in firma. O gasesti pe olx/autovit pe la 18.000. Are un an masina si a dat 24.000 pe ea.
    Sotia lui are tot vitara, 1.6 benzina.
    Eu i-am recomandat sa o cumpere pe cea de 1.6 pentru ca era best value la banii ei. Cea de 24.000 a cumparat-o din impuls si acum are nevoie de bani.
    Ei sunt multumiti de ele. Eu am mers cu ambele si mi-au placut.
    Ce nu mi-a placut e accesul in spate, cam dificil daca ai copil mic de pus in scaun pentru ca masina are usile spate scurte. Portbagajul e mic, dar suficient pentru oameni cumpatati.
    Kuga e masina faina, insa are ceva probleme de fiabilitate.

      (Citează)

  28. Am facut si eu un test drive cu o manuala de 1.4 turbo si cu o automata diesel. Nu aveau 1.4 turbo automata la test drive.

    Parca benzinara trage mai bine. Trebuie tinut cont ca masina are undeva sub 1300 KG (in varianta 4×4 si automata) asa ca un motor de 1.4 si 140 CP nu e chiar subdimensionat.

    Portbagajul e mai mare ca la un hatchback (un Megane, de exemplu) dar mai mic ca la un sedan (Passat). Insa are deschidere mare si daca dai polita jos ai destul loc. Sa nu mai spun ca, pentru cateva calatorii pe an poti inchiria sau cumpara o cutie de pus deasupra.

    In fine, am comandat Vitara S automat 4×4, ajunge (sper) la final de iulie si probabil ii voi face un review. :)

      (Citează)

    • Mă bucur să aud asta. La ce preț ai luat-o, a fost ceva discount?

        (Citează)

    • 19000 cu rabla (+ pretul rablei)

        (Citează)

    • Varianta standard, cum ar fi :P

      Mie rapid în showroom mi-a zis vânzătorul de 19.500 plus prețul rablei.
      Am vrut să-i zic că practic nu e nici o ofertă. Pretul de listă e 21.450 €, cu rabla ajunge la 20.000 €, ei mi-o dau cu 19.500 € dar mai vin eu cu 2500 lei ca să cumpere ei o rablă.

      Nu avea însă rost discuția, eu am trecut doar ca să văd dacă plasticul de pe bord e tragedie sau nu.

        (Citează)

  29. Am testat atat vitara noua cat si cea veche.
    Sunt masini fiabile, binteles facute in ungaria. Doar jimmy, ignis si swift sunt facute in japonia.
    Trebuie sa remarci ca are 2 injectoare pe fiecare piston nu unul ca la alte masini.

      (Citează)

  30. Pai oricum la banii aia nu ai alta varianta, deci ori iti iei ori nu-ti iei, cum au zis si altii mai sus, exterior arata bine, consola centrala e cam batraneasca. Probabil nu vei avea mari probleme cu masina dpdv tehnic, insa e posibil sa-ti consume mai mult decat crezi tu, totusi e o cutie automata + un motor pe benzina care nu sunt chiar de ultima generatie.

      (Citează)

  31. Prețul de 24.000 era pentru un Sportage Classic, care este suficient de dotat. Este cel mai ieftin 4×4 automat pe care îl știu. Posibil să mai scoți 1000€.

    Dacă ai pornit de la 15000 și 4×4 nu este neapărat obligatoriu, mai ai ca variante, la dimensiunile Vitarei (care sunt sub Sportage):
    – Renault Captur, 18000 1.2 EDC, varianta X-Mode cu tot ce se poate pune pe ea
    – Nissan Juke, 18000, 1.6 CVT, echipare N-Conecta – lipsește Nissan Safety Shield și
    – Mokka X, 18500, 1.4 AT, varianta Enjoy cu ceva suplimente.
    Toate sunt superioare calitativ Suzuki, mai puțin faptul că nu au tracțiune integrală. Prețurile sunt cele de achiziție. Am testat și eu piața asta, fiindcă a trebuit să iau mașini pentru firmă. AM 1.80 și un pic peste 100, nu am probleme de spațiu decât în spate la Juke. Portbagajele sunt destul de încăpătoare, cam cât la o compactă.
    În zona 22.000 mai era și ASX, tot cam ca Vitara ca dimensiuni, dar nu știu dacă mai au vreun dealer în momentul de față.

      (Citează)

  32. AlexEAT ești atât de prost că nu poți scrie un nume de 4 litere fără să fii prost? aparent da.

      (Citează)

    • Esti atat de prost incat nu realizezi ca soso nu e un nume ci o porecla in cel mai fericit caz. Probabil vroiai sa zici ‘nu poti scrie un cuvant de 4 litere’, dar esti prost, o stim toti.

      PORÉCLĂ, porecle, s. f. 1. Supranume dat unei persoane în legătură cu o trăsătură caracteristică a fizicului său, a psihicului sau a activității sale.

        (Citează)

    • PORÉCLĂ s. nume, supranume, (livr.) cognomen, (franțuzism) sobrichet, (înv. și reg.) sclitadă, (Olt., Munt. și Transilv.) ponos, (înv.) poreclitură. (Ce ~ i-a pus?)
      sursa: Sinonime (2002)

      bănuiesc că nu te-ai angajat la pc garage pe baza calităților tale lingvistice.
      și din poze bați spre 40 de ani. deci un prost bătrân și încrâncenat. ține-o tot așa.

        (Citează)

    • Ce vrei, mi-a placut la scoala. Tie, din toate indiciile, pare ca nu. :)

        (Citează)

    • cum rahat ți-a plăcut școala dacă te pierzi la nume de 4 litere? :)

        (Citează)

  33. cateva idei, nu stiu daca ajuta sau nu. eu sunt posesor de japoneza – corolla si fac cam 10 mii de km /an. in timpul saptamanii prefer sa merg cu autobuzul si ma intorc pe jos (brasov), masina folosita doar seara spre un mall/ cumparaturi, weekend plimbari si concedii.

    inainte sa-mi cumpar masina actuala am stat mult sa ma gandesc daca imi iau Mondeo care mi s-a parut superb cam pe orice ( singura problema care m-a oprit a fost legata de injectoare despre care am citit lucruri nasoale la modele 2nd hand)

    in contextul asta ma intreb daca chiar vrei (ai nevoie) suv? tu ai o super masina, deja stii cu ce se mananca problemele la ea, ai putea sa continui pe aceeasi linie cu un model mai nou

    – poziția mai ridicată la volan – > uneori ajuta, dar in 97% este complet inutila. esti o persoana curioasa sa vezi ce se intampla in fata?
    – apoi pentru capacitatea de a merge pe drumuri proaste – de cate ori ai fost in ultimul an pe drumuri de genul asta? eu am fost acum 2 saptamani la lacul sf ana si a fost horror drumul ala pt. stilul meu, dar foarte rar intru pe asa ceva si trebuie sa te gandesti si tu cat de des o sa mergi pe asa ceva?
    – Automată pentru că m-am săturat de schimbat vitezele – ok, sunt de acord
    – 4×4 cu gândul că e mai bun iarna și… na, nu strică – iarna? bucuresti ? glumesti :) am vazut pozele si articolele tale de asta iarna si nu ai folosit masina, pentru 1 luna cat aveti voi acolo asa ceva cred ca mai bine dai banii pe niste cauciucuri bune

    :) asa ca e bine sa te gandesti cat de importante sunt elementele care inclina spre suv, nu zic ca e o varianta rea dar as ramane la berlina

    in momentul in care te apuci de cheltuieli trebuie sa te gandesti daca o sa iti aduca niste bani inapoi, uite un articol interesant https://medium.com/@sethmiller_59231/this-is-how-big-oil-will-die-38b843bd4fe0

      (Citează)

    • Da, îmi place să văd drumul mult în față.

      4×4 e opțional, dar nu strică. În rest, însă, am tot condus diverse mașini și cel mai bine m-am simțit în SUV-uri pentru poziția mai înaltă. Prefer o astfel de mașină.

        (Citează)

    • @Radu, știu ca ești setat pe Swift și cum ai zis – 7 ani garanție pare ok.

      Dar dacă nu te decizi la modelul asta, poți încerca un Rav4 Hybrid. Just bouncing ideas. E scump modelul nou, dar sh găsești ceva. Plus ca sunt a dracului de fiabile.

        (Citează)

    • Nevermind, am văzut acum preturile la hibrid . Putin cam peste buget.

        (Citează)

  34. Radule,
    In primul rand fa-ti o lista ce ce iti doresti de la o masina. Apoi gandeste-te cum o vei folosi.
    Si nu in ultimul rand vezi cam cine si cati asigura service autorizat.
    Nu de alta, insa eu am preferat sa dau o idee mai mult pe principiul ca am minim 5 service-uri autorizate si un interior mai de doamna ajuta ( a se citi la nivel de macar 2007).
    Pentru circulat 70% in oras cu o masina maricica, nu stiu daca e tocmai ok. Si legat de pozitia la volan ca chipurile e mai sus, e doar o iluzie. Asta se simte de la Landcruiser in sus. Parere personala.
    As merge pe varianta sedan/hatchbach cu 4×4 daca as locui in oras. In cazul meu situatia e alta si chiar am nevoie de o garda la sol mai mare si de loc in portbagaj. Si de 4×4.
    Daca vrei sa te joci la un test drive, da-mi un semn si rezolvam.

      (Citează)

    • Momentan merg cu Mondeo, care are 4,6 metri, deci upgrade-ul la Vitara aduce o poziție mai bună, putere mai multă, cuplu mai mare și mai rapid servit, plus o mașină mai scurtă.

      Vreau un SUV de dimensiunea aceasta, mi se pare cea mai bună alegere. Motorul nu-mi convine nici mie, deși la acel preț compromisul nu mă deranjează.

        (Citează)

  35. MariusR:
    sau Mazda MX-3 sau MX-5.

    Poate CX.

    MX-3 nu se mai produce din 98 iar MX-5 e altceva

      (Citează)

  36. Eu mi-am luat în martie 2016 o Vitara 1.6 Diesel 4×4 automată (la diesel e dual clutch, nu știu la Vitara S) și acum am 63.000km. O bună parte din ei sunt făcuți pe drumuri de exploatație agricolă.
    Singura problemă, dacă e să o consideri așa, este că ușa pasagerului se închide cu o mișcare fermă. Sau trebuie trântită :)
    Altfel, sunt foarte mulțumit.

    Dacă ai și alte întrebări, răspund cu plăcere.

      (Citează)

    • Ceva probleme până acum? 4×4 cum se descurcă?

        (Citează)

    • Nu, fără probleme, cel puțin nu din cauza mașinii.

      La partea de 4×4: m-a scos de peste tot de pe unde m-am băgat. :)
      Cât timp nu o pui pe burtă, nu ai de ce să îți faci griji. Și chiar și atunci, dacă ai noroc să rămâi cu roțile spate pe pământ, te scoate. True story.
      Faptul că partea din centru jos a spoilerului este un plastic dur gri ajută mult atunci când ieși de pe șosea pentru că nu zgârii vopseaua.

      Chiar o să îți trimit o poză cu mașina după o expediție prin noroaie.

      De menționat că la un moment i-am pus scut metalic, lucru care îi reduce garda cu 1.5-2cm și asta se simte. De aceea l-am dat jos pe cel din față. A rămas doar pe spate.

        (Citează)

  37.   (Citează)

  38. eu nu inteleg de ce vrei sa-ti iei SUV care in afara de faptul ca are forma de SUV nu e de fapt SUV, ca nu e nici off-road, nu e nici mai spatios, 4×4 ala e probabil inutil samd

    eu mi-am luat skoda octavia, motor 1.4 150cp, probabil cel mai mare portbagaj de pe piata de masini pana in 50K, pret sub 20K

    de-abia dupa ce o sa ai 1 copil o sa intelegi care e faza cu portbagajul mare.
    iti incape un carut pliabil in Vitara asta? daca da, iti mai incape si altceva pe langa carut?

    iar cand o sa ai 2 copii o sa vrei sa schimbi masina doar din cauza portbagajului.

      (Citează)

    • Așa vreau eu, SUV. Să trecem peste asta. Când voi avea copii mă voi gândi atunci la asta, că nu plănuiesc sa țin toată viața mașina asta.

        (Citează)

    • bine, eu doar am dat o tema de gandire din experienta, nu vreau sa te conving de nimic.
      si pe mine m-a batut gandul la un SUV mai ieftin, asa ca m-am uitat la Sportage, Qashqai, Tiguan, CX-5.
      Mi-au placut, dar principala lor problema a fost ca sunt cam mici pentru o familie de 4.

        (Citează)

    • @Robo
      O fi 4×4 ala praf, insa cred ca e mai bun decat la CRV. Pe care il am eu. Insa pentru utilizarea zilnica iarna asa praf cum a fost m-a ajutat fix dupa asteptari. Fara el trebuia sa fiu tractat si tot asa.
      4×4 e ok sa fie pentru ca nu stii niciodata. Nu vorbim de off-road adevarat. Eu stau la tara, am portiuni de drum unde am scapat o roata pe margine si cumva am iesit fara greturi. Aceeasi situatie la fostele masini necesita tractare.
      Referitor la vitara si 4×4 am citit ca mai ingheata ceva conducte care controleaza diferentialul ala. Dar na, e un sistem nu chiar simplu acolo.

        (Citează)

  39. Invariabil cand se vorbeste de masini vin urmatoarele tipologii de oameni:

    – genul “de nu iti iei SH bmw? cu 500k km ca e mult mai bun”
    – de ce nu iti iei masina X ? ce conteaza ca e mai scumpa cu 30% si nu are nici aceleasi dotari ? chiar iti trebuie automata sau 4×4?
    – de ce iti iei portbagaj mic? iti trebuie mare cel putin o data pe an.

    Revenind on topic S m-a costat 19k cu rabla si la momentul ala nu era concurent pe aceiasi bani cu aceleasi dotari : automata, 4×4 .
    Comparatia cu Duster nu are sens. Mi-ar fi placut CX5 dar mai erau niste mii de euro bune pana la aceleasi dotari. Kuga e frumoasa dar la fel, joaca in alta liga de pret. Mokka e pe acolo dar mi se pare urata si e nitel mai scumpa.

      (Citează)

  40. Buna ,
    Acum 7 luni am trecut prin procesul de a alege un SUV cu transmisie automata .
    Am testat majoritatea modelelor existente pe piata si am cerut de asemenea sfatul colegilor mei ( lucrez in domeniul auto si o parte din colegii au lucrat la testari modele pt diversi producatori europeni de masini ).Inclusiv colegul care a lucrat pt Renault mi -a recomandat Honda:)
    Am cumparat o Honda CRV cu 28 000 euro cu toate dotarile disponibile atunci .
    Puncte forte: foarte comfortabila , consola frumoasa , sistem multimedia intuitiv , toate comenzile pe volan , sistem de prevenire coliziuni , senzorii si citirea semnelor de circulatie , sistemul de rabatare a banchetei si a scaunelor este extraordinar si nu l-am mai vazut la nici un alt producator .
    Nu se simte schimbarea de viteze, are un mod eco dar si un mod sport .
    Negativ : va trebui sa mergi din cand in cand sa faci update la software , gratuit dar sunt 2 ore din timpul tau .

      (Citează)

  41. PANAIT MARIAN

    15/06/2017 la 2:39 PM

    Nu cred ca este 27000. Eu am dat pe modelul de 1,6 benzina cu cutie automata 21000

      (Citează)

  42. Zic sa te uiti si in curtea Opel la un Mokka sh.Motorizarea 1.6 e mai mult decat satisfacatoare iar interiorul e cu mult peste Suzuki.

      (Citează)

  43. Robert Adam (turatii) has got your back:
    https://www.youtube.com/results?search_query=turatii+vitara

    Sunt 3 modele de Vitara, analizate in cele mai mici detalii. Ia-ti niste beri si chips-uri si da-i cu research-ul.

    Also, mai e SX4, tot de la Suzuki. Mie imi pare ca acopera cam aceasi clasa. Vezi care-i treaba si cu el.

    Am vazut ca ai mentionat Tucson. Ai aruncat un ochi si la Kia Sportage? Are aceleasi motoare si cutii de viteze ca si Tucson, dar e ceva mai ieftina si mai configurabila. Garantie 7 ani.

    Ca si sfat general, motoarele disel nu prea merita daca nu faci minimi 15k km pe an. Au costuri mai mari de achizitie si intretinere.

    Eu am Tucson 2 de luni, dar am luat 1.6 benzina, manual, ca sa raman intr-un buget rezonabil (20 k). Avand in vedere ca nu caut senzatii tari in trafic, sunt super multumit. Versiunea de baza are clima “bizonica” automata, scaune incalzite, comenzi pe volan, cruise control, Idel Stop&Go, bluetooth, oglinzi electrice, etc.

    Alte modele pe care merita sa le ai in vedere: Peugeot 3008 (car of the year), Seat Ateca, poate Skoda Yeti, daca esti ok cu cum arata.

    Also, nu te speria de preturile de lista. Cere oferte si discuta. Sunt discounturi consistente care se pot face. Eu am luat Tucson-ul cu 19.5K, de la un pret de lista de 23.5k. Bafta!

      (Citează)

  44. Dacă vrei, te mai poți orienta spre Ford Kuga. Eu am luat unul recent și sunt foarte mulțumit de el. Discountul obținut a fost de 21% față de prețul standard (obținusem 23% dar am ales unde aveau mașina pe stoc).

      (Citează)

  45. Vad ca se confirma tiparul oricarui articol in care cineva cere o parere despre masini.

    La banii aia iei… (doar ca omu iti da link la pretul de pornire la ceva dintr-o clasa superioara chela).
    La banii aia aduci un… bmw.
    Daca nu e nemteasca nu e fiabila, se stie.
    Esti prost daca nu iei diesel.

    Am impresia ca nu vei ramane cu nimic util din toate opiniile de aici si observatiile tale initiale sunt destul de pertinente sa poti lua decizia corecta.

      (Citează)

    • Era de așteptat și nu mă deranjează. Am reținut și cum văd alții piața auto și alegerile potrivite, am reținut și ideile despre Vitara de la cei câțiva posesori.

      Mi se pare chiar mișto câți oameni vor să dezbată un subiect ce le este cunoscut.

        (Citează)

    • sau cred ca le e cunoscut. am vazut ca ai pus azi politica. maine fotbal!!!111

        (Citează)

  46. nwradu:
    Era de așteptat și nu mă deranjează. Am reținut și cum văd alții piața auto și alegerile potrivite, am reținut și ideile despre Vitara de la cei câțiva posesori.

    Mi se pare chiar mișto câți oameni vor să dezbată un subiect ce le este cunoscut.

    interesant ai avut ce retine.

    Ieri la bine ca nu i-au recomandat Patagonia, tie azi ma mir ca nu ti-a dat careva link un Cayenne sau ML sh, cu decat 150.000.

      (Citează)

  47. Posesor Vitara 1.4 benzină, cutie manuală, 4X4, aproximativ 15.000 km făcuți în jumătate de an:
    Pro: – loc suficient la volan plus spate (am 1,82);
    -sistemul de tracțiune (normal/teren alunecos/sport/diferențial blocat) este foarte bun, iarna asta unde vecinii cu BMW X … stăteau, eu mergeam și urcam dealul;
    – destul de ergonomică, butoanele așezate la îndemână, ecran tactil, telefonul conectat la bluetooth se aude bine ;
    – loc suficient în portbagaj pentru nevoile mele și ale familiei (3 persoane);
    – consum: 5.4 – 5.9 în afara localității (nu urcă peste 6 nici la 130-140 km/h), 7,1-78 oraș aglomerat (Iași);
    – este destul de compactă pentru a găsi un loc de parcare într-un oraș;
    – camera spate este foarte folositoare.
    Contra:- pentru depășiri, uneori trebuie activată tracțiunea sport;
    – plastice;
    – nu am reușit conectarea cu sistemul Mirror Link;
    – portierele trebuiesc trântite;
    – zgomot destul de mare (ca la orice japoneză);
    – cutia de viteze uneori e zgomotoasă.

    Precizez că deși am spus că nu-mi mai iau mașini pe benzină -ultimele două mașini de dinainte de Vitara au fost diesel, motoare bune (unul era Mercedes celălalt 1.9 dCi) -, cred că acum nu aș mai trece pe diesel, m-am reobișnuit cu motorul clasic aspirat.
    Probabil mai sunt de adăugat atât la pro cât și la contra, dacă-mi mai amintesc am să mai scriu.

      (Citează)

  48. Alin:
    @ Vali – Eu am Vitara automata din 1995. Modificata pentru off-road greu, gume mai mari si grele, bara metalica, troliu etc… si pana la 110-120 trage f bine. E 1.6 16v aspirat.

    Tu ai avut un Subaru care golea cisterna la 100km parcursi… Suzuki sunt motoare de turatie, se simt bine la peste 3000 de ture dar consuma decent.

    Ce facem acum, comparăm un SUV de offroad cu unul de șosea și concluzionăm că racheta mea trage la fel de bine ca 1.6 al tău? serios acum, ce urmează, să îi recomandăm să își ia un Jimny de familie, că e tot aia, chiar dacă stai ca naiba în el și după 100 la oră tremură tot?

    omul vrea mașină de oraș, confortabilă, cu ceva capabilități de offroad pentru a putea ieși iarna de pe străduțe și pentru a se simți în siguranță la drum lung (curbe, animale mici, gropi). hai să nu îi recomandăm rachete de 230cp sau offroadere cu suspensii la rinichi.

    radu, bookmark this și nu te grăbi https://www.autovit.ro/autoturisme/?search%5Bfilter_float_price%3Ato%5D=15000&search%5Bfilter_float_year%3Afrom%5D=2014&search%5Bfilter_float_mileage%3Ato%5D=100000&search%5Bfilter_float_engine_capacity%3Afrom%5D=1500&search%5Bfilter_float_engine_capacity%3Ato%5D=2000&search%5Bfilter_enum_gearbox%5D%5B0%5D=automatic&search%5Bfilter_enum_gearbox%5D%5B1%5D=cvt&search%5Bfilter_enum_gearbox%5D%5B2%5D=dual-clutch&search%5Bfilter_enum_transmission%5D%5B0%5D=all-wheel-auto&search%5Bfilter_enum_transmission%5D%5B1%5D=all-wheel-lock&search%5Bcountry%5D=

      (Citează)

    • nwradu:
      Da, e cam singurul neajuns. Aș fi vrut ceva mai puternic, deși față de ce am acum tot ar fi un upgrade.

        (Citează)

    • Vali, pune si filtru de benzinar, ca omu’ nu vrea diesel. Coincidenta, si eu caut fix la fel as zice, desi nu ma grabesc deloc cu achizitia.

      Si din toata lista, ramai cu 2 masini, un Lexus NX si Toyota Rav 4, ambele noi, leasing, mult peste 20k pret total.

      As prefera un 1.8-2 turbo benzinar, dar alea nu le gasesti la masini noi decat peste 30k minim.

        (Citează)

    • PS: Sa vedem pe la ce pret o sa fie si Hyundai Kona cand apare in iarna, parca ala avea 1.6 turbo, 174bhp cu 265Nm.

        (Citează)

  49. Din greșeală, rectificare: motor 1,6 benzină.

      (Citează)

  50. Motorul 1 4 boosterjet al celor de la Suzuki este peste tce celor de la renault si cu mult peste tsi celor de la wolswagen.

      (Citează)

  51. nwradu:
    Da, e cam singurul neajuns. Aș fi vrut ceva mai puternic, deși față de ce am acum tot ar fi un upgrade.

      (Citează)

  52. Eu am un s cross 1.6 motorina full option. Am 120.000 in 3 ani. Mult in afara orasului. Masina e ok, n-am ajuns niciodata cu ea la service, 4×4 e bun iarna, dar am vazut si mai bune. Interiorul e cam plasticos, dar rezistent. Nu-mi place pozitia de condus, nu e un scaun larg si ergonomic pt spate, ma dor genunchii chiar si cu scaunul lasat la minim. Dar na, vin de pe un passat unde dupa 12 h de condus nu simteam oboseala. Per total, cam face banii si alt 4×4 la pretul asta nu mai gasesti.

      (Citează)

    • Daca dispui de mai multi bani hyundai tucson este o masina superba la fel si toyota chr. Eu personal de vreo 3 luni m am documentat pe toate siturile de masini si a toti posesori de suzuki si pot sa ti spun ca este o masina f buna. .Cred totusi ca cei de la suzuki ar trebui sa mai lucreze ceva la spatele masini e cam uratica. Da na tucsonul sau chr e cu mult mai scump.

        (Citează)

  53. Daca vrei o masina mai mult pt off road si nu te intereseza prea mult cum arata masina aia e duster. Parerea mea e ca e urata dar fiabila. Daca circuli mai mult pe sosele si mai putin off road ia ti suzuki . Daca nu ti trebuie un crosover sau suv iti recomand din toata inima sa faci un test drive cu noua mazda3 si vei uita de ww. Sau skoda

      (Citează)

  54. Eu as astepta sa vad noul Duster care se anunta o surpriza placuta ca design si dotari. Iar 4×4 ca la Duster la banii astia numai gasesti.
    Am vazut o filmare recenta din Tibet cu drumurile de acolo….numai Toyota si Duster.

      (Citează)

  55. He he, e clar ca sotia a ales masina (probabil ca-i place design-ul). Vitara are preturi foarte bune si fiabilitate dovedita.

      (Citează)

  56. un singur sfat. am vazut ca te-ai casatorit. Casa de piatra.
    vor apare copii (unul sau doi).
    E prea mica masina.
    Eu am mers pe PAssat 4×4 automat, combi. Sau Skoda Superb / octavia 4×4 combi sau de ce nu Scout.
    bafta la decizie.

      (Citează)

  57. nwradu:
    O să mă uit și dacă Suzuki nu vinde Vitara S deja rulată. Treaba e că-mi plăcuse varianta aia turcoaz, frumoase culoare, bărbătească.

    Si mie, si culoarea, si aspectul overall din fata. Pacat de toba urata.

      (Citează)

  58. După jumătate de ora de citit comentarii am aflat doar ca cei care și-au cumpărat Vitara nu și-au luat-o pentru ca le-a plăcut, ci ca nu aveau bani de ceva mai bun. Mișto.

      (Citează)

  59. Revenind, cam dupa aceleasi lucrri ma uit si eu; vad ca posibilitati urmatoarele (toate automate si 4×4, preferabil benzina):

    Noul Duster 4×4 – ramane de vazut daca/cand apare, cam urasc Dacia, dar na, se pisa pe toti ceilalti la capitolul garda la sol si unghiuri de atac/degajare cu modelul curent, ramane de vazut ce ofera urmatorul

    Ford Kuga – am citit niste chestii naspa legate de fiabilitate prin niste teste la germani, garantie mizerabila; pacat, ca le cam bate pe restul la garda si unghiuri, si arata bine din fata

    VW Tiguan – varianta cu bara de offroad, caracteristici foarte bune dar pret SF

    Seat Ateca – nu stiu foarte multe, a aparut recent unul in spatele blocului si arata destul de bine

    Suzuki Vitara – de la ea a pornit totul, garda cam mica, unghiuri cam mici, tabla cam subtire, desi na, poate asta cu tabla nu e mare problema, ai garantie “grasa” ceea ce e mare plus

    Kia Sportage – unghiuri ok, garda cam mica, garantie faina, aspect discutabil (nu-mi prea place)

    Hyundai Tucson – estetic imi place cel mai mult, dar e prea joasa ca sa aiba pretentii de light off road, din pacate

    Mazda CX-3 – ridicol de frumoasa, ridicol de mica garda la sol
    Mazda CX-5 – ridicol de “pretentii de SUV”, insa garda si unghiuri meh, mai ales la cat costa

    Hyundai Kona – love/hate looks, nu se stie inca clar ce caracteristici off-road va avea, insa poate fi o optiune, ca pret o sa fie sub Tucson, si ai garantia Hyunday/Kia de 7 ani sau cat mai e; motorizare super ok

    Pe scurt, in momentul asta nu as sti ce sa iau, nu cred ca te-am ajutat prea mult :P

      (Citează)

  60. Pentru cine manca de Suzuki si al lor 4×4, this just in: http://www.turatii.ro/2017/06/15/competitia-cel-mai-4×4-din-romania-editia-a-xvii-a/

      (Citează)

  61.   (Citează)

  62. La un Kia Sportage nu te-ai uitat? Sau chiar un Peugeot 3008. Arata bestial

      (Citează)

  63. Mizerabil pentru cat costa!
    Singurul lucru bun este consumul,restul…
    Cumparati-va alta marca de masina daca nu vreti sa plangeti!

      (Citează)

    • Prea rulată. Ăla e momentul când începi să bagi bani în ea, iar în 5 ani nu mai valorează nimic. Plus că aș vrea interior mai modern.

        (Citează)

  64. Pana la urma ce ai ales?. Si eu vreau o masina exact cu aceleasi specificafii, garda la sol mai mare, automata, benzina si eventual 4×4. prima obtiune era dusterul nou dar se pare ca nu va avea motorizare pe benzina si automata si acum ma orientez catre altceva, eventual vitara.

      (Citează)

  65. Buna ziua, am achizitionat un suzuki vitara cooper 4×4, pe 1,6 benzina, in iunie anul acesta.
    Masina se comporta excelent, ca o masina de familie, cruise control este de belea deoarece accelereaza si decelereaza singur in functie de viteza autovehicolului din fata. Consumul de 7% in oras. O singura nemultumire am si aceea din cauza vopselii eco, se zgarie foarte usor, insa daca o tii ceruita se protejeaza foarte bine.
    In rest la banii acestia cu ce are inclus pe ea si ce stie sa faca este super bine.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus