blog demisec cu note fine de tehnologie

bmw 540i xdriveDrivetest: noul BMW 540i xDrive, o limuzină de 340 CP cu tehnologie modernă.

Încă un mort pe podul CFR din Herăstrău

Clock icon

16 Jun 2017

Tag icon

FOOD & LIFESTYLE

Comments icon

25 comentarii

Duminica trecută a mai murit un biciclist în Parcul Herăstrău, pe pasarela CFR, călcat de tren. Știrea spune că avea căști în urechi și probabil nu s-a asigurat atunci când a urcat-o. Un minut mai devreme sau mai târziu și trenul trecea fără nici o problemă.

Pentru cine nu știe despre ce este vorba, cei care fac un tur al parcului Herăstrău (câțiva kilometri de mers pe jos sau cu bicicleta) nu au unde să treacă lacul decât peste acest pod de cale ferată, aflat în administrarea CFR, pod care are vreo 20 de metri lungime și inclusiv trotuare, dar unele înguste. Acum câteva luni un tânăr a murit electrocutat tot pe acel pod, făcându-și un selfie. Înțeleg din știre că au murit 4 persoane în 5 ani în acel loc.

Acesta este turul standard de lac:

Aici este podul respectiv:

Care arată așa:

Serios, cât costă un mic pod peste lac în acel loc, paralel cu cel CFR? Turul de lac este deja ceva uzual în București, așa că este nevoie de un loc organizat unde oamenii să treacă în partea cealaltă. Hai să renunțăm la florile dintr-un rond de prin capitală, sunt sigur că de suma respectivă poate fi făcut un pod de 18 metri într-un timp rezonabil de vreo 6 ani, cu tot cu licitație de rigoare.

Acum partea cea mai îngrijorătoare: Ministerul Transporturilor spune că în 2015 a notificat primăria că vrea să emită un aviz pentru construcția unui mic pod pietonal, dar nici până acum nu a primit actele necesare de la Primăria Capitalei. S-or fi rătăcit între actele legate de prostii precum luminile de Paști.

Reportajul Digi24 spune în mod eronat că situația s-ar rezolva prin deblocarea unei porți de sub pod, care aparține Administrației Parcuri. Poarta respectivă doar ar permite continuarea drumului pe sub pod de-a lungul lacului, dar, după cum spuneam, oamenii vor să întoarcă acolo.

Citiți și articolul meu din martie 2017, unde vă arătam cum cei de la CFR au montat semne de avertizare la pericol după ce o persoană a murit, pretinzând însă că erau acolo de multă vreme.

De asemenea, sunt șocat despre cum cei de la Digi24 i-au cerut unui biciclist să circule pe pod exact când trecea în viteză un tren, doar de dragul de a surprinde câteva imagini. WTF, Digi?

    25 comentarii

  1. Salut,

    Am inteles ca au pus câte un bodyguard de la bgs pe fiecare parte a podului să nu mai treaca lumea podul. În opinia mea e ok să deschidă si poarta aia. E tura mai lungă, dar e ok.

      (Citează)

  2. Mi se pare o problema falsa. 4 persoane in 5 ani, inseamna foarte putin.

    Estimez ca s-au inecat mai multi oameni in lacul Herastrau in ultimii 5 ani, iar prin lac nu trec zeci (sute) de oameni in fiecare zi…

      (Citează)

    • da, 4 persoane care au murit inutil in ultimii 5 ani e foarte putin.

      cam cati ar trebui sa moara ca sa nu fie o falsa problema?

      cate 1 pe saptamana? tot pare cam putin, 52 de oameni pe an, vanad in vedere ca suntem milioane numai in Bucuresti.

      zi tu.

        (Citează)

    • Si problema Adevarata care ar fi?
      Estimarea, pe de alta parte, e gresita. S-au inecat ‘decat’ 3.

        (Citează)

    • 500.000 pe an, ca si asa e plin bucurestiul

        (Citează)

    • daca baiatul ce a murit duminica ar fi fost fratele, sau prietenul tau , nu mai conta nici daca era singurul mort. Sau mai rau…

        (Citează)

  3. Pai oamenii nu intorc acolo pentru ca vor, ei se intorc acolo pentru ca nu pot merge mai departe pana la podul de pe Soseaua Bucresti-Ploiesti. Este o poarta acolo pe care la un moment dat scria “proprietate privata”. Sa dea drumu pana mai departe si oamenii vor merge in continuare.

      (Citează)

  4. incercati sa dati o tura de parc cu un carut cu copil. sau pe role. sau in carut cu rotile. sau sau sau.

      (Citează)

  5. Andrei:
    Mi se pare o problema falsa. 4 persoane in 5 ani, inseamna foarte putin.

    tu esti normal la cap? e totusi vorba de niste vieti omenesti.

      (Citează)

    • Ori e un troll obosit, ori are probleme la mansarda

        (Citează)

    • @ Andrei și Neica. Statistic vorbind, omul are dreptate. Cu un mort pe an, asta e una din cele mai mici probleme ale Bucureștiului. Doar ca se face mare tam-tam.

      Eu nu știu dacă voi știți podul sau cât de des treceți pe acolo, dar e simplu sa nu fii lovit de tren. Ori mergi pe poteca de alături, ori gen te asiguri înainte sa treci.

      Problema e ca administrația orașului a rezolvat problema incredibil de prost. Și ca de fapt au ignorat-o atâția ani.

        (Citează)

  6. Nu e nicio eroare in reportajul digi24. Trecand prin curtea ALPAB, se traverseaza lacul pe Sos. Buc.-Ploiesti (pe pista de biciclete), apoi prin parcul marginit de str. Elena Vacarescu se ajunge pe malul estic al lacului, pe SUB podul CFR .

      (Citează)

  7. E vorba de statistica si de cat tam tam se face. Asta e problema Romaniei acum, un nenorocit de pod si un hipster cu casti. Mor zilnic oameni in accidente din cauza ca politistii rutieri nu-si fac treaba, dar au murit 4 oameni pe un pod unde instinctul de conservare iti spune ca e periculos, aoleu, problema majora.
    Reactionati ca niste feministe triggered.

      (Citează)

    • Da, se stie ca nu putem rezolva nici o problema mica inainte sa fie rezolvate toate problemele mari.

      De exemplu, daca la locul de joaca unde se joaca fi-tu cineva lasa un canal fara capac, desigur ca tu o sa fii de acord sa se acopere acel canal NUMAI dupa ce se vor rezolva cel putin: coruptia endemica din romania, foamea in lume si conflictul sirian.

      Pana atunci canalul va ramane descoperit. Sigur, poate o sa cada niste copii in canalul ala, dar pana mea, e statistica, hai sa nu ne mai agitam atat.

        (Citează)

  8. Ofer cateva informatii (poate pe langa subiect) doar pentru ca lucram la Divizia Lucrari de Arta (poduri, podete, viaducte, tuneluri) a Institutului de Proiectari Cai Ferate Bucuresti care a proiectat Podul Herastrau.
    -la vremea respectiva seful de proiect a pus in discutie si rezolvarea problemei traficului pietonal.
    -avand in vedere ca podul este realizat din fonduri externe (nu eram in UE la data aceea), Comisia de Avizare a proiectului (unde cuvantul hotarator il aveau experti straini) nu a aprobat bani decat strict pentru un pod cu trotuare de serviciu.
    -reamintesc ca magistrala Bucuresti-Constanta (pe care se gaseste podul), face parte din culoarul IV Pan European din care pe teritoriul tarii s-au reabilitat Bucuresti-Constanta, Bucuresti-Predeal si se afla in stadiu avansat de executie tronsonul Sighisoara-Coslariu.

      (Citează)

  9. Robo:
    Pana atunci canalul va ramane descoperit. Sigur, poate o sa cada niste copii in canalul ala, dar pana mea, e statistica, hai sa nu ne mai agitam atat.

    eu ma intreb uneori daca nu asta e de fapt radacina problemei:
    trebuie ca mami / tati / primaria / guvernul / etc sa faca absolut totul in locul copilului.
    de ce sa il invatam sa se uite pe unde merge si sa ii spunem ca nu e ok sa clace peste un canal neacoperit? mai bine il tinem intr-un glob steril.
    cum o sa stie ca nu e ok sa treci calea ferata cu castile in urechi si fara sa te asiguri daca nu ii putem spune despre un amarat de canal?

    ca sa fie clar: da, canalul, podul, trotuarele, fatadele, etc.. sunt o problema ce trebuie rezolvata, insa isteria si hipsterismul nu ajuta

      (Citează)

  10. Ba dar serios, cate mizerii am citit in comentariile de pe blogul asta, imi sta mintea in loc. De asta si revin aici de fapt, pentru mine e o iesire din bula foarte buna, ca aflu cati retarzi sunt de fapt in romania si ce anume le fata neuronul.

    Uite de ex in cazul asta, e o chestie care nu-i afecteaza cu nimic, doar ajuta sa nu mai moara niste copii, dar ei totusi simt nevoia sa comenteze rautacios, doar pentru ca pot. Asa se simt ei bine, nu pierd nici un prilej sa descarce ura pe care o simt in interior fata de lume in general.

    Pentru mine e absolut incredibil cat de rai sunt oamenii din tara asta, e fantastic, romanii sunt negri pe dinauntru.

      (Citează)

    • Nu ajută cu nimic blocarea traversării, pe proști nimic nu-i oprește, dacă nu se urcă azi să facă selfie la tren, mâine se apleacă de pe pod, sau cine știe ce fac.
      Pentru că e prostie pură ce au făcut, poate ar fi bine să desființăm toate podurile că sunt periodic idioți care sar de pe ele, nu?
      E o mizerie cruntă și ipocrită această interzicere, soluțiile sunt două:
      1. cea rezonabilă și civilizată, ieftină și care se poate aplica în câteva zile: deschiderea curții ALPAB, care oricum ocupă parcul inutil, și închiderea circuitului lacului în mod firesc prin ocolirea pe la podul rutier de pe București-Ploiești, oferind oamenilor accesul pentru tur și la acea zonă de parc nordică.
      2. o pasarelă suplimentară peste lac, nu foarte scumpă, dar care ar putea fi amplasată în câteva luni.

        (Citează)

    • Ideea nu e sa previi toate accidentele posibile, ci sa faci tot ce-ti sta in putinta si tot ce depinde de tine, in calitatea de administrator al unui parc, sau al oricarui alt loc public, ca sa previi accidentele.
      Se numeste responsabilitate.

      Cum ar fi sa ai tu o pensiune si sa lasi o fantana de 10 metri neacoperita in curtea ei pe principiul ca daca cineva e prost, poate sa se inece si in cada?

      Bai deci sunteti incredibil de sinistri. Ca sa nu zic “cretini”.

        (Citează)

  11. Lucrez la calea ferata si trec aproape zilnic cu trenul pe pod.Va dau un mega sfat ca e moda nationala in ultimu timp …mai bine bine cascati ochii si lasati castile ca altfel s-ar putea sa dau peste voi astia grozavii care treceti peste tot si nu va asigurati .Semnale acustice dau bietii mecanici si unii abia reactinati sa va indepartati din fata trenului .Podul acela nu era pentru tranzitare nu avea marcaje pietonale iar legea este foarte clara ……. LA minim 20 de metri de calea ferata nu aveti ce cauta….Din pacate nu s-au dat amenzi celor care treceau pe poduri iar panourile care avertizau ca este interzis traversarea au disparut si uite asa s-a intiparit in mintea oamenilor ca pe acolo este permisa trecerea.In ultimul timp din pacate acel pod devenise o atractie pentru multi amatori de foto , selfiuri si popasuri nici vorba de traversare pentru ca din cate stiu eu dincolo de lac este proprietate Privata…….

      (Citează)

  12. Nu am mai fost pe acasa de ceva timp. Dar stiu ca se poate trece de ceva ani pe sub pod. Maica-mea sigur nu trece calea ferata cu nepota-miu zilnic. Majoritatea din celor ce au murit ,au murit electrocutati(faceau selfie). Cred ca de prin 2010 se poate trece pe sub pod . Inainte erau niste scari inguste si o portiune buna de pamant majoritatea faceau accesul in parc tot peste calea ferata dar prin cartierul francez(sos nordului).

      (Citează)

  13. nwradu:
    Da, dar e prea mult de mers.

    … Sau te poate călca trenul. Dap, seems legit :D

      (Citează)

  14. Andrei:
    Mi se pare o problema falsa. 4 persoane in 5 ani, inseamna foarte putin.

    Estimez ca s-au inecat mai multi oameni in lacul Herastrau in ultimii 5 ani, iar prin lac nu trec zeci (sute) de oameni in fiecare zi…

    Sper din suflet ca persoane ca tine sa fie vreodata raspunzatoare de vietile sau siguranta altora ca ar fi jale.
    Spune-mi, moartea cuiva drag tie intr-o intersectie nesemaforizata, justifica montarea unui semafor, treceri de pietoni in acea intersectie in conditiile in care pe acolo trec maxim 5 masini pe zi? Sau nu e cazul pentru ca oricum mor mai multi pietoni care traverseaza neregulamentar marile bulevarde?
    O singura persoana moarta in 10 ani si este prea mult. Companii si-au schimbat politicile sau tari au schimbat legislatii doar pentru ca o persoana a fost ranita sau si-a pierdut viata pentru ca nu au mentionat ca produsul contine jucarie, ca ambalajul se desface inainte sa mananci produsul sau din cauza unui “trotuar mai ingust”.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verifică ce-ai scris. Dacă vrei să mai adaugi ceva, lasă un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite.

sus